Årets besvikelse 2012

Permalänk
Snusfri

Årets besvikelse 2012

Vilka spel blev ni besvikna på förra året?
Håll tonen sansad, folk har olika smak så provocera inte tack.

För mig är det följande:

Sleeping Dogs.
Bland det sämsta jag spelat, enformig och patetisk GTA-klon med horribel styrning.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Hitman.
Var inte alls som jag hade förväntat mig. Ville ha det mer åt Blood money.

Permalänk
Medlem

Borderlands 2 blev tråkigt överraskande fort, tyvärr.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Diablo 3 for sure.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Intel Core i7 2600K @3.4GHz | MSI P67A-G45B | Gigabyte GTX 570 Super Overclock | Fractal Design Newton 650W | 16gb Corsair Vengeance 1600MHz | Antec Kühler 620 | 60GB Corsair Force SSD | 1TB Seagate |

Permalänk

Diablo 3

Permalänk

Alla tre förstnämnda spel är spel jag inte testat men varit väldigt sugen på och alla tre verkar riktigt bra. Särskilt hitman och borderlands. Diablo 3 har jag heller inte testat men verkar sjukt tråkigt. Tyckte för övrigt inte diablo 2 var bra heller. Iallafall inte gameplayet. Videosekvenserna däremot var grymma.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem

medal of honor warfighter

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2. Efter 1 år och 3 månaders väntan och efter att jag spelat alla Betas och stresstest så höll inte intresset för mer än 1 månad. Kan vara så att jag tröttnat på genren för jag spelade satan under 1 månad

Medal of Honor Warfighter också

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Diablo 3.
Höll inte alls länge innan man tröttnade. tyvärr då man spenderade år med Diablo 2 och expansionen.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Inaktiv

Mist Of Pandaria

Permalänk
Medlem

Diablo 3, hoppas verkligen att pvp och framtida patcher gör spelet bättre.

Permalänk
Medlem

Borderlands 2 samt Skyrim på PS3. ..

Årets största ris går till Sony och spelutvecklarna för följande spel.
Borderlands 2 samt Skyrim.

Har köpt båda spelen för PC och PS3 samtidigt. Skyrim är från 2011 men ospelbarheten vid stora spar filer och långa sessioner samt att inga expansioner dykt upp för PS3 är absurt. Något så fruktansvärt dålig stil av bethestda att det inte fixas, jag menar hur gammalt är inte Fallout 3 samt NV nu och fortfarande är det inte patchat för spelproblemen vid stora sparfiler? Sen så kör dem samma soppa på Skyrim? Svinigt, har ospelbara karaktärer på alla tre spelen där systemet fryser inom 10 minuter oavsett PS3 jag testat på. Ush, sen att sparfilerna är krypterade så det inte går flytta till PC (Borderlands 1 kan man flytta sparfiler mellan PC och PS3 vilket var bra) så hundratals timmar konsol spelande med systemlåsningar och man fick ge upp när man bara hade 2 trophys kvar... Tack bethestda. Aldrig mer konsolversioner av era spel, köper alltid till både pc och PS3 men hädanefter blir det noll nya spel till PS3 då jag är trött på ofelbarhet som inte fixas.

Sen till Borderlands 2, underbart spel men inget val att installera till hårddisken på PS3 tack så mycket... långa laddningstider och längre åtkomst till texturer och mycketmmer.. fy skam.. 360 har installation till hdd.

Där var mina besvikelser det här året. (Samt Fallout 3 & NV problem som aldrig fixats)...

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Kanske borde haft tråden att heta något med spel ? lite missvisande.
Måst väl säga ac3 då.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk

Company of Heroes 2, spelade alphan.

Permalänk
Medlem

CS Global Offensive tyckte jag inte om. Vapnen känns trötta, alla pistoler nästan likadana, haglen var rena sömnpillren och så vidare... det enda det var mer röj i var kulsprutorna, särskilt den mindre. Utöver detta har man begränsat proffspickorna (elite) så det inte går att "egga" lika fort som med de i Source.

Spelet känns livlöst jämfört med Source (tunnor rör sig inte när man skjuter på dem, inte så mycket saker på kartan som inte är "fastgjutet" om man säger så). Man kunde inte välja skin, alla gubbar på ena laget var likadana beroende på kartan. Jag som alltid ville vara polisen med visir eller "Rambo-terroristen" :). Sen var det väldigt begränsat vad man kunde ställa in i servern jämfört med Source, t ex hur många gisslan man kan döda innan man blir kickad och penalty för det osv osv. Kan dock vara ändrat nu. Matchmaking-joxet funkade inget vidare heller, man kom mest in på samma server hela tiden, kan också vara ändrat nu.

Hade väl egentligen inga höga förväntningar på spelet men jag blev faktiskt besviken trots det. Det positiva var väl prislappen, det var (och är väl) överkomligt på drygt €10. Var ganska kul att man lagt med "arms race" från början, även om det inte gick att konfigurera så mycket som man borde.

Kändes väldigt mycket som att utvecklarna ville att alla skulle spela spelet enligt deras termer och enligt vad de tyckte var bra inställningar/regler.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Borderlands 2 var tråkigt.

Permalänk
Inaktiv

Skulle säga Diablo 3. kom till max level och tappade allt. logga in för nån vecka sen och skulle se fall suget kom tillbaka, men nada..

Blev sugen på diablo 2 igen efter Leifson Dagbok http://www.sweclockers.com/forum/134-diablo-iii/1167934-speld...

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Bobokrull:

Hitman.
Var inte alls som jag hade förväntat mig. Ville ha det mer åt Blood money.

Håller inte alls med dig när det gäller Hitman, tyckte det var riktigt bra, dock alldeles för kort och för små banor.
Men jag gillade verkligen dess gameplay.

Vissa saker var lite för FPS-aktiga dock, det måste jag säga.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

Far Cry 3... trodde dom skulle återgå till den sköna stilen dom hade i ettan men icke. provade det 2 ggr kunde inte förmå mig att spela det urusla spelet... 2ggr uninstall.
bortkastade pengar deluxe.

Permalänk
Skrivet av bicepscurl:

Far Cry 3... trodde dom skulle återgå till den sköna stilen dom hade i ettan men icke. provade det 2 ggr kunde inte förmå mig att spela det urusla spelet... 2ggr uninstall.
bortkastade pengar deluxe.

Oj. För mig var det precis tvärtom. Spelade ettan när det begav sig och orkade inte spela igenom det. Sjukt trist i min smak, på samma sätt som crysis spelen. Köpte far cry 3 mest på ett infall då jag fick det billigt från cdon. Förväntade mig samma som gamla farcry och crysis, snygg grafik men värdelöst som spel. Oj vilken överraskning jag fick! Satt som klistrad ända till 100% completion. Plockade alla prylar, utforskade alla grottor osv. Njöt av varenda sekund.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem

Hitman Absolution var en stor besvikelse. Såg verkligen fram emot en värdig uppföljare till Blood Money och inte en superstyrd kampagn utan känsla.

Far Cry 3 var dock ett spel som jag verkligen gillade, speciellt efter hur dålig tvåan var.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Skrivet av Billström:

Company of Heroes 2, spelade alphan.

Du tyckte att alphan var dålig? Spelet är ju inte ens nästan klart än, så jag tycker inte att du kan säga att CoH 2 är dåligt pga att alphan var dålig.

Ontopic: Diablo 3 lägger jag min röst på.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

medal of honor warfighter

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

COD Black Ops 2

Permalänk
Skrivet av THB:

Vilka spel har ni blev ni besvikna på förra året?
Håll tonen sansad, folk har olika smak så provocera inte tack.

För mig är dett följade:

Sleeping Dogs.
Bland det sämsta jag spelat, enformig och patetisk GTA-klon med horribel styrning.

Provocera inte tack? Ungefär som när man förbjuder kvinnor från att åka MC i vissa länder för att det kan provocera mannen. Borde det inte vara tvärs om, att folk får lära sig att inte bli så provocerade i stället?

Blev nog mest besviken på Civilization 5 eftersom jag hade höga förhoppningar om att det skulle bli riktigt bra. Ville ha ett mer komplext spel och i stället simplifierade dom det för att anpassa spelet efter den breda massan. Just som du skrev så tycker folk olika men bland andra online spelare som har kört Civ4 och prövat på Civ5 så verkar majoriteten avsky Civ5. För singel player spelarna kanske det är annorlunda.

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2 samt Arenanet riktiga svin.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Tänkte först skriva duke nukem, men det kom tydligen ut 2011. Hmm.. ja då skulle jag säga diablo 3.

Permalänk
Medlem

DIablo 3 pga att spelet var byggd från grunden för auctionhouse samt designval man gjort. Däremot hade jag gärna spelat en remake av Diablo1/2 med bättre (realistisk, ej tecknat) grafik igen.