Mionix lanserar gamingmusen Naos 8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av exmaxinz:

Jag har en Mionix Naos 5000, jag måste säga att det är den skönaste musen jag någonsin använt.. tyvärr är jag väldigt osäker på om man vågar köpa den här musen eftersom kvalitén på min Naos 5000 inte håller standarden. Min vänster musknapp dubbelklickar när jag klickar på den en gång och min bakre sidoknapp gör samma sak tyvärr.

Hmm så det är inte bara jag, knappen i mushjulet (mitten) har börjat göra samma sak för mig på min Naos5k, jobbigt ibland när man skall öppna länkar i nya flikar och får 2-3 flikar istället för en. Problemet brukar försvinna om jag trycker till hårt några gånger på knappen dock. Skulle också vilja ha bekräftat att detta inte händer igen, funderar på en Logitech igen istället nästa gång men har ej riktigt bestämt mig än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lento:

Hmm så det är inte bara jag, knappen i mushjulet (mitten) har börjat göra samma sak för mig på min Naos5k, jobbigt ibland när man skall öppna länkar i nya flikar och får 2-3 flikar istället för en. Problemet brukar försvinna om jag trycker till hårt några gånger på knappen dock. Skulle också vilja ha bekräftat att detta inte händer igen, funderar på en Logitech igen istället nästa gång men har ej riktigt bestämt mig än.

Samma här (dubbelklickandet), går i vågor tyvärr verkar det som. Just nu är det längesen dock, så jag får väl räkna med att det händer igen snart >_>

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Vänster och höger musknapp. Upp och ner på scrollen. Trycka ner scrollen. Två tum knappar.
Blir sju knappar.

Skickades från m.sweclockers.com

Meh. Tycker inte dom räknas ens.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Foppemoa:

Naos 5000 har itne ett scrollhjul man kan klicka i sidled med.

Men annars kan du skapa macros till alla knappar som finns.

Riktigt kasst faktiskt. I spel är ju det lättare att luta mittehjulet åt sidan än att behöva sätta fingret ovanpå den och rulla..uppenbarligen..

Synd att man inte tänker igenom grundfunktioner innan man designar en fin mus. Hade definitivt kunnat designa en smartare mus.

Permalänk

Denna mus verkar inte särskilt prisvärd jämfört med min Logitech G9x som är minst lika bra, eller bättre.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Skrivet av HElephant:

Denna mus verkar inte särskilt prisvärd jämfört med min Logitech G9x som är minst lika bra, eller bättre.

Tror faktiskt att g400 är bättre än denna, den har ingen mouse acceleration och gissar inte vart du vill röra musen.

Permalänk
Skrivet av anon99565:

Precis detta jag tänkte. Min mus g500 har just en liten utåtkant för lillfingret som gör att man lätt kan lyfta utan att applicera tryck på sidorna mer eller mindre. Förstår inte varför alla mustillverkare inte gör denna kant. Man känner ändå inte av den i avslappnat grepp.

Det är pga. den kanten som jag inte köper G500.
Oerhört malplacerad och oergonomiskt, känns helt fucked up när man håller i musen, det är nästan så man vill fila bort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Denna mus verkar inte särskilt prisvärd jämfört med min Logitech G9x som är minst lika bra, eller bättre.

G9x är ju en vidrig mus! Oskön och ser för jävlig ut.

Visa signatur

Fractal Design R3 Black | i5-2500K | Corsair TX750M | EVGA GTX 580 (single) | Gigabyte GA-Z68XP-UD4 |Corsair Vengeance 8GB CL8 | Western Digital Black 1TB | Crucial SSD C300 256GB | BenQ G2412HD

Permalänk
Medlem

Usch, vill inte ha :/
Den formen är helt åt helvete för ringfingret..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Det är pga. den kanten som jag inte köper G500.
Oerhört malplacerad och oergonomiskt, känns helt fucked up när man håller i musen, det är nästan så man vill fila bort det.

Hmm vad wierd. Hur håller du egentligen. Man håller ju själva greppet under kanten så det är enbart när man lyfter musen som kanten nuddar fingret.. Du måste hållt på kanten lr nåt isf..?

Permalänk
Medlem

Den är sjukligt lik QPADs 5K. Måste nästan vara en ren kopia.

Permalänk
Skrivet av jimmpa:

G9x är ju en vidrig mus! Oskön och ser för jävlig ut.

Jaha, det tycker du...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

Den är sjukligt lik QPADs 5K. Måste nästan vara en ren kopia.

Mössen är inte SÅ lika irl.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av HElephant:

Jaha, det tycker du...

Det är ju självklart subjektivt! Själv tycker jag inte heller G9x är så skön, mina händer kanske är för stora, men tycker MX518 / G400 är så mycket skönare.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av simonwellander:

Det är ju självklart subjektivt! Själv tycker jag inte heller G9x är så skön, mina händer kanske är för stora, men tycker MX518 / G400 är så mycket skönare.

Jag har stora händer men jag behöver en mus med många knappar där man vet vilken knapp som är vilken. Den passar dock mig

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Skrivet av HElephant:

Den passar dock mig

Det är huvudsaken!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av woicer:

Den är sjukligt lik QPADs 5K. Måste nästan vara en ren kopia.

Du har verkligen inte hängt med unge: Mionix påbörjade sin modell genom patent/tillstånd de köpte i Kina, QPad gjorde samma sak efter Mionix, men senare släpptes de samtidigt ungefär.

Ipso facto, ändå samma skit, inget att grina över, välj sensor innan mus! (Y)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PoisonBill:

Du har verkligen inte hängt med unge: Mionix påbörjade sin modell genom patent/tillstånd de köpte i Kina, QPad gjorde samma sak efter Mionix, men senare släpptes de samtidigt ungefär.

Ipso facto, ändå samma skit, inget att grina över, välj sensor innan mus! (Y)

Borde man inte tänka på ergonomi före sensor med tanke på att musen använder man hela tiden när man sitter framför skärmen?

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

Borde man inte tänka på ergonomi före sensor med tanke på att musen använder man hela tiden när man sitter framför skärmen?

Idd.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Om man förbokar Naos 8200 på CDON så har dem en bra deal på priset just nu;

http://cdon.se/hemelektronik/mouse_mionix_naos_8200-22346962

Visa signatur

ASUS Z390-F Gaming | Intel i9900k @5Ghz | ASUS Strix RTX 2070 Super OC | Corsair Venegence CL16 3200 Mhz | Samsung 970 Evo M.2 1Tb | Corsair RM750x V2 | Noctua NH-D15 | Fractal Design S2 Blackout TG |

Permalänk
Medlem

Greppet på den var jue inte de bästa ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makan747:

Greppet på den var jue inte de bästa ...

Håller med. Ligger kanske skönt i handen, men ger inget vidare grepp. Qpad 5K är mycket bättre i det avseendet.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Håller med. Ligger kanske skönt i handen, men ger inget vidare grepp. Qpad 5K är mycket bättre i det avseendet.

Aa, om denna går sönder igen om 6 månader köper jag Qpad 5K, det är min tredje Mionix mus ..

Permalänk
Medlem

Funderar på att skaffa qpad 5k le (uppdaterad utan lagg) eller denna...har kört vanliga qpad innan, kanske inte pssade min hand perfekt men var bra vikt och kändes mer gedigen, och hade inte en miljard macroknappar som jag ändå inte använder

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Du kommer märka typ 0 skilnad mellan 5k och 5K LE, såvidare du inte har användning för den högre DPIn. I värsta fall så får du problem med buggar i den nya sensorn i 5K LE som verkar vara lite problematorisk just nu, istället för den mer beprövade 9500 som sitter 5k.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT