Razer Project Fiona förvandlas till surfplattan Edge Pro

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Waowt:

Tyvärr men jag skippar nog det där med att bära runt på en surfplatta för 10k bara för att kunna spela när man sitter på tåget/bussen.
Tror heller inte att hardcore gaming är så viktigt för alla att dom vill spendera den summan för att kunna spela överallt.
Är det ett sätt att fördriva tiden duger mobil/"vanliga" surfplattespel mer än väl. För mig iaf.

Nej, jag tror inte heller att den riktar in sig mot "alla". Du är väl inte den tänkta målgruppen då, helt enkelt. Det gör inget, det är okej.

Har man råd och känner att man vill ha underhållning som varar längre än några minuter, så köper man nog denna istället för vilken platta som helst som finns just nu på marknaden.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Vet någon vilken kylning som används? En i7-3517U med 17 watt tdp och en Geforce GT 640M LE bör väl ändå generera rätt så mycket värme, iaf mer än vad en passiv kylning anordning klarar av.

Visa signatur

[Lian li pc-kc62 ] [Intel 2500k @ 4,8 GHz] [Corsair H100] [2xGtx 580 sli @ 815 MHz]
[Corsair Vengeance 16gb @ 1600 Mhz] [Kinston Hyperx 120GB] [Western digital caviar black 1TB]
[XFX ProSeries Core Edition 850W]

Permalänk
Medlem

999 dollar Bahah. Nja lite för dyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Varför skulle den bara spela PC-exklusiva spel..?

FPS funkar på den, RTS som Civ5 funkar på den, bilspel funkar på den... Någon brist på spel som funkar på den är det knappast.

Låt mig bryta ner mitt argument i beståndsdelar:

  1. Du kan inte installera ett Xbox-spel på en PC. Du måste ha den PC-specifika versionen av spelet.

  2. Razers produkt kommer ha samma hårdvara som en PC. Därför spelar du PC-spel på den. Problemet är att kontrollerna inte är PC-liknande.

  3. Portningar av spel är anpassade till vardera plattform. Call of Duty 18 till Xbox är inte likadant som Call of Duty 18 till PC. Xbox-versionen är anpassad efter handkontroll. Det har hjälpfunktioner och anpassat UI för att öka användarupplevelsen för Xbox-spelare.

  4. Razers produkt har handkontroller men är en PC. Eftersom PC-varianten av ett spel är gjort för tangentbord och mus kommer dessa xbox-hjälpfunktioner inte finnas i de flesta spel till denna produkt.

  5. Dvs, denna produkt skulle, eftersom dess kontroller liknar xbox, vara roligare att använda om den istället fick spela den Xbox-anpassade versionen av alla spel.

  6. En konsumentprodukt för spel som inte är rolig kommer floppa.

Det är ett komplicerat argument. Du måste inte hålla med mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Så, ingen köper iPads eller MS surface heller då?
Angående upplösningen behöver man inte ha högre på en 10"-skärm, det blir bara onödigt tungdrivet då.

Och du tar lätt med dig din speldator på bussen till skolan/jobbet varje dag?

Du menar att konsolspel också spelas med mus + tangentbord?
Sist jag spelade PS3 använde man i alla fall handkontroller liknande dessa då.

Tack! Nu slapp jag svara på alla dumma klagomål

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Nej, jag tror inte heller att den riktar in sig mot "alla". Du är väl inte den tänkta målgruppen då, helt enkelt. Det gör inget, det är okej.

Har man råd och känner att man vill ha underhållning som varar längre än några minuter, så köper man nog denna istället för vilken platta som helst som finns just nu på marknaden.

Lite korkat, för hur stor är den marknaden egentligen? Inte mycket dom kan tjäna där tror inte jag iaf.
När du tänker på underhållning som vara i några minuter antar jag att dy syftar på typ Angry Birds osv.
En nyhet: Det finns långt mycket mer avancerade spel till iOS/Android. Underhållning som håller väldigt länge.

Permalänk
Medlem

Supercool, men också tyvärr superdyr. Blir inte ens en tanke på köpet för mig del

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Så, ingen köper iPads eller MS surface heller då?
Angående upplösningen behöver man inte ha högre på en 10"-skärm, det blir bara onödigt tungdrivet då.

Och du tar lätt med dig din speldator på bussen till skolan/jobbet varje dag?

Du menar att konsolspel också spelas med mus + tangentbord?
Sist jag spelade PS3 använde man i alla fall handkontroller liknande dessa då.

En iPad eller MS Surface kostar inte så mycket som den där gör.. Inte många som är villiga att ge så mycket pengar för en surfplatta. Om jag får gissa kommer den slutas säljas efter ett år ute till försäljning. Sen att du nämner skärmstorleken (tum) är lite roligt då det inte spelar någon som helst roll om det är 10, 20 eller 30" när upplösningen är densamma.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk

Värt att notera är ju att Razer faktiskt frågade på sin FB vad folk ville ha och vad de ville betala.
Majoriteten ville ju faktiskt ha något med grym prestanda (för att vara en platta) samt skulle gärna lägga en tusen dollar.

Så jag skulle inte alls bli förvånad ifall den faktiskt sålde riktigt bra....till de hundra-tal som svarade på FB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Waowt:

Lite korkat, för hur stor är den marknaden egentligen? Inte mycket dom kan tjäna där tror inte jag iaf.
När du tänker på underhållning som vara i några minuter antar jag att dy syftar på typ Angry Birds osv.
En nyhet: Det finns långt mycket mer avancerade spel till iOS/Android. Underhållning som håller väldigt länge.

Det är väl många företag som gör produkter för små marknader... Det ger en viss exklusivitet och status över företaget.
Hur mycket tjänar nVidia på sina 690-kort, eller hur mycket tjänar Asus på sitt senaste Ares II-kort?

Ja, det är väl personligt hur "avancerade" man tycker surfplattespelen idag är, antar jag...

Skrivet av zillio:

En iPad eller MS Surface kostar inte så mycket som den där gör.. Inte många som är villiga att ge så mycket pengar för en surfplatta. Om jag får gissa kommer den slutas säljas efter ett år ute till försäljning. Sen att du nämner skärmstorleken (tum) är lite roligt då det inte spelar någon som helst roll om det är 10, 20 eller 30" när upplösningen är densamma.

En snabb prisjaktssökning ger att surface kostar mellan 6-7kkr...

Det är klart det spelar roll vilken storlek skärmen har när man pratar upplösning.

1080p på en 24"-skärm är inte samma som 1080p på en 27"-skärm. På 10" är denna upplösningen antagligen tillräcklig, för att inte i onödan dra ner prestandan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WardonE:

Hm, jag känner att "gaming" och "surfplatta" är den sämsta kombinationen jag någonsin har hört.

iPad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av usilusken:

Låt mig bryta ner mitt argument i beståndsdelar:

  1. Du kan inte installera ett Xbox-spel på en PC. Du måste ha den PC-specifika versionen av spelet.

  2. Razers produkt kommer ha samma hårdvara som en PC. Därför spelar du PC-spel på den. Problemet är att kontrollerna inte är PC-liknande.

  3. Portningar av spel är anpassade till vardera plattform. Call of Duty 18 till Xbox är inte likadant som Call of Duty 18 till PC. Xbox-versionen är anpassad efter handkontroll. Det har hjälpfunktioner och anpassat UI för att öka användarupplevelsen för Xbox-spelare.

  4. Razers produkt har handkontroller men är en PC. Eftersom PC-varianten av ett spel är gjort för tangentbord och mus kommer dessa xbox-hjälpfunktioner inte finnas i de flesta spel till denna produkt.

  5. Dvs, denna produkt skulle, eftersom dess kontroller liknar xbox, vara roligare att använda om den istället fick spela den Xbox-anpassade versionen av alla spel.

  6. En konsumentprodukt för spel som inte är rolig kommer floppa.

Det är ett komplicerat argument. Du måste inte hålla med mig.

Ja, men då kan ju Steam Big Picture också lägga ner, för det finns ingen i hela världen som kommer använda det heller.

Eftersom det är omöjligt att spela PC-spel med handkontroller menar jag...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Ja, men då kan ju Steam Big Picture också lägga ner, för det finns ingen i hela världen som kommer använda det heller.

Eftersom det är omöjligt att spela PC-spel med handkontroller menar jag...

Har ingen aning hur de löser det. Eftersom Valve äger Steam har de dock lättare att ställa krav på speltillverkarna att anpassa spelen för Valves konsoll, kanske en liten "certified for steam big picture" eller nåt. Om de inte tänker sig trådlös mus och tangentbord rakt av. Inte perfekt men det skulle funka.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

Har ingen aning hur de löser det. Eftersom Valve äger Steam har de dock lättare att ställa krav på speltillverkarna att anpassa spelen för Valves konsoll, kanske en liten "certified for steam big picture" eller nåt. Om de inte tänker sig trådlös mus och tangentbord rakt av. Inte perfekt men det skulle funka.

rätta mig om jag har fel, men så vitt jag vet så funkar de flesta spel som portars från konsol till PC utmärkt med en handkontroll (om man nu fördrar det över mus+tangentbord). Jag har själv inte testat så många men dom jag har spelat så har auto aim funktioner och annat som du partar om, aktiverats när man byter till kontroll styrning (t.ex. Bastion). Men jag har som sagt inte testa alla spel och tyvärr inte ditt cod(...) som du pratar om i dina inlägg...

Visa signatur

| NZXT Phantom 410 SE black/orange | i5 3570K | MSI Z77A GD55 | Corsair Vengeance LP 8GB | ASUS GeForce GTX 670 DirectCU II TOP | NZXT Hale 90 750W | Intel 330 120GB |
| Ducky Shine | Corsair M90 | Fiio E07k | Beyerdynamic DT770 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrymGrim:

rätta mig om jag har fel, men så vitt jag vet så funkar de flesta spel som portars från konsol till PC utmärkt med en handkontroll (om man nu fördrar det över mus+tangentbord). Jag har själv inte testat så många men dom jag har spelat så har auto aim funktioner och annat som du partar om, aktiverats när man byter till kontroll styrning (t.ex. Bastion). Men jag har som sagt inte testa alla spel och tyvärr inte ditt cod(...) som du pratar om i dina inlägg...

Ok
Bastion har jag inte hört talas om. Nämn nåt känt spel! Funkar WoW och Diablo 3? BF3? Nåt av CoD-spelen? Det va ett tag sen jag testade CoD med handkontroll men man vart ju totalt förnedrad av alla online. Lira man med tgb+mus vart det bra mycket roligare.

Och med "funkar" menar jag fortfarande om det är effektivt och roligt eller om det bara känns dåligt. Att det fungerar rent hårdvarumässigt är jag med på.

Jag lirar mest RTS och där är handkontroll fundamentalt värdelös. Det är inte effektivt nånstans. Dock är inte de spelen portade från konsoll som du säger.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

LINUS I BACKGRUNDEN! Någon måste ju veta vem han är?!

För själva produkten, helt klart flopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgscs:

LINUS I BACKGRUNDEN! Någon måste ju veta vem han är?!

För själva produkten, helt klart flopp

Självklart! Här är hans video så ser man Jonas

http://www.youtube.com/watch?v=A9Hz2HRPQ6g

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F / Ryzen 7 3700X @4.3 / Hyperx 16 Gig / ASUS RTX 2070 SUPER 8 gig

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av mgscs:

LINUS I BACKGRUNDEN! Någon måste ju veta vem han är?!

För själva produkten, helt klart flopp

Skrivet av shaboo:

Självklart! Här är hans video så ser man Jonas

http://www.youtube.com/watch?v=A9Hz2HRPQ6g

Fan jag var för sen! xD

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Nu vill jag se en prestandajämförelse med konsoller. Allt som kan få marknaden att förstå att de 8 år gamla konsollerna håller tillbaka spelen, och utvecklingen, tycker jag är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det är väl många företag som gör produkter för små marknader... Det ger en viss exklusivitet och status över företaget.
Hur mycket tjänar nVidia på sina 690-kort, eller hur mycket tjänar Asus på sitt senaste Ares II-kort?

Ja, det är väl personligt hur "avancerade" man tycker surfplattespelen idag är, antar jag...

Finns en del fps spel som du kan spela multiplayer till exempel.
Många spel med campaign och annat. Alltså jag menar större spel, spel som liknar dem vi spelar på PC/konsol.
Den största skillnaden är hur styrningen är därefter kommer grafiken, vilket iofs inte är så dålig

Permalänk
Medlem

Det finns ingen marknad för detta.
För samma pengar kan man köpa en okej bärbar speldator och/eller en PSVita!

Permalänk
Medlem

Kollade på LinusTechTips om samma produkt på youtube
till min förvåning så ser man i bakgrunden när Jonas och Emil filmar Razer.
http://www.youtube.com/watch?v=A9Hz2HRPQ6g <--- länken till videon
mellan 1,20-1,36 syns SweC grabbarna

Visa signatur

Corsair 750D | RTX2080 | Ryzen 7 3700x | Asus ROG Strix X570-F | 32GB 3200MHz Vengeance PRO | Corsair H100i Pro RGB | M.2 Intel 660P 512GB | Corsair AX 760 80+ Platinum
Laptop: Asus Zenbook pro UX550UV

Permalänk
Testpilot
Skrivet av usilusken:

Ok
Bastion har jag inte hört talas om. Nämn nåt känt spel! Funkar WoW och Diablo 3? BF3? Nåt av CoD-spelen? Det va ett tag sen jag testade CoD med handkontroll men man vart ju totalt förnedrad av alla online. Lira man med tgb+mus vart det bra mycket roligare.

Och med "funkar" menar jag fortfarande om det är effektivt och roligt eller om det bara känns dåligt. Att det fungerar rent hårdvarumässigt är jag med på.

Jag lirar mest RTS och där är handkontroll fundamentalt värdelös. Det är inte effektivt nånstans. Dock är inte de spelen portade från konsoll som du säger.

Bastion inte ett känt spel?

Hahaha, det där var dagens, kan nästan inte sluta skratta! ~

Det där är ett klart bevis på någon som följer IGN/EA's mainstream hype, och inte någon som faktiskt är insatt i den generella spelvärlden.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Newklear:

Ja, men då kan ju Steam Big Picture också lägga ner, för det finns ingen i hela världen som kommer använda det heller.

Eftersom det är omöjligt att spela PC-spel med handkontroller menar jag...

Skillnaden där är att BigPicture i closed beta (när jag fick testa), endast hade titlar som kom med Consol-kontroll möjligheter.

Tex. Skyrim, L4D osv.

Och då aktiverades den "portade" auto hjälpen när den upptäckte en kontroll-pad.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av phoenixdisciple:

Skillnaden där är att BigPicture i closed beta (när jag fick testa), endast hade titlar som kom med Consol-kontroll möjligheter.

Tex. Skyrim, L4D osv.

Och då aktiverades den "portade" auto hjälpen när den upptäckte en kontroll-pad.

Fast, vi hade väl fastslagit att inga spel som finns till PC går att spela med handkontroll..?

Eller..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Gamer00j:

Det finns ingen marknad för detta.
För samma pengar kan man köpa en okej bärbar speldator och/eller en PSVita!

Det Razer försöker sälja med är att det är en platta, dator och en konsol eftersom det är en full version av windows 8 och inte bara det mobila operativsystemet. Så varför köpa en dyr bärbar speldator för samma pris om du kan köpa denna som gör samma sak och mycket mer?

Riktigt bra koncept men som sagt an aning dyrt.

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Bastion inte ett känt spel?

Hahaha, det där var dagens, kan nästan inte sluta skratta! ~

Det där är ett klart bevis på någon som följer IGN/EA's mainstream hype, och inte någon som faktiskt är insatt i den generella spelvärlden.

En 12åring retar mig på internet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

+till razer för att de åtminståne inte är bakåtsträvare

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Entusiast

Intressant koncept men $999 för den billiga plattan och $250 för handkontrollen blir en ganska saftig prislapp som kommer sluta en bit över 10 000 kr här i Sverige och utan handkontrollen känns den ju rätt meningslös för hur många spel finns det till Windows som funkar bra med enbart touch interface? Finns det verkligen en marknad för det och vilken är målgruppen? Den är ju stor och tung som en laptop. Hur mycket ultrabook får man för samma pengar? En lös handkontroller eller två kostar ju inte många hundralappar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24