Corsair lanserar Hydro H90 och H110

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Ser ut som om dom hade pumpar från gammla H80/H60 liggande och bara gav dom 14o/280 raddar istället för att minimera förlusten.

H80/H60 & H100 har en annan tillverkare (CoolIT) än dessa, som har samma tillverkare (Asetek) som bla. H50 & H70 samt till Antec khüler.
De med link är samma stillverkare (CoolIT) som H80i och H100i samt den nya H60.
Det verkar som om Corsair hoppar mellan OEM tillverkarna...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd

kommer pumpen att fortfarande låta fruktansvärt? hade det problemed med min h20 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

kommer pumpen att fortfarande låta fruktansvärt? hade det problemed med min h20 620

Det är väl därför som Corsair har bytt leverantör första gången, för att pumpen lät illa, hoppas att inte ljudet är tillbaks nu när de byter tillbaks...
Jag gillar H60/H100 för pumpen passar AMDs orginalfäste så man slipper byta...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nefus:

Synd att bara en handfull chassin har monteringshål för 140mm fläktar i taket. Mitt 800D stöder enbart 120mm i taket och tydligen ska deras 900D inte ha stöd för 140mm?

Vad svamlar du om?! 900D harföljande:

Specifikationer:
• Includes three 120mm AF120L and one 140mm AF140L exhaust fan
• Brushed aluminum front fascia with full cast aluminum surround structure front and rear
• Five radiator mounting points:
- Front: up to 360mm
- Top: up to 480mm (4 x 120) or 420mm (3 x 140)
- Bottom side one: up to 480mm (4 x 120) or 420mm (3 x 140)
- Bottom side two (with PSU installed): up to 280mm (2 x 140) or 240mm (2 x 120)
- Rear: 140mm or 120mm
Up to fifteen total fan mount locations
• Nine tool free 3.5” and screw-in 2.5” combo hard drive bays for maximum storage, upgradable to fifteen total (requires purchasing two additional cages)
• Four tool-free 5.25” drive bays
• Dual USB 3.0, quad USB 2.0 front panel I/O
• Tool free side panel access to top panels.
• Magnetic latch bottom HDD/Radiator chamber access with swing-out doors.
• Full side panel window
• Removable lower rad covers allow you to customize between cooling and clean, refined appearance
• Three hot-swap bays integrated into one of three included modular hard drive cages.
• Ten expansion slots for multi-GPU dream systems
• Dual PSU bays
• CPU backplate cutout and rubber grommeted cable routing holes
• Easily removable dust filters and fan covers.
• Snap-down cable routing latches and extra routing space behind the motherboard tray.
• ATX, Micro ATX, E-ATX, HPTX, and Mini ITX compatible
• PSU – ATX (not included)

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/168263-corsair_obsidi...

http://www.inet.se/produkt/6911402/corsair-obsidian-900d-svar...

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!