Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Japp, ansvarig beslutade att avsluta kampanjen på den. Senast vi fick in sådana i lager var den 7 januari, dvs en vecka sedan, dock endast ett fåtal men till det låga priset. Men, eftersom han som har hand om dem är så extremt snäll (jag tror han samlar tomtepoäng inför nästa jul) så erbjuder han dig det gamla priset ändå - kontakta vår kundtjänst för att lösa det.

MVH Josefin

Otroligt bra gjort. Verkligen. Det är riktigt bra service : )

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk

Hej Josefin
Undrar bara när ni får denna ssd i lager igen
http://cdon.se/hemelektronik/intel_330_series_120gb_ssd_r%3a5...
tack i förväg

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCnörden:

Hej Josefin
Undrar bara när ni får denna ssd i lager igen
http://cdon.se/hemelektronik/intel_330_series_120gb_ssd_r%3a5...
tack i förväg

#13092913

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av mine.craft:

Hej CDON!

Den 26/12-12 så beställde jag ett Playstation 3 320 GB White Edition samt spelet Skyrim. Då jag åkte iväg på semester så hämtade jag inte ut paketet förrens i torsdags. Jag upptäcker då en reva i embalagekartongen som även går igenom Playstationets kartong samt den skyddande plast som det är inpackat i. Kartongen är också omtejpad tre gånger varav två är avrivna. Manualen som medföljde är vidare är på Polska, Ungerska och två andra balkspråk. Allt som allt så känns det inte som ett jätteroligt paket att ge bort.

Jag kontaktade då eran support via chatten som sa att "det var ett ärende som man inte kunde ta i chatten utan jag ombads istället att mejla mitt ärende till er och utlovades svar inom 24 timmar. Efter en halvtimme så får jag tillbaks som svar att mitt ärende var vidarebefodrat till elektronikavdelningen och att de skulle svara så fort som möjligt.

Jag har ännu inte fått något svar från er. När jag ringde till eran växel så lovade de att de skulle prioritera mitt ärende och att jag skulle få svar "inom ett par timmar", något som jag inte har fått.

För ordernummer se PM.

Hej hej

Jag ber dem ta tag i det omgående.

MVH Josefin

Skrivet av sqwideew:

Hej!
Undrar om rabatten med sweclockers 5% gäller i Finland?

Hej hej

Tyvärr enbart i Sverige, då SweClockers räknas som en svensk sida.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jag ber dem ta tag i det omgående.

MVH Josefin

Hej hej

Tyvärr enbart i Sverige, då SweClockers räknas som en svensk sida.

MVH Josefin

Hej och tack för snabbt svar! Jag fick nu till svar att jag kunde få returnera produkten men inte få någon nu P.g.a att varan har utgått. Finns det någon möjlighet att få en manual skickad till mig samt någon ekonomisk ersättning?

Permalänk
Medlem

Hej har köpt ett nätagreggat hos er en silverstone strider 750w gold och den var defekt och undrar om jag kan få pengarna tillbaka eller om det inte går?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Cdon.com

Hej hej

Jag vill återigen påpeka att jag _inte_ är ett substitut för vår kundtjänst och support. Vänd er i första hand till kundtjänst med frågor angående era specifika ärenden - skulle ni däremot stöta på problem med vår kundtjänst så försöker jag gärna hjälpa er att reda ut det.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer Coooler Master HYPER 212 Evo tas in igen och när är den beräknad?
http://cdon.se/hemelektronik/cooler_master_hyper_212_evo_-_cp...
Tillfälligt slut som status.

Ska beställa lite annat och väntar på den

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Fint, jag kollar som sagt.

MVH Josefin

http://cdon.se/hemelektronik/bitfenix_spectre_pro_fan_white_l...

Ni var snabba?
Artikelnumret stämde iaf.
När beräknas de komma i så fall? 2-3veckor?

M.v.h KaakaaN

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Acer V5-571 Intel® Core™ i5-3317M 4GB 500GB 15.6 W7HP

Var in och kollade på en dator hos er nu i eftermiddags som jag funderade på att beställa.
Men nu när jag gick in och skulle beställa den så har ni helt plötsligt höjt priset från 3990:- till 5990:-
Varför???
Datorn i fråga är denna:
http://cdon.se/hemelektronik/15inch_acer_v5-571_intel%C2%AE_c...
Var mycket intresserad av den till det priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias_Sundin:

Var in och kollade på en dator hos er nu i eftermiddags som jag funderade på att beställa.
Men nu när jag gick in och skulle beställa den så har ni helt plötsligt höjt priset från 3990:- till 5990:-
Varför???
Datorn i fråga är denna:
http://cdon.se/hemelektronik/15inch_acer_v5-571_intel%C2%AE_c...
Var mycket intresserad av den till det priset.

såg att det var kampanjpris på många laptops. den du tittade på sålde slut och står nu förmodligen till ordinarie pris.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Skrivet av Tobias_Sundin:

Var in och kollade på en dator hos er nu i eftermiddags som jag funderade på att beställa.
Men nu när jag gick in och skulle beställa den så har ni helt plötsligt höjt priset från 3990:- till 5990:-
Varför???
Datorn i fråga är denna:
http://cdon.se/hemelektronik/15inch_acer_v5-571_intel%C2%AE_c...
Var mycket intresserad av den till det priset.

Logiska är väl att kampanjen tog slut i och med att datorn tog slut i lager.

Permalänk
Medlem

Hej. Kan du på något sätt ta reda på vilka hd 7970 som ni säljer har upplåst spänning?

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Nvm trött missa tidigare svar

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jag vill återigen påpeka att jag _inte_ är ett substitut för vår kundtjänst och support. Vänd er i första hand till kundtjänst med frågor angående era specifika ärenden - skulle ni däremot stöta på problem med vår kundtjänst så försöker jag gärna hjälpa er att reda ut det.

MVH Josefin

Hej, det löste sig nu. Tack så hemskt mycket för mycket bra kundservice!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av glemmy:

Kommer Coooler Master HYPER 212 Evo tas in igen och när är den beräknad?
http://cdon.se/hemelektronik/cooler_master_hyper_212_evo_-_cp...
Tillfälligt slut som status.

Ska beställa lite annat och väntar på den

Hej hej

Japp, den kommer in igen, preliminärt datum är i början av nästa vecka.

MVH Josefin

Skrivet av KaakaaN:

http://cdon.se/hemelektronik/bitfenix_spectre_pro_fan_white_l...

Ni var snabba?
Artikelnumret stämde iaf.
När beräknas de komma i så fall? 2-3veckor?

M.v.h KaakaaN

Hej hej

Ibland går det kvickt, hehe. 2-3 veckor låter vettigt.

MVH Josefin

Skrivet av Tobias_Sundin:

Var in och kollade på en dator hos er nu i eftermiddags som jag funderade på att beställa.
Men nu när jag gick in och skulle beställa den så har ni helt plötsligt höjt priset från 3990:- till 5990:-
Varför???
Datorn i fråga är denna:
http://cdon.se/hemelektronik/15inch_acer_v5-571_intel%C2%AE_c...
Var mycket intresserad av den till det priset.

Hej hej

Den är slut i lager och därför avslutades kampanjen.

MVH Josefin

Skrivet av Nzt:

Hej. Kan du på något sätt ta reda på vilka hd 7970 som ni säljer har upplåst spänning?

Hej hej

Oj, det går nog snabbare att kolla på tillverkarnas sidor, ska se vad jag kan göra i alla fall.

MVH Josefin

Skrivet av mine.craft:

Hej, det löste sig nu. Tack så hemskt mycket för mycket bra kundservice!

Hej hej

Skönt att det löste sig och att du är nöjd.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gäller sweclockers rabatt eller vad det var för cdon i finland? Har hört många nämna om någon form av swec rabatt eller så.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Gäller sweclockers rabatt eller vad det var för cdon i finland? Har hört många nämna om någon form av swec rabatt eller så.

Svaret finns en liten, liten bit upp på denna sidan.
#13119664

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Det vore bra om ni såg till att köpta presenkort fungerar.

Skrivet av Minimupp:

Någon som köpte presentkort den 23:dje som har fått det än?

Skrivet av anon195163:

Fick mitt tidigare idag, det stod i mailet att det kan ta upp till 24h innan det aktiveras.

När jag försöker använda det nu (har gått 24h) så säger det helt enkelt att jag inte har några pengar på det.

De har nog rätt upptagna system just nu så kan tänka mig att det kan ta lite längre tid än i normala fall.

Undrar när rabattkoden kommer, någon som minns vad det stod? Vecka 2 hade jag fått för mig...

Permalänk

Jag har fått min, kom i mailen 11 januari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Japp, ansvarig beslutade att avsluta kampanjen på den. Senast vi fick in sådana i lager var den 7 januari, dvs en vecka sedan, dock endast ett fåtal men till det låga priset. Men, eftersom han som har hand om dem är så extremt snäll (jag tror han samlar tomtepoäng inför nästa jul) så erbjuder han dig det gamla priset ändå - kontakta vår kundtjänst för att lösa det.

MVH Josefin

Det där kallar jag service !!!!

Otroligt bra gjort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mine.craft:

Hej CDON!

Den 26/12-12 så beställde jag ett Playstation 3 320 GB White Edition samt spelet Skyrim. Då jag åkte iväg på semester så hämtade jag inte ut paketet förrens i torsdags. Jag upptäcker då en reva i embalagekartongen som även går igenom Playstationets kartong samt den skyddande plast som det är inpackat i. Kartongen är också omtejpad tre gånger varav två är avrivna. Manualen som medföljde är vidare är på Polska, Ungerska och två andra balkspråk. Allt som allt så känns det inte som ett jätteroligt paket att ge bort.

Jag kontaktade då eran support via chatten som sa att "det var ett ärende som man inte kunde ta i chatten utan jag ombads istället att mejla mitt ärende till er och utlovades svar inom 24 timmar. Efter en halvtimme så får jag tillbaks som svar att mitt ärende var vidarebefodrat till elektronikavdelningen och att de skulle svara så fort som möjligt.

Jag har ännu inte fått något svar från er. När jag ringde till eran växel så lovade de att de skulle prioritera mitt ärende och att jag skulle få svar "inom ett par timmar", något som jag inte har fått.

För ordernummer se PM.

Om paketet har gått sönder så är det ju antagligen inte Cdon.se fel utan postens hantering. Angående manualen är du ens säker på att du köpte en svensk version och inte en Import? Ibland säljer många affärer import versioner för billigare priser.

Skrivet av mine.craft:

Hej och tack för snabbt svar! Jag fick nu till svar att jag kunde få returnera produkten men inte få någon nu P.g.a att varan har utgått. Finns det någon möjlighet att få en manual skickad till mig samt någon ekonomisk ersättning?

Manualerna finns på internet / playstation hemsida. http://manuals.playstation.net/document/sw/ps3/current/index.... (Here you go!)

Vad ska du få ekonomisk ersättning för? Detta är inte USA breeh. Eller blev du kränkt samt psykiskt chockad över att du inte fick med en svensk manual?

-- Nej jag jobbar inte för cdon men blir fan sur över folk som klagar på affärer som är schysst service med ärenden som antagligen inte ens har något med dem att göra och sen dessutom kräver ersättning --

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Fyfan vilken hemsk service ni har!
Jag har skapat två ärenden och ni har inte svarat på dom. Jag har även chattat med er om mitt problem. Han i chatten sa att han skulle kontakta personen som hade ansvar för mina ärenden men inget svar...

Mitt problem är att min note 2 som jag köpte hos er för ett tag sen har slutat ladda. Jag har tagit ut batteriet och kollat om det var något smuts där men det var det ej. Mobilen är stendöd.

Permalänk
Skrivet av alexzpro:

Fyfan vilken hemsk service ni har!
Jag har skapat två ärenden och ni har inte svarat på dom. Jag har även chattat med er om mitt problem. Han i chatten sa att han skulle kontakta personen som hade ansvar för mina ärenden men inget svar...

Mitt problem är att min note 2 som jag köpte hos er för ett tag sen har slutat ladda. Jag har tagit ut batteriet och kollat om det var något smuts där men det var det ej. Mobilen är stendöd.

Hur många dagar sedan var det du kontakta dem?

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopardkungens:

Hur många dagar sedan var det du kontakta dem?

Fem dagar.

Permalänk

hej
när får ni dessa i lager igen för när jag gå till kassa står det att dem är slut
http://cdon.se/hemelektronik/n%C3%A4tagg_fsp_400w_n%C3%A4tdel...
tack i förväg

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av persson78:

Undrar när rabattkoden kommer, någon som minns vad det stod? Vecka 2 hade jag fått för mig...

Hej hej

Den borde ha gått ut redan, kan du dubbelchecka mailen du använder på ditt konto hos oss?
Hittar du inte den så skicka ett PM till mig med ditt kundnummer så kollar jag upp det.

MVH Josefin

Skrivet av alexzpro:

Fyfan vilken hemsk service ni har!
Jag har skapat två ärenden och ni har inte svarat på dom. Jag har även chattat med er om mitt problem. Han i chatten sa att han skulle kontakta personen som hade ansvar för mina ärenden men inget svar...

Mitt problem är att min note 2 som jag köpte hos er för ett tag sen har slutat ladda. Jag har tagit ut batteriet och kollat om det var något smuts där men det var det ej. Mobilen är stendöd.

Hej hej

Skicka ett PM till mig med ditt kundnummer alternativt ordernummer så kollar jag upp vad som hänt.

MVH Josefin

Skrivet av PCnörden:

hej
när får ni dessa i lager igen för när jag gå till kassa står det att dem är slut
http://cdon.se/hemelektronik/n%C3%A4tagg_fsp_400w_n%C3%A4tdel...
tack i förväg

Hej hej

Ser ut som om det blivit något underligt med kopplingen till lagret där, jag fixar så borde det fungera efter lunch igen.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej Josefin, kan du kolla när ni får in Dark Messiah of Might & Magic? Har haft detta på bevakning i över en månad nu och det har fortfarande inte inkommit för beställning. Väntar ni på ett visst antal bevakningar eller vad är grejen? :/

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snackbox:

Hej Josefin, kan du kolla när ni får in Dark Messiah of Might & Magic? Har haft detta på bevakning i över en månad nu och det har fortfarande inte inkommit för beställning. Väntar ni på ett visst antal bevakningar eller vad är grejen? :/

Det är nog mer troligt att det har utgått ur produktion/lager hos leveratören, även om man tycker att det borde stå i så fall :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Hej!

Är på jakt efter en Lumia 800. Såg att den nyligen har försvunnit ur ert sortiment.
Är den borta för gott, eller är det något ni kommer få in igen? Eller är den slut hos distributören?

/Chobi

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04