DayZ Standalone - Vad vet vi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylifestyle95:

Orkar inte läsa igenom hela tråden men vi som redan äger ARMA 2 samt DayZ-modden, vi har kvar hela spelet efter hela "Standalone" grejen, right? D.v.s kan spela det precis som vanligt utan ngn extra avgift

Du kan fortsätta spela modden ja, vilket kommer även uppdateras med nya saker.
(Dock kommer du fortfarande få stå ut med desync, hackers och annat som Arma 2 har problem med. Vilket är skumt att BI inte försöker patcha, borde ju fått in rejält med pengar då Dayz modden släpptes)

Vill du spela standalone kommer du få köpa det. Vilket nog kommer vara värt det.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Du kan fortsätta spela modden ja, vilket kommer även uppdateras med nya saker.
(Dock kommer du fortfarande få stå ut med desync, hackers och annat som Arma 2 har problem med. Vilket är skumt att BI inte försöker patcha, borde ju fått in rejält med pengar då Dayz modden släpptes)

Vill du spela standalone kommer du få köpa det. Vilket nog kommer vara värt det.

ja hackers har alla spel. bara välja servrar som swec egna eller zombies.nu eller liknande med PW eller GUID regestration.
i en intervju så sa dom att de lär inte ta mer än typ 200kr (23-25euro) eller liknande för standalone

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jo sant. Därför kör jag på zombies.nu servrar. Där har dom tagit bort as50, och m107 och dom funderar på att ta bort DMR också. visst finns det andra snipers, typ m24 men då är dom 1. jääävligt svåra att hitta, 2 dom har själva nerfat damagen. Så håller med om att jag vill ha lite mer close combat än sniper från 600meter som campar

Har du spelat Wasteland? En annan mod till arma 2. Där finns sjukt många vapen, typ mk16 ( SCAR-L/H osv ) finns men inte i dayz för producenterna bannade dom av någon anledning. camoflauge är också bannat ganska hårt. ska du ha custom av det så får du leta efter folk som har moddat själv, typ DayZero, som zombies.nu har. Det är deras egna lilla mod och där finns bl.a. den gamla banditcamon

Håller med om att det finns lite vapen, men att slänga med Mk16-serien och andra vapen känns lite väl off för mig med tankesättet att det skall finnas mindre vapen av de slagen. Det får räcka att M4-puffrorna finns med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Du kan fortsätta spela modden ja, vilket kommer även uppdateras med nya saker.
(Dock kommer du fortfarande få stå ut med desync, hackers och annat som Arma 2 har problem med. Vilket är skumt att BI inte försöker patcha, borde ju fått in rejält med pengar då Dayz modden släpptes)

Vill du spela standalone kommer du få köpa det. Vilket nog kommer vara värt det.

Vad jag har förstått så går det inte skapa ett bugg och fuskfritt dayz med arma2 motorn då den är designad för helt andra ändamål. Med en skräddarsydd spelmotor så blir det förhoppningsvis knepigt/omöjligt att fuska som de göra idag iaf.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk

kommer dom att updgradera standalone ochså efter det har släpts?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wardlich3:

kommer dom att updgradera standalone ochså efter det har släpts?

Grejen med DayZ är väl att det skall använda sig utav alphafunding i stil med Minecraft? Alltså att man i början betalar mindre för en slags alfa, och sedan blir det dyrare när det går till beta och full.

Sedan kommer det väl fortsätta med uppdateringar. Jag tror inte Rocker och gänget är sugna på att göra ett så stort community som kretsar kring DayZ besviket.

Permalänk
Medlem

http://dayzdev.tumblr.com/

Nya bilder och lite info ute nu

Edit: High res bilder från tumblr http://imgur.com/a/1vuyV

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Skrivet av Kazen:

Du kan fortsätta spela modden ja, vilket kommer även uppdateras med nya saker.
(Dock kommer du fortfarande få stå ut med desync, hackers och annat som Arma 2 har problem med. Vilket är skumt att BI inte försöker patcha, borde ju fått in rejält med pengar då Dayz modden släpptes)

Vill du spela standalone kommer du få köpa det. Vilket nog kommer vara värt det.

Jaha, tackar då vet jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Satt inne o kollade på "the squad" igår kväll, när Shannon's chat helt plötsligt flippade ur för att rocket hoppade in. Det som följde efter blev en lång intervju/diskussion kring DayZ SA, så det kan vara värt att kolla in

I was blown away by Dean "Rocket" Hall's suprise visit on my livestream channel (twitch.tv/shannonzkiller/new). I had just started my Don't Starve livestream and began telling the viewers how happy I was that Dean replied to one of my tweets when Rocket2Guns appeared in my stream out of nowhere. Once I realised it really was Dean I took the opportunity to begin a totally ad-hoc interview which lead to Dean joining The Squad's teamspeak where it continued by audio for over 2 hours. Best night of my life. Thank you to Rocket, Matt, Sacriel, The Squad, the DayZ Community, and all for being a part of this event and supplying me with a stream of interesting and engaging questions. I do apologize for appearing nervous and for any moment I am at a loss for words or bumble about. Following the positive feedback from this interview, Rocket and I may do another interview like this in the future! You guys made this happen!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Murer:

Själv tycker jag tvärtom. Jag vill se mer av de klenare vapentyperna så att det kan bli roligare eldstrider med folk som snipercampar. Idag går varannan kotte med ett As50 eller M107 på ryggen och då är det ju ett skott som räcker för att dö.

Vad menar du med att de bannar vapen och skins förresten?

Håller helt med, tycker faktiskt att one shot kill vapen ska bort, visst ska man kunna one shotta i huvudet, men vapen som gör det i kroppen gör det bara tråkigt, strider blir inte speciellt intressanta, och inte lika baserade på skicklighet.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

ni har helt rätt det blir ju konstigt med vapen som dödar med ett skott om det inte är en shotgun

Permalänk
Medlem

Om man tar bort as50 så blir ju fordonen för OP ^^
Om man nu inte balanserar det som på zombies.nu

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Håller helt med, tycker faktiskt att one shot kill vapen ska bort, visst ska man kunna one shotta i huvudet, men vapen som gör det i kroppen gör det bara tråkigt, strider blir inte speciellt intressanta, och inte lika baserade på skicklighet.

Skrivet av wardlich3:

ni har helt rätt det blir ju konstigt med vapen som dödar med ett skott om det inte är en shotgun

På vilket sätt är det konstigt?

ArmA är ju en simulator, siktat mot så realistiskt som möjligt. Får du ett skott i övre delen av kroppen, så är det stor chans att du dör, eller iaf skadar dig så illa att du blir liggandes.

Det är ju detta som är det sköna med ArmA, man slipper stå och peppra folk med kulor som i BF3

Edit: Fixat stavfel.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

På vilket sätt är det konstigt?

ArmA är ju en simulator, siktat mot så realistiskt som möjligt. Får du ett skott i övre delen av kroppen, så är det stor chans att du dör, eller iaf skadar dig så illa att du blir liggandes.

Det är ju detta som är det sköna med ArmA, man slipper stå och peppra folk med kulor som i BF3

Edit: Fixat stavfel.

Jo, men det finns anledningar till att det inte finns Javelins, AA-12 med explosive rounds och alla andra vapen som finns i verkligheten; För att det är ett spel, och i ett spel som DayZ måste man tänka på; Vad som passar in till temat, och vad som kan ses som balancerat.

Jag gillar ARMA och hur det är uppbyggt, jag gillar inte AS50 eller M107, sen kan det ju debatteras om det är realistiskt att dö direkt av ett skott i armen eller benet.

Behöver du peppra massa kulor i folk i BF3 gör du något fel, på nära håll dödar alla assault rifles på 4 skott i bröstet, vilket är precis samma som nästan alla assault rifles i DayZ, skillnaden är att i ARMA påverkas inte skadan kulan gör av hur långt den flugit, och på så sätt dess hastighet.

Spelar du Hardcore i BF3 räcker 3 skott i bröstet, och det på rätt långt avstånd.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, men det finns anledningar till att det inte finns Javelins, AA-12 med explosive rounds och alla andra vapen som finns i verkligheten; För att det är ett spel, och i ett spel som DayZ måste man tänka på; Vad som passar in till temat, och vad som kan ses som balancerat.

Jag gillar ARMA och hur det är uppbyggt, jag gillar inte AS50 eller M107, sen kan det ju debatteras om det är realistiskt att dö direkt av ett skott i armen eller benet.

Behöver du peppra massa kulor i folk i BF3 gör du något fel, på nära håll dödar alla assault rifles på 4 skott i bröstet, vilket är precis samma som nästan alla assault rifles i DayZ, skillnaden är att i ARMA påverkas inte skadan kulan gör av hur långt den flugit, och på så sätt dess hastighet.

Spelar du Hardcore i BF3 räcker 3 skott i bröstet, och det på rätt långt avstånd.

Fast borde inte assault rifles döda fortare än 4 kulor endå

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Problemet med de vapnen blir när det kommer till DayZ. Det är väl sagt att de går genom vapensystemet och att man ska få se mer "home-made" vilket passar mer in på temat, att vid en eventuell zombieapokalyps lyckas få tag på en .50-cal känns lite långsökt.

Permalänk
Skrivet av Suddet:

Problemet med de vapnen blir när det kommer till DayZ. Det är väl sagt att de går genom vapensystemet och att man ska få se mer "home-made" vilket passar mer in på temat, att vid en eventuell zombieapokalyps lyckas få tag på en .50-cal känns lite långsökt.

Precis, jag hoppas på flera varianter av Enfield'en, en med kanske sikte. Flera typer av shotguns och handguns också. Sedan så tycker jag att cz 550 bör vara det bästa vapnet, jag är anti as-50

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Hm, nu verkar glömma totalt att man ofta blir utslagen av endast ett skott t ex utav DMRen, med ett visst läckage utav blod som följd. Franky utnyttjar många gånger det här för att slippa ta kål på folk som endast egentligen var på väg att krossa hans väg.

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Fast borde inte assault rifles döda fortare än 4 kulor endå

Jag sa inget om hur det borde vara, utan sa att det är konstigt att säga att man dödar snabbare i DayZ, eftersom det tar 4 kulor i båda spel, dock har BF3 tänkt på aspekten att kulor gör mindre skada ju längre de flygit, för att de tappar fart, DayZ har tänkt på att man av ett skott börjar blöda och att man svimmar innan man dör.

Skrivet av Itchy Trojan:

Precis, jag hoppas på flera varianter av Enfield'en, en med kanske sikte. Flera typer av shotguns och handguns också. Sedan så tycker jag att cz 550 bör vara det bästa vapnet, jag är anti as-50

Vet dock inte hur realistiskt det är med så många Enfields, det är ett brittiskt vapen som inte har används av deras militär på över 50 år, vet inte hur många ryssar som har dem liggande i sina hem faktiskt, shotguns, handguns och assault rifles är troligen mycket vanligare, winchesters skulle nog vara relativt sällsynt också.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jag sa inget om hur det borde vara, utan sa att det är konstigt att säga att man dödar snabbare i DayZ, eftersom det tar 4 kulor i båda spel, dock har BF3 tänkt på aspekten att kulor gör mindre skada ju längre de flygit, för att de tappar fart, DayZ har tänkt på att man av ett skott börjar blöda och att man svimmar innan man dör.

Vet dock inte hur realistiskt det är med så många Enfields, det är ett brittiskt vapen som inte har används av deras militär på över 50 år, vet inte hur många ryssar som har dem liggande i sina hem faktiskt, shotguns, handguns och assault rifles är troligen mycket vanligare, winchesters skulle nog vara relativt sällsynt också.

aja syftade mer på att jag tycker det är konstigt att det tar 4 kulor i spelen endå, tror rätt många hade förblödit / dött av ett skott
Om jag hade blivit skjuten i benet så hade 5kg bandage inte hjälpt så mycket.
man skulle ju börja blöda, hamna i chock tillstånd och troligtvis svimma innan man han använda bandage (Om man ens har "kunskapen")

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jag gillar ARMA och hur det är uppbyggt, jag gillar inte AS50 eller M107, sen kan det ju debatteras om det är realistiskt att dö direkt av ett skott i armen eller benet.

Man kan nog bomma en person med ett skott fran en AS50 och enda gora rejalt med skada

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelathur:

Man kan nog bomma en person med ett skott fran en AS50 och enda gora rejalt med skada

Är ju pågrund av tryck vågor, sen om man ska vara jätterealistisk så skulle man nog ramla bakåt om man blev skjuten av en as50 i armen, eller kanske till och med om den åker precis bredvid o.O

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Själv tycker jag tvärtom. Jag vill se mer av de klenare vapentyperna så att det kan bli roligare eldstrider med folk som snipercampar. Idag går varannan kotte med ett As50 eller M107 på ryggen och då är det ju ett skott som räcker för att dö.

Vad menar du med att de bannar vapen och skins förresten?

Håller helt med. Man behöver inte AS50 och liknande för att skjuta zombies. Det hade varit bättre med jaktvapen och lättare vapen. Sådant som folk har licens för att ha hemma. Massor av diverse jaktvapen, pistoler och sånt. Hade varit sjukt roligt istället för världens militärarsenal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDiddler:

Håller helt med. Man behöver inte AS50 och liknande för att skjuta zombies. Det hade varit bättre med jaktvapen och lättare vapen. Sådant som folk har licens för att ha hemma. Massor av diverse jaktvapen, pistoler och sånt. Hade varit sjukt roligt istället för världens militärarsenal.

Licens..? i ryssland?

Angående militärvapnen så hittar man dom ju i tex barracker, kan dock hålla med om att det är lite extrem loot i jakt torn
men i militär tälten och i hangarerna etc så är det ju inte orimligt med militär vapen endå

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Är ju pågrund av tryck vågor, sen om man ska vara jätterealistisk så skulle man nog ramla bakåt om man blev skjuten av en as50 i armen, eller kanske till och med om den åker precis bredvid o.O

Ramla omkull från tryckvågen ifrån en kula som åker förbi? Tror jag inte, även om den åker snabbt så har den väldigt liten volym, och klyver dessutom luften.

Skrivet av Boozfob:

Licens..? i ryssland?

Angående militärvapnen så hittar man dom ju i tex barracker, kan dock hålla med om att det är lite extrem loot i jakt torn
men i militär tälten och i hangarerna etc så är det ju inte orimligt med militär vapen endå

Och när kommer förklaringen till att militären väljer att överge alla sina vapen? "Äh, vad ska vi med vapen till i en zombieapokalyps, vi tar flakmopparna och sticker!"

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Licens..? i ryssland?

Angående militärvapnen så hittar man dom ju i tex barracker, kan dock hålla med om att det är lite extrem loot i jakt torn
men i militär tälten och i hangarerna etc så är det ju inte orimligt med militär vapen endå

Nej, det var väl en dålig jämförelse men jag tror dem flesta fattar vad jag menar. Tycker det är påtok för mycket militära vapen i spelet och det behövs liksom inte för att skjuta zombies. Dock verkar ju det mestadels vara fyllt av brittiska samt amerikanska snipers och vapen. Väldigt få ryska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Ramla omkull från tryckvågen ifrån en kula som åker förbi? Tror jag inte, även om den åker snabbt så har den väldigt liten volym, och klyver dessutom luften.

Tror det var fps russia eller mythbusters eller nått, dom skjöt på 2 saker(Typ skyltdockor), dom var bredvid varandra och båda välte i samma skott.
Men iallafall, om man inte ramlar av tryckvågen så ramlar man nog för att man blir rädd eller dylikt, och om man inte ramlar då heller så slänger man sig nog på marken endå..

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDiddler:

Nej, det var väl en dålig jämförelse men jag tror dem flesta fattar vad jag menar. Tycker det är påtok för mycket militära vapen i spelet och det behövs liksom inte för att skjuta zombies. Dock verkar ju det mestadels vara fyllt av brittiska samt amerikanska snipers och vapen. Väldigt få ryska.

Ryssland har bara atombomber

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Ryssland har bara atombomber

Precis. Så det enda som bör finnas är atombomber. Skämt åsido. Mindre militära vapen åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Tror det var fps russia eller mythbusters eller nått, dom skjöt på 2 saker(Typ skyltdockor), dom var bredvid varandra och båda välte i samma skott.
Men iallafall, om man inte ramlar av tryckvågen så ramlar man nog för att man blir rädd eller dylikt, och om man inte ramlar då heller så slänger man sig nog på marken endå..

Det där tror jag inte på förrän jag sett det. Det är inte så att .50-kalibriga kulor är helt fantastiskt speciella, det är fortfarande en stålöverdragen blyklump som färdas i runt 900 m/s, den skapar inte mer tryckvåg under färd än vad en "vanlig" kula göra. Den enda tryckvåg som uppstår värd att prata om den från krutgasernas expansion vid avfyrning. Se det såhär: Om du skjuter på en tavla i papper kommer du få ett hål med ca. 12,7 mm i diamater. Om nu tryckvågen ska lyckas slå omkull människor, slita loss kroppsdelar och jag vet inte allt som sägs om den här typen av ammunition så borde en tavla i papper vara relativt förstörd över en större area än själva ingångshålet, inte sant?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD