Spelveckan: Crysis 3, Arma III för Steam och senaste nytt från DayZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Steam är det inget fel på. Felet var att EA och Ubisoft hoppade på tåget och gjorde egna tjänster som suger.

Vad är det som suger för dig exakt ?

Jag har inte några problem alls nu för tiden! Jag har haft, men det är en helt annan historia & upplevelse

Steam hade i stort samma problem i början.

Och för mig är det inget konstigt alls, m a o så är det som det skall.

Det fungerar och det gör det det ska nu. Vi spelar och har roligt.

Jag och alla mina cybervänner är väldigt nöjda, då det förmedlar och gör sitt jobb.
Visst finns det några saker som kan förbättras. men så är det alltid.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Steam är det inget fel på. Felet var att EA och Ubisoft hoppade på tåget och gjorde egna tjänster som suger.

Tydligen så ska Ubisoft och EA slå sina påsar ihop. Man ska kunna köpa Ubisofts spel på Origin & EA's spel ska kunna köpas på Uplay.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Varför inte?
(Genuin fråga)

Om jag får gissa så kanske det har att göra med säkerhet bland annat.

Permalänk
Medlem

Jag verkar vara låst till 60 fps när jag spelar crysis mp, har inte testat att dra ner så mycket än men verkar hittills lite konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

De flesta Common spel kan du spela utan att starta steam. Dvs spelen utan "Steamworks"
Tänk efter lite snälla.

Precis. Och detta är "Exklusivt till Steam", aka Steamworks. Precis så som Skyrim, Deus Ex HR, Civ 5, etc.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Klumpeduns:

Jag måste säga att videoklippet som visar Crysis 3 var det töntigaste jag har sett på länge. Men det är väl så att är man 35 så förväntas det att man inte ska gilla datorspel. Men det känns som vi borde vara en ganska stark kundgrupp och att spelföretagen kanske borde kunna rikta in hur man utformar sina spel även mot min åldersgrupp. Inte bara dialog, story och töntiga actionsekvenser designat för småkillar. Nu låter jag väldigt bitter men jag skulle vilja ha ut mer av spel precis som när jag går på bio och ser en bra film. Tänk om alla filmer på bio hade varit som The Expendables (usch och fy), det är lite så det är på spelmarknaden nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Du låter inte bitter det minsta.
Jag känner samma sak då jag kollar på den.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Du låter inte bitter det minsta.
Jag känner samma sak då jag kollar på den.

Kikade själv på den själv nu, jösses vilket skrot! Vad är det som har hänt med alla kvalité-spel nu för tiden, vart gömmer dom sig?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av 1Z3C0LD:

...Är man Ond/God/Batman, förstod inte riktigt...

Snor man pengar och spöar både polisen och skurkar så är man nog någonstans mellan Batman och ond

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Är DayZ lika infekterat med fuskare som förr, om någon spelar det än?

Skickades från m.sweclockers.com

Brukar aldrig stöta på fuskare, inte förut heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Varför inte?
(Genuin fråga)

Blir du hackad så är du illa ute. Sedan så vill jag vara annonym när jag spelar spel, inte ha en hel internet-profil/namn som folk kan hitta mig på.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Blir du hackad så är du illa ute.

Det går faktiskt väldigt smidigt att få tillbaka ett Steam-konto, allt som krävs är att styrka din identitet så är kontot ditt igen. För övrigt så kan inte en hacker göra något åt ditt konto när han tagit över det med tanke på att han inte kan sälja bort dina spel eller ens logga in om du har Steam Guard aktiverat.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Det går faktiskt väldigt smidigt att få tillbaka ett Steam-konto, allt som krävs är att styrka din identitet så är kontot ditt igen. För övrigt så kan inte en hacker göra något åt ditt konto när han tagit över det med tanke på att han inte kan sälja bort dina spel eller ens logga in om du har Steam Guard aktiverat.

Spelar ingen roll dock. Valve må ha ett gott rykte nu, men hur ser det ut om 10 år? Har dom blivit ett nytt EA? Finns dom ens kvar?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Spelar ingen roll dock. Valve må ha ett gott rykte nu, men hur ser det ut om 10 år? Har dom blivit ett nytt EA? Finns dom ens kvar?

Svenska riksdagen må vara demokratisk nu, men hur ser det ut om 10 år? Vi kanske lever i en diktatur då? Kanske bäst att flytta redan nu! Istället för att att vara paranoid är det nog enklast att basera vad man tycker om företag på vad de har gjort hittills, inte vad de kan göra.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Svenska riksdagen må vara demokratisk nu, men hur ser det ut om 10 år? Vi kanske lever i en diktatur då? Kanske bäst att flytta redan nu! Istället för att att vara paranoid är det nog enklast att basera vad man tycker om företag på vad de har gjort hittills, inte vad de kan göra.

Men nu får du väll ta och ge dig. Gämnföra en spelklient och en publisher med politik? Det är inte ens värt att försöka argumentera med.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Men nu får du väll ta och ge dig. Gämnföra en spelklient och en publisher med politik? Det är inte ens värt att försöka argumentera med.

Jag anser att argumentet är lika absurt. Du gillar inte Steam för något de hypotetiskt kan göra om 10 år, även om allt de gjort hittills visat motsatsen. Så i såna fall fungerar argumentet med allting. Bananer har gått att äta hittills, men om 10 år, då kanske dom är giftiga? Microsoft har tillverkat mjukvara hittills, men om 10 år kanske de tillverkar missiler?

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som fick en Anno 2070-känsla i början av Watch Dogs? (kanske för att det är ubisoft som har släppt båda?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Blir du hackad så är du illa ute. Sedan så vill jag vara annonym när jag spelar spel, inte ha en hel internet-profil/namn som folk kan hitta mig på.

Fast för att bli hackad så måste man vara väldigt vårdslös med sitt lösenord och går en på suspekta sidor. Om inte någon hackar Steam vill säga! Har visserligen hänt (jag känner bara till en gång) men det känns osannolikt.

Att man vill vara anonym kan jag förstå. Inte för att jag själv bryr mig om det men förstår om andra vill vara det

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

Snor man pengar och spöar både polisen och skurkar så är man nog någonstans mellan Batman och ond

HAHA, jag fick faktiskt lite "Batman känsla" eftersom man spöade en tjuv och vart jagad av polisen men det kan ju kanske vara roligt att spela ett Assassin's Creed inspirerat Batman

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Super mario såg häftigt ut.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Super mario såg häftigt ut.

Jag tror vi inte såg samma video som dig, men det du såg lät definitivt mer moget än det här vi såg.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Har inte köpt ett spel på fysisk media sen Wrath of the Lich King kom ut. Var också tveksam till Steam förut, men nu använder jag det och det har funkat bra hittills. Visst, man kan fråga sig vad som händer med alla ens betalda spellicenser om Steam skulle gå i konkurs, men antar att det skulle lösa sig. Det löste sig för mig när Direct2drive blev uppköpta av Green Man Gaming. Alla mina köpta spel finns numera på Green Man Gaming istället. Så mina pengar är på att om något skulle hända Steam så skulle något liknande ske.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Arma 3 + Dayz Standalone

Shut up and take my money!

Visa signatur

i5 3570k 4,5Ghz, ASUS GeForce GTX 670 1200Mhz
Projekt M4INSTR3AM

Söker du en bra TS3 server? Besök då tråden: Chippi.se TS3 [Online 24/7]
Privata kanaler kan fixas i PM eller på TS.

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

Raderat lite inlägg samt min egen tillsägelse, diskuterar vidare med aktuell medlem i PM. Håll diskussionen på en vettig nivå, generaliseringar och förolämpningar klarar vi oss utan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

*tråd rensad*

Raderat lite inlägg samt min egen tillsägelse, diskuterar vidare med aktuell medlem i PM. Håll diskussionen på en vettig nivå, generaliseringar och förolämpngar klarar vi oss utan.

Började undra varför mitt inlägg försvann ^^

Är de fortfarande ok om man snackar fördelar/nackdelar om Steam eller ska vi hålla oss till själva spelen?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Superolle:

Började undra varför mitt inlägg försvann ^^

Är de fortfarande ok om man snackar fördelar/nackdelar om Steam eller ska vi hålla oss till själva spelen?

Relevanta diskussioner är givetvis alltid okej sålänge de hålls på rätt nivå.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Relevanta diskussioner är givetvis alltid okej sålänge de hålls på rätt nivå.

Härligt! Då är det bara att formulera om mitt tidigare inlägg!

Är oerhört tacksam för Steam! Dels för alla reor som gjort att jag upptäckt spel som jag troligtvis aldrig hade hittat annars och dels för att jag slipper ha ett förråd enbart för spelfodral!

Förstår att vissa är rädda för att hackas men håller man sig bara till sunt förnuft och inte besöker hemsidor som heter något i stil med hackzsteam.org, freesteamgames.net eller giveusyoursteamaccount.au så tror jag man går säker.
Vad som händer om Steam går i konkurs kan bara tiden utvisa! Har lika svårt att se det hända som att Microsoft eller något annat stort företag som tillhandahåller mjukvara skulle gå i konkurs.
Valve tillverkar ju visserligen spel själv och utsätter sig därmed för en viss risk att spelet inte ska gå med vinst men har svårt att se hur Steam skulle kunna gå omkull då dem även säljer andra tillverkares spel för en del av vinsten.

Edit: Antar alltså att Steam är ett separat bolag och egentligen inte har så mycket att göra med spelstudion.

Permalänk
Medlem

Watch Dogs samt Crysis är ju ett måste

Permalänk
Medlem

Gillade inte Crysis 2 men 3an är grymt mycket bättre och roligare tycker jag

Permalänk

Ska bli intressant att få spela den! Gillade inte alls 2an, men tyckte att det visade att 3an skulle handla om att du skulle få åka runt hela jorden och förstöra "bossen" i 2an över hela världen, lixom, tänk olika världsdelar i Crysis grafik! <3 Blev så besviken när jag hörde att vi skulle tillbaka till New York..

Visa signatur

"If at first you don't suceed, cheat!" -Richard Muthwill

Permalänk
Medlem

awesome trailer...

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|