Resultat för Geforce GTX Titan i 1080p

Permalänk
Medlem

Varför vill man se hur ett 6gb VRAMkort som har ökad minnesbuss som största skillnad i prestanda presterar i 720p? Dom flesta spelen använder väl under 500mb vram i den upplösningen. Titan är ett VÅLDSAMT onödigt köp vid 720p imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

http://media.bestofmicro.com/B/U/373674/original/bf3-average-...

Dat VRAM fps drop

Jag vet då jag har 4x GK104, men 3x 680 fungerar mycket bättre.

Men Tri SLI Titan vilket kort asså

Håller med om att det är bristen på vram som orsakar fps droppen kanske minnesbussen också. Nä blir absolut titan i nästa burk men får se om priset faller ytligare några hundra. Nere på 7945kr nu titan sli skalar väldigt bra verkar det som

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Skrivet av Zaion:

Någon som vet hur många beställningar de är uppe i än?

Nu har jag pratat med Boulevard, de tar in kort direkt. De väntar inte på att kunna beställa i mängder.

//Ola

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem

Hejsan alla på Swedlocker, är en ny medlem men varit en aktiv läsare länge, har en fråga till alla duktiga läsare därute. Det är så att ja har förhandsbokat Geforce GTX Titan kortet sen länge, nu undrar jag om det är värt och vänta på EVGA:s Hydro Copper kort som kommer snart för vattenkylning, jag har annars ett väldigt bra luft flöde i mitt chassi. Men om man vill ha ut maximall effekt av titan kortet behövs vattenkylning eller räcker det med bäst möjliga luftflöddet i chassit. Samt finns det några nackdelar med vattenkylning på grafikkort? Mvh Mjölk

Visa signatur

[Samsung 27 LED 120Hz] - [Cooler Master HAF X Svart] - [Asus P8Z77-V DELUXE] - [Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE] - [Intel Core i7 3770K 3,5Ghz Ivy Bridge klockad till 4,5Ghz] - [Corsair Hydro H80] - [Asus Xonar Essence STX] - [ ZOTAC GeForce GTX 980 4GB AMP Extreme 1450Mhz ] - [SSD 120GB Intel] - [3TB WD Caviar Green] - [4TB Seagate] - Tillbehör QPAD QH-1339 och Razer Mamba 2012, Microsoft Gaming Keyboard. Massor av extra fläktar+fläktkontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Nu har jag pratat med Boulevard, de tar in kort direkt. De väntar inte på att kunna beställa i mängder.

//Ola

okej, då beställer jag nog där ifrån. undrar dock hur de kan vara 500kr billigare än alla andra?

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk
Skrivet av Zaion:

okej, då beställer jag nog där ifrån. undrar dock hur de kan vara 500kr billigare än alla andra?

Ja du jag vet inte, men de var jättetrevliga. Har ingen anledning att misstro dem heller. Pratade med lite folk jag känner i Östersund och de sa att det var en bra butik.

Lite avundsjuk faktiskt, då man själv bor i Sundsvall och här finns det knappt en datorpryl som är värd att köpas. Enbart stora drakar som MM, EG, Siba mfl.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|