Apple Ios 6.1 jailbreak på ingång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse72:

Det är ju just det jag menar och de flesta ser inte detta, vad som håller på att hända. Jag hoppas att tillverkare såsom Samsung, HTC, Sony, LG etc fortsätter att växa och slutligen kan konkurrera ut Apple. Apple vill ju vara världsdominerande med sina produkter, sitt iOS. Detta är ett hyperegoistisk tankesätt, att låsa in sina egna kunder med deras produkter, jailbreak motverkar detta, men istället vore det vettigare att köpa en annan produkt och skippa jailbreak. Steve Jobs utnyttjade folket ur ett strategisk företagsperspektiv, vilket jag vill kalla för manipulation. Jag såg detta för flera år sedan, och det är extremt ful strategi, därav han fick sin karma för detta.
Jag hackar inte på deras produkter hårdvarumässigt, den är rentav intressant. Det är alla begränsningar med iOS som ställer till det, man kan ju inte ens länka via bluetooth med andra märken, bara Apples egna produkter. De har ju förstört hela grundidén med bluetooth tekniken. Det är likadant med laddare, andra märken har en gemensam standard för att gynna miljön, men inte Apple, de måste till varje pris ha något eget som ingen annan har, rent sagt mycket irriterande.
Folk får köpa vad de vill, skiter i vilket, men jag har vilken åsikt jag vill om detta och jag kallar folk vad jag vill.

Du ser fortfarande detta endast från ditt eget perspektiv när du hela tiden påstår att folk känner sig inlåsta och att "jailbreak motverkar detta" men att det vore bättre att köpa en annan produkt. Du måste inse att, som Gender Bender säger, för den stora massan spelar inte det någon som helst roll. De känner sig inte lurade och inlåsta och har inget behov att jailbreak:a sina produkter. Apples produkter gör precis vad de förväntar sig av dem och de gör det mycket bra i de allra flesta fall.

Och att vara väldsdominerande är något samtliga av de stora mobiltillverkarna skulle vilja vara kan jag lova dig och inget unikt för Apple. Samsung är redan på god väg och har ju passerat Apple för ett bra tag sen (de enda som gör någon större vinst på Android-plattformen). Att som konsument önska bort konkurrans, Apple, i ditt fall är i mina ögon korkat. Ju hårdare konkurrans ju mer pushas tekniken framåt och ger oss bättre produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arri-k:

Han hänvisar till google för vidare information. Det är nästan, bara nästan, som att hänvisa till internet.
Att hänvisa till internet är som att med ironi hänvisa till en källa som är väldigt osäker, för det mesta på internet är osäkert och utan grund.
Alltså är google aldrig något man skall hänvisa till.

Det han gör egentligen är hänvisar till andra folks åsikter om Android, som hamnat på google.
Åsikter. Inte fakta.
Visst finns det fakta på google, men hur mycket fakta hittar du om du söker på "Why iOS is worse than Android"?

= "Svar på hans frågor" kommer vara andras åsikter. Inte fakta som iOS-parten i debatten letar efter.

Är väl samma sak att hänvisa till eventuella andra källor. En tidning innehåller också åsikter om Android som hamnar i ett papper. Gör det saken troligare? Skulle inte tro det. Om hela diskussionen nu handlade om åsikter och inte rena godtagbara jämförelser så ska man inte hänvisa någonstans.

Här är en video som med fakta ganska rakt på sak visar saker som är bättre i Android. Visserligen personliga preferenser även i detta fall men mycket av det han visar har jag svårt att tro att någon skulle tycka är osmidigt.

http://www.youtube.com/watch?v=NMiY1kSTHZw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse72:

Ja men de som väljer en iOS produkt låser in sig utan att veta om det, de är styrda av Apples värderingar utan att veta om det. Att välja Android kan väl knappast vara trångsynt, snarare tvärtom med alla nya möjligheter som tillkommer. Att leva med i Apples låsta värld, det är däremot väldigt trångsynt val. Så ta och öva på svenskan och börja inse att ni Apple fanboys låser in er själva och låter er styras av Apple. Dags att vakna kanske....

Min mamma har en Android, och hon har ingen aning om vad fan hon har eller vad hon kan göra med den. För henne är det en telefon som i det här fallet var billig. Hade iPhone kostat runt en tusenlapp så hade hon säkert kunna ha köpt den och haft exakt samma förväntingar. Så det är inte precis så att om man väljer Android så är man kunnig inom området. Jag har en del kunskaper inom programmering och iPhone är minst lika kul att hålla på med som en Android, om inte ännu roligare i och med alla hinder man kan stöta på. Att påstå att iPhoneanvändare omedvetet låser in sig är så fördomsfullt som det kan bli. Och om det nu ändå var så, so what? Man är väl ute efter bästa möjliga upplevelsen? Om du lätt blir sjösjuk så inte fan åker du på en två veckor lång kryssning i Karibien bara för att många anser att det är det bästa man kan göra? Jag gjorde ett medvetet val när jag köpte min iPhone. Jag visste för och nackdelarna, men jag ansåg att iOS skulle passa mig betydligt bättre just vid den tidpunkten då jag tyckte att Android var allt annat än bra. Detta var innan ICS. Nu har jag använt en Androidtelefon i över ett halvår och trivs bra med den, men jag utesluter inte en iPhone i framtiden då jag personligen aldrig har känt mig inlåst. Jag är uppvuxen på den tiden då varje telefon hade en egen kabel och egna tillbehör, och eftersom att kablar som behövs är något som ALLA telefontillverkar skickar med så bryr jag mig inte ett dugg om jag måste använda Lightningkontakten eller USB. Jag har varken behövt ladda min telefon eller koppla den till någon annans dator än min egen. Gör man det ofta och saknar vänner med Appleprylar så visst, fall för grupptrycken och va som dina vänner. Jag kommer i alla fall välja den telefonen som passar MIG bäst utifrån MINA behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse72:

Det är ju just det jag menar och de flesta ser inte detta, vad som håller på att hända. Jag hoppas att tillverkare såsom Samsung, HTC, Sony, LG etc fortsätter att växa och slutligen kan konkurrera ut Apple. Apple vill ju vara världsdominerande med sina produkter, sitt iOS. Detta är ett hyperegoistisk tankesätt, att låsa in sina egna kunder med deras produkter, jailbreak motverkar detta, men istället vore det vettigare att köpa en annan produkt och skippa jailbreak. Steve Jobs utnyttjade folket ur ett strategisk företagsperspektiv, vilket jag vill kalla för manipulation. Jag såg detta för flera år sedan, och det är extremt ful strategi, därav han fick sin karma för detta.
Jag hackar inte på deras produkter hårdvarumässigt, den är rentav intressant. Det är alla begränsningar med iOS som ställer till det, man kan ju inte ens länka via bluetooth med andra märken, bara Apples egna produkter. De har ju förstört hela grundidén med bluetooth tekniken. Det är likadant med laddare, andra märken har en gemensam standard för att gynna miljön, men inte Apple, de måste till varje pris ha något eget som ingen annan har, rent sagt mycket irriterande.
Folk får köpa vad de vill, skiter i vilket, men jag har vilken åsikt jag vill om detta och jag kallar folk vad jag vill.

Det du säger är precis tvärtom fast det gäller android istället, så, jag ser inte poängen annat än att du vill att android ska ta över allt, sure, kommer dom på ett sätt att göra så att folk vill ha deras grejjer så är det väl jättebra, men just nu är det inte "what people wants", du försöker ju själv manipulera folk med valfritt argument.

Du har förövrigt noll koll på vad som gäller apple och deras produkter jämt emot vad som funkar eller inte.

Bluetooth funkar ypperligt med vad som helst, jag kan länka den med min LG stereo eller sony ericsson mw600 headset, det roliga är att min xperia S jag hade inte funkade så bra med MW600 (som är sonys egna produkt!) då den inte visade låtnamn på displayen på mw600, men däremot så visar den låtnamnen från iphone.

Android är inget eget då menar du, eller vadå? Alla företag kör med "eget" så jag ser inte heller poängen i vad du försöker argumentera emot, android är inte ios, liksom ios inte är android, båda är eget.
Windows är inte ubuntu liksom OSX inte är något av dom andra.

Så, vad menar du egentligen?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Du har inte tänkt på att endast en bråkdel av befolkningen har användning för en öppen plattform som Android? Majoriteten använder sina telefoner för spel, film, musik och sociala medier och skiter fullständigt i om man kan lägga in custom ROMs, gräva runt i filhanteraren osv. Så dom är långt i från lurade. Dom köper bara en produkt som passar just dom, som inte har en massa onödigt trams att behöva hålla reda på. Anledningen till Apples enorma framgång var att Steve Jobs visste exakt vad folk ville ha, och det var en lättsam produkt som man kan känna sig säker med, och inte en rymdfarkost med tusentals knappar och spakar. Och med folk så menar jag den vardagliga människan som utgör majoriteten och inte nördar som sitter i deras föräldrars källare och programmerar. För dessa personer så förstår jag att Apple är en begränsning, men dom tycks i sin tur vara väldigt begränsade i att förstå att alla inte har samma krav eller behov som dom, och tycks verkligen ha seriösa problem med att lämna det simplare folket i fred.

Det var ju en lika tramsig överdrift åt andra hållet..

Folk tycker olika bara, oberoende av intressen o boende etc.

Jag har t.ex en kollega som inte är ett skit intresserad av att byta rom, launchers osv.. Han vill iaf inte ha en iphone..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Det var ju en lika tramsig överdrift åt andra hållet..

Folk tycker olika bara, oberoende av intressen o boende etc.

Jag har t.ex en kollega som inte är ett skit intresserad av att byta rom, launchers osv.. Han vill iaf inte ha en iphone..

PRECIS!

Just därför är det alldeles överreklamerat att man behöver ha ett öppet system, oavsett vilken plattform man befinner sig på för att kunna slösa tid till att göra en massa "onödigt" (för majoriteten) på sin telefon.

Varför lägga ner tid och energi på sådant eller ens försöka förespråka det om folk ändå inte är intresserade av det, låt dom som är intresserade av det pilla med det som är tillgängligt, tydligen räcker inte android som öppet system då de flesta android-användare gnäller på att iOS är "låst", kanske för att dom också vill pilla med det lite mer? Ingen aning, men dom som har intresset finner alltid en väg, och de som har intresset gör det bättre än de som inte har det och försöker sig på samma sak så att säga.

För dom som nu har intresset för ett öppet system lär välja det oavsett vad någon annan tycker och tänker eller gör. Och dom som har intresset vet också vad som finns ute på marknaden. För dom som det kvittar för så har man möjligheten att välja vilken telefon som helst som passar ens användningsområde!

Låt bagarn baka bröd och kocken laga mat.

Jag menar, de flesta förespråkar ju inte för att majoriteten kör windows, trots att det inte går att göra allt som alla andra OS kan göra bättre. Alla saker är gjorda för olika personer, det som funkar smidigast är ju det folk köper, så enkelt är det. Annars hade väl majoriteten kört OSX, men så är ju inte fallet och ingen gnäller över detta heller, just för att ingen känner sig blåst, man får det man köpt helt enkelt. Förväntar man sig något mer så lär man ha vetskapen om det redan innan, punkt.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Det går jättebra med AVplayer.

Ingen transkodering behövs alltså ! har fattat det som att det är en massa filformat som inte går att spela om man inte transkoderar med plex eller kör xbmc på jailbreakad padda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Henx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Det var ju en lika tramsig överdrift åt andra hållet..

Folk tycker olika bara, oberoende av intressen o boende etc.

Jag har t.ex en kollega som inte är ett skit intresserad av att byta rom, launchers osv.. Han vill iaf inte ha en iphone..

Och det är antagligen för att någon hater har sagt något illa om den och då har han bara lyssnat på det och tagit beslut utifrån det utan att ha en blekaste aning om vad det handlar om (precis som haters oxå gör)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Henx:

Ingen transkodering behövs alltså ! har fattat det som att det är en massa filformat som inte går att spela om man inte transkoderar med plex eller kör xbmc på jailbreakad padda.

Skickades från m.sweclockers.com

Nope, ingen transkodning behövs med AVplayer, jag spelar mina xvid och MKV utan problem i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Och det är antagligen för att någon hater har sagt något illa om den och då har han bara lyssnat på det och tagit beslut utifrån det utan att ha en blekaste aning om vad det handlar om (precis som haters oxå gör)

Skickades från m.sweclockers.com

Nej han känner flera med iphones o har testat dem, han tyckte dock sin xperia s var mer tilltalande honom.. NFC, bluetooth filöverföring, usb filöverföring, widgets, filhanterare etc.

Orka med fanboyfasonerna.. Bara för att du tycker det är en kanonlur så gör inte alla andra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henx:

Ingen transkodering behövs alltså ! har fattat det som att det är en massa filformat som inte går att spela om man inte transkoderar med plex eller kör xbmc på jailbreakad padda.

Skickades från m.sweclockers.com

Google ger mycket snabba svar, https://itunes.apple.com/en/app/avplayer/id395680819?mt=

Ett litet urklipp

"Do you enjoy watching videos on your iPhone? Do you hate not being able to because your iPhone cannot support the video format? Or do you hate the inconvenient and time-consuming hassle of trying to convert video formats to fit into one that your iPhone can support?

This is why the AVPlayer was created. The AVPlayer can play almost any computer video file format such as AVI, Xvid, WMV and much more clearly and effortlessly. No converting hassles. Just copy files via USB and just drag and drop into the AVPlayer’s Media Explorer.

The AVPlayer can also support external subtitle files such as SMI and SRT. So if you enjoy watching videos on your iPad, then the AVPlayer is an absolute necessity. "

Skrivet av Boss302:

Nej han känner flera med iphones o har testat dem, han tyckte dock sin xperia s var mer tilltalande honom.. NFC, bluetooth filöverföring, usb filöverföring, widgets, filhanterare etc.

Orka med fanboyfasonerna.. Bara för att du tycker det är en kanonlur så gör inte alla andra det.

bluetooth filöverföring, usb filöverföring (t.om wifi överföring) finns på iphone från början
Sen är ju widgets bara ett sätt att slösa mer energi så fort man är på hemskärmen så att säga. Batteri.

Bör nämna att jag var ägare av en Xperia S i 1års tid då jag böt min 4S mot en sådan. Den var ju faktiskt riktigt fin, men telefonen känns som en leksak och skärmen är vväldigt jobbig att rengöra, var bara att glömma att rengöra den mot tröjjan utan något fuktigt, iphonen behöver man bara dra längs tröjan så är den ren igen

Kan dock ge xperia s att den har en riktigt grym kamera, fin skärm och bra batteritid över lag med tanke på det. Den blev bra mycket bättre med ICS än honeycomb. Men i slutändan så föredrog jag faktiskt bekvämligheterna mer

Vet dock inte vad man ska med filhanterar till (?) skicka systemfiler eller? De kanske han gör som inte har koll på vad man egentligen använder en filhanterare till? Erhm...

NFC är förövrigt överreklamerat imho. Köpte mig NFC tags till xperian, men nu ligger dom här och skräpar i någon låda, nackdelen var att om man körde mot en nfc tagg så var man tvungen att ha en annan i fickan typ då man gärna ville byta profil typ när man kliver ur bilen. Eller om man ska ha en NFC tagg till hemmet, så är man tvungen att ha en till för när man går ut så att säga.. Eller har du någon bättre lösning på detta?

Dessutom var man tvungen att ställa in varenda funktion NFC taggen skötte och kunde liksom inte bara välja av eller på, på ett smidigt sätt så att säga. Då den måste utgå från NFC-taggar hela tiden.

Nej du, NFC taggar låter bra i praktiken men är helt värdelöst ärligt talat, kan dock se andra användningsområden för det, så som för betalningar eller dylikt.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Jailbreaket släpps troligtvis senare under dagen för er som undrar. http://www.evasi0n.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snaigel:

Jailbreaket släpps troligtvis senare under dagen för er som undrar. http://www.evasi0n.com/

Beräknat 12:00 pm EST, alltså 18:00 för oss.

http://www.iphonehacks.com/2013/02/evasi0n-jailbreak-release-...

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Nej han känner flera med iphones o har testat dem, han tyckte dock sin xperia s var mer tilltalande honom.. NFC, bluetooth filöverföring, usb filöverföring, widgets, filhanterare etc.

Orka med fanboyfasonerna.. Bara för att du tycker det är en kanonlur så gör inte alla andra det.

...och NFC används ju febrilt i Sverige, så det är verkligen en anledning.
Vad har det med "fanboy" att göra?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Nej han känner flera med iphones o har testat dem, han tyckte dock sin xperia s var mer tilltalande honom.. NFC, bluetooth filöverföring, usb filöverföring, widgets, filhanterare etc.

Orka med fanboyfasonerna.. Bara för att du tycker det är en kanonlur så gör inte alla andra det.

iOS med jailbreak:

NFC - ja du, jag håller med ovanstående talare.
Bluetooth-filöverföring - check (vem använder detta år 2013?).
USB-filöverföring - check (inte riktigt på samma sätt, men det går).
Widgets - check.
Filhanterare - check.

Källor får du hitta sälv.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Alltså pojkar.... Det är inte jag som valt en xperia s.

Varför kan man inte bara begripa att alla inte vill ha iphone? Alla tycker inte den är bra innerst inne men vågar inte säga det eller köpa den.
Om man tror att enda anledningen måste vara att någon sagt att man inte ska köpa den så är man ändå bra märkeskåt?

Om nu iphone har alla enkla android funktioner numera utan massa appar o kringvägar runt apples låsningar så är ju appel rätt dumma som inte skyltar med det..
Ps: Jag använder inte nfc taggar etc. Så jag vet inte exakt varflr man vill ha det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

iOS med jailbreak:

NFC - ja du, jag håller med ovanstående talare.
Bluetooth-filöverföring - check (vem använder detta år 2013?).
USB-filöverföring - check (inte riktigt på samma sätt, men det går).
Widgets - check.
Filhanterare - check.

Källor får du hitta sälv.

Han är inte intresserad av att "krångla" med jailbreak, root etc
Jag har ägt iphone o är intresserad även om jag inte äger en nu. Jag vet hur en jailbreakad iphone är.
Jag behöver inga källor eller föreläsningar. Tack iaf..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Alltså pojkar.... Det är inte jag som valt en xperia s.

Varför kan man inte bara begripa att alla inte vill ha iphone? Alla tycker inte den är bra innerst inne men vågar inte säga det eller köpa den.
Om man tror att enda anledningen måste vara att någon sagt att man inte ska köpa den så är man ändå bra märkeskåt?

Om nu iphone har alla enkla android funktioner numera utan massa appar o kringvägar runt apples låsningar så är ju appel rätt dumma som inte skyltar med det..
Ps: Jag använder inte nfc taggar etc. Så jag vet inte exakt varflr man vill ha det...

Av samma anledning som folk inte kan begripa att alla inte vill ha en Android-lur, men lämnas iPhone användarna ifred för sitt val?! Nä

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Av samma anledning som folk inte kan begripa att alla inte vill ha en Android-lur, men lämnas iPhone användarna ifred för sitt val?! Nä

Jag har en annan kollega som har en 4s, han fundera på en android.
Men jag sa att det är väl onödigt då 4sen är en bra lur o han inte är någon "poweruser".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Han är inte intresserad av att "krångla" med jailbreak, root etc
Jag har ägt iphone o är intresserad även om jag inte äger en nu. Jag vet hur en jailbreakad iphone är.
Jag behöver inga källor eller föreläsningar. Tack iaf..

Jävligt trångsynt vän du har. Men, visst är det rätt krångligt att klicka på en knapp och vänta i fem minuter.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Jävligt trångsynt vän du har. Men, visst är det rätt krångligt att klicka på en knapp och vänta i fem minuter.

Är väl snarare du som låter trångsynt..
Vissa (majoriteten av köparna) vill inte hållas med detta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Är väl snarare du som låter trångsynt.. Eller är alla som inte jailbreakar sina ios enheter trångsynta?
Vissa vill inte hållas med detta.

Var ju iofs inte riktigt så han sa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Var ju iofs inte riktigt så han sa

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, då suddar vi det.

Permalänk
Medlem

Okej bara skaffa AV player alltså, då ka jag skaffa en billig NAS. Och slipper köpa en för 4000 tusen. Tack för hjälpen har googlat men inte hittat annat än att man måste transkodera om man inte jailbreakat och kört xbmc.

Visa signatur

Henx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henx:

Okej bara skaffa AV player alltså, då ka jag skaffa en billig NAS. Och slipper köpa en för 4000 tusen. Tack för hjälpen har googlat men inte hittat annat än att man måste transkodera om man inte jailbreakat och kört xbmc.

Precis!

Men nu har du ju hittat något, right? Eller har du inte tittat på informationen om avplayer?

https://itunes.apple.com/en/app/avplayer/id395680819?mt=8

Tryck på "more" så har du all information du behöver antagligen.

Och ja, iOS blir ju inte sämre med tiden, bara för att det en gång i tiden inte var lika bra på att stödja olika filformat så har dom i alla fall tagit sig i tyglarna och insett att folk vill ha en app som i alla fall kan fixa det åt en så man har den möjligheten.

XBMC vet jag inte riktigt varför man vill köra på telefonen dock när du har AVplayer, däremot funkar iphone utmärkt som fjärrkontroll för att styra allt på tv'n via XBMC remote (som är gratis på appstore utan jailbreak), du kan styra allt hur smidigt som helst utan att ens titta på telefonen när du bläddrar runt i menyerna eller bland filmerna, youtube, bilder eller vad du nu än ska göra.

Dessutom så har xbmc stöd för airplay, så öppnar du upp avplayer på telefonen eller youtube, eller ja, valfritt program i princip som stödjer airplay så trycker du bara på en knapp och får upp allt på tv'n istället för på telefonen, helt trådlöst, givetvis. Så sätt så slipper man t.ex appletv eftersom xbmc funkar typ likadant, om inte bättre.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

nån som uppgraderat från 5.x till 6.1 och märkt att ringljudet blivit anorlunda (lägre) körde på jailbreaket och det funkade fint

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy_johansson:

nån som uppgraderat från 5.x till 6.1 och märkt att ringljudet blivit anorlunda (lägre) körde på jailbreaket och det funkade fint

Inte märkt av faktiskt, kan det vara så att du har en ljud-inställning som åkt på eller av? För du kan ju ändra så bara ena ändras eller allt ljud ändras när du trycker på volymknapparna.

JB funkar fint med iOS6.1 på min iPhone 4S och en ipad 2 med iOS6.0.1 som jag testat på hittills

Verkar dock rätt 'crowded' på servrarna så de kan bli lite 505-fel när man ska dra ner något Men det är ju rätt förståeligt med tanke på omfånget av folk som dragit in JB under dessa dagar!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Skrivet av Skillz:

Inte märkt av faktiskt, kan det vara så att du har en ljud-inställning som åkt på eller av? För du kan ju ändra så bara ena ändras eller allt ljud ändras när du trycker på volymknapparna.

JB funkar fint med iOS6.1 på min iPhone 4S och en ipad 2 med iOS6.0.1 som jag testat på hittills

Verkar dock rätt 'crowded' på servrarna så de kan bli lite 505-fel när man ska dra ner något Men det är ju rätt förståeligt med tanke på omfånget av folk som dragit in JB under dessa dagar!

Hmm !!! Låter som man tryckt in bomull i högtalarna ??
När man lyssnar på signalerna på ljud inst... Låter det la ok , men när nån ringer låter det som den ligger inlindad i tyg type efter upp till 6.1 från 5.1.3 eller nåt

Jaha kom på vad det var som gjorde detta ...stängde av Bluetooth headset och så blev det betydligt bättre ... Men fan har ju alltid på headset ....skit

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy_johansson:

Hmm !!! Låter som man tryckt in bomull i högtalarna ??
När man lyssnar på signalerna på ljud inst... Låter det la ok , men när nån ringer låter det som den ligger inlindad i tyg type efter upp till 6.1 från 5.1.3 eller nåt

Jaha kom på vad det var som gjorde detta ...stängde av Bluetooth headset och så blev det betydligt bättre ... Men fan har ju alltid på headset ....skit

Hehe, då är det nog så att den vill skicka ringsignalen till headsetet, eller så kanske om du har volymkontroll på headsettet som styr hur högt det låter på telefonen också kanske?

Vad är det för headset?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Skrivet av Skillz:

Hehe, då är det nog så att den vill skicka ringsignalen till headsetet, eller så kanske om du har volymkontroll på headsettet som styr hur högt det låter på telefonen också kanske?

Vad är det för headset?

trodde jag löst det men icke hade inte med headsetet att göra telefonen ljud i sig är bra i musik å allt förutom ring signalerna .... låter lågt å dämpat .......headsetet är plextronic nåt ?

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I