Permalänk
Medlem

Dreamhack hylla

Tjenare! Har snickrat ihop en hylla för 2 personer till DHW12 för att få lite mer utrymme. Har kollat runt lite på hyllor som andra har gjort här och fått lite inspiration från en del. Tänkte att de kunde vara kul att lägga upp det här och höra lite vad man kan förbättra och göra snyggare osv. !

Måttet på den är 166x60 , och är 60 cm hög (stolparna är 100 cm). För att den ska få rum i bilen så tar jag den i 3 delar och skruvar ihop på plats.

Dreamhack hylla

Permalänk
Medlem

ser inte jättestabilt ut i sidled (svårt att se på bild) men skulle nog staga upp mot benen så att det blev riktig stabilt med tvärstag

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

är som sagt inte helt färdigt, på bilden har jag inte skruvat ihop det utan bara lagt på för att se hur det blev. men har tänkt att göra precis som du säger, vill ju inte att den ramlar ihop

Permalänk

köp led-set från ikea istället, riktigt awesome
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40192361/ vi kör med det!

Ses på dh, kom gärna förbi o checka vårat bygge med
D37:15

edit: vårat projekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonwenell:

köp led-set från ikea istället, riktigt awesome
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40192361/ vi kör med det!

Ses på dh, kom gärna förbi o checka vårat bygge med
D37:15

edit: vårat projekt

problemet är att närmsta ikea ligger i jönköping och jag har 9 mil dit.. ska se imorn om jag kan hitta något billigt skit i eksjö

haha har faktiskt fått lite inspiration från eran hylla om jag ska vara helt ärlig, så den måste jag se! du är välkommen till D59:7 om du vill se våran

Permalänk

Du ska ju till jönköping din mupp, så ba åk förbi, plocka upp led-skiten o sätt upp den, du får me dubbelhäftande tejp + "hållare" va inte lat nu

hihihiih -genererad cya

Permalänk
Medlem

haha ja det har du rätt i , tänkte bara att de kunde vara skönt att ha det färdigt istället för att krångla med det på plats men hittar jag inget imorn så gör jag så
ses!

Permalänk
Medlem

tänkte bara säga det att dem har led slinga på Bauhaus med trådlös fjärrkontroll för typ 249 eller 299:- kommer inte riktigt ihåg, samma koppling som dem från ikea iallafall men på Bauhaus leden så får du trådlös fjärr och kan välja typ strobe, smooth och välja mellan 15 olika färgval och höja/sänka belysningen mm. Mer prisvärd än den från ikea då du får mer för pengarna, plus att du kan byta ljus bakom exempelvis teven från soffan med dosan...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

tänkte bara säga det att dem har led slinga på Bauhaus med trådlös fjärrkontroll för typ 249 eller 299:- kommer inte riktigt ihåg, samma koppling som dem från ikea iallafall men på Bauhaus leden så får du trådlös fjärr och kan välja typ strobe, smooth och välja mellan 15 olika färgval och höja/sänka belysningen mm. Mer prisvärd än den från ikea då du får mer för pengarna, plus att du kan byta ljus bakom exempelvis teven från soffan med dosan...

tyvärr finns inte Bauhaus där jag bor, men jag tackar för tipset ändå

Permalänk
Medlem

Ah sjysst! Hur länge bodde du/ni på dreamhack?

Permalänk

hur får man hyllan att stå kvar på bordet gör den det av skg sjlv eöler hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hermanlange:

hur får man hyllan att stå kvar på bordet gör den det av skg sjlv eöler hur?

jag tog silvertejp och tejpade fast varje ben mot bordet , syns på den första bilden från dh