Permalänk
Medlem

blink(1) mod

Fick hem några usb styrda RGB LED ifrån ett kickstarter projekt som jag stödde.
Man kan säga att det är en usb styrd RGB LED som man kan ha till div olika saker, tex visa om man fått ett nytt email eller bara blinka i takt med musiken.
Mer info på: http://www.kickstarter.com/projects/thingm/blink1-the-usb-rgb...

Jag hade dock inget bra ställe att att placera den på så jag gjorde en snabb mod.

blink(1) mod

Permalänk

hur ordnar du så att dom blinkar till när du får mail ?

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

vad kostade en sådan liten grej?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

hur ordnar du så att dom blinkar till när du får mail ?

Man kan göra det på olika sätt, jag kommer att använda ifttt.com för att kolla min gmail (saknar ett program som behövs men enligt utvecklarna hoppas dom ha det färdigt nästa vecka)
All tillhörande källkod är open source så du kan skriva dina egna program om du vill göra mer avancerade saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

vad kostade en sådan liten grej?

$30 på deras sida. (+frakt)
shop.thingm.com/blink1/

Snöbollen som jag modade kostade 10kr.

Permalänk
Medlem

Tycker att det låter dyrt men kanske inte. Fast snöbollen är häftig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av XzaR:

Tycker att det låter dyrt men kanske inte. Fast snöbollen är häftig.

Ganska dyrt men det är ju en väldigt flexibel produkt
Den har en Arduino processor på sig som du kan programmera om du vill, samt att man får med API:er och en massa exempel källkod och annat gott så tycker jag det är ok. Den är ju inte precis inriktad mot en massmarknad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mwi:

Ganska dyrt men det är ju en väldigt flexibel produkt
Den har en Arduino processor på sig som du kan programmera om du vill, samt att man får med API:er och en massa exempel källkod och annat gott så tycker jag det är ok. Den är ju inte precis inriktad mot en massmarknad.

Okej då kanske det inte är så farligt, om man till exempel tar en Raspberry Pi som har ungefär samma pris så känns det som man får mer för pengarna. Men då blir det väl som att jämföra äpplen och päron.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av XzaR:

Okej då kanske det inte är så farligt, om man till exempel tar en Raspberry Pi som har ungefär samma pris så känns det som man får mer för pengarna. Men då blir det väl som att jämföra äpplen och päron.

Raspberry Pi är absolut mer för pengarna men som du sa "äpplen och päron".
Du skulle kunna jämföra med en Digispark + RGB shield, ca $10, men då får du fixa en låda och skriva mycket mera kod själv.
Är ju dessutom klumpigare (så länge du inte stoppar in allt i en plastsnöboll naturligtvis).

Permalänk
Medlem

coolt skulle köpt en själv om det inte var så satans dyrt
är det svår programmering, eller lär man sig på vägen?

kan den göra flera saker samtidigt också? tex både blinka till musiken, och visa mail om det kommer under tiden?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av mwi:

Man kan göra det på olika sätt, jag kommer att använda ifttt.com för att kolla min gmail (saknar ett program som behövs men enligt utvecklarna hoppas dom ha det färdigt nästa vecka)
All tillhörande källkod är open source så du kan skriva dina egna program om du vill göra mer avancerade saker.

Vore trevligt med färdiga "grund" lösningar dock, för oss som inte har tid eller lust att koda egen

Men open source äger så klart

Cool idee

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

coolt skulle köpt en själv om det inte var så satans dyrt
är det svår programmering, eller lär man sig på vägen?

kan den göra flera saker samtidigt också? tex både blinka till musiken, och visa mail om det kommer under tiden?

Ja om du skriver ditt eget program så är det inga problem.
Men vill du inte skriva ditt egen kod så ska företaget ska släppa ett färdigt kontroll program denna veckan så att man kan visa flera olika status samtidigt. Säg att du vill den ska lysa rött för mail och blinka blått för twitter då kan den skifta mellan blått och rött om du har fått båda. Vet dock into om du kan ha den som diskokula samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Vore trevligt med färdiga "grund" lösningar dock, för oss som inte har tid eller lust att koda egen

Men open source äger så klart

Cool idee

Företaget ska släppa ett kontrollprogram i veckan med en massa färdiga saker.

Permalänk
Medlem

35$ för den lilla grejen? Känns lite dyrt.

Permalänk

Skulle vara intressant om dom gjorde en mer stationär vänlig variant. En ljusslinga på typ 1-2 meter, med samma eller mer funktioner skulle vara en väldigt intressant produkt imo.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Skulle vara intressant om dom gjorde en mer stationär vänlig variant. En ljusslinga på typ 1-2 meter, med samma eller mer funktioner skulle vara en väldigt intressant produkt imo.

Dom har det med

Permalänk
Skrivet av mwi:

Dom har det med

Jasså? Det måste undersökas!
edit: någon som har en länk?

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Jasså? Det måste undersökas!
edit: någon som har en länk?

http://thingm.com/products/linkm.html

Med denna ska man kunna koppla ihop och styra flera av deras RGB leds.

Permalänk

Detta var en mycket intressant idé. var har du köpt "snöbollen" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fanskapet:

Detta var en mycket intressant idé. var har du köpt "snöbollen" ?

Tror det var på Rusta förra året.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Snyggt