Samsung tillkännager 7-serien bärbara datorer – Chronos och Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Vänta nu, upplösningen är ALLTID 2880x1800. Sen att de skalar gränssnittet så att man faktiskt kan se något är väl en helt annan fråga?
Om du frågar mig så är Apples skalningsteknik bättre i dagsläget än ms dito, 1080p med ms skalningsteknik är inget jag vill ge mig in på känner jag :/

2880x1800 är pixlarna på skärmen, sedan vad innehållet för uppvisningen har för detaljrikedom, innehåll är ju avgörande för hur skarpt/bra det ser ut och att upplösningen utnyttjas till fullo.
Ni får säga till om jag har fel...

Permalänk

Ser bra ut, men Samsung verkar inställda på att inte ge mig datorn jag vill ha...
Den förra generationen hade kass skärm och den här har ingen optisk enhet.

Skrivet av rektor:

Gammal antik VGA port gör ju bara datorn tjockare.
Ingen SSD suger.
Webbkamera bara på wannabe-hd 720p, inte 1080p.
1920x1080 tråkig gammal upplösning, skulle vilja se högre, tur att det inte är mindre iaf.

Windows 8 bläh. Skulle vilja se med Ubuntu eller Chrome OS.

Då kan du ju glädja dig åt att VGAn är via en separat dongel du får punga ut för istället.

Visa signatur

Stationär: Gigabyte P55A-UD3 | Core i5 750 | Crucial BallistiX 1600 CL8 4x2GB | Asus GTX 560 Ti DCII | Intel SSD 330 120GB + WD Black 1TB
Bärbar: Fujitsu Amilo PI 3560 | Core2Duo P8400 | 4GB RAM | GeForce GT240M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Snart kommer fapplefanklubben o säger att såhär har mackbooks sett ut i "flera år" och att skärmen är dålig.

Det roliga är att bara en person påpeka det, och det va innan du skrev detta t.o.m. Ni Apple ragers är fan störigare än dem. "Fapplefanklubben" kom igen...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen att den inte är kilformad! Det är väl enda nackdelen med en MacBook Air som jag ser det.
Men jag kanske nästan måste gå och klämma på en Windows-dator innan jag bestämmer mig för vilken nästa bärbara blir som det ser ut nu...

Sen kan man ju alltid klaga på upplösning osv, men GUIt klarar ju inte av det. Det måste till någon form av pixeldubblering för att det ska vara användbart. Jag förstår inte er som klagar på att rMBP bara kör 1440*900... Men jaja... Ni kommer ju alltid att ragea på Apple...

Jag väntar med spänning på vad som kommer hända med alla laptops i och med Haswells låga strömförbrukning!

Edit: Höhö. Jag är fapplefanklubbare!

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Det roliga är att bara en person påpeka det, och det va innan du skrev detta t.o.m. Ni Apple ragers är fan störigare än dem. "Fapplefanklubben" kom igen...

Han skrev faktiskt "snart kommer", inte "nu är det redan här" eller liknande, så hans kommentar var väl ändå helt korrekt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WardonE:

Det roliga är att bara en person påpeka det, och det va innan du skrev detta t.o.m. Ni Apple ragers är fan störigare än dem. "Fapplefanklubben" kom igen...

Det roliga är att du inte läst och förstått personens kommentar innan du klankar ner på den.. Står "snart kommer..". Finns inget så irriterande som fanboys.. spelar ingen roll vilket märke de håller på. Att säga att "Apple ragers" stör mer än Applefanboys är idiotiskt att påstå. Båda är lika irriterande.. sedan att det finns fler av X är helt irrelevant.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Datavetare
Skrivet av leafbranch:

2880x1800 är pixlarna på skärmen, sedan vad innehållet för uppvisningen har för detaljrikedom, innehåll är ju avgörande för hur skarpt/bra det ser ut och att upplösningen utnyttjas till fullo.
Ni får säga till om jag har fel...

Det du skriver är sant för grafiska element, men text blir alltid betydligt mycket skarpare med "retina" vilket för mig är tillräckligt för att aldrig mer köpa en laptop utan "retina"-skärm.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Samsung is da shit

Skaffade en 17" Chronos i 7 Serien NP700Z7C-S03SE
Är sjukt nöjd med kvalliten.
Finns nog inget som jag skulle vilja ändra på.

Kanske att det isf fanns en Pause-knapp

Jag hade en Asus G74 17" det med men den krånglade grymt mycket, var stor och klumpig och dåligt batteritid.

Permalänk
Medlem

Ultra modellen finns i butik 11 februari med ett rekommenderat pris på 11 000.
Buuu nästa en månnad

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Skrivet av Highlaj:

Gissar på 12-13 000kr och release vid Feb-Mars om man ska se till historiskt sett. Helt rätt av marknadsstrategiska skäl att inte lansera nästa serie med Haswell redan nu.

Enligt Samsung kommer Chronos I 7-serien komma I butik I februari med ett rekommenderat butikspris från 14 500 kr.

Permalänk
Medlem

ultra kommer vara kompatibelt med win 7 hurra

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem

Stötte på den här trevliga trailern för ultran i morse:
http://www.youtube.com/watch?v=IgG_OAxAGX0

Permalänk
Medlem

Några nyheter om ultra? Lanseringsdatum?

Permalänk
Medlem

Jag tror detta är ultran, bilden verkar dock inte stämma helt?

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Permalänk
Medlem

Chronosen är mycket intressant. Den kommer ha bättre grafik för spel än både Zenbook u500 och Macbook pro.

Skickades från m.sweclockers.com