Svenska Tobii visar ögonstyrning med Rex och Gaze

Permalänk
Medlem

IR? Är det verkligen bra i längden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

sorry , helt ointressant om du måste använda musen oxå.

Det hela tar även längre tid att utföra med ögongrejerna än med musen.
Waste of time

Vet inte riktigt hur du arbetar, men jag brukar åtminstone titta på det jag ska klicka innan jag klickar på det, inte bara chansar

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hur många omtagningar på detta klippet? "Nu står vi här i Tobii's monter och de testar deras gays".

I övrigt, verkar detta galet najs, kommer detta till vettiga priser lär sådant införskaffas, att sitta och slösurfa / läsa långa artiklar bakåtlutat i stolen utan att behöva sträcka sig fram till musen varje gång man behöver scrolla. Guld värt!

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.

Permalänk
Avstängd

OHh noes! skulle inte fungera för bra då jag inte kan hålla ögonen i styr !

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Tänkte att det kunde vara nåt för rörelsehindrade männinskor för att underlätta användningen av datorer.
Själv ser (pun!) jag inte mig själv använda en sån i nuvarande skick framför hemmadatornm iaf.

Om man inte har nystagmus som jag då... Det lär bli lite "skakigt" minst sagt

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ingen som ser möjligheten i spel?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Ingen som ser möjligheten i spel?

Jodå,
http://www.tobii.com/en/eye-tracking-integration/global/produ...'

Edit:
Nån konkurrent:
http://www.youtube.com/watch?v=HBGr7nNkhIs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Tänkte att det kunde vara nåt för rörelsehindrade männinskor för att underlätta användningen av datorer.
Själv ser (pun!) jag inte mig själv använda en sån i nuvarande skick framför hemmadatornm iaf.

Det används redan sedan många år tillbaks.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

IR? Är det verkligen bra i längden?

Tror nog inte det skulle vara någon fara, du blir ju konstant bombarderad av ir-ljus vart du än vänder dig dygnet runt ändå.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Första jag tänkte på när jag såg hur bra detta funka... "Oh noes, snart kommer alla människor ligga/sitta i stora flygande fåtöljer, som i filmen Wall-E" (tjockisarna)

hahahaha...

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Inaktiv

Riktigt fränt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

intressant teknologi! kan se framför mej hur den utvecklas med olika "flört-gestures" för att komma åt vänster/högerklick.
Eller varför inte aktivera scrollhjulet genom att sätta ögonen i kors

Kanske hälsosammare för ögonen med dessa ögonrörelser än stumt stirrande mitt på skärmen ..men jag vet inte hur road jag är av att flörta med min dator.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk

Cool teknik, ska bli spännande att se vad som händer i framtiden

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Måttligt relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Vet inte riktigt hur du arbetar, men jag brukar åtminstone titta på det jag ska klicka innan jag klickar på det, inte bara chansar

Well, ögonstyrning av datorn har funnits sedan minst mitten på 90-talet (dock inte med lika slimmad utrustning som nu för tiden). Fortfarande finns det ingen killer-app där ögonstyrning är överlägsen tangentbord och mus (bortsett från för de rörelsehindrade). Ögonen är inte så exakta som du tror för hjärnan hjälper till att stabilisera den upplevda bilden. Det klassiska "midas touch"-problemet finns också fortfarande: att det är svårt att med ögonen särskilja "bara titta" från "titta och välj" om man nu inte får använda tangentbord eller mus.

Själv brukar jag iaf flytta musen ganska nära objektet jag vill klicka på redan innan jag har flyttat ögonen dit, och när jag tittar så är det enbart finjustering och klick. Mycket smidigare än att titta på objektet först och sedan stirra i 0,5 sekunder (eller hur man nu vill implementera det) för att klicka (och därmed hålla på och akta sig för att råka klicka någonstans bara för man tittar länge; trist för YouTube-videos...). Asteroid-spelet med ögonstyrning har jag sett i flera år nu (även innan Tobiis tid) och jag väntar fortfarande på den där killer-appen som ska motivera varför alla ska ha ögonstyrning.

Permalänk
Avstängd

INgen som kikat på Naruto Shippuuden och tänker Tobi?

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem

En cool funktion, men att behöva hålla ned en tangent varje gång man tittar verkar väldigt onödigt. Det hade räckt med en knapp och det skulle vara av och på. Sen så känns det oroväckande att man ska få som ir strålning i ögonen, känns lite farligt som med laserpekare. Fast att det säkert inte är så då IR:en bara skulle läsa av ögonen reflektioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samus.fl:

INgen som kikat på Naruto Shippuuden och tänker Tobi?

Tobii is a good boy

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem

En riktigt cool funktion som inte bara verkar vara häftig utan användbar också!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av occe94:

Tobii is a good boy

Eller? Kanske visar sig vem Tobii verkligen är. Precis som i Naruto....

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem

Gud vad jag älskar dessa teknikmässor! Det är så himla fascinerande vad de hittar på! Keep it coming!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Avstängd

Kul och möta någon i ett FPS-spel som använder denna, titta på huvudet och klicka på musen.