Vad alla DayZ-spelare bör känna till

Permalänk
Medlem

Vad alla DayZ-spelare bör känna till

Denna video bör alla DayZ-spelare se och ta lärdom av:

http://www.youtube.com/watch?v=NA7uaPstcdI

Så behöver du inte fundera över varför det ofta inte går så bra för dig eller om du råkar på underligheter.
Även hackers har tillgång till dessa verktyg eller liknande!
Det är bara att Googla...

Happy shooting

Permalänk
Medlem

Spelar man på en bra server är det snarare andra spelare som hackar än admins man borde ta hänsyn till, men visst finns det admins som använder sina hjälpmedel på helt fel sätt. Det resulterar dock i att servern på sikt blir tom på folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suddet:

Spelar man på en bra server är det snarare andra spelare som hackar än admins man borde ta hänsyn till, men visst finns det admins som använder sina hjälpmedel på helt fel sätt. Det resulterar dock i att servern på sikt blir tom på folk.

Jomenvisst! Men det är så jäkla tråkigt när man försöker spela fairplay och hela tiden bli utsatt för en massa trams. Jag har testat rätt många servrar och tror nog att de flesta är utsatta för hackers eller jobbiga admins.
Förresten, hur vet man vilken av spelarna i listan är admins?
Går det att se på något sätt?
Går det att byta användarnamn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmile:

Jomenvisst! Men det är så jäkla tråkigt när man försöker spela fairplay och hela tiden bli utsatt för en massa trams. Jag har testat rätt många servrar och tror nog att de flesta är utsatta för hackers eller jobbiga admins.
Förresten, hur vet man vilken av spelarna i listan är admins?
Går det att se på något sätt?
Går det att byta användarnamn?

om man hackar kan man köra ett skript som varnar en för admins

Permalänk
Medlem

Har länge funderat på o skaffa dayz men med alla hackers så finns det ju ingen anledning att spela, förstör ju hela spelet. Tänker bara på hur kul det hade varit och joina ett bf3 game där det ständigt är hackers på servern som gör det omöjligt att spela.

Längtar till dayz standalone dock, någon som vet något release datum ?

Permalänk
Medlem

Det bästa är att hitta en server som har whitelist och/eller password, då slipper man i de flesta fall 90% av alla hackers.
Sen jag började köra på dessa servrar har jag inte träffat på en enda hacker och sluppit bli teleporterad osv, peppar peppar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmile:

Jomenvisst! Men det är så jäkla tråkigt när man försöker spela fairplay och hela tiden bli utsatt för en massa trams. Jag har testat rätt många servrar och tror nog att de flesta är utsatta för hackers eller jobbiga admins.
Förresten, hur vet man vilken av spelarna i listan är admins?
Går det att se på något sätt?
Går det att byta användarnamn?

Jag vet faktiskt inte.
Du kan byta namn om du gör en ny player profile med det önskade namnet.

Permalänk
Skrivet av TrueCroj:

Har länge funderat på o skaffa dayz men med alla hackers så finns det ju ingen anledning att spela, förstör ju hela spelet. Tänker bara på hur kul det hade varit och joina ett bf3 game där det ständigt är hackers på servern som gör det omöjligt att spela.

Längtar till dayz standalone dock, någon som vet något release datum ?

DayZ SA: andra kvartalet 2013

Själv så har jag inte mött på några hackers, vet inte om jag har tur eller om jag har valt bra servrar att spela på. Körde först på norska servrar men sen SweCs DayZ server kom ut så har jag bara kört på den.

OnT: Admins som använder det här till att döda/fuska borde inte få vara admin. Som admin har man ett stort ansvar för servern.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sån men detta är ooooollllldddd news

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Har länge funderat på o skaffa dayz men med alla hackers så finns det ju ingen anledning att spela, förstör ju hela spelet. Tänker bara på hur kul det hade varit och joina ett bf3 game där det ständigt är hackers på servern som gör det omöjligt att spela.

Längtar till dayz standalone dock, någon som vet något release datum ?

1. kör på zombies.nu servrarna. har spelat där och har inte stött på en enda hacker. du måste bla adda din GUID, pw och dom har custom antihack och inte den skiten som är standard mm. lär på deras sida.

2. nej det finns inget releasedatum ute

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Det "säkraste" sättet att spela DayZ är att ha en egen server, helst privat Hive på det, så att du kan manipulera databasen om det väl händer att en hacker kommer in och dödar dig. Det enda problemet med detta är ju att man själv kan bli en sån där admin som fuskar och förstör för andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Formel117:

Det "säkraste" sättet att spela DayZ är att ha en egen server, helst privat Hive på det, så att du kan manipulera databasen om det väl händer att en hacker kommer in och dödar dig. Det enda problemet med detta är ju att man själv kan bli en sån där admin som fuskar och förstör för andra.

rekomenderar zombies.nu. bästa servrana med massor med custom saker

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av Zmile:

Jomenvisst! Men det är så jäkla tråkigt när man försöker spela fairplay och hela tiden bli utsatt för en massa trams. Jag har testat rätt många servrar och tror nog att de flesta är utsatta för hackers eller jobbiga admins.
Förresten, hur vet man vilken av spelarna i listan är admins?
Går det att se på något sätt?
Går det att byta användarnamn?

Du kan ju testa på min server!

http://www.sweclockers.com/forum/138-arma-och-dayz/1186351-da...

Permalänk
Medlem

Spelar man på trygga servers händer det aldrig nåt wierd. Har kunnat spela på min i snart ett halvår nu utan att ens hört av några hackers eller liknande och den är ofta full