Func lanserar gamingmusen MS-3

Permalänk
Skrivet av StarCroW:

Som sagt samma referens design. Dock träffat diverse designers som faktiskt får löner ifrån nämnda varumärken för att skapa dessa " top skal". Och har själv sett prototyp ritningar gjorda in house också i Sverige ;). Men visst jag håller med dig delvis då det oftast ser ut som du beskriver. Dock är kostnaderna enorma för små gaming gear företag att helt skapa något från scratch på egen hand, så det är inte så konstigt att det ser ut som det gör. Samma sak gäller ju även mekaniska tangentbord.

Skickades från m.sweclockers.com

De gånger jag har träffat Charles på LAVIEW så har han gladeligen visat olika varumärkens "prototyper" och enligt honom själv så finns det inga nordiska varumärken som tar fram egna molds. Har inte någon anledning att tveka på hans ord.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

De gånger jag har träffat Charles på LAVIEW så har han gladeligen visat olika varumärkens "prototyper" och enligt honom själv så finns det inga nordiska varumärken som tar fram egna molds. Har inte någon anledning att tveka på hans ord.

Klart du inte ska. Men de är skillnad på att designa en produkt och att göra själva gjutningen. Det är allt jag säger. Det är väl knappast så att företagen anställer o betalar lön till några högutbildade designers i onödan eller hur? Välja LED färger o skapa grafiken till mjukvaran kan man också outsourca som du också vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem

Denna fångade mitt öga.. kommer garanterat ge denna modell en chans att ersätta tronen på musmattan..

Permalänk
Skrivet av StarCroW:

Klart du inte ska. Men de är skillnad på att designa en produkt och att göra själva gjutningen. Det är allt jag säger. Det är väl knappast så att företagen anställer o betalar lön till några högutbildade designers i onödan eller hur? Välja LED färger o skapa grafiken till mjukvaran kan man också outsourca som du också vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Ett designat topskal är väl ändå ganska långt ifrån "Men medan QPADs möss faktiskt är identiska med OEM tillverkarens, så har tex, NAOS formats i grunden av en helt egen mold(själv sett olika prototyper av dessa)."

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Ett designat topskal är väl ändå ganska långt ifrån "Men medan QPADs möss faktiskt är identiska med OEM tillverkarens, så har tex, NAOS formats i grunden av en helt egen mold(själv sett olika prototyper av dessa)."

Ja det beror ju på vad man anser är mycket. Vänd på mössen och kolla på botten plattorna om de ser identiska ut istället. Det ena företaget påvisar i mitt tycke 0 ambition att göra något eget överhuvudtaget. Kolla bara på QPADs tangentbord som är identiska med Xarmor mfl, jämfört med andra företags versioner av samma produkt och design - Tesoro Durandal för att nämna ett. Om du inte tycker att andra företag gör mer än andra så är det upp till dig. Personligen behåller jag min åsikt att vissa sätter sin logo på färdiga produkter medan andra designar om ursprungs designen för att mer passa deras vision om hur de vill att deras produkt ska se ut och framställas. Jag har inget emot någon av dessa företag och jag jobbar inte för nån av dem personligen. Däremot försökte jag med mitt första inlägg få folk att se att de finns skillnader på dessa 3 företags möss. Men om du plockar upp OEM designen så kommer du hålla i en QPAD mus, vilket inte gäller de övriga två enligt min personliga åsikt. Sedan verkar du absolut vara mer insatt än mig i hur framställningen går till av dessa "molds". Och då vill jag passa på och fråga dig på rak arm, äger QPAD sin design som ser identisk ut med Laviews orginal? Äger Mionix och Func sina?
Om svaret på frågorna är: nej, ja och ja. Då frågar jag också dig om vem som designat dessa 2 där Laview inte äger modellen för dem ?
För dessa måste kostat ett par hundra riksdaler att framställa för företagen, samt att deras designers löner måste ju gått till något arbete?

Du kan ta samma exempel inom bilbranschen. De finns massa bilar som delar på en och samma botten platta, ta Volkswagen och Seat som ett exempel.
Golf vs Toledo ifrån 90-talet hade samma botten platta vad jag kan minnas, men de hade helt olika skal ovanpå som designades av företagens respektive designer. Detta gjorde att bilarna hade helt olika karaktärer på vägarna, och även kvalitéts känslan vart helt olika varandra. Trots att tom interiören såg nästan identisk ut i mångt och mycket så var det små små detaljer som gjorde dem väldigt olika.
Men för att återgå något till topic ang Funcs nya mus, så det positiva för mig är fortfarande den där lilla skåran som lagts till på höger sida för lill fingret som ser bättre ut. Sedan håller jag inte med om deras sensor val, jag hade satt i en 3090 LED baserad sensor i musen direkt. Då hade man haft en stabil sensor som läser de flesta musmattorna utan problem(så länge man inte sätter en lins över...hej zowie!) + att man hade kunnat justera angle snapping själv via mjukvaran eller via firmware.
Jag kan hålla med de flesta tillverkarna att 9500 sensorn är bra på många vis. Den har hög max tracking distance(över 5m/s på hårda mattor) och känns väldigt rapp och ordentlig i sin avläsning. Samt att den erbjuder enormt mycket funktioner som saknades tidigare på de LED baserade sensorerna. Men tyvärr lider den av positiv acceleration som övriga Avago laser sensorer gör. Detta är inget jag själv tycker om men självklart är det en vanesak.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Skrivet av Jilted82:

Upplösning är helt korrekt att säga.

Tycker inte det eftersom DPI är hastighet, har inget med upplösning att göra. DPI är hur många punkter musen rapporterar tillbaka och inte hur många punkter den läser från underlaget eller dylikt.

Permalänk
Skrivet av StarCroW:

Vänd på mössen och kolla på botten plattorna om de ser identiska ut istället. ... Om du inte tycker att andra företag gör mer än andra så är det upp till dig.

Jag hade tidigare en hel låda med prototyper från bla LAVIEW på kontoret och flera av dom är idag uppköpta och finns på marknaden. Bara för att designen skiljer så betyder det inte att de som har köpt den har designat den. Och det betyder inte heller att musen i sig är bättre än någon annan, den är bara annorlunda. Jag lägger personligen inget värde i detta utan jag anser att om produkten är bra, så är den bra oavsett vem som har tillverkat och/eller designat den.

Skrivet av StarCroW:

Sedan verkar du absolut vara mer insatt än mig i hur framställningen går till av dessa "molds". Och då vill jag passa på och fråga dig på rak arm, äger QPAD sin design som ser identisk ut med Laviews orginal? Äger Mionix och Func sina?

Kostnaden för ett topskal ligger på ca 50.000:-. Det skulle inte förvåna mig om dom har ensamrätt på denna molden (topskalet alltså). Inte lika säker på att dom har betalat för den dock, troligtvis så ligger det en avbetalningsplan i form av ett exklusivitetsavtal. Dvs de har ensamrätt så länge dom når upp till en viss MOQ. Det hade varit väldigt oklokt av Mionix att betala up front för detta då molden är helt meningslös utanför LAVIEWS fabriker. Den är inte heller tillräckligt annorlunda för att vara "egen". Så nej, jag tror inte att någon av de nämnda äger sin mold, dom "hyr" den snarare genom diverse avtal.

Följer man de större återförsäljarnas säljstatistik så ser man att Mionix inte har några jätteroliga försäljningssiffror, så jag är tveksam till att dom lägger pengar på detta. Men samtidigt så vet man ju aldrig.
[/QUOTE]

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Jag hade tidigare en hel låda med prototyper från bla LAVIEW på kontoret och flera av dom är idag uppköpta och finns på marknaden. Bara för att designen skiljer så betyder det inte att de som har köpt den har designat den. Och det betyder inte heller att musen i sig är bättre än någon annan, den är bara annorlunda. Jag lägger personligen inget värde i detta utan jag anser att om produkten är bra, så är den bra oavsett vem som har tillverkat och/eller designat den.

Kostnaden för ett topskal ligger på ca 50.000:-. Det skulle inte förvåna mig om dom har ensamrätt på denna molden (topskalet alltså). Inte lika säker på att dom har betalat för den dock, troligtvis så ligger det en avbetalningsplan i form av ett exklusivitetsavtal. Dvs de har ensamrätt så länge dom når upp till en viss MOQ. Det hade varit väldigt oklokt av Mionix att betala up front för detta då molden är helt meningslös utanför LAVIEWS fabriker. Den är inte heller tillräckligt annorlunda för att vara "egen". Så nej, jag tror inte att någon av de nämnda äger sin mold, dom "hyr" den snarare genom diverse avtal.

Följer man de större återförsäljarnas säljstatistik så ser man att Mionix inte har några jätteroliga försäljningssiffror, så jag är tveksam till att dom lägger pengar på detta. Men samtidigt så vet man ju aldrig.

[/QUOTE]

Håller med i vad du skriver och det stämmer nog alla gånger. Förutom att jag vet att de finns ett litet design team i Sverige som tagit fram formen på minst en av dessa 3. Och dessa är faktiskt upp skissade i CAD liknande program i Sverige. Sedan skickas väl givetvis dessa blueprints och justeringar till din vän på Laview för att sedan skapa molden och de första handgjorda prototyper som jag förstått de. Men de jag vart intresserad av var just att då de faktiskt har designats in house så borde rimligtvis företagen äga designen. Men precis som du skriver så kan de ju enbart vända sig till deras kontakt på Laview för att få ut dem. Har också faktiskt haft hemma lite prototyper men inte bara ifrån Laview utan även andra fabriker. Lite därför jag står på mig när det gäller design biten. För jag har hållt i allt ifrån Razers till Logitechs möss i handen innan deras egna designers fått justera vinklar, knappar och ibland även insidan för att få plats med deras val av hårdvara.

Sjukt kul dock att få mer information ifrån någon som verkar jobba inom branschen, så de tackar jag för! Jag är mer för den tekniska biten med sensorerna än formen. Så all information är välkommet!

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem

Fast den där är ju Qpad 5K utan märket. Inte Func MS-3. De kanske liknar varandra lite, men det är inte samma.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hau5mau5:

Aldrig förstått grejen med monster till möss, självklart är ens händer olika men jag har väl normal hand och skulle aldrig kunna tänka mig nått större än microsoft 3.0 använder Kinzu nu som e en mindre version på den.. Har testat Logitech G400 som jag tycker e stor och klumpig och denna e ännu större.

ja men alla har inte händer som flickor. VIll inte trycka ihop hela handen för att kunna hålla i musen. Och vill inte håller ha fingertopparna på den endast.

musen ser intressant ut.

Permalänk
Medlem

Func har jag inte hört något av på säkert tio år, kul att se dem igen!

Musen ser gigantisk ut för övrigt, men jag har längre velat ha en större mus så det är nog bara trevligt. Kan eventuellt bli ett köp om min G400 skuille få för sig att ge upp.

Permalänk

precis! dock tycker jag möss som qpad 5k är rätt liten endå, skulle vilja se även större modeller! snälla? nån? =/

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Jag hade tidigare en hel låda med prototyper från bla LAVIEW på kontoret och flera av dom är idag uppköpta och finns på marknaden. Bara för att designen skiljer så betyder det inte att de som har köpt den har designat den. Och det betyder inte heller att musen i sig är bättre än någon annan, den är bara annorlunda. Jag lägger personligen inget värde i detta utan jag anser att om produkten är bra, så är den bra oavsett vem som har tillverkat och/eller designat den.

Kostnaden för ett topskal ligger på ca 50.000:-. Det skulle inte förvåna mig om dom har ensamrätt på denna molden (topskalet alltså). Inte lika säker på att dom har betalat för den dock, troligtvis så ligger det en avbetalningsplan i form av ett exklusivitetsavtal. Dvs de har ensamrätt så länge dom når upp till en viss MOQ. Det hade varit väldigt oklokt av Mionix att betala up front för detta då molden är helt meningslös utanför LAVIEWS fabriker. Den är inte heller tillräckligt annorlunda för att vara "egen". Så nej, jag tror inte att någon av de nämnda äger sin mold, dom "hyr" den snarare genom diverse avtal.

Följer man de större återförsäljarnas säljstatistik så ser man att Mionix inte har några jätteroliga försäljningssiffror, så jag är tveksam till att dom lägger pengar på detta. Men samtidigt så vet man ju aldrig.

[/quote]

Tyvärr är jag envis och var bara tvingad att rycka i lite trådar idag efter jobbet. Men Laview jobbar icke med Func överhuvud taget. Däremot stämmer de med QPAD och MIONIX. Min källa som är 100% tillförlitlig i detta fallet, gissar också att du kommer ifrån antingen Colorcase eller Steelseries ;). Kan kvitta men de vart en rolig liten sidebonus, då inte så många svenskar har varit på besök hos Laview.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Har själv varit ett fan av fUnc Industries (som de tidigare benämndes). Speciellt då sUrface 1030.

Hur jag fick denna musmatta är dock en helt annan berättelse, som jag tänkte dela med mig. Nu minns jag inte riktig vilket år det var, vi kan väl säga, ca. 2002. Jag var på mitt första stora LAN-evenemang med ungefär 250 personer i Eskilstuna, där spelades b.la. Tactical Ops (en modifikation till Unreal Tournament). Jag hade nyligen köpt min sprillans nya Logitech MX500 och jag älskade verkligen denna mus.

Där pratades väldigt mycket om just hur glidet var på sin mus (nu ska vi inte tänka på annat) och vad man använde för typ av tejp eller eventuellt glides (fanns inte mycket av detta då) för att få bättre s.k. glid. Jag som var själv yngst i klanen då och delvis maskot spelade på min Athlon 1GHz tillsammans med ett GeForce 2 MX, medan folk redan hade GeForce 3 och även 4.

I vilket fall som helst var det en person från Göteborg från klanen som jobbade just för fUnc vad jag minns. Jag som klanmedlem och även för att jag möjligen var rätt ung, så fick jag ett helt nytt fUnc sUrface 1030 tillsammans med lite tejpbitar för min MX500. Jäklar vad musen vad exakt, det kändes som att musen flöt på is!

Personen nickade "BaMBaM" men var ofta skrivet "ßᵃMßᵃM" om jag inte minns fel nu. Vi spelade i klanen [dRUNk] för den som är intresserad. Och med det har denna musmatta levt många många år med mig tillsammans med detta minne.

EDIT: Ändrade processorn, då det givetvis var ett Athlon 1GHz jag spelade på och inte ett Athlon X2.

Jag sitter fortfarande på en grym vändbar fUnc Surface med hållare för mussladden, skulle inte komma på tanken att byta, helt underbar musmatta!

För övrigt använder jag också fortfarande min MX500 som ja köpte samtidigt, rätt otroligt att den håller än! (peppar peppar..)

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Fast den där är ju Qpad 5K utan märket. Inte Func MS-3. De kanske liknar varandra lite, men det är inte samma.

Grattis, du vet hur Qpad 5k ser ut. Nu till slutledningsförmåga eftersom du är för lat för att läsa hela tråden.

Du ser att ett annat företag tillverkar Qpad-musen fast utan logotyp. Qpad-musen är trots allt ganska lika func-musen till utseende. Både qpad och func är små gamerföretag som troligtvis inte har egen tillverkning. Skulle det kunna vara så att jag misstänker att Laview är tillverkare även åt func, eller tror du att det bara är så enkelt som att jag inte kan se skillnad på en Qpad-mus och func-musen på bilden?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Skrivet av rektor:

På förpackningen till min Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 så står det 9000 fps.

Helt värdelöst. Men kanske uppskattat av P12or.

USB är digital så guldplättering är ju helt onödig, den har ingen som helst inverkan. Guldplättering är bara för analoga kontaktdon inte för digitala.

Guldet är för att motverka oxidation, så det här inget med digital/analog att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZOMBiEBRAiN:

Guldet är för att motverka oxidation, så det här inget med digital/analog att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Hela kontakten med höljet och allt är ju guldplätterat inte bara pinnarna.
Signalöverföring sker inte från höljet, utan bara från pinnarna.

Dessutom oxiderar inte pinnarna eftersom är skyddade innanför höljet.
Dessutom skadar inte lite oxidation då singalöverföringen är digital med checksummor för att säkerställa integritet på överföringen.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Hela kontakten med höljet och allt är ju guldplätterat inte bara pinnarna.
Signalöverföring sker inte från höljet, utan bara från pinnarna.

Dessutom oxiderar inte pinnarna eftersom är skyddade innanför höljet.
Dessutom skadar inte lite oxidation då singalöverföringen är digital med checksummor för att säkerställa integritet på överföringen.

För det första så har jag aldrig sagt något om hur USB fungerar, så varför tar du upp det?
Och för det andra...Tala lagom i nattmössan? Varför skulle kontaktytorna inte kunna oxidera bara för att det är ett hölje runt dem? Det är ju inte precis tätt...

Du har halft rätt med ditt andra påstående. För ja digitala signaler är inte lika beroende av stor och bra kontakt som analoga signaler, men om kontaktytan är helt oxiderad så lar du inte få någon kontakt överhuvudtaget och det kan du inte påstå att en didigal signal kan övervinna med hjälp av checksummor. Men jag vill även tillägga att, jag tycker att det är helt onödigt att guldplätera höljet då detta inte förändrar någonting, om det skulle börja oxidera så bör man nog ändå fundera på om det är bra att ha en dator i den miljön.

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZOMBiEBRAiN:

För det första så har jag aldrig sagt något om hur USB fungerar, så varför tar du upp det?
Och för det andra...Tala lagom i nattmössan? Varför skulle kontaktytorna inte kunna oxidera bara för att det är ett hölje runt dem? Det är ju inte precis tätt...

Du har halft rätt med ditt andra påstående. För ja digitala signaler är inte lika beroende av stor och bra kontakt som analoga signaler, men om kontaktytan är helt oxiderad så lar du inte få någon kontakt överhuvudtaget och det kan du inte påstå att en didigal signal kan övervinna med hjälp av checksummor. Men jag vill även tillägga att, jag tycker att det är helt onödigt att guldplätera höljet då detta inte förändrar någonting, om det skulle börja oxidera så bör man nog ändå fundera på om det är bra att ha en dator i den miljön.

Stora problemet är ju just att dom guldplätterar det icke-singalförande höljet.
Kontakterna sitter skyddade inne från höljet så dom kommer aldrig kontakt med fingrar.

Kontakterna behöver inte vara guldplätterade jag tror ändå dom aldrig skulle oxidera på 100 år. Speciellt inte när pinnarna är skyddade under höljet så att dom aldrig kommer i kontakt med fingrar.

Permalänk

Köpte musen igår. Första handpåläggningen var en "handgasm". Sen såg jag hur musmarkören laggade vid små rörelser och blev genast besviken. Ju mer jag tweakade detsto mer fel blev det, till slut funkade inte knapparna alls. Tryckte musen in i USB 3.0 och den funkar som en dröm nu. Testade Planetside 2 och sniprade mig trött. Sniperknappen som sänker kännslighet är guld värd.
Musen passar min hand perfekt, för att ni som är sugna ska få en uppfattning om hur stor hand jag har ta en burk cola och mellanrummet mellan tummen och långfingret är ca 30 mm.

Det ända negativa är att sidoknapparna är inte så tydliga som jag skulle vilja och att sladden är lite stel.

Nu återstår det bara att se hur länge den håller. De lovar 2 års garanti, 3 år om du registrerar dig på deras sida och registrerar produktens serie nummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verysleepyme:

Köpte musen igår. Första handpåläggningen var en "handgasm". Sen såg jag hur musmarkören laggade vid små rörelser och blev genast besviken. Ju mer jag tweakade detsto mer fel blev det, till slut funkade inte knapparna alls. Tryckte musen in i USB 3.0 och den funkar som en dröm nu. Testade Planetside 2 och sniprade mig trött. Sniperknappen som sänker kännslighet är guld värd.
Musen passar min hand perfekt, för att ni som är sugna ska få en uppfattning om hur stor hand jag har ta en burk cola och mellanrummet mellan tummen och långfingret är ca 30 mm.

Det ända negativa är att sidoknapparna är inte så tydliga som jag skulle vilja och att sladden är lite stel.

Nu återstår det bara att se hur länge den håller. De lovar 2 års garanti, 3 år om du registrerar dig på deras sida och registrerar produktens serie nummer.

Funkar sniper knappen bra? Eller laggar det till när man trycker på den?

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk

Tar man mionix naos 5000, qpad 5k och Func Ms3 och gemför med bild upp ifrån så är alla 3 olika.

Mionix mer smal och lång, 5k lite högre och bredare, func är extremt bred, lite högre och lite längre än 5k men inte mionix.
Jag har prövat 5 möss på senaste månaderna... mina händer fungerar inte alls med mionix... :/ Blir väl testa func nu då

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Köpte denna mus då den värkar vara bra enligt alla med hyfsat stora händer (storlek 12 på arbetshandskar) och att den var på rea för 299 kr på dustin denna helg så varför inte

Visa signatur

Chassi: Fractal design define r4 svart, GPU: Msi gtx 980 twinfrozr @1300mhz, Cpu: 4670k @4,5ghz, CPU kylare:Noctua NH U14-S, MOBO: Msi Z87-G45, Ram: Crucial Ballistix 8gb @1866mhz, PSU: EVGA supernova G2 750w. SSD: Crucial m500 240gb, HDD: Seagate Barracuda 1tb, Skärm : Asus VG248QE 144hz :)