Corsair visar monsterlådan Obsidian 900D och tangentbordet Vengeance K95

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustav901:

I den storleken varför inte bygga eget chassi? Jag ska bygga ett skrivbord som får plats med 2x1260mm, inte för att jag behöver det, bara för att jag kan

För att material kostnaden blir så hög. Om man ska ha plåt/aluminium.
Min svåger äger en plåtfirma så även om jag kan köpa material till inköpspris så är det knappt lönsamt.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

Önskar de kunda släppa en liknande verison för mATX. Samma utseende men mindre utförande. Kanske en 360mm radiator i taket och sidan. Finns för få bra chassin i den kategorin enligt mig.

Permalänk
Avstängd

Vilket dumt tangentbord.
Toggla belysning på individuella tangenter?
Fan vad gimmick!

Helt värdelöst.
Vem fan kollar ens ner på tangentbordet när man skriver?

Permalänk
Skrivet av rektor:

Vilket dumt tangentbord.
Toggla belysning på individuella tangenter?
Fan vad gimmick!

Helt värdelöst.
Vem fan kollar ens ner på tangentbordet när man skriver?

Alla vi som inte sitter och övar på att skriva blint för att kunna skryta om det på forum.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Alla vi som inte sitter och övar på att skriva blint för att kunna skryta om det på forum.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har då aldrig tränat på att skriva blint.

Det är ju sånt varje självrespektabel geek kan, annars hör man ju till den digitala världens bottenskrap.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Jag har då aldrig tränat på att skriva blint.

Det är ju sånt varje självrespektabel geek kan, annars hör man ju till den digitala världens bottenskrap.

Förlåt, jag såg inte att jag var inne på gamereactors forum, fick för mig att detta var SweClockers. Ska inte hända igen.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Aer det naan som kommer ihaag vad det daer chassit som var paa sweclockers foer ett par aar sedan med plats foer baade ett ATX och ett ITX moderkort samtidigt och med inbyggd KVM i chassit? Skicka gaerna ett PM om ni hittar det.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Förlåt, jag såg inte att jag var inne på gamereactors forum, fick för mig att detta var SweClockers. Ska inte hända igen.

Sorry, men jag är inte gamer. Jag spelar inte spel. Gamers (och furries) tillhör bottenskiktet i geek hierarkin.

Jag är programmerare, så jag ligger högre upp i hierarkin.

Högst upp i geek hierarkin finner du matematiker, astrofysiker, etc.

Högst upp i näringskedjan på geek hierarkin så hittar du alpha-geeks, som Donald Knuth, Bruce Schneir, Stephen Hawking, etc.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Sorry, men jag är inte gamer. Jag spelar inte spel. Gamers (och furries) tillhör bottenskiktet i geek hierarkin.

Jag är programmerare, så jag ligger högre upp i hierarkin.

Högst upp i geek hierarkin finner du matematiker, astrofysiker, etc.

Högst upp i näringskedjan på geek hierarkin så hittar du alpha-geeks, som Donald Knuth, Bruce Schneir, Stephen Hawking, etc.

Ja, jag håller med dig, typ. Bortsett fån att alla geekpoäng ryker om man försöker rangordna det hela. jag vet inte varför, men jag läste "gamer" istället för "geek" i din post.
Jag ser inte ens det jag tittar på ibland. Hur tycker du då jag ska se tangentbordet som jag inte tittar på? :/

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd

Det chassiet kommer jag beställa dag 1 när inet får in det, vilken skönhet.

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Jag ser inte ens det jag tittar på ibland. Hur tycker du då jag ska se tangentbordet som jag inte tittar på? :/

Du ska inte se tangentbordet. Det ska bara finnas där och du ska naturligt kunna interagera med det som en utökning av dig själv.

Man tittar på skärmen när man skriver, så man vet vad man skriver. Man behöver inte titta ner på tangenterna för man vet ju ändå var tangenterna är, dom är där dom alltid är, samma plats.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Du ska inte se tangentbordet. Det ska bara finnas där och du ska naturligt kunna interagera med det som en utökning av dig själv.

Man tittar på skärmen när man skriver, så man vet vad man skriver. Man behöver inte titta ner på tangenterna för man vet ju ändå var tangenterna är, dom är där dom alltid är, samma plats.

Bra plan. Då blir det bara att sudda och försöka igen när man skriver hel, och eftersom det inte finns så mycket fler än hundra tangenter är oddsen inte orimligt stora att man missar. Man hinner säkert få ner en eller två meningar om dagen på det viset.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Aer det naan som kommer ihaag vad det daer chassit som var paa sweclockers foer ett par aar sedan med plats foer baade ett ATX och ett ITX moderkort samtidigt och med inbyggd KVM i chassit? Skicka gaerna ett PM om ni hittar det.

låter intressant, om någon har skicka pm till mig med!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Du ska inte se tangentbordet. Det ska bara finnas där och du ska naturligt kunna interagera med det som en utökning av dig själv.

Man tittar på skärmen när man skriver, så man vet vad man skriver. Man behöver inte titta ner på tangenterna för man vet ju ändå var tangenterna är, dom är där dom alltid är, samma plats.

Självklart kollar man på skärmen.
Men jag älskar att ha blingbling-prylar på mitt skrivbord, kör SLI, vattenkylning, UV-ljus, strike 7 tangentbord, rat 7 mmo-mus. Jag skaffade inte vattenkylning för att det behövs utan för att slippa rensa damm i datorn, musen och tangentbordet för att dom ser riktigt häftiga ut samtidigt som funktionen är på topp.

Men jag håller inte med din hierarki, det finns massor av programmerare som spelar oxå, skulle dom ligga under dig menar du?
Själv anser jag att man bör vara en väldigt duktig programmerare och även spelare för att kunna vara med och göra ett riktigt bra spel. Så dessa bör då ligga ett antal pinnhål över dig som bara sitter och knackar kod dagarna i ända.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Lite otrevligheter raderade.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

900 D finns äntligen på inet för förhandbokning, släpps i mitten av februari för 3249 kr! Ska lätt införskaffa mig den ! Längtar!!!

Permalänk
Medlem

Fantastiskt chassi, men personligen ser jag ingen som helst anledning att köpa ett utan ha ha high-end prylar i det(t ex 3930k/3970x, 3xtitan och uber h20)

Det enda som jag stör mig på som jag sett på bilder och filmer är att det ser ut att saknas en vägg mellan nedre utrymmet och moderkortsutrymmet.. Hade varit skönt att ha något att montera pumpar och/eller reservoar på... Skulle aldrig ha en bay-res i ett så snyggt chassi