FrankieOnPC fuskar i DayZ - Vad tror ni?

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

lol, tack för att du delade denna, har alltid hatat den jävla sopan, han är värdelös och editerar som en 3åring, nu även bevis på att han fuskar, voice over har han gjort länge det hör man lång väg, inte nog med det ser hans youtube ut som ett dagis och han har donera knapp på youtube, har fan inte sett en lika pengakåt jävel på youtube någonssin.

Btw han tjänar 140.000kr brutto i månaden på YouTube, förtjänar inte en krona av det

Förtjänar fotbollspelare alla sina miljoner för lite lek med en boll?

Jag har två motargument till er alla!

1. Han har ett riktigt bra aim i alla spel jag sett honom spela.
2. Han umgås med nästan bra spelare (betyder inte särskilt mycket, men ni förstår precis)

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Bor ju i Italien nu också, hos sin flickvän typ gratis, ingen egen bil, spenderar typ bara 2000kr/mån på mat Han har väl runt 5 mille rent på kontot nu, kanske flyttar hem till Sverige nästa år o köper lyxvilla i skärgården för 10 mille _cash_

Från och med nu till Juni 2013 kommer han troligtvis tjäna 2.5 miljoner efter skatt

Han tjänar lika mycket som alla svenska partiledare sammanlagt i månaden, och det enda han gör är att sitta och skrika "rape" på youtube hela dagarna, dat logic

Jag är inget stort fan av pewdie, men ifall folk väljer att betala för det så är det väl värt pengarna? Samma sak med fotboll, jag tycker inte att man kan tjäna sådana enorma summor pengar på att sparka boll. Men folk väljer som sagt att betala för det!

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stickyone:

Förtjänar fotbollspelare alla sina miljoner för lite lek med en boll?

Jag har två motargument till er alla!

1. Han har ett riktigt bra aim i alla spel jag sett honom spela.
2. Han umgås med nästan bra spelare (betyder inte särskilt mycket, men ni förstår precis)

Mycket möjligt att han har bra aim och att han umgås med bra spelare, men det förklarar fortfarande inte det som hände på filmen som TS länkade

Permalänk
Medlem

Titta på en av hans BF3 videor och försök hitta alla edits han har gjort (Hint: Håll ett öga på vilket lag han är med i/ hur måcket ammo han har kvar)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Titta på en av hans BF3 videor och försök hitta alla edits han har gjort (Hint: Håll ett öga på vilket lag han är med i/ hur måcket ammo han har kvar)

Han är inte direkt den enda youtubern som klipper bort tråkiga delar. Jag ser inte heller hur du ser detta som cheating.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Titta på en av hans BF3 videor och försök hitta alla edits han har gjort (Hint: Håll ett öga på vilket lag han är med i/ hur måcket ammo han har kvar)

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av stickyone:

Han är inte direkt den enda youtubern som klipper bort tråkiga delar. Jag ser inte heller hur du ser detta som cheating.

Skickades från m.sweclockers.com

Edits är väl egentligen inget problem, förståeligt att man vill få en video att se bra ut, dock tycker jag gränsen går när man hackar och förstör för andra spelare, och dessutom tjänar pengar på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stickyone:

1. Han har ett riktigt bra aim i alla spel jag sett honom spela.
2. Han umgås med nästan bra spelare (betyder inte särskilt mycket, men ni förstår precis)

Han har värdelöst aim, han är en sopa på FPS, han umgås inte med nästan bra spelar, det är dom som umgås med honom för han har 300.000 subs.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av stickyone:

Han är inte direkt den enda youtubern som klipper bort tråkiga delar. Jag ser inte heller hur du ser detta som cheating.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, dock har han ju lagt upp en video som han kallade sin bästa killstreak någonsin, som egentligen inte var en lång killstreak, utan massa olika klipp som var bra ihopklippta för att se så ut, dock ändrades hans ammo count, och lagens tickets hoppade runt, och var alltså rätt uppenbart fejk. Det är inte samma sak som att klippa bort det tråkiga, utan mer en lögn om att något är annat än vad det vid första anblick verkar.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

men ser ju hur tydligt som helst på videon som är 13 min lång bara se och beskåda att han fuskar,

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

men ser ju hur tydligt som helst på videon som är 13 min lång bara se och beskåda att han fuskar,

Vilken då?

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Han har värdelöst aim, han är en sopa på FPS, han umgås inte med nästan bra spelar, det är dom som umgås med honom för han har 300.000 subs.

Det kanske dem gör, men det gör inte dem andra till dåliga spelare?? eller??

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

lol, tack för att du delade denna, har alltid hatat den jävla sopan, han är värdelös och editerar som en 3åring, nu även bevis på att han fuskar, voice over har han gjort länge det hör man lång väg, inte nog med det ser hans youtube ut som ett dagis och han har donera knapp på youtube, har fan inte sett en lika pengakåt jävel på youtube någonssin.

Btw han tjänar 140.000kr brutto i månaden på YouTube, förtjänar inte en krona av det

Någon är jelly.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zhrooms:

Bor ju i Italien nu också, hos sin flickvän typ gratis, ingen egen bil, spenderar typ bara 2000kr/mån på mat Han har väl runt 5 mille rent på kontot nu, kanske flyttar hem till Sverige nästa år o köper lyxvilla i skärgården för 10 mille _cash_

Från och med nu till Juni 2013 kommer han troligtvis tjäna 2.5 miljoner efter skatt

Han tjänar lika mycket som alla svenska partiledare sammanlagt i månaden, och det enda han gör är att sitta och skrika "rape" på youtube hela dagarna, dat logic

Han tjänar pengar på att göra videos som miljontals människor gillar att kolla på, och så är det reklam i varje video som han får pengar för. Dat logic.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

nja, jag kan hålla med om att det är skumt. Men han har ju ganska många människor som ger honom saker i överflöd i diverse spel.

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Bor ju i Italien nu också, hos sin flickvän typ gratis, ingen egen bil, spenderar typ bara 2000kr/mån på mat Han har väl runt 5 mille rent på kontot nu, kanske flyttar hem till Sverige nästa år o köper lyxvilla i skärgården för 10 mille _cash_

Från och med nu till Juni 2013 kommer han troligtvis tjäna 2.5 miljoner efter skatt

Han tjänar lika mycket som alla svenska partiledare sammanlagt i månaden, och det enda han gör är att sitta och skrika "rape" på youtube hela dagarna, dat logic

Jag kan förstå att du tycker det är sjukt att han kan tjäna så mycket pengar, och jag håller med, det är sjukt. Men hur tragiskt det än är så är det faktiskt så det ser ut idag. Men det är fel att börja hate:a på pewdiepie för det. Rikta din ilska åt rätt håll istället.

Som citatet lyder: "Dont hate the player, hate the game."

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Ja Frankie fuskar förmodligen men eftersom hans videor har så mycket underhållnings värde tycker jag till viss mån att det är okej, han har tydligtvis inte hacken på hela tiden men hans videor är som sagt bra underhållning och därför kollar jag på hans videor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Jag kan förstå att du tycker det är sjukt att han kan tjäna så mycket pengar, och jag håller med, det är sjukt. Men hur tragiskt det än är så är det faktiskt så det ser ut idag. Men det är fel att börja hate:a på pewdiepie för det. Rikta din ilska åt rätt håll istället.

Som citatet lyder: "Dont hate the player, hate the game."

Håller med, jag har själv inget emot pewdiepie som person, snarare hans sätt att tjäna pengar.

Fast vem skulle tacka nej till hans jobb? Jag hade absolut inte tackat nej till att skrika framför en dator samtidigt som jag tjänar 70 tusen

Permalänk
Medlem

Haha Men han har ju bara "Tur" för att han gör en video som är typ 40 min av kanske 6 timmars spelande ?

För jag menar , Han kan mycket väl fuska men ta bara med ^^ I beräkningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Någon är jelly.

Han fuskar och ljuger, vad får han för det? Pengar och Respekt.

Skrivet av MSIOCGenie:

Han tjänar pengar på att göra videos som miljontals människor gillar att kolla på, och så är det reklam i varje video som han får pengar för. Dat logic.

Läs tråden nästa gång

Skrivet av vikham:

Men det är fel att börja hate:a på pewdiepie för det. Rikta din ilska åt rätt håll istället.

Jag har ingen ilska emot PewDiePie? Skillnaden mellan Frankie och PewDiePie är att Frankie är falsk

Skrivet av Cubebenq:

Jag hade absolut inte tackat nej till att skrika framför en dator samtidigt som jag tjänar 70 tusen

700 tusen menar du

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

you would think frankie would have known you cant type or speak while unconscious. little suspicious to be honest

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=NeCK... < här då antagligen,

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

you would think frankie would have known you cant type or speak while unconscious. little suspicious to be honest

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=NeCK... < här då antagligen,

What? Han pratar väl bara i teamspeak eller skype med jack?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

you would think frankie would have known you cant type or speak while unconscious. little suspicious to be honest

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=NeCK... < här då antagligen,

Han snackar inte ens i Direct Comm. Om du bara hade prövat det en gång under ditt liv så hade du vetat att det kommer upp en vit mikrofon som visar detta. Vid 10 min visas detta. I övrigt så sker kommunikationen antagligen på TS.

Angående om Frankie fuskar eller ej så tror jag ja. Jag tror han fuskar och har folk som är tillmötesgående på alla servrar han besöker för att få till en bra show. Jag hade aldrig kollat på hans videos om de inte varit mer spektakulära än en snubbe som springer runt i 2h med ett släp zombies efter sig för att finna en M14. Killen har hittat ett bekvämt sätt att tjäna kosing. Självklart vill han behålla sin skara fans. Dessutom vet vi ju att en stor fanbase betyder många fanboys som försvarar Frankie med vit rustning och svärd till varje pris. Han sitter alltså rätt säkert, precis som pewdipie gör även om de senaste tusen produktionerna inte varit särskilt nyskapande.

Det är iallafall vad jag tror.

EDIT: Till hans försvar får jag väl även tillägga att han är riktigt duktig på FPS i allmänhet.

Permalänk
Medlem

Jaja, jag spelar inte DayZ men jag kollar på hans andra videor , inte jag som sa det, var en kommentar under som jag märkte när jag vart intresserad efter tråden

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur man orkar sitta och analysera videor och en massa annat skit för att försöka konstatera om någon fuskar... Han har ju massvis med "fanboys" och hackers som sponsrar honom med gear utanför kameran.

Hur fan orkar man bry sig om att en datorspelare tjänar pengar och kanske använder sig utav fusk, när det finns människor som dödar människor,djurarter förorenar miljön, säljer droger mm och tjänar miljarder.

Jag bryr mig inte om han fuskar då han inte är en lam jävel som bara sitter och skjuter folk utan gear utan faktiskt hjälper folk(i alla fall vad man ser på filmerna), och faktiskt lyckas göra det otroligt underhållande att kolla på.

/Ingen fanboy men är less på alla som gnäller över skitsaker.

Permalänk
Medlem

Vad är inte oviktiga skitsaker egentligen? tänker på nyheter om kändisar osv. Kan förstå om folk vill diskutera om det här när det han (påstås) göra är väldigt omoraliskt. Skulle vara tråkigt om man bara fick prata politik och hur man odlar grönsaker här på forumet

Permalänk

Det är så lustigt hur med att bara lägga till en röst till det spel man spelar för att undvika copyrights och klassa det som "egen skapelse" sedan bli rik på en fritidssyssla när andra människor spenderar tid och pengar för att göra en fantastisk video men får varken ett godkänt partnershipkontrakt eller tittare.

Vilket kanske är därför Youtube har på senare tid dominerats av kända profiler som lägger ned sitt "bra" arbete för att tjäna enkla pengar.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Skrivet av Fabbeee:

Haha Men han har ju bara "Tur" för att han gör en video som är typ 40 min av kanske 6 timmars spelande ?

För jag menar , Han kan mycket väl fuska men ta bara med ^^ I beräkningen

Fast det är inte det vi menar...man märker ju när han har dött och när han inte har det, och liksom, hitta Railgunnen direkt på Namalsk, njaa, han har nog varit där hela kvällen, eller bett någon annan lägga ut ett åt honom, det jag menade med att det är set up, men det har inget med sakerna videon visar att göra, den visar att hans temp mätare blinkar precis som den bara gör när man använder fusk som god mode, eller healar sig.

Istället för att nämna det så börjar folk prata om att han klipper bra...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

you would think frankie would have known you cant type or speak while unconscious. little suspicious to be honest

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=NeCK... < här då antagligen,

ehm...de snackar ju i teamspeak eller skype eller liknande, självklart kan inte spelet blocka det... Det är chatten inne i spelet, både för att skriva och för att prata som blockas.

Skrivet av Callema:

Jag förstår inte hur man orkar sitta och analysera videor och en massa annat skit för att försöka konstatera om någon fuskar... Han har ju massvis med "fanboys" och hackers som sponsrar honom med gear utanför kameran.

Hur fan orkar man bry sig om att en datorspelare tjänar pengar och kanske använder sig utav fusk, när det finns människor som dödar människor,djurarter förorenar miljön, säljer droger mm och tjänar miljarder.

Jag bryr mig inte om han fuskar då han inte är en lam jävel som bara sitter och skjuter folk utan gear utan faktiskt hjälper folk(i alla fall vad man ser på filmerna), och faktiskt lyckas göra det otroligt underhållande att kolla på.

/Ingen fanboy men är less på alla som gnäller över skitsaker.

Hur har du tid att sitta på en hemsida, och klaga på folks gnäll? Förstår du hur många förståndshandikappade flodhästar du hade kunnat rädda om du lagt pengarna du lagt på datorn på dem istället?

Seriöst dock, smart som du säkert är måste du inse att man inte hela tiden kan gå runt och oroa sig över allt som går fel i världen, då skulle man bli galen, man måste få störa sig på saker i sitt eget liv, lokala problem. Är man bortskämd med att slippa se folk bli mördade på gatan dag efter dag så kommer man hitta andra saker som irriterar en. Människan är egoistisk, och bryr sig i första hand om vad som händer i dess närhet, i dess eget liv, även om det görs genom att få känna att man mår bättre av att hjälpa andra

Sen är det väl ingen här som har påstått att detta är det största som hänt i deras liv på evigheter, och att det är fruktansvärt, vi bara diskuterar det, om du tycker det är jobbigt att folk diskuterar annat än världens hemskheter ska du nog inte hänga i datornördars forum

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Sen är det väl ingen här som har påstått att detta är det största som hänt i deras liv på evigheter, och att det är fruktansvärt, vi bara diskuterar det, om du tycker det är jobbigt att folk diskuterar annat än världens hemskheter ska du nog inte hänga i datornördars forum

För att vara helt ärlig så är jag varken en djurvän eller hippie som som demonstrerar mot krig och orättvisor utan jag är ganska egoistiskt och som du säger bara bryr sig om det i min närhet och det som faktiskt påverkar mitt liv just nu.

Poängen var bara att folk gnäller på att en datorspelare tjänar pengar och möjligtvis fuskar, vilket troligtvis påverkar väldigt få spelare i Dayz världen och de kan inte göra något åt saken då det bevisligen är en hel del pengar inblandat.

Att jag är så uttråkad så jag sitter och argumenterar också är ju ganska meningslöst, ha en bra dag!

Permalänk
Medlem

Finns videor där man ser att han förlorar HP och nästan dör men sen så finns det andra där han tar ut 4st spelare på taviana och dessa har typ as 50 och lite machineguns och han springer öppet mellan träden medan skotten flyger och han blir inte träffad en enda gång. Så jag vet inte vad jag ska tro! Säger inte att han alltid fuskar men i vissa videos börjar man undra. snackar om god mode fusk typ och inte aimbot osv

fast ja, jag bryr mig inte särskillt mycket om han gör det eller inte. pressen kanske är för stor och han måste få ut bra videos? han /kill alla på servern iallafall
min åsikt iallafall. tråkigt om han nu fuskar

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP