Qualcomm tillkännager globalt fungerande LTE-modem

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alucius:

Nu måste du nog utveckla vad det är du syftar på med det första du skriver och hur det är relevant till ämnet, för jag tror inte att du på allvar tror att Sweclockers läsare inte vet vad TeliaSoneras Svenska bolag Telia Sverige heter. Faktum är att LTE stödet för iPhone 5 i Danmark på 1800 bandet gäller även operatören 3 och Telenor, vilket kan läsas på Apples hemsida. Den huvudsakliga utbyggnaden i Danmark har dock initialt skett på samma frekvensband som i Sverige. 2600 och sedan 800.

Men som jag skrev, med nästa generations telefoner som stödjer samtliga LTE frekvenser så spelar det ingen roll vilka frekvenser länder bygger på, annat än lokalt då dessa frekvenser styr vilken maxhastighet du kan köra på basstationerna. Qualcomm är den största leverantören av LTE modem av den här modellen så du lär nog se detta LTE modem även i nästa iPhone.

Däremot så har du fel när det gäller ditt påstående om Apple. Apple ser Sverige som en mycket viktig strategisk marknad. Inte bara på grund av vårt mycket utvecklade mobilnät utan för att vi har så stor täthet av mobiltelefoner per innevånare i landet och vårt stora användande av sociala medier. En stor del av dessa telefoner är också Apple telefoner. Detta visas bland annat i form av att Apple Sverige tilldelats en av de två tjänsterna för strategiska marknadskontakter i Europa. Den andra ligger i Storbritannien sist jag rotade i detta. Dessa personer arbetar mot återförsäljare och operatörer i Europa för att hypa upp Apples produkter och "utbilda" (läs marknadsföra) deras personal i dessa så att återförsäljarna i sin tur kan se till, med stöd av Apple, att stora strategiska ordrar landas. Tex att få in Apple produkter istället får Windows PC i skolor och på stora arbetsplatser där varje arbetare och elev är en framtida Apple kund i deras ögon.

All Apple's egen service sker i Holland och den svenska kundsupporten sitter i Storbritanien, Irland och Spanien. Sverige är vad du än säger en väldigt liten och oviktig kund för Apple, du vill gärna att det inte är så bara med din beskrivning, men vad det har med denna tråd att göra vet jag inte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Ganska tråkigt att vara i positionen där man planerar att köpa en ny telefon, förmodligen en iPhone, men att iPhone 5 inte är framtidssäkrad med LTE i Sverige. De telefoner jag köper brukar jag behålla i 2-3 år. Det känns ju ganska uppenbart att iPhone 5s (eller vad den nu kommer heta) kommer vara telefonen som stödjer LTE i Sverige, med detta nya Qualcomm chip.

Eftersom så många andra mobiltillverkare har telefoner med LTE band som stöds/kommer stödjas i framtiden i Sverige, så känns det här bara 'typiskt Apple'.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

All Apple's egen service sker i Holland och den svenska kundsupporten sitter i Storbritanien, Irland och Spanien. Sverige är vad du än säger en väldigt liten och oviktig kund för Apple, du vill gärna att det inte är så bara med din beskrivning, men vad det har med denna tråd att göra vet jag inte

Skickades från m.sweclockers.com

Det var ett direkt svar på ditt eget inlägg som inte hade något att göra med denna tråd, där av kan du spåra urspårningen redan där. Du har åter igen fel om Apple. Så för att rätta ännu fler direkta felaktigheter så kör vi igen.

Apple Sverige har personal i Sverige som sköter bland annat first line kundfront (Sitter på St.eriksgatan vid Norrtull) samt strategiska marknadskontakter (sitter på kungsgatan 49 sist jag kollade). Du når dessa när du ringer 0771 19 95 19. Behöver ditt ärende eskaleras till Tier 2 så hamnar du på Irland i Apples supportcenter i Cork. Apple support består av tre nivåer. Apple har några av sina Tier 1 callcenters i strategiskt valda länder på grund av språk och marknad.

Det är bara höra av dig om det finns ytterligare saker du är osäker på så kan vi reda ut det i privat meddelande innan du spårar ur fler trådar med fler dåligt informerade inlägg.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NaturMackan:

Ganska tråkigt att vara i positionen där man planerar att köpa en ny telefon, förmodligen en iPhone, men att iPhone 5 inte är framtidssäkrad med LTE i Sverige. De telefoner jag köper brukar jag behålla i 2-3 år. Det känns ju ganska uppenbart att iPhone 5s (eller vad den nu kommer heta) kommer vara telefonen som stödjer LTE i Sverige, med detta nya Qualcomm chip.

Eftersom så många andra mobiltillverkare har telefoner med LTE band som stöds/kommer stödjas i framtiden i Sverige, så känns det här bara 'typiskt Apple'.

Beror endast på att till skillnad från Apple så tillverkar de en anpassad nordisk version av sina mobiler, vilket i sin tur är talar för att det är bättre med denna lösning från Qualcomm, så sluta beskyll Apple för vad olika länders operatörer valt att använda

Skrivet av Alucius:

Det var ett direkt svar på ditt eget inlägg som inte hade något att göra med denna tråd, där av kan du spåra urspårningen redan där. Du har åter igen fel om Apple. Så för att rätta ännu fler direkta felaktigheter så kör vi igen.

Apple Sverige har personal i Sverige som sköter bland annat first line kundfront (Sitter på St.eriksgatan vid Norrtull) samt strategiska marknadskontakter (sitter på kungsgatan 49 sist jag kollade). Du når dessa när du ringer 0771 19 95 19. Behöver ditt ärende eskaleras till Tier 2 så hamnar du på Irland i Apples supportcenter i Cork. Apple support består av tre nivåer. Apple har några av sina Tier 1 callcenters i strategiskt valda länder på grund av språk och marknad.

Det är bara höra av dig om det finns ytterligare saker du är osäker på så kan vi reda ut det i privat meddelande innan du spårar ur fler trådar med fler dåligt informerade inlägg.

Nu ska vi se vad de har på St. Eriksgatan, på St. Eriksgatan 45 har vi Humac Apple Center, ett isländskt icke Apple ägt företag som är nordens största Apple-återförsäljare som öppnade sin första svenska butik i Sverige 2005, på samma adress finns även Digital Inn, även det ett icke Apple ägt företag fast de bara säljer deras datorer, på S:t Eriksgatan 103 har vi PC Enter AB, ett företag som servar datorer däribland Apple, på S:t Eriksgatan 15 finner du Wasa Kredit AB, dem du kommer att ha och göra med om du väljer att ta ditt Apple köp på avbetalning, dok inget företag ägt av Apple, vad de däremot gör i Sverige är att utbilda svensk support personal för att sedan erbjuda dem jobb utomlands, brorsan jobbade hos dem tidigare, men slutade pga att han skolade om sig.

Ringer du 0771 19 95 19 så har du inte en aning om vilket land den sitter i som svarar, har varit i kontakt med dem ett par gånger och ingen av dem som svarat har setat i Sverige, oftast har de setat i Barcelona, nån i Skottland och nån på Irland.

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!