Logitech slutar med konsoltillbehör och fjärrkontroller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Intel slutar med moderkort, belkin lägger ner linksys, amd lägger ned i norden och nu logitech... nästa nyhet är väl att amd konkar.

Är mest förvånad över att den nyheten inte redan kommit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RedRetro:

Tycker det är tråkigt att Harmony-serien försvinner. Gedigna kontroller med bra inställningsmöjligheter.

Skrivet av Explorer45:

Inte bra detta! Hoppas inte de lägger ner supporten och MyHarmony. Vore trist om ens One blir värdelös om några månader.

Vad är det som säger att de försvinner? Läs artikeln i stället för att dra slutsatser

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PalmiNio:

Ytterst märkligt

Nog för konsoltillbehör, rattar, möss och annat.

Men Fjärrkontrollerna var de ju helt själva på, helt dominanta. Kommer bli ett väldigt stort vakuum inom det segmentet då Philips inte ger mycket längre.

SONY har ett par som är bra
http://www.sony.se/product/tpa-universal-remote-controls

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Vad är det som säger att de försvinner? Läs artikeln i stället för att dra slutsatser

Skickades från m.sweclockers.com

"Förlusttyngda Logitech omstrukturerar verksamheten och stoppar flera produktkategorier, däribland fjärrkontroller och tillbehör för spelkonsoler."

"Bland produktsegmenten som läggs ned eller säljs ut märks säkerhetskameror, högtalare med funktion för dockning, tillbehör för spelkonsoler och universalfjärrkontrollerna i Harmony-serien. Förändringarna ska vara genomförda i slutet av kalenderåret 2013."

Dock så kom ett tillägg klockan 20:10, vilket var långt efter det att jag postade.

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk

Känns lite lustigt att ett så stort företag som Logitech går så pass dåligt. Dom måste ju ändå vara överlägset populärast vad gäller kringutrustning? Inte för att alla deras produkter har blivit hits då, men i princip alla har ju något från Logitech i hemmet. Iof är det kanske deras pålitliga kvalité som biter dom i röven i längden Den enda Logitech-produkten jag har behövt byta ut för att den gick sönder var min gamla mx500 mus, men då hade jag använt den dagligen i ca 11 år.

Men men, det är ju alltid bra att rensa upp lite i sin verksamhet. Men som tidigare nämnt så förstår jag inte varför dom vill dumpa Harmony-kontrollerna. Har en haft en One i typ 5 år nu till hemmabion och den är helt underbar. Med tanke på den låga konkurrensen så känns det som att det borde vara en lönsam serie? Det är ju inte så att det går åt några pengar till att pumpa ut nya modeller varje år Hoppas dom finner en pålitlig ny ägare för serien.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Finns det någon annans Logitech rattar?!

Skickades från m.sweclockers.com

I see what you did there

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra, har 2st Harmony själv. Mina föräldrar har 1 och min bror har också 1.

Får väl se hur det blir med uppdateringar/support på nuvarande i framtiden då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Förlusttyngda är väll bara att dom räknat med att käna en viss summa så gjorde dom inte det så förlorade dom det dom fantiserade om att dom skule käna.

bara dom fortsätter tillverka tangentbord så klarar jag mig iaf.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att de hittar någon som kan förvalta Harmony-delen väl. De fjärrkontrollerna är svårslagna när det gäller kapacitet kontra pris och dessutom finns det än väl utbyggd community runt dem. De Sony-kontroller som länkades till ovan känns föråldrade jämfört med min 4 år gamla Harmony.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Nästan så man vill köpa en Harmony One nu, som man kan byta med när den nuvarande går sönder....

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen Harmony fjärrarna, att kunna skapa program för att ställa in alla apparater rätt när man t.ex. vill se på tv eller vill se ngt på mediaspelaren är guld värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fastforward:

De 8 mest populära fjärrkontrollerna på Prisjakt (samt plats 10 och 13) tillverkas samtliga av Logitech - ändå är affärsområdet inte lönsamt för dem. Låter konstigt i mina öron. Jag tror ett bättre beslut vore att lägga ner nyutveckling samt alla fjärrar utom en, t.ex. Harmony One. Det kommer att dröja innan en ny spelare kan ta över hela Logitech:s marknadsandel och tills dess hinner man sälja massor av fjärrar.

Eller har jag missat något, finns det någon bättre multifjärr i prisklassen upp till 2000kr? Någon ny revolutionerande teknik kanske?

Upp till 2000kr, nej.
4000-20000kr har du Philips Pronto

Felet är ju att det säljs massa billigt skräp från 60kr och uppåt av varierande kvalitet och många tittar bara på priset utan att titta på hur flexibel produkten ifråga är.

Permalänk
Medlem

Har ett par logitec-högtalare, var rätt prisvärda när jag köpte dem eftersom att samma modell ökade i pris från ~700kr till ~900kr på två år.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Skrivet av Gamers:

Upp till 2000kr, nej.
4000-20000kr har du Philips Pronto

Felet är ju att det säljs massa billigt skräp från 60kr och uppåt av varierande kvalitet och många tittar bara på priset utan att titta på hur flexibel produkten ifråga är.

Philips Pronto lades ner 2010 verkar det som:
http://www.pocket-lint.com/news/36553/philips-pronto-dead-and...

Jag tycker det fortfarande verkar väldigt konstigt att Logitech inte kan få lönsamhet i en välfungerande multifjärr för sub 1500kr. Speciellt när nästa konkurrent verkar ligga väldigt mycket högre i pris. Min gissning är att de haft för många produkter och lagt för mycket pengar på R&D.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Kollade runt på multifjärrkontroller för ett par år sedan och det fanns inget bättre alternativ än harmony. Jag hoppas verkligen att dom hittar en köpare som kan driva försäljning, utveckling och support vidare.

Visa signatur

AM3 FX-8350, Noctua NH-D15 ● 4x8 GB Corsair Vengeance pro 1600MHz DDR3 ● Asus M5A97 Pro ● GeForce RTX 3060 ● Seasonic Focus GX-850 ● Lian Li PC-V2100B plus II

Permalänk
Medlem

När jag tittade på marknadne så var utbudet av fjärkontroller verkligen ingen höjdare. Logitech Harmonys låg helt klart i täten och så även idag. Ska man ha något som ens fungerar i närheten lika bra så måste man troligen upp i 3000-4000 kr iallafall och vem lägger det på en fjärr?

Får hoppas att någon är villig att ta höver Harmony systemet och kanske även göra det bättre för det är defenetivt inte perfekt.

När det gäller högtalare så har jag kört med deras 5.1 system Z5500 (nyare modell) till datorn och i prisklasserna runt 2000 kr anser jag att det är ganska svårt att hitta något likvärdigt. Självklart är det inget wow system för audiofiler men så kostar det bara 2000 kr med. Ska man ha något som låter okay så är det standalone förstärkare med separata satellitersom gäller och det lär ju troligen kosta iallafall 5000 kr.

Och när det kommer till rattar jag har inte provat något som varit bättre än Logitecs momo rattar.

Men självklart, som med allt annat så beror det på var man vill lägga sina gränser, lägger man till några 1000 lappar kan man säkert finna bättre men Logitech har oftast lyckats lägga sig på en rimlig nivå där de flesta kan tycka att de fått en okay produkt till ett okay pris.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Kom precis på att jag har en Squeezebox. Blir den värdelös nu?

Visa signatur

AM3 FX-8350, Noctua NH-D15 ● 4x8 GB Corsair Vengeance pro 1600MHz DDR3 ● Asus M5A97 Pro ● GeForce RTX 3060 ● Seasonic Focus GX-850 ● Lian Li PC-V2100B plus II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

...och konsoler är är fokuserade på att behandla office dokument menar du då, eller...?!

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, tänk om de kunde
Nae, självklart så är konsoler till för spel men fortfarande en del utav den mindre marknaden (iaf för logitechs del)
Sedan så består nog det mesta utav deras intäkter i dator tillbehör eftersom det är det den huvudsakliga delen de är kända och satsar på.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm