[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem

vad betyder 60mon ban?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliaria:

vad betyder 60mon ban?

Jag förstår att det är frustrarande men enligt flera stycken skulle personer försökt förklara för dig i detta fall att det inte var ok att mörda henne i det här fallet pga friendly har enligt källorna sagts! 60mon är en felskrivning på 60min! Du fick 60min ban istället för längre tid pga. du inte var insatt i reglerna och är fri att spela hur mycket du vill just i detta ögonblick!

Om någon gör ett minsta påhopp på dig nu efter allt och säger saker som är gammalt, vill jag att du medelar mig så tar jag hand om det!!!! Du har känat av ditt straff och ska inte bli påhoppad av andra efteråt!!!!

Tack för du väljer SE1911 och önskar dig trevliga timmar i spelet!

/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Hej!
Vill medela pga. frågor att vi admins kollar erat gear imellan åt för att minska risken och ta hand om fusk med dupade items och in-spawnade vapen. Vi kollar ENDAST dom som får en röd markering i vårat admin program och tyvärr får det en röd markering på dom extra vapen som spawnas in på våran server så kollar BARA om dom är ok. Det är information vi admins har stark sekretess runt och sprider ej vidare eller tar andvänding av!!! Om någon har något imot detta så skriv PM till mig med erat ingame nick och ett BRA argument varför så kollar vi ej denna person mer! Är starkt för en integritet av varje individ så skicka gärna men det är en sak som måste göras för att förhindra fusk på våran fantastiska server men kom med ett bra argument imot så gör vi det ej mer på den spelaren!

Frågar mm. kan skickas med PM till mig eller fråga här i tråden alt. ingame!

Smygarn the god of SE1911 nås med PM och heter "Comtronic" här på SweC och han har mer rättigheter och kontroll än mig så om de är något komplicerat så skriv till han

/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Trodde det bara fanns en regel på server och den är att inte prata i side-chat? (tycker det ändå pratas en hel del där)

Visst kan det vara moraliskt fel att säga friendly och sen skjuta någon, men är inte det lite av spelet? Att aldrig riktigt våga lita på någon och att alltid behöva va på sin vakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av starshine:

Trodde det bara fanns en regel på server och den är att inte prata i side-chat? (tycker det ändå pratas en hel del där)

Visst kan det vara moraliskt fel att säga friendly och sen skjuta någon, men är inte det lite av spelet? Att aldrig riktigt våga lita på någon och att alltid behöva va på sin vakt.

Man kan inte lita på någon på denna server iaf. enligt mig! Servern är full PvP server så bra att det finns bara ett ord som är friendly och har den som helig för att främja teamplay! Man behöver inte svara och kan vara vänlig på andra sätt för att locka till sig godhjärtade spelare men inte just ordet friendly!

Några exempel!

-Det står en bil i balota som jag lagt vapen i om någon vill ha! Kommer vara kvar för att loota ett litet tag men jag är vänlig så bara o ta den!
-Friendly?
-Ja visst!
...
BANG HEADSHOT!

Detta är helt ok och ger ingen påföljd!

--------
Sedan andra exemplet!

-Ser dig på NWA! Friendly?
-Japp, är friendly!
-Kommer ner o hjälper dig!
...
BANG HEADSHOT AS50!!!

Detta är inte ok och kommer bli en påföljd om någon rapporterar detta och hur nitisk man är som blev utsatt!

GÄLLER BARA INGAME! Side,direct. Så inte om man pratar på TS eller på forumet!

Enkelt förklarat eller ska jag kanske ta några andra exempel? xD

Hoppas du förstod och ser det positiva med den oskrivna regeln?!

MVH
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Jo jag förstår precis vad du menar och visst kan det vara bra att ha regler, men då tycker jag dom ska skrivas ut. Har för mig att det stod nått om just "friendly" i början när servern kom upp.

Tanken jag hade var mer att just som du sa i en tidigare post så är dayz lite av ett socialt experiment och oskrivna regler som t.ex. friendly skapas av spelarna eftersom det inte finns nått att hindra spelare att döda varandra.

Oskrivna reglar är något som alltid kommer fram i sociala spel som dayz, men jag tycker det är fel att banna någon, även om det bara var en tempban, för att bryta en social riktlinje. Samma anledning till att jag tycker att banditskinnet är lite löjligt.

Men det är bara mina 5-ören. Inte jag som är admin, spelar och är glad

BTW: Vet du när server uppdateras till den nya versionen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av whenjohnfalldown:

Man kan inte lita på någon på denna server iaf. enligt mig! Servern är full PvP server så bra att det finns bara ett ord som är friendly och har den som helig för att främja teamplay! Man behöver inte svara och kan vara vänlig på andra sätt för att locka till sig godhjärtade spelare men inte just ordet friendly!

Några exempel!

-Det står en bil i balota som jag lagt vapen i om någon vill ha! Kommer vara kvar för att loota ett litet tag men jag är vänlig så bara o ta den!
-Friendly?
-Ja visst!
...
BANG HEADSHOT!

Detta är helt ok och ger ingen påföljd!

--------
Sedan andra exemplet!

-Ser dig på NWA! Friendly?
-Japp, är friendly!
-Kommer ner o hjälper dig!
...
BANG HEADSHOT AS50!!!

Detta är inte ok och kommer bli en påföljd om någon rapporterar detta och hur nitisk man är som blev utsatt!

GÄLLER BARA INGAME! Side,direct. Så inte om man pratar på TS eller på forumet!

Enkelt förklarat eller ska jag kanske ta några andra exempel? xD

Hoppas du förstod och ser det positiva med den oskrivna regeln?!

MVH
/Admin D01tY

Jag personligen gillar inte ditt första exempel då du tydligt verifierat att du är friendly. Sedan går det kanske diskutera ikring om du själv måste yttra ordet i samma mening för att vara regelrätt men det är för mig rent hårklyveri.

Sen om jag tycker friendly-regeln i sig är en bra regel låter jag vara osagt :).

Jag har för övrigt ett önskemål om att man ska se vem som dödar så att man vet vem man ska jaga sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon98439:

Jag har för övrigt ett önskemål om att man ska se vem som dödar så att man vet vem man ska jaga sen

Hur ska du kunna veta vem du skjuter när server inte har name tags? Nä precis. Det är bara löjligt att försöka hämnas. Spela vidare med din spelstil istället.

Visa signatur

Schpilen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon98439:

Jag personligen gillar inte ditt första exempel då du tydligt verifierat att du är friendly. Sedan går det kanske diskutera ikring om du själv måste yttra ordet i samma mening för att vara regelrätt men det är för mig rent hårklyveri.

Sen om jag tycker friendly-regeln i sig är en bra regel låter jag vara osagt :).

Jag har för övrigt ett önskemål om att man ska se vem som dödar så att man vet vem man ska jaga sen

Killing messages är aktiverat på servern, dock så har det inte fungerat på mycket länge. Varför vet vi inte, någon som kanske har bättre koll på detta?

Permalänk
Skrivet av anon98439:

Jag personligen gillar inte ditt första exempel då du tydligt verifierat att du är friendly. Sedan går det kanske diskutera ikring om du själv måste yttra ordet i samma mening för att vara regelrätt men det är för mig rent hårklyveri.

Sen om jag tycker friendly-regeln i sig är en bra regel låter jag vara osagt :).

Jag har för övrigt ett önskemål om att man ska se vem som dödar så att man vet vem man ska jaga sen

Tar det inte bort lite av känslan om man vet vem som dödade en?

Själv tycker jag man tom kan ta bort deathmessage. Det skulle ge ett till moment av osäkerhet i spelet.
Vågar man verkligen riskera att gå fram och kolla om man inte är helt hundra på att skotten verkligen dödade?

Pvp:andet i DayZ är både långsammare och mer intensivt än det vanlig codliret och det är just det som gör modden så sjukt bra. Tycker att det ska framhävas mer annars blir det bara deathmatch med dumma zombies i mitten på en massiv karta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon98439:

Jag personligen gillar inte ditt första exempel då du tydligt verifierat att du är friendly. Sedan går det kanske diskutera ikring om du själv måste yttra ordet i samma mening för att vara regelrätt men det är för mig rent hårklyveri.

Sen om jag tycker friendly-regeln i sig är en bra regel låter jag vara osagt :).

Jag har för övrigt ett önskemål om att man ska se vem som dödar så att man vet vem man ska jaga sen

Det är ordet "Friendly" som är själva grejjen!

Det är aktiverat men det fungerar inte av någon anledning!

Mvh
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av starshine:

Tar det inte bort lite av känslan om man vet vem som dödade en?

Själv tycker jag man tom kan ta bort deathmessage. Det skulle ge ett till moment av osäkerhet i spelet.
Vågar man verkligen riskera att gå fram och kolla om man inte är helt hundra på att skotten verkligen dödade?

Pvp:andet i DayZ är både långsammare och mer intensivt än det vanlig codliret och det är just det som gör modden så sjukt bra. Tycker att det ska framhävas mer annars blir det bara deathmatch med dumma zombies i mitten på en massiv karta.

Håller med dig! Har spelat på public servrar med deathmessage off och det ger en sjuk ovishet under PvP moment!

Mvh
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av whenjohnfalldown:

Ok ok bra jobbat Ludde! Inte lätt om dom inte vet så bra att infot sprids!

Man kan även kolla Dayzmod.com/forum och söka på en av dom första trådarna skapade av "Dean Rocket Hall" som jag tror heter något om unwriten rules. Där beskriver han grundtanken med modden och bla. hur friendly kom till och sånt. Sen är ju Dayz ett socialt expriment av han och spelas hur man vill men unwriten rules är bra som riktlinjer för att skapa glädje i spelet!

Vet du om Smygarn skulle dela andra instansen med Boltar för att spara bandbredd eller hur gick det med det? Smygarn kanske kan svara på detta inlägg om han läser det! Märker av lite server fps dropp/Dsync imellanåt :/

/Admin D01tY

har inte en aning om detta än men har informerat han // Cara

Permalänk
Skrivet av starshine:

Jo jag förstår precis vad du menar och visst kan det vara bra att ha regler, men då tycker jag dom ska skrivas ut. Har för mig att det stod nått om just "friendly" i början när servern kom upp.

Tanken jag hade var mer att just som du sa i en tidigare post så är dayz lite av ett socialt experiment och oskrivna regler som t.ex. friendly skapas av spelarna eftersom det inte finns nått att hindra spelare att döda varandra.

Oskrivna reglar är något som alltid kommer fram i sociala spel som dayz, men jag tycker det är fel att banna någon, även om det bara var en tempban, för att bryta en social riktlinje. Samma anledning till att jag tycker att banditskinnet är lite löjligt.

Men det är bara mina 5-ören. Inte jag som är admin, spelar och är glad

BTW: Vet du när server uppdateras till den nya versionen?

den kommer ikväll

Permalänk

Hej alla, jag har gjort bort mig!
Tänkte lira idag men råkade uppdatera till 1.7.5.1 och nu kommer jag inte in på servern.
Någon som kan hjälpa mig?
Jag kör med play with SIX

Permalänk
Skrivet av Alliaria:

Har aldrig sagt att jag är friendly, hur tror du att jag fick up militärpacken och vapnet som jag mördade henne med?
Dem jag satt med förklarade alla regler därav skrev jag eller sa aldrig friendly och när jag sen lyckats få tag i vapen så mördade jag henne. Inte svårare än så.
Helt sjukt att du bannar 2 andra som inte ens hade med det att göra, dem hade båda skrivit friendly och var friendly men dem får bans för att jag mördar en spelare?
Riktig bullshit detta alltså, kan förstå det om jag nu sagt eller skrivit friendly men det har jag aldrig gjort.

Nu spelar du bara dum "eric". Du satt i samma ts som dom hela tiden och visste hur det låg till. Att gå fram å skjuta mig när vi väl fick dit bilen och vårt gear är bara att utnyttja "friendly regeln" på fel sett.
Om vi säger såhär.. Vi är oftast mellan 5 och 8 personer när vi spelar tillsammans och alla 8 kan inte spamma chatten med "friendly" meddelanden för att det ska gälla?! Det är ju bara absurt.

Du satt i ts med dom. Visste vart vi var. Visste vad vi gjorde. Sprang omkring vid oss (utan att skjuta) tills du gjorde bort dig själv.

Du fick dessutom bara 60 min och jag fattar inte varför du sitter här inne och gnäller när du spawnar med stulet gear ändå? Patetiskt.

// fanta

Permalänk
Medlem
Skrivet av PallorMortis:

Hej alla, jag har gjort bort mig!
Tänkte lira idag men råkade uppdatera till 1.7.5.1 och nu kommer jag inte in på servern.
Någon som kan hjälpa mig?
Jag kör med play with SIX

Servern skall bli uppdaterad till den versionen snart!

Annars kan du tanka hem den äldre med hjälp av dayzcommander! Jag förespråkar den framför playwith6!

Bara o lägga in "-beta=Expansion\beta;Expansion\beta\Expansion" i start up parameters och välja "start with steam" i commanderns settings ruta så startar den med steam och senaste beta patchen om du valt ladda hem "operation arrowhead beta" genom steam. Du kan även ladda hem beta patch genom commandern.

Om du kör som jag med "hardcase versionen", så skriv in cdkey i steam så får du fram den där Köpte spelet innan de fanns på steam och funkade för mig att skriva in nyckeln där.

/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantabulous:

Nu spelar du bara dum "eric". Du satt i samma ts som dom hela tiden och visste hur det låg till. Att gå fram å skjuta mig när vi väl fick dit bilen och vårt gear är bara att utnyttja "friendly regeln" på fel sett.
Om vi säger såhär.. Vi är oftast mellan 5 och 8 personer när vi spelar tillsammans och alla 8 kan inte spamma chatten med "friendly" meddelanden för att det ska gälla?! Det är ju bara absurt.

Du satt i ts med dom. Visste vart vi var. Visste vad vi gjorde. Sprang omkring vid oss (utan att skjuta) tills du gjorde bort dig själv.

Du fick dessutom bara 60 min och jag fattar inte varför du sitter här inne och gnäller när du spawnar med stulet gear ändå? Patetiskt.

// fanta

Läs vad Do1ty skrev om friendly reglen lilla du.
Har aldrig sagt eller skrivit friendly till dig.
Satt i TS med dem och sa att jag skulle skjuta dig från första gången dem träffade dig sen att det tog lite tid innan jag lyckades komma dit och sen få fram vapen spelar väl mindre roll?
Player dog och jag tog hans vapen sen gick jag och sköt dig, förstår inte hur du kan tycka att det är fel?
Aja, ska logga in nu och ha kul med din DMR

Permalänk
Medlem

Skapligt med att man måste kocka vattnet för att inte kanske få en infektion i nya uppdateringen!!!!
Och man fick svar på varför det blinka rött hos spelare med AS50.

USE THE LATEST BETA: 101480

The ideal place to load bugs is at the community bug tracker:
https://dev-heaven.net/projects/dayz

Please make sure they are listed to the DayZ project. Feature requests can also be made through this system.

Patch Download
Dayz Files: http://cdn.armafiles...7.5.1-Patch.rar
Hive Files: http://cdn.armafiles...7.5.1-Patch.rar

Full Download
Client Files: http://cdn.armafiles....7.5.1-Full.rar
Server Files: http://cdn.armafiles....7.5.1-Full.rar

Prerequisites
* [Prerequisites] beta-patch ((Newest)).
* [Prerequisites] Microsoft Visual C++ 2010 SP1 x86 Redistributable (http://www.microsoft...ls.aspx?id=8328)
* [Prerequisites] New Mission File Downloaded from (http://www.silentspy...sion-generator/)

Build Notes

Affected addons:
* dayz code
* dayz anims
* dayz server (server admins only)
* mission file (server admins only)

Changelog:
* [NEW] Weapon - Sa58P_EP1. (Military)
* [NEW] Weapon - Sa58V_EP1. (Military)
* [NEW] Weapon - Sa58V_RCO_EP1. (MilitaryS)
* [NEW] Weapon - Sa58V_CCO_EP1. (MilitaryS)
* [NEW] Weapon - G36C. (HeliCrash)
* [NEW] Weapon - G36C_camo. (HeliCrash)
* [NEW] Weapon - G36A_camo. (HeliCrash)
* [NEW] Weapon - G36K_camo. (HeliCrash)
* [NEW] Weapon - M40A3 (MilitaryS)
* [NEW] Vehicle - HMMWV_DZ.
* [NEW] Vehicle - MH6J_DZ.
* [NEW] - Ability to flip ATV's.
* [NEW] - Zeds spawn while in vehicles.
* [NEW] - Zeds now have the ability to damage vehicles. This is limited to glass only once glass is destroyed players within will be damaged.
* [NEW] - Zeds now have the ability to pull you from open vehicles.
* [NEW] - New Load screens added.
* [NEW] - Chopper weapons can now be reloaded.
* [NEW] - UH60Wreck added
* [NEW] - New zed & loot spawn systems rewrote Phase 1.
* [NEW] - Revamped GUI icons to now empty as you lose the relevent item (blood,food,water) Thanks Des
* [NEW] - Infection changes when eating food and drinking water. (tin and canned items don't count)
* [NEW] - Epeen monitor added to display player stats. (Zombies Killed, Headshots, Murders, Bandits Killed, Humanity) - Press Scroll Lock to use
* [NEW] - Toolbox is now needed to build Wire,tanktrap.
* [NEW] - Etool is now needed to build Sandbags.
* [NEW] - 5 New types of food ("FoodmuttonCooked","FoodchickenCooked","FoodBaconCooked","HIDDEN","FooedRabbitCooked").
* [NEW] - 4 New Raw food. ("FoodbaconRaw","FoodchickenRaw","FoodmuttonRaw","foodrabbitRaw")
* [NEW] - Bloodbags can now give an infection.
* [NEW] - Added moving combat roll (KK's Volt).
* [NEW] - Survived Dayz added to Epeen monitor.
* [NEW] - Cutting down trees now attracts zeds.
* [NEW] - After you have eatern a canned product you now get an empty tincan back.
* [NEW] - Added definition of arrays for meatraw / meatcooked
* [NEW] - You can now eat raw meat (low hp add + possible infection), and Cooked meat (high hp add w/o infection)
* [NEW] - RawMeat blood values (beef-100,rabbit-400,bacon-150,chicken-100,mutton-100).
* [NEW] - Cookedmeat blood values (beef-600,rabbit-1600,bacon-400,chicken-400,mutton-400).
* [NEW] - You can now boil water using a fire,TrashTinCan or ItemSodaEmpty and fullwaterbottle
* [NEW] - Water (possible infection), and Boiled Water (w/o infection)

* [UPDATED] - BAF_L85A2_RIS_CWS replaced with BAF_L85A2_RIS_Holo. (HeliCrash)
* [UPDATED] - Added a much faster login process. (Advantages: Login Speed up)
* [UPDATED] - Limted amount of ammo found with weapons.
* [UPDATED] - Gender selection images updated thanks Des.
* [UPDATED] - Updated infection chance during zed attacks from 1/1000 to 1/500.
* [UPDATED] - Changed Loot tables to increase the supply of Antibiotic drops.
* [UPDATED] - Combat Mode is now affected by everything you do and everything done to you
* [UPDATED] - Updated Mi17_DZ and UH1H_DZ to max ammo Max 100 rounds per gun.
* [UPDATED] - UH1 Crash sites no longer all spawn on server start but throughout the game.
* [UPDATED] - Damage processing for zombieattacks with prebuilded weighted arrays. (Advantages: speedup and saves a lot of cpu cycles)
* [UPDATED] - Much faster fn_instring.
* [UPDATED] - Cargo space redo.
* [UPDATED] - CZ_VestPouch_EP1 to be more useful 12 slots 0 weapon slots.
* [UPDATED] - Zeds will talk to other zeds within 80 meter.
* [UPDATED] - Combat Logging is now active during Zombie chase.
* [UPDATED] - Backpacks updated.
* [UPDATED] - Animal Meat reset. 6(cow),4(goat),4(sheep),4(boar),2(Hen),1(Rabbit)
* [UPDATED] - Epeen monitor moved to scroll lock key and work started on moving to diary
* [UDDATED] - Massive cleanup remove all useless files.
* [UPDATED] - Redone all public EH's
* [UPDTAED] - Combat/zombie logout + anti-duping overhall
* [UPDATED] - String tables to include = English, German, Russian, Spanish, Dutch, French
* [UPDATED] - All base class's have been updated to match the dayz removal proc's (weapons)

* [FIXED] - Zeds hearing should now be fixed.
* [FIXED] - Temperature icon color now ranges from iceblue (cold) to red (hot)
* [FIXED] - German Tranlations updated.
* [FIXED] - mi17 gunner seat is now fixed (you no longer stand outside)
* [FIXED] - Bloodbag glitch fixed.
* [FIXED] - UH1Y_DZ animation issues.
* [FIXED] - Infection is now fixed loss of blood 3 per sec (will not drop below 3k blood)
* [FIXED] - Epeen monitor animation should now work correct without the fps drop.
* [FIXED] - DZ_Czech_Vest_Puch backpack class config.
* [FIXED] - Variable spelling mistakes hsould be corrected now.
* [FIXED] - Moved all new foods to stringtable.
* [FIXED] - Fixed infection chance when giving blood.(No longer applys to player giving blood)
* [FIXED] - ALT F4 Sync issue now fixed
* [FIXED] - Pause menu can no longer be assigned to mouse keys to bypass respawn.

* [REMOVED] - BAF_L85A2_RIS_CWS (Based on poll)
* [REMOVED] - Banned m136 as it never really worked and served no real purpose.
* [REMOVED] - In Combat bot removed while we work on speed improvements.
* [REMOVED] - Peripheral Vision. (Peripheral Dots)
* [REMOVED] - MPTable Removed.

Hotfix Changes 1.7.5.1.

* [UPDATED] - STR_ITEMWATERBOTTLEBOILED_CODE_DESC - German (Eine Flasche mit abgekochten Wasser)
* [UPDATED] - STR_ITEMWATERBOTTLEBOILED_CODE_DESC - French (Une bouteille a été remplie d'eau bouillie qui peut être consommée.)
* [UPDATED] - HMMWV Cargo space. (transportMaxWeapons = 4;, transportMaxMagazines = 12;, transportmaxbackpacks = 4;)

* [FIXED] - HMMWV Should now be able to be repaired fully.
* [FIXED] - Gut object should be working without errors.
* [FIXED] - Repair option should now only work on vehicles.
* [FIXED] - AS50 was mistakenly banned now unbanned.

/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av whenjohnfalldown:

Servern skall bli uppdaterad till den versionen snart!

Annars kan du tanka hem den äldre med hjälp av dayzcommander! Jag förespråkar den framför playwith6!

Bara o lägga in "-beta=Expansion\beta;Expansion\beta\Expansion" i start up parameters och välja "start with steam" i commanderns settings ruta så startar den med steam och senaste beta patchen om du valt ladda hem "operation arrowhead beta" genom steam. Du kan även ladda hem beta patch genom commandern.

Om du kör som jag med "hardcase versionen", så skriv in cdkey i steam så får du fram den där Köpte spelet innan de fanns på steam och funkade för mig att skriva in nyckeln där.

/Admin D01tY

Funkar inte, vet inte om jag gör fel eller inte, gjort som du skrivit och laddat ner dayzcommander. Står bara bad version.
Får väll vänta tills servern uppdaterar helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PallorMortis:

Funkar inte, vet inte om jag gör fel eller inte, gjort som du skrivit och laddat ner dayzcommander. Står bara bad version.
Får väll vänta tills servern uppdaterar helt enkelt.

På fliken install/Update i commandern kan du välja version att ladda hem! Lädda hem .4 istället för 5.1 där! Sedan rätt beta patch som servern har som synns när du tittar på servern i commandern

/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av whenjohnfalldown:

På fliken install/Update i commandern kan du välja version att ladda hem! Lädda hem .4 istället för 5.1 där! Sedan rätt beta patch som servern har som synns när du tittar på servern i commandern

/Admin D01tY

Tack för hjälpen, men det verkar inte funka
Vet du när ni kommer uppdatera servern till den nyaste?

Permalänk

Uppdaterar ni servern nu ?
Eftersom man inte kommer in.

Titta det gjorde ni

Permalänk
Medlem
Skrivet av whenjohnfalldown:

Ok ok bra jobbat Ludde! Inte lätt om dom inte vet så bra att infot sprids!

Man kan även kolla Dayzmod.com/forum och söka på en av dom första trådarna skapade av "Dean Rocket Hall" som jag tror heter något om unwriten rules. Där beskriver han grundtanken med modden och bla. hur friendly kom till och sånt. Sen är ju Dayz ett socialt expriment av han och spelas hur man vill men unwriten rules är bra som riktlinjer för att skapa glädje i spelet!

Vet du om Smygarn skulle dela andra instansen med Boltar för att spara bandbredd eller hur gick det med det? Smygarn kanske kan svara på detta inlägg om han läser det! Märker av lite server fps dropp/Dsync imellanåt :/

/Admin D01tY

Det är förmodligen inte bandbredden som begränsar. Det är främst cpu-prestandan då jag endast har en i3 540 i serverdatorn. Den skulle helt klart må bättre av att köras på en quad-core cpu..

Hursomhelst, så skulle det kanske vara ett alternativ att lägga över en instans på en annan maskin..

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av krusken86:

Uppdaterar ni servern nu ?
Eftersom man inte kommer in.

Titta det gjorde ni

Precis, jag passade på att uppdatera Chernarus instansen till 1.7.5.1 vid server-restarten

Körde också in en ny arma2 uppdatering..

Lekte lite vilt med att försöka få in fler cyklar på Chernarusinstansen. Det verkade resultera i lite för många fordon. Ni får ha lite överseende med det och om det blir inflation så brukar det vara ganska enkelt att göra sig av med dem..

/smygarn

Permalänk

Blir kickad hela tiden.. kommer inte in fast spelet är uppdaterat till nyaste Arma2 och dayz 1751.... suck..

Permalänk
Medlem

Blir error vid inloggning efter updaten. ;/

Permalänk

Vem fan var så smart att göra en server update mitt i veckan kl 00.00 när alla spelar.....
Du sabba fan min uppe sittar kväll !

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Precis, jag passade på att uppdatera Chernarus instansen till 1.7.5.1 vid server-restarten

Körde också in en ny arma2 uppdatering..

Lekte lite vilt med att försöka få in fler cyklar på Chernarusinstansen. Det verkade resultera i lite för många fordon. Ni får ha lite överseende med det och om det blir inflation så brukar det vara ganska enkelt att göra sig av med dem..

/smygarn

Fick lite problem med 1.7.5.1 uppdateringen så just nu rollbackade jag till 1.7.4.4 tills det är åtgärdat.

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av krusken86:

Uppdaterar ni servern nu ?
Eftersom man inte kommer in.

Titta det gjorde ni

Det var mer struligt än vi trodde, får försöka imorgon igen.. Gjorde lite tester på Chernarus-instansen men fick bl.a. script restriction #44. Så just nu körs servern på 1.7.4.4.