Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Suck. Det går segt för mig i dagarna när det kommer till anime. Jag vet inte om det är så att man har olust eller bara annat att tänka på men jag verkar inte hitta ro att sätta mig ner och bara kolla. Jag har ju sett hur det kommit och gott personer i denna tråd och tänkte fråga dem som har erfarenheten. Hur börjar man kolla på anime igen, från en svacka samt från ett uppehåll?
Även; Redline såg man senast, fan vad bra sådant som man inte trodde skulle vara bra kan vara.
Samt; Hela slutspelet dominerades av Saki-karaktärerna i årets Saimoe. Wtf is wlong eller ok ska kolla in serien..

Har typ bara sett kanske 1-3 avsnitt av mina serier denna säsong... Har inte haft tid till annat. Har säkert en backlog på 40-50 avsnitt som ligger och väntar.

Att komma igång igen? Dra fram din all time favorites och börja titta på dem först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Wtf is wlong eller ok ska kolla in serien..

Saki kapad till fyra minuter:

Eller tre minuter:

Achiga-spinoffen hade de mycket väl kunnat dra ut till uppåt 24 avsnitt så att apans kärlek till jordgubbsmjölken varit lite mer uppbyggd och motiverad. Tokis förtjänst av SaiMoe-titeln blir rätt begriplig efter allt hon utsattes för.

Nåväl, har man svårt att "komma igång igen" så föreslår jag en serie med korta avsnitt, t.ex. Poyopoyo det är lättare att ta sig över ett treminuteravsnitt om en osedvanligt rund katt än tretti om galaxens hjältar.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Wohoo! Initial D stage 5! Som jag har väntat

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Ah, Senran Kagura... var har du varit i halva mitt liv? Fighting, rivna kläder, naket, Yuu Kobayashi som sig själv och mer naket. Åh, visstja, skolflickeninjor också.

Förvisso gjorde studion Umisho tidigare, så man borde inte vara helt förvånad.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aake:

Ah, Senran Kagura... var har du varit i halva mitt liv? Fighting, rivna kläder, naket, Yuu Kobayashi som sig själv och mer naket. Åh, visstja, skolflickeninjor också.

Förvisso gjorde studion Umisho tidigare, så man borde inte vara helt förvånad.

Amen to that my brother from another mother

Permalänk
Medlem

m0rk verkar ha fallit ner i någon ecchi koma då begäret av halvnakna tjejer med stora bröst inte kunde mättas i väntan mellan varje avsnitt av Senran Kagura. Tar mig då ansvar att fortsätta hans lilla tradition i denna tråden och hedra denna medlem.

Mer info:

http://www.squidoo.com/anime-season-spring-2013
http://www.animeph.com/spring-2013-new-anime-season-preview-l...

Min lista över potentiella serier för säsongen:
Ore no Imouto ga Konnani Kawaii Wake ga Nai.
Shingeki no Kyojin
Suisei no Gargantia
Hataraku Maou-sama!
Toaru Kagaku no Railgun S
Mushibugyou
Yahari Ore no Seishun Love Come wa Machigatteiru.

Visa signatur

Laptop |OS: Foresight Linux |CPU: Intel Core i3-370M |VGA: NVIDIA Geforce 310M / 1GB DDR3 |RAM: DDRIII 4GB (2GB*2) |HDD: 500GB |

Permalänk
Medlem

Man avslutade ju OreImo första säsongen så man blir ju tvingad till att fortsätta på'n. Inget fel med det.
Annars väntar man bara på översättningen av sista delen av Berserk i Golden Age-trilogin.
Otona Joshi ser ju annars ganska intressant ut. Ursäkta min gråa smak.
Får balansera upp det med BD av Nozoki Ana senare. Tyvärr verkar den inte leva upp till mangan.

För övrigt, tack scienta, m0rk och aake för era tips. Tidigt än att säga hur pass de fungerar men de var ändå värdefulla.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamWin:

Hehe.. Tackar.. Nej, ligger inte i ecchi koma.. Har dock jobbat så mycket (samt att håller på att flytta) att jag inte har haft tid över att titta på någon serie på ett tag.

Skrivet av Alakai:

För övrigt, tack scienta, m0rk och aake för era tips. Tidigt än att säga hur pass de fungerar men de var ändå värdefulla.

Your welcome

Permalänk
Entusiast

Varför har ingen sagt till mig att de är klara med Hellsing Ultimate? Har ju väntat i många år på den!

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Ooooh, tack för påminnelsen Zotamedu. Well, jag vet vad jag sätter på ikväll and it ain't my waifu.
Nu fattas bara Berserk: Descent och jag kan gå i dvala igen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Alakai:

Ooooh, tack för påminnelsen Zotamedu. Well, jag vet vad jag sätter på ikväll and it ain't my waifu.
Nu fattas bara Berserk: Descent och jag kan gå i dvala igen.

Jag var besviken på Berserk. Serien slutade ju när den precis skulle börja kändes det som. En hel serie av prolog. Blir den nya över hela mangan?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag var besviken på Berserk. Serien slutade ju när den precis skulle börja kändes det som. En hel serie av prolog. Blir den nya över hela mangan?

Första trilogin blir över första arket, dvs över animeserien. Nästa trilogi blir över nästa ark osv, om den ens kommer ut, helt säker kan man inte vara.
Men är det värt att återse animen om man redan sett serien? Ja, om man tyckte serien var bra. Nej, om man tyckte serien var mindre än ok.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Söker efter lite tips om lite "nybörjar-serier" att börja kolla på.
Försöker hitta serier som inte har enorma mängder avsnitt att kolla på, utan de korta godbitarna.

Håller på att se ett par serier nu, som tex Cowboy Bebop, Lucky Star och Neon Genesis Evangelion. Och jag gillar det änsålänge!

Har Sweclockers några tips på sevärda serier?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Söker efter lite tips om lite "nybörjar-serier" att börja kolla på.
Försöker hitta serier som inte har enorma mängder avsnitt att kolla på, utan de korta godbitarna.
Håller på att se ett par serier nu, som tex Cowboy Bebop, Lucky Star och Neon Genesis Evangelion. Och jag gillar det änsålänge!

Korta till medellånga bra serier finns det gott om. Om de tre klassikerna ovan var i din smak så är det bara att fortsätta i samma spår tycker jag. Outlaw Star/GitS, Azumanga Daioh/Nichijou och Gundam/Escaflowne är väl serier som ligger någotsånär nära.
Tips är att registrera sig på anime-planet och MAL för att få uppslag på liknande stuff, samt kolla vad som är mest poppis och möjligtvis sevärt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alakai:

Korta till medellånga bra serier finns det gott om. Om de tre klassikerna ovan var i din smak så är det bara att fortsätta i samma spår tycker jag. Outlaw Star/GitS, Azumanga Daioh/Nichijou och Gundam/Escaflowne är väl serier som ligger någotsånär nära.
Tips är att registrera sig på anime-planet och MAL för att få uppslag på liknande stuff, samt kolla vad som är mest poppis och möjligtvis sevärt.

Anledningen till att jag söker efter kortare serier är från när en polare rådde mig att se på Bleach och One Piece. Men det är ju nästan 1000 avsnitt totalt, vilket drog ner motivationen något...

Så det är framförallt lättare att se på serierna som bara är någon enstaka säsong om ens det

Tack så mycket för tipsen!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Söker efter lite tips om lite "nybörjar-serier" att börja kolla på.
Försöker hitta serier som inte har enorma mängder avsnitt att kolla på, utan de korta godbitarna.

Håller på att se ett par serier nu, som tex Cowboy Bebop, Lucky Star och Neon Genesis Evangelion. Och jag gillar det änsålänge!

Har Sweclockers några tips på sevärda serier?

Air Gear kanske kan vara något. Beror lite på vilken genre du tror dig vara ute efter? Om du inte sett så mkt mer än de du listat så kan det vara idé att utforska lite fler genres.

Skrivet av SeF.Typh00n:

Anledningen till att jag söker efter kortare serier är från när en polare rådde mig att se på Bleach och One Piece. Men det är ju nästan 1000 avsnitt totalt, vilket drog ner motivationen något...

Så det är framförallt lättare att se på serierna som bara är någon enstaka säsong om ens det

Tack så mycket för tipsen!

On-goings är riktigt tradigt. Jag är också sådan att jag helst bara ser färdiga animes, även om jag inte har problem med en serie på 3-400 avsnitt (e.x. Dragonball).

De flesta animes är ju faktiskt kortare, 12-26 episoder. Kolla in MAL (myanimelist) så lär du säkert hitta något intressant, topplistan är riktigt bra. Om du känner för att ge dig på något rent episkt så kan jag rekommendera Tengen Toppa Gurren Lagann.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Söker efter lite tips om lite "nybörjar-serier" att börja kolla på.
Försöker hitta serier som inte har enorma mängder avsnitt att kolla på, utan de korta godbitarna.

Håller på att se ett par serier nu, som tex Cowboy Bebop, Lucky Star och Neon Genesis Evangelion. Och jag gillar det änsålänge!

Har Sweclockers några tips på sevärda serier?

Initial D och Black Lagoon fick ner mig i animeträsket. Bra serier att börja med om du inte sett dem redan. Även Ghost in the Shell är rätt bra

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Air Gear kanske kan vara något. Beror lite på vilken genre du tror dig vara ute efter? Om du inte sett så mkt mer än de du listat så kan det vara idé att utforska lite fler genres.

On-goings är riktigt tradigt. Jag är också sådan att jag helst bara ser färdiga animes, även om jag inte har problem med en serie på 3-400 avsnitt (e.x. Dragonball).

De flesta animes är ju faktiskt kortare, 12-26 episoder. Kolla in MAL (myanimelist) så lär du säkert hitta något intressant, topplistan är riktigt bra. Om du känner för att ge dig på något rent episkt så kan jag rekommendera Tengen Toppa Gurren Lagann.

Topplistan ser rätt nice ut. Får bestämma mig för att se ett par så det inte blir för många på sama gång

Skrivet av maniac:

Initial D och Black Lagoon fick ner mig i animeträsket. Bra serier att börja med om du inte sett dem redan. Även Ghost in the Shell är rätt bra

Tack för tipsen! Ghost in the Shell har legat på min att-se-på lista länge

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Fyfan vad bra shingeki no kyojin är alltså....

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Fyfan vad bra shingeki no kyojin är alltså....

*spoilers*
Jag vet inte vad jag ska tycka om den. Ok, den innehåller mina favoritelement med viktiga karaktärer som dör och massa ond, bråd och onödig död. På det hela så är den ok animerad och den är bra ritad. Den går inte för djupt i varje karaktär och det kan vara ett plus ibland men hittills så är karaktärerna alldeles för platta för att man ska orka ta till sig dialogen, om man nu är ute efter sådant. Att jag sen blir helt förvirrad över vilken stadsdel som är vilken, vilken mur som är vad och vem som tillhör vilken klass kanske talar ett uns för hur platt hela världen är som den utspelas i. Känns som jag besökt samma stadsdel i alla episoder. Samma typ av byggnader, allt lika stort, allt ser likadant ut. Och varför inte bara sända ut enskilda diskreta scouter istället för rekognosceringsgrupper till fucken häst som för en massa oväsen? Varför är ingen intresserad av världen utanför? Och hur stort eller litet är hela samhället? Ena stunden är murarna vida, i andra stunden är de snäva. Vissa landskapsbilder visar en mur som maximalt kan vara några mil i diameter, i andra bilder så är det långt till horisonten. Jag är något desorienterad.
Jag har inte läst mangan men så länge den håller i sig som den hittills gjort så tror jag den kan bli en top 50.

Jag njuter mer av Gargantia, även om de två senaste avsnitten gärna skulle kunna fått tonas ned lite. Fast.. Amy <3

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

*spoilers*
Jag vet inte vad jag ska tycka om den. Ok, den innehåller mina favoritelement med viktiga karaktärer som dör och massa ond, bråd och onödig död. På det hela så är den ok animerad och den är bra ritad. Den går inte för djupt i varje karaktär och det kan vara ett plus ibland men hittills så är karaktärerna alldeles för platta för att man ska orka ta till sig dialogen, om man nu är ute efter sådant. Att jag sen blir helt förvirrad över vilken stadsdel som är vilken, vilken mur som är vad och vem som tillhör vilken klass kanske talar ett uns för hur platt hela världen är som den utspelas i. Känns som jag besökt samma stadsdel i alla episoder. Samma typ av byggnader, allt lika stort, allt ser likadant ut. Och varför inte bara sända ut enskilda diskreta scouter istället för rekognosceringsgrupper till fucken häst som för en massa oväsen? Varför är ingen intresserad av världen utanför? Och hur stort eller litet är hela samhället? Ena stunden är murarna vida, i andra stunden är de snäva. Vissa landskapsbilder visar en mur som maximalt kan vara några mil i diameter, i andra bilder så är det långt till horisonten. Jag är något desorienterad.
Jag har inte läst mangan men så länge den håller i sig som den hittills gjort så tror jag den kan bli en top 50.

Jag njuter mer av Gargantia, även om de två senaste avsnitten gärna skulle kunna fått tonas ned lite. Fast.. Amy <3

Om du inte har ganska bra koll på hur strukturen av murarna osv är vid det här laget så har du inte läst informationen i mellanspelet och/eller tittat på kartan; jag tycker det är ganska simpelt och allt du klagar på är förklarat bra och att alla byggnader har liknande arkitektur är väntat med tanke på omständigheterna. Ang. att muren ibland ser liten ut är för att då är de inom en sån liten utbyggnad från huvudmuren; kolla på kartan så ser du. De är intresserade av världen utanför det är ju därför de skickar ut dessa patruller...? och om man skall tillrygga någon sträcka att tala om krävs ju häst. Dessutom är det nog lättare att fly på hästrygg än springandes, har du försökt springa ikapp en häst någon gång?

finns många anledningar att inte gilla den kanske men plotholes är iaf inte en av dem (hittils). Enda jag frågar mig är hur de fick upp murarna från första början, men det kan ju skett undertiden resten av mänskligheten blev uppäten. Det är iaf inte förklarat än.

Gillar också Gargantia, tycker dock den tappat lite fart senaste två avsnitten... inget dåligt med det direkt men fick ett annat intryck av serien efter första två avsnitten. Nu hände iofs *det där* i slutet på senaste så vi får väl se om det visar sig vara något ofarligt eller ej och isf vart handlingen leder

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

informationen i mellanspelet och/eller tittat på kartan

Det är lite detta jag stör mig på, om man ska klyva pudelns kärna. Ok, jag fattar att man inte kan trycka in hela mangan i en anime men det är lite som att pausa en pågående föreställning på dramaten för att sufflören skulle resa sig upp och fylla i helt ovidkommande detaljer som att Julia har flatlöss och Romeo har ett moderskomplex.
I Gargantia känns just detta mer genomarbetat, där man bl.a. ser en översikt över flottan på karta och den stämmer nästan med översiktsvyn från ovan. Man fick en god uppskattning över hur stort ett skepp är redan i andra avsnittet när Ledo sprang från inre, undre däck till bryggan.
Men det är i stort sett allt jag stör mig på med Kyojin, i övrigt är den jättebra. Andra serier som inte koncentrerar sig på miljön drivs med samma problem, ett lätt exempel är Naruto. Känns bara som att de helt skulle kunna skippa världsinfon i mellansekvenserna och istället bara låta serien flyta. Infon kommer ju ändå fram i dialog och senare avsnitt, om den ens är av någorlunda betydelse.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Attack on Titan

Citat:

Several hundred years ago, humans were nearly exterminated by giants. Giants are typically several stories tall, seem to have no intelligence, devour human beings and, worst of all, seem to do it for the pleasure rather than as a food source. A small percentage of humanity survived by enclosing themselves in a city protected by extremely high walls, even taller than the biggest of giants. Flash forward to the present and the city has not seen a giant in over 100 years. Teenage boy Eren and his foster sister Mikasa witness something horrific as the city walls are destroyed by a super giant that appears out of thin air. As the smaller giants flood the city, the two kids watch in horror as their mother is eaten alive. Eren vows that he will murder every single giant and take revenge for all of mankind. (ANN)

Efter en fyra år lång animetorka har jag äntligen fastnat för en ny serie. Shingeki no Kyojin (Attack on Titan). Rekommenderar den starkt. Rätt så förutsägbar men grym kvalité på animeringen, karaktärerna, musiken och utförandet. (Production I.G). Brände igenom samtliga släppta episoder på en och samma dag. Chockad!

Permalänk

Jag får väl börja kolla på Titans and walls jag också då, tänkte vänta tills den var klar men efter all hype är jag rädd för feta spoilers

Annars är det bästa jag följer just nu Railgun s2, Yuyushiki och Hataraku Maou-sama. Jag gillar humorn i den sistnämnda, massa småsaker som man nästan missar ibland, eller när karaktärerna får spel och bara skriker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Skrivet av Vimm:

http://i.imgur.com/3HIJbwO.jpg

Efter en fyra år lång animetorka har jag äntligen fastnat för en ny serie. Shingeki no Kyojin (Attack on Titan). Rekommenderar den starkt. Rätt så förutsägbar men grym kvalité på animeringen, karaktärerna, musiken och utförandet. (Production I.G). Brände igenom samtliga släppta episoder på en och samma dag. Chockad!

Måste fråga var man kan hitta streaming tjänster till anime serier??
Fick nys om denna på Youtube och den är ju helgrym.
Men har inte hittat någon fullängd på avsnitten.

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem

Saknar redan Dansai Bunri no Crime Edge, hoppas på en uppföljare trots dystra försäljningssiffror.

Nåja, sommaren bjuder på uppföljaren till Symphogear, Aoi Yuuki behöver fler hetlevrade roller. Det bästa med Symphogear är Bikkies polisonger som skulle passat på vilken supertuff mechapilot som helst.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

De ~7 första avsnitten av Shingeki var kanonbra. Därefter tappade den tempo och det blev alldeles för mycket töntmelodrama. Den är väl fortfarande sevärd, men gick snabbt från 4,5/5 ner till max 3/5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightForz:

Måste fråga var man kan hitta streaming tjänster till anime serier??
Fick nys om denna på Youtube och den är ju helgrym.
Men har inte hittat någon fullängd på avsnitten.

Crunshyroll, netflix och iTunes. Tyvärr så verkar ingen vara bäst. Crunchyroll kommer dock närmast, det är den enda jag själv har erfarenhet av, och har du inget konto så kan du signa upp för 14 dagars premium, vilket är tillräckligt för en genomkörare av i stort sett allt sevärt de har, tyvärr. Kolla först så att de serier du ämnar se går att se på härifrån innan du funderar på att köpa tjänsten. De har nu inte Kyojin, men kanske att de har någon annan du ämnar se.
EDIT: Chrunchy är mig veterligen fortfarande gratis för lågkvalle och med ads så premium är ju inget krav.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

De ~7 första avsnitten av Shingeki var kanonbra. Därefter tappade den tempo och det blev alldeles för mycket töntmelodrama. Den är väl fortfarande sevärd, men gick snabbt från 4,5/5 ner till max 3/5.

kan tyvärr bara hålla med... håller tummarna för att den rycker upp sig igen tempomässigt men med största sannolikhet blir det samma visa som det alltid blir med nya shounen dvs de drar ut på allt mer och mer och kvaliten droppar tills den slutar gå :s

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Eftersom ingen har skrivit något om det så får väl jag göra min vanliga uppställning. En ny omgång med serier börjar inom kort:

Citat:

Måndag
Inu to Hasami wa Tsukaiyou
July 8, 2013
Recorder to Randoseru Mi☆
Kami nomi zo Shiru Sekai: Megami-hen
Nyuru Nyuru!! Kakusen-kun (2 min. ep.)
Watashi ga Motenai no wa Dou Kangaetemo Omaera ga Warui!

Tisdag
July 2, 2013
Brothers Conflict
Senyuu. 2 (5 min. ep.)
Gifuu Doudou!!: Kanetsugu to Keiji

Onsdag
July 3, 2013
Tamayura: More Aggressive
Free!

Torsdag
July 4, 2013
Stella Jogakuin Koutou-ka C³-bu
DanganRonpa: Kibou no Gakuen to Zetsubou no Koukousei The Animation
Rozen Maiden (2013)
Love Lab
Senki Zesshou Symphogear G: In the Distance, That Day, When the Star Became Music...
Kitakubu Katsudou Kiroku
Servant x Service
July 11, 2013
Gin no Saji

Fredag
Yuuto-kun ga Iku
July 5, 2013
Maji de Otaku na English! Ribbon-chan: Eigo de Tatakau Mahou Shoujo - The TV
July 12, 2013
Choujigen Game Neptune: The Animation
Fate/Kaleid Liner Prisma Illya *w. Nico Streaming on July 6, 2013~
Gatchaman Crowds

Lördag
Kingdom 2
July 6, 2013
Kiniro Mosaic
Genei wo Kakeru Taiyou
Monogatari Series: Second Season
Genshiken Nidaime
Kamisama no Inai Nichiyoubi
Fantasista Doll
July 13, 2013
Futari wa Milky Holmes (12 min. ep.)
Kimi no Iru Machi

Söndag
July 7, 2013
Highschool DxD New
Teekyuu 2 (3 min. ep.)
Hakkenden: Touhou Hakken Ibun 2
Uchouten Kazoku
Blood Lad
Ro-Kyu-Bu! SS
Makai Ouji: Devils and Realist

OVA - ONA - Specials
Turning Girls
Go! Go! Kadendanshi
July 5, 2013
Seitokai no Shukujitsu
July 11, 2013
Mewtwo: Kakusei e no Prologue
July 20, 2013
Mondaiji-tachi ga Isekai kara Kuru Sou Desu yo OVA
July 24, 2013
Corpse Party: Tortured Souls - Bougyakusareta Tamashii no Jukyou
Sukitte Ii na yo. OVA
July 26, 2013
Mobile Suit Gundam AGE: Memory of Eden
August 2013
The Midnight★Animals
August 8, 2013
Yowamushi Pedal OVA
August 12, 2013
Tonari no Kaibutsu-kun: Tonari no Gokudou-kun
August 16, 2013
Namiuchigiwa no Muromi-san OVA
Fairy Tail x Rave
August 18, 2013
Ore no Imouto ga Konnani Kawaii Wake ga Nai. Specials
August 20, 2013
Kamisama Hajimemashita OVA
August 28, 2013
Suisei no Gargantia Special
Little Busters! OVA
September 9, 2013
Yozakura Quartet: Tsuki ni Naku
?
Wild Adapter
Higurashi no Naku Koro ni Kaku: Outbreak
Ah! My Goddess OVA
Minami-ke OVA

Filmer
HAL
Glass no Kamen Desu ga the Movie: Onna Spy no Koi! Murasaki no Bara wa Kiken na Kaori!
Yasai no Yousei: Quiz Gekijou
July 6, 2013
Gekijouban Gintama Kanketsu-hen ~Yorozuya yo Eien nare~
Sore Ike! Anpanman: Tobase! Kibou no Handkerchief
Minna de Teasobi: Anpanman to Itazura Obake
July 13, 2013
Pokemon: Pikachu to Eevee Friends
Pokemon Best Wishes! Season 2: Shinsoku no Genosect
July 20, 2013
Kaze Tachinu
July 27, 2013
Toriko Movie: Bishokushin no Special Menu
August 24. 2013
Hakuouki Movie 1: Kyoto Ranbu
August 31, 2013
Ano Hi Mita Hana no Namae wo Bokutachi wa Mada Shiranai Movie
September 14, 2013
Code Geass: Boukoku no Akito 2 - Hikisakareshi Yokuryuu
?
Saint Seiya (Movie)
Fate/Zero Cafe

En del av filmerna och OVA kanske inte stämmer

Se även http://anichart.net/summer för mer information