The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

Grymt snygg trailer. Ett tag trodde jag det var filmat irl med riktiga människor osv

Permalänk
Hedersmedlem

*Ännu en tråd sammanfogad*

Visa signatur

Meow

Permalänk
Skrivet av Oneone:

kommer ju faila som alla andra MMO , sen använder de ju samma motor som SWTOR?

Fyfan va fel, detta kommer INTE faila. Upp till bevis att det failar sen, vi får se!

Permalänk

Hmm, varför flyttades tråden? ESO är väll ett typiskt mmo.

Ohh, sorry. Visste inte det fanns en egen tråd.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Längtar efter mer gameplayfilmer alternativt beta för att verkligen få en bra titt på spelet. Det har verkligen inte släpps mycket på den fronten ännu.

När det gäller spelet som helhet finns onekligen massor av möjligheter att leverera ett bra MMO. Återstår att se om de lyckas.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Längtar efter mer gameplayfilmer alternativt beta för att verkligen få en bra titt på spelet. Det har verkligen inte släpps mycket på den fronten ännu.

När det gäller spelet som helhet finns onekligen massor av möjligheter att leverera ett bra MMO. Återstår att se om de lyckas.

bara signa för betan ju! (y)

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Längtar efter mer gameplayfilmer alternativt beta för att verkligen få en bra titt på spelet. Det har verkligen inte släpps mycket på den fronten ännu.

När det gäller spelet som helhet finns onekligen massor av möjligheter att leverera ett bra MMO. Återstår att se om de lyckas.

Verkligen! Det är något jag längtar efter, det och betan!

Denna gång ska ja dock inte hypa spelet såsom jag gjorde med GW2. Visst, det är ett bra spel men jag trodde mer om det.. Jag ska inte titta på varenda podcast, video och forum som finns för att få information om spelet. Jag vill kunna uppleva allting som finns genom spelet inte från videos och bilder!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Skrivet av Främling:

Hmm, varför flyttades tråden? ESO är väll ett typiskt mmo.

Jag håller med.

The Elder Scrolls Online är ett massivt online spel, vilket inte de tidigare spelen är.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Främling:

Hmm, varför flyttades tråden? ESO är väll ett typiskt mmo.

Skrivet av Trudgelmer:

Jag håller med.

The Elder Scrolls Online är ett massivt online spel, vilket inte de tidigare spelen är.

För att det finns ett dedikerat forum för Elder Scrolls-spel.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Skrivet av Kinekin:

För att det finns ett dedikerat forum för Elder Scrolls-spel.

Som jag nämnde tidigare finns det en betydande distinktion mellan The Elder Scrolls Online som är ett MMORPG och de övriga spelen i serien som är RPG.

I mitt tycke vore därför följande forum betydligt mer naturligt:

Forum/Spel/Massiva Onlinespel

än nuvarande:

Forum/Spel/Övriga datorspel/Elder Scrolls

Men det är bara mina fem ören.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Som jag nämnde tidigare finns det en betydande distinktion mellan The Elder Scrolls Online som är ett MMORPG och de övriga spelen i serien som är RPG.

I mitt tycke vore därför följande forum betydligt mer naturligt:

Forum/Spel/Massiva Onlinespel

än nuvarande:

Forum/Spel/Övriga datorspel/Elder Scrolls

Men det är bara mina fem ören.

Exakt. Det är ett Massivt Online spel, (ännu mer massivt då det också har en megaserver) och då hör det hemma där. Rätt ska va' rätt.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Trudgelmer:

Jag håller med.

The Elder Scrolls Online är ett massivt online spel, vilket inte de tidigare spelen är.

Skrivet av Trudgelmer:

Som jag nämnde tidigare finns det en betydande distinktion mellan The Elder Scrolls Online som är ett MMORPG och de övriga spelen i serien som är RPG.

I mitt tycke vore därför följande forum betydligt mer naturligt:

Forum/Spel/Massiva Onlinespel

än nuvarande:

Forum/Spel/Övriga datorspel/Elder Scrolls

Men det är bara mina fem ören.

Skrivet av elkeR:

Exakt. Det är ett Massivt Online spel, (ännu mer massivt då det också har en megaserver) och då hör det hemma där. Rätt ska va' rätt.

*Moderator säger hej*

Som det står i §11 i reglerna:

Citat:

§11 Synpunkter på moderering eller webbplatsen
Om du har synpunkter på ett enskilt modereringsfall får du gärna kontakta oss via kontaktformuläret. Skapa inte en tråd om det i forumet. Mer allmänna synpunkter på forumet eller webbplatsen i övrigt går det däremot bra att lämna genom att skapa en tråd i forumdelen Feedback.

I andra (fast egentligen samma) ord: har ni synpunkter på en moderering så kontakta SweClockers genom formuläret, och har ni förslag på ändrad policy i en viss fråga el dyl på forumet så använd Feedbackforumet.

Fortsätt inte diskussionen här i tråden (för det kommer ändå inte kunna tas något beslut här), utan använd isf någon av kanalerna som nämns ovan.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

*Moderator säger hej*

Som det står i §11 i reglerna:

I andra (fast egentligen samma) ord: har ni synpunkter på en moderering så kontakta SweClockers genom formuläret, och har ni förslag på ändrad policy i en viss fråga el dyl på forumet så använd Feedbackforumet.

Fortsätt inte diskussionen här i tråden (för det kommer ändå inte kunna tas något beslut här), utan använd isf någon av kanalerna som nämns ovan.

Ok, skall göras!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon182011:

Blev genast besviken då jag mycket hellre vill ha ett nytt Fallout med skyrimmotorn. Det kommer nog inte hända då de kommer jobba med fullt team på MMO:t och att Obsidian (New vegas) har fullt upp med South park: The game.

Fallout använder väl samma motor, Gamebryo, en av dom sämre ur spelarnas synpunkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Relik 📜

*tråd flyttad*

Vi har beslutat att ta bort "Elder Scrolls"-sektionen då aktiviteten helt enkelt är väldigt låg jämfört med övriga separata spelforum. Som en konsekvens av detta har jag flyttat över den här tråden till "Massiva onlinespel".

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Hoppas det nya Elder scrolls online blir riktigt bra så man kan få den där underbara känslan tillbaka. MMO känslan dvs.

Det lilla jag sett ser bra ut, kan bara bli bättre och hoppas på riktigt mörka dungeons och storys till de.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Hoppas det nya Elder scrolls online blir riktigt bra så man kan få den där underbara känslan tillbaka. MMO känslan dvs.

Det lilla jag sett ser bra ut, kan bara bli bättre och hoppas på riktigt mörka dungeons och storys till de.

Samma här. Vill ha en riktigt djup och mörk story i PvE så man känner att man får tillbaka den känslan man hade när började me MMORPG

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Jag sitter o funderar vad spelet måste innehålla för att jag skall bli intresserad...hm riktigt knepigt det där. Spelade gamla Elder scrolls spel men de fångade inte riktigt mitt intresse.
Det får ju inte vara för avancerat med tusentals "detaljer" som man måste konfigurera. När man var "liten" o spelade brädrollspel alá drakar o demoner, expert, mutant osv så var det ju just det som var det roliga. Att sitta o kasta tärning o ha spelledare. INga fancy tv-spel då inte Nu vill man ju inte ödsla tid för massa detaljer utan det skall gå ganska snabbt o "sköta sig själv". Det jag blir fängslad av är nog mer interaktiviteten med andra spelare, teamwork, raider, planerade fältslag osv. Ständig utveckling, nya expantioner, nyheter, uppgradering av grafiken vartefter.

Permalänk

Verkar inte som att Elderscrolls Online kommer att ha samma 1st person läge som sina singleplayer föregångare. Snarare mer som i WoW utan armar och ben. Vafan? Är det Elderscrolls så ska det vara 1st person, annars får det vara. Förstår inte hur de tänker...

Länk till klipp:

Visa signatur

Dator: Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition | Intel i5 2400 3,1 ghz | ASUS P8H67 | WD Green 2TB | 2x Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | Fractal Design TESLA 550W | Fractal Design Define R4 Svart | Utrustning: Logitech G500 Gaming Mouse | Logitech G35 Headset | Microsoft Sidewinder X4 Keyboard | BenQ 27'' G2750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektrohund:

Verkar inte som att Elderscrolls Online kommer att ha samma 1st person läge som sina singleplayer föregångare. Snarare mer som i WoW utan armar och ben. Vafan? Är det Elderscrolls så ska det vara 1st person, annars får det vara. Förstår inte hur de tänker...

Det om hur det kommer se ut i first person vet jag inte, det är väl lång tid kvar innan det blir klart.

Men att ESO huvudsakligen är ett third person-spel beror på att de är fega och vill tilltala spelare som kör 3rd person i alla andra MMO. Det är precis likadant med barnvänlig strid utan blod och annat liknande. De har en enorm budget och vågar inte vara innovativa, utan kör på säkra men tråkiga kort.

Jag kommer testa det ändå, för det kan vara ett bra spel oavsett. Hoppas jag kommer med i betan så jag får se hur det är innan köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det om hur det kommer se ut i first person vet jag inte, det är väl lång tid kvar innan det blir klart.

Men att ESO huvudsakligen är ett third person-spel beror på att de är fega och vill tilltala spelare som kör 3rd person i alla andra MMO. Det är precis likadant med barnvänlig strid utan blod och annat liknande. De har en enorm budget och vågar inte vara innovativa, utan kör på säkra men tråkiga kort.

Jag kommer testa det ändå, för det kan vara ett bra spel oavsett. Hoppas jag kommer med i betan så jag får se hur det är innan köp.

Det kommer va i first-person samt third person. Jag kommer att spela i first person dock så är det alltid en fördel i pvp att spela i third person, men tror att det kan jämna ut sig då man måste träffa en hitbox och tima sina blocks, då kan det lika gärna vara bättre att vara i first person. Intressant!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Det kommer va i first-person samt third person. Jag kommer att spela i first person dock så är det alltid en fördel i pvp att spela i third person, men tror att det kan jämna ut sig då man måste träffa en hitbox och tima sina blocks, då kan det lika gärna vara bättre att vara i first person. Intressant!

Får hoppas alla som kör betan ger en massa feedback om first person så det blir bra till release.

Permalänk
Medlem

Jag är signad till Betan och hoppas verkligen jag får komma med. Är lite trött på WoW efter 8 år och vill ha något nytt.
Hoppas det blir en MÖRK värlld, inte för mycket glada färger hit och dit utan det skall ha Skyrim känsla.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Hitta denna artikeln vi steam och måste bara få säga att den ändra min syn på spelet väldigt mycket.

Om det nu är som det står i artikeln att det är enklare att spela i tredjeperson skulle inte spelaren välja detta då?
Det är ju inte alls elder scrolls om man inte kan spela i första person.

Jag tänker fortfarande ge det en chans men det dämpar hypen väldigt mycket. Vad tycker ni?

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Hitta denna artikeln vi steam och måste bara få säga att den ändra min syn på spelet väldigt mycket.

Om det nu är som det står i artikeln att det är enklare att spela i tredjeperson skulle inte spelaren välja detta då?
Det är ju inte alls elder scrolls om man inte kan spela i första person.

Jag tänker fortfarande ge det en chans men det dämpar hypen väldigt mycket. Vad tycker ni?

besvikelse, blev även besviken när jag läste att man ska markera fiender osv i klassisk peka och klicka stil...

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sweets589:

Hitta denna artikeln vi steam och måste bara få säga att den ändra min syn på spelet väldigt mycket.

Om det nu är som det står i artikeln att det är enklare att spela i tredjeperson skulle inte spelaren välja detta då?
Det är ju inte alls elder scrolls om man inte kan spela i första person.

Jag tänker fortfarande ge det en chans men det dämpar hypen väldigt mycket. Vad tycker ni?

Med andra ord kommer det vara som det var i exempelvis Lord of the Rings Online: UI:t försvinner och du kan inte göra någonting?

I TES Skyrim använder jag ju frekvent 1st person perspektivet i trånga dungeons och när jag letar efter användbara saker på bord m.m. Nu kommer det väl kanske fungera annorlunda i ESO med sådana saker kanske...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kommer detta vara dialog-vm? eller kommer man kunna spela utan att läsa all skit? 3realm setup verkar ju nice.

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demerzel:

Kommer detta vara dialog-vm? eller kommer man kunna spela utan att läsa all skit? 3realm setup verkar ju nice.

Fully voice acted, säger de att det är. Så antar att större delen av alla quests kommer ha röst, om inte allt ihop. Precis som i skyrim.