Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Det skulle vara intressant att höra hur ni andra upplever byggkvaliteten. Jag tyckte den var helt grym när jag först fick telefonen, den kändes verkligen som ett solitt block högkvalitativ plast. Nu när jag haft den några veckor så tycker jag att den har börjat knirra och knaka rätt mycket. Inte så det stör egentligen, men den känns lite plastig på nåt sätt.

Har haft min i tre månader nu utan något som helst problem, känns lika gedigen som när jag fick den, dock är jag ingen som trycker, pressar och klämmer på min mobil utan använder den som en..mobil

Permalänk
Skrivet av miklon:

Det skulle vara intressant att höra hur ni andra upplever byggkvaliteten. Jag tyckte den var helt grym när jag först fick telefonen, den kändes verkligen som ett solitt block högkvalitativ plast. Nu när jag haft den några veckor så tycker jag att den har börjat knirra och knaka rätt mycket. Inte så det stör egentligen, men den känns lite plastig på nåt sätt.

Jag upplever också att skalet knakar och knarrar då man hanterar telefonen så jag är lite besviken på byggkvaliteten faktiskt. Jag jämför då med min Lumia 800 jag hade som kändes väldigt solid och gedigen och inte knakade någonstans. Det är kanske inte så allvarligt men det känns ändå som att Lumia 920 inte riktigt lever upp till den omtalade kvaliteten som polykarbonat unibodyn borde ha.

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

Jag upplever också att skalet knakar och knarrar då man hanterar telefonen så jag är lite besviken på byggkvaliteten faktiskt. Jag jämför då med min Lumia 800 jag hade som kändes väldigt solid och gedigen och inte knakade någonstans. Det är kanske inte så allvarligt men det känns ändå som att Lumia 920 inte riktigt lever upp till den omtalade kvaliteten som polykarbonat unibodyn borde ha.

Samma.
Den knirrar litegranna mellan kameraknappen och låsknappen.
På baksidan också om man verkligen trycker ordentligt.
Men där mellan knapparna knarrar det i princip så fort jag tar mobilen i handen.
Lite störande... men ingen dealbreaker direkt.
Jag funderar om det går att limma det på något sätt.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Jag upplever också att skalet knakar och knarrar då man hanterar telefonen så jag är lite besviken på byggkvaliteten faktiskt. Jag jämför då med min Lumia 800 jag hade som kändes väldigt solid och gedigen och inte knakade någonstans. Det är kanske inte så allvarligt men det känns ändå som att Lumia 920 inte riktigt lever upp till den omtalade kvaliteten som polykarbonat unibodyn borde ha.

Kanske skruvarna behöver dras åt ? Har haft min sen den släpptes ,inga som helst problem.

Permalänk
Skrivet av Erik508:

Kanske skruvarna behöver dras åt ? Har haft min sen den släpptes ,inga som helst problem.

Jag tror det snarare handlar om att det är lite 'luft' mellan skalet och innandömet. Då jag trycker på skalet till höger om kameralinsen på baksidan så knarrar det och man känner hur det flexar. Det händer inte om jag trycker till vänster om kameran, det känns som att skalet ligger stumt mot innandömet där. Funderat på om man ska skruva isär luren och tejpa fast en liten plastremsa som fyller ut tomrummet, men kanske det är att gå lite för långt för att bli av med lite knarr.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag min telefon till att ta emot samtal igen, förutsatt att jag stänger av 4G.

Får jag ordning på detta kommer troligen en röd finnas till salu om nån är sugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Hej gott folk, vet någon rackare här ifall det finns någon app som mäter/visar aktuell datamängd, alltså hur mycket man nyttjat?

Jag har en via Telia som heter "Mitt Telia" som visar förbrukad datamängd, när den återställs osv. Den visar även all annan info om abonnemanget som antal skickade SMS med mera.

Permalänk
Medlem

Klocka i webbläsaren. Tryck på adressfältet så att med tangetbordet kommer upp klocka och andra ikoner. Jag märkte det nån dag sen, det måste ha kommit i Portico. Jag vet att många gnällde på brist på klockan i IE10, så här behöver man inte lämna appen iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Klocka i webbläsaren. Tryck på adressfältet så att med tangetbordet kommer upp klocka och andra ikoner. Jag märkte det nån dag sen, det måste ha kommit i Portico. Jag vet att många gnällde på brist på klockan i IE10, så här behöver man inte lämna appen iaf.

Det är inget nytt. Finns i WP7 också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Det är inget nytt. Finns i WP7 också

Skickades från m.sweclockers.com

Aaa,ok, då var det jag som missat det helt o hållet. lol

Permalänk
Medlem

0,2% i timmen!med 4g på. 26 dagar återstår 7 timmar från senaste laddningen. Power Shell, det är naturligtvis en fråga om storlek men i mitt tycke är det inte alls så stor skillnad mot utan,lite (obetydligt) bredare något tjockare men det tjockaste partiet hamnar mitt i handloven så det märks inte det som märks mest är den ökade längden. Funkar helt perfekt dock,jag laddade när jag hade 85% och den laddade 15% sen stängdes den snällt av automatiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Går det att backa i webläsaren?

Sen har jag fått 3-4 repor på min skärm...har ingen anning hur då den legat i fickan utan nycklar och dyl. Har till och med en sådan där plånboks fodral, väldigt tråkigt. tycker jag när man ser på mina andra mobiler som kostar sturntsummorr och dessa skärmar håller mycket bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av linppan:

Går det att backa i webläsaren?

Sen har jag fått 3-4 repor på min skärm...har ingen anning hur då den legat i fickan utan nycklar och dyl. Har till och med en sådan där plånboks fodral, väldigt tråkigt. tycker jag när man ser på mina andra mobiler som kostar sturntsummorr och dessa skärmar håller mycket bättre

Exakt samma för mig. Har fått väldigt många repor på min. Kör dock utan skydd, men enbart i byxfickor då självklart utan mynt etc... verkar som displayen är tålig för rejäla smällar men aningen repkänslig.

Annars blir det inlämning på service idag. Följaden fel:

Prio1: Displayen släcks direkt vid samtal, kan såldes inte slå in sifferkoder eller lägga på luren.
2: Burkigt ljud, ungefär som att högtalar membranet sitter aningen löst.
3: Någonting är löst inne i telefonen till och från. Skulle gissa att det är batteriet då det känns ganska tungt.
4: Front kamera linsen är helt igen dammad efter 2,5 månaders använding. Spännade och se hur den ser ut efter två år

Permalänk
Medlem

Nu har mina kugghjul stått och tuggat i över 10min... vad ska jag göra? Tänker vänta 10min till. Men sen då

skulle gjort det här Hemma där jag haft USB sladd känns det som och wifi.

Går det ens och stänga av den med knappar? Eller får den bara stå och tugga tills jag kommer hem :?

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

0,2% i timmen!med 4g på. 26 dagar återstår 7 timmar från senaste laddningen. Power Shell, det är naturligtvis en fråga om storlek men i mitt tycke är det inte alls så stor skillnad mot utan,lite (obetydligt) bredare något tjockare men det tjockaste partiet hamnar mitt i handloven så det märks inte det som märks mest är den ökade längden. Funkar helt perfekt dock,jag laddade när jag hade 85% och den laddade 15% sen stängdes den snällt av automatiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Grymt!! Bra att ha med sig på resor:)

Var köpte du det?

Permalänk
Skrivet av gele77:

Exakt samma för mig. Har fått väldigt många repor på min. Kör dock utan skydd, men enbart i byxfickor då självklart utan mynt etc... verkar som displayen är tålig för rejäla smällar men aningen repkänslig.

Annars blir det inlämning på service idag. Följaden fel:

Prio1: Displayen släcks direkt vid samtal, kan såldes inte slå in sifferkoder eller lägga på luren.
2: Burkigt ljud, ungefär som att högtalar membranet sitter aningen löst.
3: Någonting är löst inne i telefonen till och från. Skulle gissa att det är batteriet då det känns ganska tungt.
4: Front kamera linsen är helt igen dammad efter 2,5 månaders använding. Spännade och se hur den ser ut efter två år

har ni grus i fickorna pojkar?
Går med min i fickan dagligen.
Inte en enda LITEN skråma på skärmen.
Däremot några väldigt små repor (som knappt syns) i plasten!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

har ni grus i fickorna pojkar?
Går med min i fickan dagligen.
Inte en enda LITEN skråma på skärmen.
Däremot några väldigt små repor (som knappt syns) i plasten!

Nope är väldigt försiktig med den, plasten har massa små repor - som dock inte syns men ändå!

Trist! Gjorde en softreset, men telefonen tuggar fortfarande

Permalänk
Medlem

Tredje gången det händer nu efter Portico uppdateringen. Mobilen självdör under natten när den har laddat klart och kan bara startas med en soft reset. Detta gör mig jävligt förbannad då jag använder telefonen som alarm.

Någon annan som varit med om det? Finns det någon fix?

Permalänk
Medlem
Skrivet av linppan:

Nope är väldigt försiktig med den, plasten har massa små repor - som dock inte syns men ändå!

Trist! Gjorde en softreset, men telefonen tuggar fortfarande

Är väl inte överdrivet försiktig för min del. Men inte heller vårdslös. Jag relaterar bara till likvärdigt användande av andra smartphones (ägt, Xperia Arc, iphone 3 och 4 tidigare). Tycker denna repats mer och lättare än de andra. Men självklart kan jag råkat fått mer grus som jag missat. Ingen deal breaker för mig, hellre repor än vedervärdiga skydd i olika former.

Permalänk

På Nokias italienska forum så har en från Nokia sagt att dom kollar på problemet, annars har jag bara hört olika anledningar från andra användare som aldrig stämmer.

Visa signatur

i7 9700K OC 4.9GHz | Gigabyte RTX 3080 10Gb VISION OC | ASUS PRIME Z390-A | 16Gb/3200MHz Corsair Vengeance RGB | Asus Swift PG278Q 144Hz/2560x1440 | NZXT H510 Elite vit

Permalänk
Medlem

Nu fungerar telefonen igen vet inte hur jag direkt gjorde men gjorde lite olika typer av hardreset

http://www.hard-reset.com/nokia-lumia-920-hard-reset.html

Kan vara så at min backup försvann, för inte fick jag någon förfrågan om jag ville återställa från den.

Permalänk
Medlem

En annan fråga, jag har problem med att skärmen flimrar högfrekvent ganska ofta, det kommer och går men sker flera gånger dagligen i alla fall. Det syns tydligare mot vissa bakgrunder och när ljusstyrkan är satt på hög.

Någon annan som har det problemet? Jag får nog lov att lämna in mobilen för det, men det vore intressant att höra om det drabbat fler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

En annan fråga, jag har problem med att skärmen flimrar högfrekvent ganska ofta, det kommer och går men sker flera gånger dagligen i alla fall. Det syns tydligare mot vissa bakgrunder och när ljusstyrkan är satt på hög.

Någon annan som har det problemet? Jag får nog lov att lämna in mobilen för det, men det vore intressant att höra om det drabbat fler.

Du är inte ensam. Det är ett fel som det skrivits om en del tidigare, och det är framförallt vid ljusstyrka hög som problemet uppenbarar sig!

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk

Någon som uppdaterat Nokia stadsguide dom senaste dagarna? Förut när man klickade på vägbeskrivning fick man upp det men det verkar inte fungera efter uppdateringen. Någon mer som har upplevt detta problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigbandit:

Grymt!! Bra att ha med sig på resor:)

Var köpte du det?

finns en länk i min tråd om denna en sida bakåt , sitter lite dumt till för att kolla,men det var ifrån detta företag,funkade jättebra med deras leverans.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Tredje gången det händer nu efter Portico uppdateringen. Mobilen självdör under natten när den har laddat klart och kan bara startas med en soft reset. Detta gör mig jävligt förbannad då jag använder telefonen som alarm.

Någon annan som varit med om det? Finns det någon fix?

Jag har haft problemet att telefonen fryser minst 1 gång om dagen sedan jag köpte den i december. Kan vara både vid laddning eller under användning. Nu har jag dock 6 dagar utan någon frysning.

Kanske inte hjälper dig som inte hade problemet innan Portico men så här löste jag det.

1. Ta ut sim-kortet ur telefonen.
Inuti sim-platsen borde det finnas en
hållare.
Försök med hjälp av nyckeln till
simluckan justera denna hållare
försiktigt uppåt tills det tar stopp.
Sätt försiktigt tillbaka simkortet i
telefonen och starta upp.

2. Ta ut simkortet och starta upp
telefonen. Låt den vara i 10 minuter.
Har läst att när texten "inget giltigt
simkort" visas så tar telefonen bort
vissa filer och de skrivs igen sen när
kortet stoppas tillbaka.
Stoppa tillbaka kortet och starta
telefonen.

Som sagt, dessa åtgärder har fungerat för mig och tro mig jag har prövat allt vad det gäller funktioner av/på, ta bort appar, stänga av bakgrundsåtkomst osv.

Kanske fungerar för någon mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har lumia 920 vit sen den 1februari och fortfarande laddar den ur väldigt snabbt. Jag ringde Nokia supporten och de sa att en soft reset skulle lösa det eventuellt. det kanske löste problemet för en eller 2 laddningar men nu verkar det som telefonen urladdas snabbt igen. Någon som har haft problemet? vet lösning?

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Kan inflika att Purity Pro lurarna parkopplade de sig snabbt och smärtfritt med datorn och levererar en grymt crispt ljud även utan sladd. Mikrofonen funkar också.

EDIT: Men fy fan vilket drag det är när man kör med sladd.

Jasså mikrofonen fungerar till datorn med, bara med bt då eller? Hur mycket skillnad är det på ljudet med bt kontra sladd? (Vet inte om det nämnts tidigare, jag hittade ingenting..)

Jag trodde dem hamnade på 4:e plats bredvid DT770 med användning via bt, men så var kanske inte fallet?

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Jasså mikrofonen fungerar till datorn med, bara med bt då eller? Hur mycket skillnad är det på ljudet med bt kontra sladd? (Vet inte om det nämnts tidigare, jag hittade ingenting..)

Jag trodde dem hamnade på 4:e plats bredvid DT770 med användning via bt, men så var kanske inte fallet?

Mvh. Mansion

Mikrofonen fungerar både med bt och med sladd. Skillnaden är inte så stor men det blir ju alltid bättre med sladd än bt eftersom det kräver en omvandling till radio.

Den fick samma poäng som DT770 via bt.
Hans sitter bredvid mig men vill inte gissa om det skulle innebära 4,5 poäng med sladd eller så förns han har provat. Vi ska labba lite med dem imorn så jag kan återkomma i frågan.

Permalänk
Medlem

Ska köra ner till Geneve den 14 mars, tänkte använda min lumia 920 som GPS och har laddat ner kartorna.
Men är där några problem att använda den som GPS?

Kommer ihåg min One X som inte laddade tillräckligt när man använde gps så den dog efter nån timme, riktigt illa.
Vill inte upptäcka någon sådan bugg halvvägs genom Europa.

Skickades från m.sweclockers.com