Asus ROG Ares II kostar 13 999 kronor

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla klagar på priset. Vill man ha det bästa så kostar det. Sen kanske det inte har bra pris/prestanda. Varför köpa en ferrari för 500k när man kan få en fiat för 100k? Man kan köpa 5 fiat till priset av 1 ferrari. Om man ska ta sig till 5 olika platser på så kort tid som möjligt så går det snabbare med 5 fiatbilar än 1 ferrari.

Visst kan man få 4 7970 för priset av ett ares II men ares II kommer nog vara det snabbaste kortet någonsin. Och det snabbaste så kostar det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk

Test i CF?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blupparen:

Förstår inte varför alla klagar på priset. Vill man ha det bästa så kostar det. Sen kanske det inte har bra pris/prestanda. Varför köpa en ferrari för 500k när man kan få en fiat för 100k? Man kan köpa 5 fiat till priset av 1 ferrari. Om man ska ta sig till 5 olika platser på så kort tid som möjligt så går det snabbare med 5 fiatbilar än 1 ferrari.

Visst kan man få 4 7970 för priset av ett ares II men ares II kommer nog vara det snabbaste kortet någonsin. Och det snabbaste så kostar det.

Skickades från m.sweclockers.com

Du får ingen ny Ferrari för 500.000 och Fiat är ägare av Ferrari i sin koncern som de äger nästan hela den italienska bilindustrin i, t.o.m Enzo Ferrari själv föredrog att köra Fiat och de är inga dåliga bilar

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hGHXj...

OT: Kortet i sig är ett helt onödigt kort, precis som GTX 690 är, de är riktade till en väldigt smal kundkrets och det finns inget som kräver dessa, de är bara överprisade prestigeprylar för företagen

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Du får ingen ny Ferrari för 500.000 och Fiat är ägare av Ferrari i sin koncern som de äger nästan hela den italienska bilindustrin i, t.o.m Enzo Ferrari själv föredrog att köra Fiat och de är inga dåliga bilar

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hGHXj...

OT: Kortet i sig är ett helt onödigt kort, precis som GTX 690 är, de är riktade till en väldigt smal kundkrets och det finns inget som kräver dessa, de är bara överprisade prestigeprylar för företagen

Poängen är att ferrari är en exlusiv bil som man får betala mer för än en fiat. Siffrorna är bara tagna ur huvudet för att göra ett exempel. Men man kan ju hänga upp sig på detaljer.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Det är bara att hoppas man vinner stort på Lotto, detta kort skapar "ha-begär" snyggt fräscht och väldigt coolt.

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem

Undrar vad det väger 2,5 kg?

Skickades frå m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av swecop:

JAG FÖRSTÅR INTE!!!! Varför släppa ett Ares/Mars kort när nästa generation står på G? Vad är poängen med det? Vem vill ha ett (gammal nytt) grafikkort för dryga 14 lök? Varför inte FÖRST släppa ett monster kort sen alla referens modeller, eller bara släppa allt samtidigt! När Asus ändå har möjligheten? (( Från mina egna erfarenheter, så hann jag ha mitt MARS kort i drygt 3-4 månader innan min polare kom och visade upp sina Gtx 680 i Sli för 8k som piskade mitt Mars upp och ner som jag gav 13k för! )) löjligt! Hoppas ingen köper Ares kortet! För cool blir han inte så länge

En poäng är ju att kolla prestanda per krona tråden innan man impulsköper.
Men det kvittar nästan vad man köper, det kommer alltid att komma bättre hårdvara nästa dag som man blir överkörd av.

Och att vänta är bara att glömma, då hamnar man i en bubbla som spricker, sen sitter man där och undrar frågande vart bubblan tog vägen

Frågan är ju, hur mycket överkörd man ska bli.

Prestanda/kr är en klar regel jag aldrig kommer att bryta.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av swecop:

JAG FÖRSTÅR INTE!!!! Varför släppa ett Ares/Mars kort när nästa generation står på G? Vad är poängen med det? Vem vill ha ett (gammal nytt) grafikkort för dryga 14 lök? Varför inte FÖRST släppa ett monster kort sen alla referens modeller, eller bara släppa allt samtidigt! När Asus ändå har möjligheten? (( Från mina egna erfarenheter, så hann jag ha mitt MARS kort i drygt 3-4 månader innan min polare kom och visade upp sina Gtx 680 i Sli för 8k som piskade mitt Mars upp och ner som jag gav 13k för! )) löjligt! Hoppas ingen köper Ares kortet! För cool blir han inte så länge

"Cool" blir man inte av något grafikkort...eller av att ha det senaste först...eller av materiella saker över huvud taget

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd

Varför är det så dyrt? hade det varit 2 690, ett quad sli kort så hade jag förstått priset.

Kanske finns tillräckligt många som köper det dyraste kortet bara för att det är dyraste?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Detta är "bara" ett HD 7990 med färdig vattenkylning, för 5000:- mer än powercolours eget HD 7990. - visst är det coolt, men för 14.000?
För någon som föredrar pris/prestanda så är det skrattretande dyrt, och därmed ointressant.

Tbh tror jag att om man är beredd att lägga 10k+ på ett grafikkort tror jag inte man bryr sig så himla mkt om prestanda/krona.

Det som är bäst är det som kostar mest.

Visa signatur

ASUS B8P67 B3 REV. 3.0 / Intel core i5 2500k 4.3 GHz / XFX 6950 2gb 950MHz@1.2mV

Permalänk
Medlem

Och all stuttering AMD lider av? Nej tack.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Massor av trams raderat. Lägg av med penis-referenserna, de är meningslösa.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Sansa dig nu !!!!, Jag vill inte köra 4 CF GPUs.

Om titan kommer så säljer jag nog alla mina kort och köper 3x titan.

Om titan har hög minnes buss och mycket minne.

Då kan jag köra med mina 3x 27 tums 2560x1440.

Såååå ja ta lugn nu gubben , fyfan

( Citat från ingen mindre än busringningslegenden Leifi Plomeros)

Satana.

Permalänk
Medlem

Det är ju bara ett marknadsföringstrick. Det är med största sannolikhet inte värt priset och det vet Asus om. Dom är också medvetna om att dom kan kalla det för världens snabbaste grafikkort och sedan ta 14k för det och sälja några ex.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Hedersmedlem

Jag förstår inte problemet vissa har. Det är väl roligt att ASUS släpper marknadens kraftfullaste grafikkort oavsettt om det kostar en mindre förmögenhet?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

skulle vara kul om sweclockers kunde lägga ut ett resultat i bf3 på denna skönhet

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Überklass:

Jag förstår inte problemet vissa har. Det är väl roligt att ASUS släpper marknadens kraftfullaste grafikkort oavsettt om det kostar en mindre förmögenhet?

Roligt för vem?! Konsumenter tycker priset är för högt, så det är inte roligt för dem och det är heller inte roligt för ASUS som inte kommer att tjäna något på dem för att konsumenten tycker priset är för högt...återförsäljare tar hem ett par de inte blir av med, så då förlorar de oxå på dem...den enda som blir kvar att tycka det är roligt är jag som inte gillar ASUS över lag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aske.nord:

Det bästa har alltid kostat extra, dock så undrar jag hur det ställer sig mot GTX 690!

Det kommer nog garanterat slå GTX 690 i stock-hastigheter skulle jag säga, men det jag undrar (och tror) är om ett överklockat GTX 690 är likvärdigt med detta grafikkort utan mer överklockning än vad som kommer i från fabrik!

Mitt GTX 690 med Samsung VRAM kör det lätt i 7050 MHz, har inte hunnit testa högre. Kört +135 MHz på coren också och får precis över 21 000 i graphic score 3DMark 11 performance. 16511 totalt, men det är för att jag inte överklockat CPU och minnen så mycket heller.

Men iaf köpte mitt 690 för 6 000 kronor och kunde köpt två för 12 000 - så om detta skulle vara något för mig måste det prestera som GTX 690 SLI vilket jag tror är näst intill omöjligt hehe. Dessutom får man 7000-seriens micro stuttering med detta Asus ROG-monster till grafikkort, det slipper man helt med GTX 690

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Roligt för vem?! Konsumenter tycker priset är för högt, så det är inte roligt för dem och det är heller inte roligt för ASUS som inte kommer att tjäna något på dem för att konsumenten tycker priset är för högt...återförsäljare tar hem ett par de inte blir av med, så då förlorar de oxå på dem...den enda som blir kvar att tycka det är roligt är jag som inte gillar ASUS över lag

Skickades från m.sweclockers.com

Finns gott om folk som köper dessa kort. Är inte bara svenskar som gillar hårdvara. Finns det de som går och köper sig en ny helikopter en lördags eftermiddag så finns det nog entusiaster som köper grafikkort för 14k. Mina 680 gick på drygt 10k. Inte så långt ifrån. Och det är värt det, jävligt bra SLI skalning i BF3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lynx:

Finns gott om folk som köper dessa kort. Är inte bara svenskar som gillar hårdvara. Finns det de som går och köper sig en ny helikopter en lördags eftermiddag så finns det nog entusiaster som köper grafikkort för 14k. Mina 680 gick på drygt 10k. Inte så långt ifrån. Och det är värt det, jävligt bra SLI skalning i BF3.

Nä men vad är det du påstår?! Finns det folk utanför Sverige?! Och de har elektrisitet och sånt och kan händelsevis tycka om hårdvara?! Det var det märkligaste...

Jag kan inte minnas att jag uteslöt det alls i min kommentar, det kommer trots det inte säljas så stora kvantiteter av detta, görs inte med GTX 690 heller

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Man blir ganska trött på folk som gnäller att det inte är prisvärt, så är ju allt här i livet, det värsta/bästa/finaste kostar alltid mer än vad det är "värt".

Visa signatur

Citera för svar!