Belkin förvärvar Linksys

Permalänk
Medlem

Jag har gillat Linksys men har på senare tid upptäckt att TP-Link har väldigt prisvärda produkter som det kan gå att köra DD-WRT på också. Jag kan rekommendera exempelvis TL-WR1043ND.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Är väl Asus som har de bästa routrarna ute?

http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/3184...

Även om E4500 och 6500 verkade bra.

Hemma tuffar en D-Link DIR-655 på bra, den funkar även om räckvidden är sådär ibland. Dör aldrig dock! Hade en sketen Dell router innan som tappade anslutning varje dag...

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Inte bra alls. :/ Det måste finnas konkurrens på marknaden!

Linksys som företag försvan redan när Cisco köpte dem 2003. På kort sikt innebär det ingen direkt skillnad och så ingen idé att gråta krokodiltårar.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Min TP-link WR1043ND fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Jag har en router från dem som fungerar felfritt. Ska man jämföra med min förra från Asus är det som natt och dag.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rmd:

Dessutom kanske man kan säga att det finns gott om anställda som har en hel del tok att berätta om belkin och deras produkter. Jag tycker belkin passar bäst på återvinningen. Köper eller använder inte cisco heller visserligen. Linksys har vart ett möjligt val förr, men nu är det slut på det tydligen.

Förhoppningen är att man kan köra *wrt på de nya enheterna vilket förmodligen kommer dra upp "kvaliteten" på produkterna radikalt. Belkins stora problem förr som jag upplevt är mjukvaran, även fast hårdvaran många gånger är risig, så är det inte där skon klämmer i första hand. Kanske detta tillomed är en nystart för belkin och vi helt plötsligt får se bra produkter. Man kan bara hoppas

I en bra produkt behöver man inte lägga in WRT. Har man köpt en router där man måste lägga in WRT har man köpt fel produkt från början.

Permalänk
Medlem

Jag blir verkligen så otroligt trött på alla korkade kommentarer i tråden som hör till nyheterna med folk som stormar och rasar med sina icke underbyggda inlägg som tyder på att de oftast inte ens läst hela nyheten utan bygger hela sin verklighet på rubriker.

Åter till ämnet:

Skrivet av dj christian:

I en bra produkt behöver man inte lägga in WRT. Har man köpt en router där man måste lägga in WRT har man köpt fel produkt från början.

Eller så valde man medvetet en produkt som hade stöd för att köra en annan firmware.

Köpte själv min wrt54gl av den anledningen, testade funktionen några minuter innan jag flashade in dd-wrt.

Den hemmaroutern är verkligen helt fenomenal när det gäller stabilitet och funktion, är väl inte utan anledning som den är så populär.
Jag har aldrig haft en krasch på min under de senaste 5åren iaf, har resetat den någon gång när jag glömt lösenordet på rooten.

Pratade med lokaka datorbutiksägaren för ett par veckor sedan om routrar, han var själv en stor förespråkare för wrt54gl på den tiden det begav sig och sa att kunder ofta ville ha "dyrare" produkter men då kommenterade han: "antingen köper du denna eller så handlar du av någon annan" och att kunderna ofta var mycket nöjda då det bara fungerade.

Hoppas inte linksys går ner sig utan fortsätter på samma spår..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Jag har nog inte haft en endaste produkt från Belkin som funkat ordentligt..

då har du inte testat många produkter du...

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Men, Belkin av alla tillverkare!?
Nog för att det säkert finns en anledning till att Cisco vill sälja av varumärket, men måste de låta bottenskrapet av marknaden plocka upp det? Jag tror aldrig jag stött på en Belkin-produkt som inte vart från topp till botten rent skräp. Jag blir ledsen av bara tanken på att dessa klåpare skall förvalta namnet Linksys i framtiden.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

[...] Det som är tråkigt är att en tillverkare som är kända för att tillverka bra saker säljer till ett företag som tillverkar billig skit.
[...]

Skrivet av belga:

Men, Belkin av alla tillverkare!?
Nog för att det säkert finns en anledning till att Cisco vill sälja av varumärket, men måste de låta bottenskrapet av marknaden plocka upp det? Jag tror aldrig jag stött på en Belkin-produkt som inte vart från topp till botten rent skräp. Jag blir ledsen av bara tanken på att dessa klåpare skall förvalta namnet Linksys i framtiden.

Precis vad jag kände.

Får väl plocka upp några Linksys-routrar i år innan de försvinner. Har en WRT160NL som jag är väldigt nöjd med, och den och alla som kommit efter är otroligt snygga, några av de absolut snyggaste hemelektronikprodukterna någonsin. E3000, E4200... EA6500 verkar vara ett riktigt monster.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Gibbe:

Precis vad jag kände.

Får väl plocka upp några Linksys-routrar i år innan de försvinner. Har en WRT160NL som jag är väldigt nöjd med, och den och alla som kommit efter är otroligt snygga, några av de absolut snyggaste hemelektronikprodukterna någonsin. E3000, E4200... EA6500 verkar vara ett riktigt monster.

E4200 är trevlig fast just nu kanske är fel tid att panikköpa router eftersom ac är på gång och det är ju surt att lägga mycket pengar på en router nu som bara stödjer n.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Hejdå, Linksys. I fortsättningen blir det Cisco Aironet för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

E4200 är trevlig fast just nu kanske är fel tid att panikköpa router eftersom ac är på gång och det är ju surt att lägga mycket pengar på en router nu som bara stödjer n.

EA6500 kommer troligtvis att få ac via firmwareuppgradering.

Permalänk

Usch, Belkin är ju ren dynga.

Har aldrig haft Linksys men släktskapet (om än avlägset) som delades Cisco var ju garant för något mer än just dynga.