Hur många invandrare klarar vi att ta emot som det ser ut nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Om du hade kollat närmare så hade du sett att det finns en vidare länk till DR (Dansk Radio), så det är alltså en rapport som kommer från Danmark och inte från Avpixlat.

Läs rrsten av vad jag skrivit istället så att jag slipper köra en repris på det igen, har redan gjort det en gång idag.

Skrivet av shogun-r:

Aftonbladet och liknande pk-media är inte det källor för att såna som inte lever i och ser verkligheten skall söka bekräftelse hos varandra?

Vad har aftonbladet att göra med saken?
Definera PK-media, när du väl gjort det vill jag ha omfattande och säkerställda exempel på den av dig påtalade bristande kopplingen till verkligheten.
Därefter vill jag att du sammanställer ett kalkylblad där du utifrån låt oss säga ett statistiskt säkert urval av artiklar jämför vinklingen mellan de stora dagstidningarna.

Förresten, se till att artiklarna inte bara handlar om invandring.

Du behöver givetvis inte göra allt själv, be en kompis eller hitta ett vederhäftigt vetenskapligt verk om saken.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Berätta för mig vad du tycker är så bra med dagens invandrings- och flyktingpolitik så tar vi det därifrån?

Nej, du den gubben går inte ska du anklaga mig för något eller vilja utmana mina åsikter så krävs det för det första att du vet vilka de är.
För det andra är det du som ska argumentera på ett korrekt sätt mot min ståndpunkt

Skrivet av shogun-r:

Du kallar Avpixlat rasistiska? OM Avpixlat nu är rasistiska varför får då t ex Hera Lamppu Maduro skriva krönikor och artiklar? Antar att du även tycker att SD är rasistiska. Varför skall och får då samma person ställa upp i kommunalval nästa val för Sverigedemokraterna?

Inte den här heller. Avpixlat är rasister, den korrekta frågan är varför personen du nämner accepteras av dem. När du har svarat på det så ska jag slå sönder det argumentet och resonemanget också (jag lovar, det blir jättefestligt.)

Skrivet av shogun-r:

Rätt larvigt att dra upp argumentet "rasister" men det är väl så när man inte har något bättre att komma med.

Rätt larvigt att försöka mygla sig från det ordet genom att feltolka statistik, använda sig av bristfälliga metoder och spela offer.

Redigering: ett syftningsfel

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk

Jag som växt upp i en förort kan säga på rak hand: STÄNG PORTARNA.

Vi kan inte ens ta hand om dom vi har i landet så om vi vill ha ännu mer problem så visst, ta in alla men vill vi faktiskt lösa problemen vi har nu så stäng portarna.

(Gött o se att minst 3 förstod vad jag menade utan att komplicera skiten ur saken till skillnad från andra)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Jag som växt upp i en förort kan säga på rak arm: STÄNG PORTARNA.

Vi kan inte ens ta hand om dom vi har i landet så om vi vill ha ännu mer problem så visst, ta in alla men vill vi faktiskt lösa problemen vi har nu så stäng portarna.

Dina två slutsatser kan inte härledas från vad du säger.

Vilken förort? Farsta? Vällingby? Bromma?
Vilka portar är det som ska stängas? (lustigt ordval)
På vilket sätt kan vi inte ta hand om "dem" som "vi" redan har?
Vilka är "dem"?
Om "vi" släpper in fler av "dem" vad är det som säger att problemen skulle öka?
Vad menar du med fler? är det en procentuell ökning eller redan fastlagda kvoter?
Vilka är problemen?
Hur ska problemen lösas?
Vilka är "vi" som ska lösa dem?
Vilket samband har problemlösningen med invandringen?

Bygg upp ditt argument, ty det du la fram är alldeles för bristfälligt för att kunna ses som relevant i något sammanhang.

Redigering: 1. Glömde några punkter 2. Rättade en sak i det citerade inlägget 3, Ju mer en läser desto fler saker hittar en.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Skrivet av Huzzbutt:

Dina två slutsatser kan inte härledas från vad du säger.

Vilken förort? Farsta? Vällingby? Bromma?
Vilka portar är det som ska stängas? (lustigt ordval)
På vilket sätt kan vi inte ta hand om "dem" som "vi" redan har?
Vilka är "dem"?
Om "vi" släpper in fler av "dem" vad är det som säger att problemen skulle öka?
Vad menar du med fler? är det en procentuell ökning eller redan fastlagda kvoter?
Vilka är problemen?
Hur ska problemen lösas?
Vilka är "vi" som ska lösa dem?
Vilket samband har problemlösningen med invandringen?

Bygg upp ditt argument, ty det du la fram är alldeles för bristfälligt för att kunna ses som relevant i något sammanhang.

Redigering: 1. Glömde några punkter 2. Rättade en sak i det citerade inlägget 3, Ju mer en läser desto fler saker hittar en.

Man märker att du verkligen anstränger dig för att inte förstå nån utan istället gillar att diskutera för diskuterandets skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Man märker att du verkligen anstränger dig för att inte förstå nån utan istället gillar att diskutera för diskuterandets skull.

Svara på min frågor eller låt det vara klart att du sagt blott är en lös åsikt.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Lägg ner, Kan du inte diskutera och argumentera på en lämplig nivå så ska du inte ens försöka. Jag ger dig en chans till att omformulera ditt tidigare påstående. Misslyckas du med det så har du förlorat på walk over. Skrid till verket.

Svårt att se att du skall få igång någon form av diskussion med ditt sätt att resonera, en vettig diskussion sker sällan eller aldrig efter att en part börjar ställa krav på hur diskussionen skall utföras för att vara legitim.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Svårt att se att du skall få igång någon form av diskussion med ditt sätt att resonera, en vettig diskussion sker sällan eller aldrig efter att en part börjar ställa krav på hur diskussionen skall utföras för att vara legitim.

Det är snarare så att en vettig diskussion kräver en grund av sund argumentation snarare än Feyerabendsk röra.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Permalänk

Vi kan inte ta in lika många invandrare som Tyskland och Frankrike, det finns helt enkelt inte bostäder kvar snart. Inte för att påpeka alla företag som utnyttjar asylboenden för att tjäna pengar. Centern vill till och med se asylboenden hemma hos familjer.

Orter som folk flyttat från pågrund av job brist blir fyllda med invandrande. Hur i hela friden ska dom få jobb?

Alla partier i Sverige skiter fullkomligt i invandrande som kommit in, det handlar bara om röster och pengar. Sverigedemokraterna har passat på utnyttja det till max och är lika dåliga som övriga partier. Enda skillnaden är att de vågar erkänna det som ett problem.

Visa signatur

CPU: E2500k 4.9ghz GPU: AMD 290x

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ett centerpartistiskt utspel, vad är kopplingen till invandrare i beslutsprocessen, eller ska de hållas skyldiga för vad ett parti som knappt klarar 4% spärren säger?

Ja? återigen vad har det med invandrare att göra?

Så ett signalement på en man som kanske har gjort sig skyldig till våldtäktsförsök?
Återigen, vad har det med invandrare att göra?

Skrivet av Rastafelix:

Vi kan inte ta in lika många invandrare som Tyskland och Frankrike, det finns helt enkelt inte bostäder kvar snart. Inte för att påpeka alla företag som utnyttjar asylboenden för att tjäna pengar. Centern vill till och med se asylboenden hemma hos familjer.

Bostadsbrist råder, dock inte överallt, långt från överallt (du tar faktiskt upp det senare.)
Borde inte myglarna som utnyttjar asylboenden bestraffas? Det är väl inte rimligt att neka någon något för att upphandlingen som har gjorts kanske har lett till att individen kanske hamnar hos en myglare?
Det står klart och tydligt I Centerns Idé program att staten ska tvångshyra personlig egendom för sådana ändamål! (nej det gör det inte.)

Skrivet av Rastafelix:

Orter som folk flyttat från pågrund av job brist blir fyllda med invandrande. Hur i hela friden ska dom få jobb?

Arbetsbrist är inte alltid lätt att förstå sig på. För olika yrkesgrupper råder olika villkor.
Men när bruken i Uppland la ner i början av 1900-talet flyttade många av arbetarna till Värmland, där nya bruk startats.
Arbetsplatser skapas dessutom av människor, ju större koncentration av människor desto fler arbeten.
Vidare är det lämpligt att påpeka att demografin i avfolkningsorter i regel ser ut som en upp och ner vänd pyramid, de som lämnat orten tillhör generationerna som kom ut på arbetsmarknaden i samband med och efter industrikrisen på 70-talet och finanskrisen på 90-talet.

Skrivet av Rastafelix:

Alla partier i Sverige skiter fullkomligt i invandrande som kommit in, det handlar bara om röster och pengar. Sverigedemokraterna har passat på utnyttja det till max och är lika dåliga som övriga partier. Enda skillnaden är att de vågar erkänna det som ett problem.

Nej, det är dock bara BSS som väljer att kalla det för invandrings problematik. Resten av partierna ser det som en ekonomisk fråga och då menar jag inte på individ nivå utan hur man ska öka investeringarna i Sverige för att minska arbetslösheten. SD's är att minska antalet människor som kan vara arbetslösa, resten av partierna syftar mer till att öka antalet arbetsplatser.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk

HuzzButt: Varför skulle någon vilja diskutera med dig när det första du slänger ur dig är: Du är rasist

Tydligen får man kalla folk rasist hur som helst i Sverige även på Sweclockers.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

HuzzButt: Varför skulle någon vilja diskutera med dig när det första du slänger ur dig är: Du är rasist

Tydligen får man kalla folk rasist hur som helst i Sverige även på Sweclockers.

Läs igenom diskussionen och kom inte med ogrundade anklagelser, är du sedan övertygad om att jag gjort det du påstår så kan du bifoga det stycke vari jag gör det.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Läs igenom diskussionen och kom inte med ogrundade anklagelser, är du sedan övertygad om att jag gjort det du påstår så kan du bifoga det stycke vari jag gör det.

Jag skrev ett inlägg och hävdade bland annat att invandrare är betydligt mer kriminella (23 ggr) än danskar, det följde med en länk och där fanns en vidare länk till Dansk Radio DR där man kunde läsa vidare.

Så här bemötte du det inlägget : "Avpixlat är inte en källa det är ett sätt för dig och dina åsiktsfränder (rasister) att söka bekräftelse hos varandra. "

Det var det absolut första (vad jag vet) som du skrev till mig. Hur skall jag tolka det om inte att du anser att jag är rasist?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Jag skrev ett inlägg och hävdade bland annat att invandrare är betydligt mer kriminella (23 ggr) än danskar, det följde med en länk och där fanns en vidare länk till Dansk Radio DR där man kunde läsa vidare.
Så här bemötte du det inlägget : "Avpixlat är inte en källa det är ett sätt för dig och dina åsiktsfränder (rasister) att söka bekräftelse hos varandra.
Det var det absolut första (vad jag vet) som du skrev till mig. Hur skall jag tolka det om inte att du anser att jag är rasist?

Nej du har rätt det finns inget annat sätt, jag borde ha skrivit (rasister och de som inte fattat Avpixlat är en sida av rasister för rasister)

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Läs rrsten av vad jag skrivit istället så att jag slipper köra en repris på det igen, har redan gjort det en gång idag.

Vad har aftonbladet att göra med saken?
Definera PK-media, när du väl gjort det vill jag ha omfattande och säkerställda exempel på den av dig påtalade bristande kopplingen till verkligheten.
Därefter vill jag att du sammanställer ett kalkylblad där du utifrån låt oss säga ett statistiskt säkert urval av artiklar jämför vinklingen mellan de stora dagstidningarna.

Förresten, se till att artiklarna inte bara handlar om invandring.

Du behöver givetvis inte göra allt själv, be en kompis eller hitta ett vederhäftigt vetenskapligt verk om saken.

Hela näthatsdebatten och snedvridningen av denna är väl ett ganska bra och simpelt exempel. pk-media har legat på som hökar och pratat sig varma om näthat, att det är den svenska vita mannen som är SD-sympatisör som förtrycker invandrare, kvinnor och speciellt kvinnliga journalister. Du kan knappast missa det om du inte bott under en sten hela vintern. Sändes bland annat ett program i Uppdrag Granskning som handlade om näthat. Där fick vi bland annat höra om Julia 21 som näthatades, alla som kan tänka insåg dock rätt snabbt att dom som näthatade henne inte var svenskar. Det speciellt med tanke på att dom intervjuade en invandrarkille som öppet sa att hon förtjänade det. Nu till den intressanta delen av historien.

Flera kvinnliga journalister och programledare läste upp alla grovt kränkande saker som dom fått i mailboxen. Detta gav ännu mer vind i seglen och t ex Katarina Mazetti på Aftonbladet spann iväg som bara tusan. Det ordnades bland annat en träff på journalistklubben där dom bjöd in Avpixlat och Mats Dagerlid. Allt för att sätta han på plats och berätta hur läsarna på Avpixlat som enligt dom är SD-sympatisörer står för näthatet.

Nu har det dock avslöjats att en av dom värsta näthatarna och som skickade många av hotelserna egentligen var Socialdemokrat och svart. http://www.friatider.se/sveriges-varsta-nathatare-sosse http://avpixlat.info/2013/02/21/hotbreven-i-uppdrag-gransknin... det sjukaste av allt är dock att han redan blev dömd i Oktober och att uppdrag granskning och även Aftonbladet borde känt till detta. Dom ljög alltså för att få det till den vinkling som passar dom. Två andra tillhörande bland S och V är också redan dömda eller åtalade för näthat mot dom personer som det pratats om.

Tycker det säger det mesta. Om du inte tror mig så kan du ju kolla upp Marcus Arnesson och se vad du hittar.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

HuzzButt: Varför skulle någon vilja diskutera med dig när det första du slänger ur dig är: Du är rasist

Tydligen får man kalla folk rasist hur som helst i Sverige även på Sweclockers.

Personligen har jag inget problem ifall någon kallar mig rasist. Ifall det är rasistiskt att vara stolt över sitt land, sin flagga och att vara oroad över att invandrare är överrepresenterade när det gäller brott...så ja, kalla mig gärna rasist.

Som sagt, har inga problem med kvalificerad arbetskraft från hela världen, vill dock att immigrationsverket inte ska ta in folk som har låg utbildning eftersom de enbart kommer att kosta samhället pengar istället för att bidra

Tycker inte det är för mycket begärt att ifall man har utländsk härkomst och blir dömd för ett brott ska man sparkas ut

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Hela näthatsdebatten och snedvridningen av denna är väl ett ganska bra och simpelt exempel. pk-media har legat på som hökar och pratat sig varma om näthat, att det är den svenska vita mannen som är SD-sympatisör som förtrycker invandrare, kvinnor och speciellt kvinnliga journalister. Du kan knappast missa det om du inte bott under en sten hela vintern. Sändes bland annat ett program i Uppdrag Granskning som handlade om näthat. Där fick vi bland annat höra om Julia 21 som näthatades, alla som kan tänka insåg dock rätt snabbt att dom som näthatade henne inte var svenskar.

Antingen menar du här att "PK-media" (som du ännu inte definerat) riktade en kampanj mot SD och alla vita svenska män där de öppet anklagade dem för allt näthat?
eller så menar du att det var "ickesvenskar" som stod för lejonparten av hatet. Du kanske menar att det i det isolerade fallet du tar upp handlar om icke svenskar som "näthatat"

Ingen av slutsatserna eller exemplena säger något om "PK-media" eller visst om du har belägg för att kampanjen mot Näthat öppet gick ut på att uteslutande anklaga BSS-sympatisörer för att "näthata"

Skrivet av shogun-r:

Det speciellt med tanke på att dom intervjuade en invandrarkille som öppet sa att hon förtjänade det. Nu till den intressanta delen av historien.
Flera kvinnliga journalister och programledare läste upp alla grovt kränkande saker som dom fått i mailboxen. Detta gav ännu mer vind i seglen och t ex Katarina Mazetti på Aftonbladet spann iväg som bara tusan. Det ordnades bland annat en träff på journalistklubben där dom bjöd in Avpixlat och Mats Dagerlid. Allt för att sätta han på plats och berätta hur läsarna på Avpixlat som enligt dom är SD-sympatisörer står för näthatet.

Speciellt och speciellt, en enstaka dumskalle är inget som kan underbygga ett generaliserande resonemang(det motbevisar även din tes att det hela var ämnat som ett attack mot Avpixlat och Jimmies gäng)

Skrivet av shogun-r:

Nu har det dock avslöjats att en av dom värsta näthatarna och som skickade många av hotelserna egentligen var Socialdemokrat och svart. http://www.friatider.se/sveriges-varsta-nathatare-sosse http://avpixlat.info/2013/02/21/hotbreven-i-uppdrag-gransknin... det sjukaste av allt är dock att han redan blev dömd i Oktober och att uppdrag granskning och även Aftonbladet borde känt till detta. Dom ljög alltså för att få det till den vinkling som passar dom. Två andra tillhörande bland S och V är också redan dömda eller åtalade för näthat mot dom personer som det pratats om.
Tycker det säger det mesta. Om du inte tror mig så kan du ju kolla upp Marcus Arnesson och se vad du hittar.

Riktigt intressant! En svart socialdemokrat som råkar vara ett rikspucko. En fråga på det: Kan vi med hjälp av den informationen sluta oss till något av följande:
1. Att alla svarta är näthatare
2. Att alla Socialdemokrater är näthatare
3. Att alla svarta Socialdemokrater är näthatare?
4. Att svarta näthatar lika mycket som vita svenska män?
5. Att socialdemokrater näthatar lika mycket som icke socialdemokratiska vita svenska män?
6. Att killen i fråga är en skitstövel?

Ljög dom verkligen? Sa dom att det inte var en svart socialdemokrat?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Personligen har jag inget problem ifall någon kallar mig rasist. Ifall det är rasistiskt att vara stolt över sitt land, sin flagga och att vara oroad över att invandrare är överrepresenterade när det gäller brott...så ja, kalla mig gärna rasist.

Som sagt, har inga problem med kvalificerad arbetskraft från hela världen, vill dock att immigrationsverket inte ska ta in folk som har låg utbildning eftersom de enbart kommer att kosta samhället pengar istället för att bidra

Tycker inte det är för mycket begärt att ifall man har utländsk härkomst och blir dömd för ett brott ska man sparkas ut

Jag tycker det är tråkigt att bli kallad rasist bara för jag tycker att Sverige tar in allt för mycket invandrare. Kompisar till mig med utländsk härkomst vet inte riktigt vad dom ska tro om mig. För överallt i media skyltas det med att tycker man att invandringen är för hög då ska man fan få veta att man är rasist.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jag skall börja med att skriva lite av det som jag tycker är fel med dagens invandringspolitik. Några saker som visar att det inte står helt rätt till med vårt samhälle idag.

Idag tar vi emot invandrare som kommer från olika delar av världen utan någon som helst kontroll och det är väldigt lätt för en s.k flykting att ljuga sig in i landet. Att flyktingar ljuger finns det dokumenterade bevis för i bland annat Norge http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=1010798... Det jag tycker man först skall fundera på är "är det rätt människor som kommer hit?" Dom som har det allra svårast på sina orter där dom är strandsatta har dom någon möjlighet att komma till Sverige som ligger halvvägs på andra sidan jordklotet? Mitt svar är oftast NEJ!. Det finns även gott om uppgifter som visar att man hjälper få människor på detta sätt och man hade hjälpt många fler genom att hjälpa på plats.

Idag ser man det som en rättighet att alla skall få komma till Sverige om dom vill och C och MP har en i det närmaste helt liberal politik för invandrare skall få komma till Sverige om dom vill. Det är samtidigt som Sverige är det mest generösa landet i världen med bidrag till sk flyktingar som kommer hit. Som exempel kan nämnas att en Somalisk mor som kommer hit med 3 eller 4 barn får ungefär 21800:- skattefritt på månad.

Är det rätt att ta hit folk som varken kan eller vill anpassa sig till det svenska systemet, svensk kultur och svenska seder? Ett antal kan inte ens prata svenska efter ett antal år i landet. Är det rätt att ta hit folk utan några som helst krav på språk och kunskaper om landet dom skall vistas i?

Hjälp hjälper bäst på plats och inte att ta hand om folk här, men även om man nu tycker att det är bättre att ta hand om folk här. Vi säger att dom är riktiga flyktingar som flyr undan krig och hemskheter. Borde man inte kunna förvänta sig lite tacksamhet och att folk är nöjda med att komma i säkerhet? Finns flera artiklar och andra saker som belyser hur invandrare som kommer hit INTE är nöjda över att ha kommit hit av olika anledningar. Skall posta några källor men finns som sagt mycket fler. Så här nöjda är t ex Somalierna i Katrineholm http://www.youtube.com/watch?v=VjtD8CL5_0Q detta är en del av en film som visar hur nöjda flyktingarna är på en flyktingförläggning http://www.youtube.com/watch?v=urWJ317PJAI&list=UU7TMGm3eYEac...

Är det rätt att Sverige delar ut medborgarskap som att dom låg i cornflakespaket? I Danmark måste man t ex klara av vissa tester och bott i landet i 7 år. I Sverige ger man t om medborgarskap till invandrare som blivit dömda för mord. Märk väl att man ger dom medborgarskapet efter mordet. Hittar tyvärr inte länken men skall nog hitta fram länken om det är nödvändigt som "bevis".

Är det rätt att stötta en religion i Sverige så öppet och utan insyn som man gör som är starkt kvinnoförnedrande. Uppdrag Granskning har bland annat haft fler program om hur muslimska imaner säger att det inte är något fel att slå sin fru eller att ha flera fruar. Hur väl rimmar det med jämställdhet?

Hur ser det ut i skolan? Är det rätt att man har invandrarbarn i skolan som ser ner på Svenskar och kallar dom svennebananer. Som ser ner på kristendom och säger att kristna är dom onda? Givetvis har dom lärt sig detta av sina föräldrar. Detta trots att ett kristet land tagit emot dom med öppna armar. http://avpixlat.info/2013/02/08/hej-svensk-dyster-framtidsbil...

Kostnaderna för själva invandringen uppgår enligt en gammal forskningsrapport gjord av en professor till 2% av BNP, alltså drygt 45-65 Miljarder (hittar tyvärr inte källan men kan kanske leta fram den). Det finns inga bostäder till våra ungdomar och vi har stark bostadsbrist i Sverige. Arbetslösheten är drygt 10% och ungdomsarbetslösheten närmare 30% är det då rätt att ta hit ännu fler människor? Kostnaderna för socialbidrag rusar i höjden och många kommuner börjar klaga över att dom sitter i skiten. Uddevalla är ett exempel där jag postat inlägg tidigare i tråden. I Malmö närmar sig kostnaderna för socialbidrag 1 Miljard kronor per år, detta i Sveriges mest invandringsstätta del av Sverige. http://www.friatider.se/malmo-nastan-1-miljard-i-socialbidrag

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Så här ser situationen ut i Hjällbo utanför Göteborg.

"Förorten Hjällbo i Göteborg började som en vision om det perfekta svenska medelklass-samhället, men på några år försvann en fjärdedel av befolkningen.

I dag har 88,9 procent av invånarna i Hjällbo utländsk bakgrund.

Arbetslösheten är dubbelt så hög som i övriga Göteborg, var tredje lämnar grundskolan utan behörighet till gymnasiet och medelinkomsten har fastnat på 10 000 kronor. Drömmen har kraschat."

http://avpixlat.info/newsdesk/forortsdrommen-hjallbo-forvandl...

Kriminalitet kan man älta i all oändlighet och eftersom du inte ens är mottaglig för dom enklaste av påståenden och alltid skall vrida och vända allt så är det meningslöst att diskutera detta. Någon kanske har nöje av att läsa följande sammanställning som är gjort av rådata. Kom nu inte och säg att det inte stämmer eller är lögn för då kan du fan göra en egen sammanställning som bevisar motsatsen. Källorna står ju så bara att börja

http://affes.wordpress.com/2013/02/12/ar-sociala-problem-vanl... här är även en graf för att åskådliggöra sammanhanget http://s1252.beta.photobucket.com/user/braincemented/media/Br... som man ser så pekar linjen klart uppåt när andelen utlänningar ökar.

Många uppmärksammade händelser senaste tiden förstärker dock bilden av att invandrarungdomar oftast är inblandade i brott och stök. Upploppen på skolor i Göteborg (nästan bara utlänningar) , bråk av invandrargäng på biosalonger i Malmö som är så utbrett så det börjar bli ett problem. Är några händelser.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Antingen menar du här att "PK-media" (som du ännu inte definerat) riktade en kampanj mot SD och alla vita svenska män där de öppet anklagade dem för allt näthat?
eller så menar du att det var "ickesvenskar" som stod för lejonparten av hatet. Du kanske menar att det i det isolerade fallet du tar upp handlar om icke svenskar som "näthatat"

Ingen av slutsatserna eller exemplena säger något om "PK-media" eller visst om du har belägg för att kampanjen mot Näthat öppet gick ut på att uteslutande anklaga BSS-sympatisörer för att "näthata"

Speciellt och speciellt, en enstaka dumskalle är inget som kan underbygga ett generaliserande resonemang(det motbevisar även din tes att det hela var ämnat som ett attack mot Avpixlat och Jimmies gäng)

Riktigt intressant! En svart socialdemokrat som råkar vara ett rikspucko. En fråga på det: Kan vi med hjälp av den informationen sluta oss till något av följande:
1. Att alla svarta är näthatare
2. Att alla Socialdemokrater är näthatare
3. Att alla svarta Socialdemokrater är näthatare?
4. Att svarta näthatar lika mycket som vita svenska män?
5. Att socialdemokrater näthatar lika mycket som icke socialdemokratiska vita svenska män?
6. Att killen i fråga är en skitstövel?

Ljög dom verkligen? Sa dom att det inte var en svart socialdemokrat?

Nä men det bevisar att dom värsta hoten inte kom från det håll som pk-media med Aftonbladet och då speciellt Katarina Mazetti hävdat hela tiden och verkligen dragit i långbänk och gottat sig åt. Varken hudfärg eller politik ideologi stämde på den "signalementet" vit man och sverigedemokrat. Att sedan två andra personer åkt fast för dom grova hoten också dom hemmahörande på vänsterkanten.

Snälla kan du inte ens komma fram till dom enklaste av slutsatser själv? Du beter dig verkligen som att du skulle vara dummare än ett tåg. Har jag t ex hävdat att alla svarta är näthatare? Säger som en annan i tråden, ta ur alu-pinnen ur röven och sluta tänk som en robot. Skall du leka gnällkärring kan du komma med något konkret själv.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Jag skall börja med att skriva lite av det som jag tycker är fel med dagens invandringspolitik. Några saker som visar att det inte står helt rätt till med vårt samhälle idag.

Jag är laddad och hoppas på att bli förluffad

Skrivet av shogun-r:

Idag tar vi emot invandrare som kommer från olika delar av världen utan någon som helst kontroll och det är väldigt lätt för en s.k flykting att ljuga sig in i landet. Att flyktingar ljuger finns det dokumenterade bevis för i bland annat Norge http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=1010798...

Det finns dokumenterade bevis för att människor i vilken kategori du än väljer ljuger, säger dock inget om gruppen i stort

Skrivet av shogun-r:

Det jag tycker man först skall fundera på är "är det rätt människor som kommer hit?" Dom som har det allra svårast på sina orter där dom är strandsatta har dom någon möjlighet att komma till Sverige som ligger halvvägs på andra sidan jordklotet? Mitt svar är oftast NEJ!.

Vilka är "rätt människor"

Skrivet av shogun-r:

Det finns även gott om uppgifter som visar att man hjälper få människor på detta sätt och man hade hjälpt många fler genom att hjälpa på plats.

Nu är det oklart vad du menar, menar du att det är få av de som får hjälpen som blir hjälpta av dem eller att det är få som har tillgång till hjälpen?
Hjälper man fler lika mycket eller mindre?

Skrivet av shogun-r:

Idag ser man det som en rättighet att alla skall få komma till Sverige om dom vill och C och MP har en i det närmaste helt liberal politik för invandrare skall få komma till Sverige om dom vill. Det är samtidigt som Sverige är det mest generösa landet i världen med bidrag till sk flyktingar som kommer hit. Som exempel kan nämnas att en Somalisk mor som kommer hit med 3 eller 4 barn får ungefär 21800:- skattefritt på månad.

Intressant. du säger förresten sk flyktingar, du borde presentera dina kriterier för vilka som ska kallas flyktingar.

21800 i bidrag? skattefritt! Skattefria bidrag, det var det jävligaste!
men men.

Barnbidrag för fyra barn 5.814kr
det lämnar drygt 16000 att förklaras
om vi antar att individen inte har ett jobb så får vi räkna på det. Säg att hon har en 90kvm lägenhet i en mindre stad med 6000kr i hyra. Det innebär att bostadsbidraget landar på: 4 600kr
11400 kvar
Månne det var de här 11400 kr du är upprörd över eller är det alltihopa?

nåväl (höftar med att familjen består 1st 7 årig pojke. 1 11årig flicka 1 14 årig pojke och en 17 årig flicka
Konsumentverket beräknar hushålletskostnader för fem personer till: 2250kr
Matkostnaderna för hushållet blir på samma sida: 7480kr
Övriga kostnader (kläder hygien och dylikt): 8530
sen var det hyran: 6000kr
Och så lite el (höftar): 1000kr

=25260kr

Antingen är du förbannad för att de får bidrag överhuvudtaget, säg det rätt ut då.
Eller så är du förbannad på storleken men det ligger 3460kr under Konsumentverkets beräkning.

Skrivet av shogun-r:

Är det rätt att ta hit folk som varken kan eller vill anpassa sig till det svenska systemet, svensk kultur och svenska seder? Ett antal kan inte ens prata svenska efter ett antal år i landet. Är det rätt att ta hit folk utan några som helst krav på språk och kunskaper om landet dom skall vistas i?

Du menar alltså att flyktingarna innan de lämnat krigssituationen ska lära sig svenska, svensk kultur och svenska seder?
Vad är svensk kultur och svenska seder?
Vilken nivå av svenskakunskaper ska krävas?

Ska det antalet som inte kan prata svenska efter några år i landet avgöra de andras öden?

Skrivet av shogun-r:

Hjälp hjälper bäst på plats och inte att ta hand om folk här, men även om man nu tycker att det är bättre att ta hand om folk här. Vi säger att dom är riktiga flyktingar som flyr undan krig och hemskheter. Borde man inte kunna förvänta sig lite tacksamhet och att folk är nöjda med att komma i säkerhet?

Hur ska dom visa sin tacksamhet? Vad vore lämpligt?

Skrivet av shogun-r:

Finns flera artiklar och andra saker som belyser hur invandrare som kommer hit INTE är nöjda över att ha kommit hit av olika anledningar.

Nåja du borde lägga ditt källor som visar påd e som är nöjda och tacksamma också. I bevisbördan ligger det också att vara objektiv

Skrivet av shogun-r:

Skall posta några källor men finns som sagt mycket fler.

Som sagt, se till att du visar båda sidor av myntet så att det åtminstone kan göras en kvantitativ undersökning

Skrivet av shogun-r:

Så här nöjda är t ex Somalierna i Katrineholm http://www.youtube.com/watch?v=VjtD8CL5_0Q detta är en del av en film som visar hur nöjda flyktingarna är på en flyktingförläggning http://www.youtube.com/watch?v=urWJ317PJAI&list=UU7TMGm3eYEac...

Verkar som att de demonstrerar mot en avvisning, Ja jag undrar också varför de inte är ödmjukt tacksamma inför att avvisas.

Skrivet av shogun-r:

Är det rätt att Sverige delar ut medborgarskap som att dom låg i cornflakespaket? I Danmark måste man t ex klara av vissa tester och bott i landet i 7 år. I Sverige ger man t om medborgarskap till invandrare som blivit dömda för mord. Märk väl att man ger dom medborgarskapet efter mordet. Hittar tyvärr inte länken men skall nog hitta fram länken om det är nödvändigt som "bevis".

Lag (2001:82) om svenskt medborgarskap
11 § En utlänning kan efter ansökan beviljas svenskt medborgarskap (naturaliseras), om han eller hon har
1. styrkt sin identitet,
2. fyllt arton år,
3. permanent uppehållstillstånd i Sverige,
4. hemvist här i landet
a) sedan två år i fråga om dansk, finländsk, isländsk eller norsk medborgare,
b) sedan fyra år i fråga om den som är statslös eller att bedöma som flykting enligt 4 kap. 1 § utlänningslagen (2005:716),
c) sedan fem år i fråga om övriga utlänningar, och
5. haft och kan förväntas komma att ha ett hederligt levnadssätt. Lag (2005:722).

Det är lagen och så är den skriven.

Medborgarskapstest är en intressant idé om vi skulle ha sådant i Sverige så måste språkkunskaperna i svenska jämställas med minoritetsspråken
så kunskaper i Romani chib, Jiddisch, Samiska, Finska och Tornedalsfinska måste anses tillräckliga.

Skrivet av shogun-r:

Är det rätt att stötta en religion i Sverige så öppet och utan insyn som man gör som är starkt kvinnoförnedrande. Uppdrag Granskning har bland annat haft fler program om hur muslimska imaner säger att det inte är något fel att slå sin fru eller att ha flera fruar. Hur väl rimmar det med jämställdhet?

Återigen använder du enskilda människor för att fördöma en hel grupp.
Katolska kvinnor får inte bli präster, Judiska kvinnor får i regel inte bli rabbiner, Flertalet av frikyrkorna har liknande ideér.
Men låt mig påpeka det fullkomligt orimliga i ditt resonemang, du anser att muslimer inte är kapabla till att anpassa sig till sekulära lagar.

Skrivet av shogun-r:

Hur ser det ut i skolan? Är det rätt att man har invandrarbarn i skolan som ser ner på Svenskar och kallar dom svennebananer.

Är det rätt att Svenska barn kallar invandrare för dumma saker? givetvis inte och inte det du skriver heller men återigen dömer du en folkgrupp efter några individers beteende

Skrivet av shogun-r:

Som ser ner på kristendom och säger att kristna är dom onda? Givetvis har dom lärt sig detta av sina föräldrar. Detta trots att ett kristet land tagit emot dom med öppna armar.

Den här var ny! Du sa förövrigt att Islam var "ondskefullt" har du lärt dig det av dina föräldrar?
Gör alla det förresten? Säger alla icke-kristna invandrare att kristendomen är ondskefull?

Pytt, försök med nåt annat.

Skrivet av shogun-r:

Kostnaderna för själva invandringen uppgår enligt en gammal forskningsrapport gjord av en professor till 2% av BNP, alltså drygt 45-65 Miljarder (hittar tyvärr inte källan men kan kanske leta fram den).

Gör det. Ty en gammal forskningsrapport är inte nödvändigtvis aktuell idag. Professorer finns det många av, många bra några dåliga, vore trevligt att få fram namnet på denne "professor" Professor är förövrigt en person som innehar en professur det är alltså inte en akademisk titel.

Skrivet av shogun-r:

Det finns inga bostäder till våra ungdomar och vi har stark bostadsbrist i Sverige. Arbetslösheten är drygt 10% och ungdomsarbetslösheten närmare 30% är det då rätt att ta hit ännu fler människor?

Det finns en massa bostäder, oftast på ställen som folk inte vill bo av olika anledningar. Vill du ha en lägenhet i Husby kan du nästan flytta in direkt. VIll du ha en på Söder kan du lika gärna drömma en enhörning.

Arbetslösheten är inte drygt 10% (drygt används för uppskattningar där det uppskattade värdet är större än siffran/siffrorna som presenteras.)
Arbetslösheten är 8-8,4 procent
Ungdomsarbetslösheten är för många svår förståelig. I regel har ungdomar flera kortare arbetslöshetsperioder mellan kortare anställningar. Den faktiska arbetslösheten är därmed lägre än mätvärdet. Där ska också tilläggas att man i Sverige har lagt sig till med ett beteende som inte finns i utlandet nämligen sabbatsåren mellan gymnasiet och högskolan, det innebär att det varje förs in ungefär lika många som tas ut ur det segmentet pga studier.

Nog kan man som BSS minska andelen arbetslösa genom att minska befolkningsstorleken, eller så kan man som resten av riksdagspartierna: jobba för ökade investeringar för att öka antalet arbetstillfällen

Skrivet av shogun-r:

Kostnaderna för socialbidrag rusar i höjden och många kommuner börjar klaga över att dom sitter i skiten. Uddevalla är ett exempel där jag postat inlägg tidigare i tråden. I Malmö närmar sig kostnaderna för socialbidrag 1 Miljard kronor per år, detta i Sveriges mest invandringsstätta del av Sverige. http://www.friatider.se/malmo-nastan-1-miljard-i-socialbidrag

Är det invandrarnas fel? (presentera en annan källa(som hänvisar till källmaterialet) eller direkt till källmaterialet.
Att kommuner klagar är inget nytt, du ska bara höra vad dom säger om Pensioner, Skolan och Äldreomsorgen.

Men nu är det inte det som är problemet. Du borde ta upp Etableringstiden, hur lång tid tar det för en genomsnittlig invandrare att etablera sig på den svenska arbetsmarknaden?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Så här ser situationen ut i Hjällbo utanför Göteborg.

"Förorten Hjällbo i Göteborg började som en vision om det perfekta svenska medelklass-samhället, men på några år försvann en fjärdedel av befolkningen.

I dag har 88,9 procent av invånarna i Hjällbo utländsk bakgrund.

Arbetslösheten är dubbelt så hög som i övriga Göteborg, var tredje lämnar grundskolan utan behörighet till gymnasiet och medelinkomsten har fastnat på 10 000 kronor. Drömmen har kraschat."

http://avpixlat.info/newsdesk/forortsdrommen-hjallbo-forvandl...

Så den demografiska situationen har förändrats? Presentera en vettig källa.
Södermalm var Stockholms arbetar kvarter, nu är det inte längre det.
När ett område blir homogent så förstärks både positiva och negativa beteenden.
Handlar det om ett lågkostnads område så blir det helt enkelt så att de som tjänar minst eller inget alls förpassas dit och de negativa aspekter som gör samman med socioekonomisk utsatthet kommer förstärkas.

Just raden "det perfekta medelklassamhället" får mig att fnissa, så sa man om det mesta som byggdes i samband med miljonprogrammet, det är knappast en unik vision utan något som hör samman med alla stora investeringar. Det finns inte en chans att plankontoret skulle dra till med "Ett sunkigt avlastningsområde"

Skrivet av shogun-r:

Kriminalitet kan man älta i all oändlighet och eftersom du inte ens är mottaglig för dom enklaste av påståenden och alltid skall vrida och vända allt så är det meningslöst att diskutera detta. Någon kanske har nöje av att läsa följande sammanställning som är gjort av rådata. Kom nu inte och säg att det inte stämmer eller är lögn för då kan du fan göra en egen sammanställning som bevisar motsatsen. Källorna står ju så bara att börja
http://affes.wordpress.com/2013/02/12/ar-sociala-problem-vanl... här är även en graf för att åskådliggöra sammanhanget http://s1252.beta.photobucket.com/user/braincemented/media/Br... som man ser så pekar linjen klart uppåt när andelen utlänningar ökar.

Nej jag är inte mottaglig till lösryckta påståenden och trams, jag kräver att de är motiverade och bygger ett vetenskapligt resonemang.
Det är upp till dig att sammanställa dem och lägga fram dem om du vill övertyga mig, du har bevisbördan.

Hrhr, larv!
Anmälda brott? men det roliga det du verkligen inte verkar fatta är det andra helt självklara sambandet som siffrorna visar, något som inte alls har med invandrare att göra. Det är en lista över Kommuner! Kommuner! inte stadsdelar utan Kommuner! woo Kommuner! och vilka ligger i topp? Jo de största kommunerna!
det stora undantaget är Haparanda som är pytteliten. Kan man utläsa att det är invandrarna som begår brott? nepp.
(det skulle innebära att om invandrare samlades i grupp så skulle de begå fler brott)
Nej man kan utläsa att det finns flest invandrare i storstadsområdena. Man kan också utläsa att det begås flest brott i storstadsområden men man kan inte som jag precis sa, utläsa att det är invandrarna som begår dem.

Skrivet av shogun-r:

Många uppmärksammade händelser senaste tiden förstärker dock bilden av att invandrarungdomar oftast är inblandade i brott och stök. Upploppen på skolor i Göteborg (nästan bara utlänningar) , bråk av invandrargäng på biosalonger i Malmö som är så utbrett så det börjar bli ett problem. Är några händelser.

Vederhäftiga källor och kvantitativ sammanställning behöver du presentera här

Skrivet av shogun-r:

Nä men det bevisar att dom värsta hoten inte kom från det håll som pk-media med Aftonbladet och då speciellt Katarina Mazetti hävdat hela tiden och verkligen dragit i långbänk och gottat sig åt. Varken hudfärg eller politik ideologi stämde på den "signalementet" vit man och sverigedemokrat. Att sedan två andra personer åkt fast för dom grova hoten också dom hemmahörande på vänsterkanten.

källor som visar på att Katarina Mazetti först och främst anklagat BSS för att "näthata" henne och sedan källor som visar på att så inte var fallet
Så två av näthatarna hörde till vänsterkanten? Vad har det med något att göra förutom att just dom två var näthatare?

Skrivet av shogun-r:

Snälla kan du inte ens komma fram till dom enklaste av slutsatser själv? Du beter dig verkligen som att du skulle vara dummare än ett tåg. Har jag t ex hävdat att alla svarta är näthatare? Säger som en annan i tråden, ta ur alu-pinnen ur röven och sluta tänk som en robot. Skall du leka gnällkärring kan du komma med något konkret själv.

Pytt, kom inte med personangrepp du förlorar bara själv trovärdighet på det.
Du bör presentera motargument istället kasta ur dig fler och fler ihåliga argument.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Så nu har vi flera olika källor från olika länder angående kriminaliteten bland utlänningar. Alla visar på att utlänningar är kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken.

För att sammanfatta....

Egen sammanställd statistik från källor som nämns http://s1252.beta.photobucket.com/user/braincemented/media/Br... http://affes.wordpress.com/2013/02/12/ar-sociala-problem-vanl...

Från Norge http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/brottslighet-bland-invan...

Ytterligare en undersökning från Norge som visar att invandrare är överrepresenterade, denna gången i Telemark http://www.nrk.no/contentfile/file/1.10909640!innvandrarkim.p...

Danmark http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/02/25/200705.htm

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Så nu har vi flera olika källor från olika länder angående kriminaliteten bland utlänningar. Alla visar på att utlänningar är kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken.

För att sammanfatta....

Egen sammanställd statistik från källor som nämns http://s1252.beta.photobucket.com/user/braincemented/media/Br... http://affes.wordpress.com/2013/02/12/ar-sociala-problem-vanl...

Från Norge http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/brottslighet-bland-invan...

Ytterligare en undersökning från Norge som visar att invandrare är överrepresenterade, denna gången i Telemark http://www.nrk.no/contentfile/file/1.10909640!innvandrarkim.p...

Danmark http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/02/25/200705.htm

Den första länken är en graf som inte hänvisar till ett källmaterial. Det är inte en källa, det är en bild på ett diagonalt streck och några prickar mot en randig bakgrund och några siffor.
De övriga tar inte hänsyn till andra faktorer och ingen av dem handlar om Sverige.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Topic är "Hur många invandrare klarar vi att ta emot som det ser ut nu?"

Min åsikt är att invandringen starkt bör begränsas eller helst tillsvidare att den i det närmaste upphör.... pga....

- Integrationen funkar dåligt, Sverige blir bara mer och mer segregerat.

- Arbetslösheten är skyhög och arbetslösheten från invandrare är ännu högre.

- Kostnaderna med invandring har rusat i höjden och välfärden som äldrevård och sjukvård sjunker så därför bör man fundera på hur denna ekvationen skall gå ihop och ge ett fungerande samhälle.

- Det är väldigt stor bostadsbrist mer eller mindre över hela landet och det finns knappt bostäder till såna som vill flytta hemifrån.

- Kriminaliteten ökar stadigt och jag tycker man kan krävs korten på bordet och undersöka vad den beror på. Så ha gjorts i våra grannländer och läsningen är inte direkt munter gällande kriminalitet.

Det jag tycker man kan krävs (minst) är :

- Krav för språktester och kunskaper gällande landet man skall bo i (som t ex finns i Danmark)

- Förlänga tiden och kraven för att bli medborgare

- Bli av med sitt medborgarskap och utvisning om man begår kriminalitet

- S.k papperslösa flyktingar som kommer hit och säger att man inte har någon ID-handling skall inte funka lika lättvindigt.

- Sänka bidragen rejält och att det skall finnas ett behov för folk man tar hit. Modell enligt som det var på 60-70-talet.

- Ställa högre krav på sysselsättning bland invandrare. (modell likt det som är på väg att införas i Danmark).

- S.k flyktingar som tas emot skall få temporära uppehållstillstånd där dom åker tillbaka när konflikterna från dom områden dom kommer ifrån är över.

Det är några av dom saker jag anser....

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Personligen har jag inget problem ifall någon kallar mig rasist. Ifall det är rasistiskt att vara stolt över sitt land, sin flagga och att vara oroad över att invandrare är överrepresenterade när det gäller brott...så ja, kalla mig gärna rasist.

Det är lugnt men när man börjar antyda att bara för att man kommer från ett annat land så är man genetiskt belagd att begå brott, då börjar man gå ut i dimman.

Säger verkligen inte att du tänker så utan bara säger det allmänt. Nationalitet har inget med brott att göra.

Anledningen till att utlänningar utger den större delen av kriminaliteten är för att staten packar ihop flera tusen pers som precis kommit från ett land i krig där dom sett precis allt och lite till.
Ger dom lite soc-bidrag och en svenska bok "hejsvejs"
Och är allmänt extremt fattiga vilket föder kriminalitet.

Jobba på Mcdonalds eller tjäna 5000kr veckan på att sälja Cannabis? Jag vet vad jag hade gjort (och har gjort).
Det är inte många som växt upp i förorten som kan ta sig ur skiten och starta ett riktigt liv, det låter jävligt lätt men det är sjukt svårt.

Sen är en förort som ett enda stort virus. Äldre grabbar snor hojar etc, deras små bröder ser detta vid en ung ålder och blir indoktrinerade automatiskt i den "coola" livs-stilen och på så sett har en ny generation skapats som är ännu mer hänsynslös än förra generationen.

Jag hade tur som kom ut innan det var försent, i princip alla mina barndomsvänner är antingen döda, sitter i fängelse för mord eller är levande zombies pga av läkemedel som benzo osv.

Det är också den biten dom unga killarna inte ser förräns det är nästan försent att vända om. En förort är rätt avskild från verkligheten där vanliga lagar inte gäller direkt.

-
Så det bästa är att inte ta in mer invandrare, hjälp dom vi har nu och sen i framtiden när vi ska ta in mer folk så sätt varje familj med en 5 mils radie så att dom måste komma in i det svenska samhället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Det är lugnt men när man börjar antyda att bara för att man kommer från ett annat land så är man genetiskt belagd att begå brott, då börjar man gå ut i dimman.

Säger verkligen inte att du tänker så utan bara säger det allmänt. Nationalitet har inget med brott att göra.

Anledningen till att utlänningar utger den större delen av kriminaliteten är för att staten packar ihop flera tusen pers som precis kommit från ett land i krig där dom sett precis allt och lite till.
Ger dom lite soc-bidrag och en svenska bok "hejsvejs"
Och är allmänt extremt fattiga vilket föder kriminalitet.

Jobba på Mcdonalds eller tjäna 5000kr veckan på att sälja Cannabis? Jag vet vad jag hade gjort (och har gjort).
Det är inte många som växt upp i förorten som kan ta sig ur skiten och starta ett riktigt liv, det låter jävligt lätt men det är sjukt svårt.

Sen är en förort som ett enda stort virus. Äldre grabbar snor hojar etc, deras små bröder ser detta vid en ung ålder och blir indoktrinerade automatiskt i den "coola" livs-stilen och på så sett har en ny generation skapats som är ännu mer hänsynslös än förra generationen.

Jag hade tur som kom ut innan det var försent, i princip alla mina barndomsvänner är antingen döda, sitter i fängelse för mord eller är levande zombies pga av läkemedel som benzo osv.

Det är också den biten dom unga killarna inte ser förräns det är nästan försent att vända om. En förort är rätt avskild från verkligheten där vanliga lagar inte gäller direkt.

-
Så det bästa är att inte ta in mer invandrare, hjälp dom vi har nu och sen i framtiden när vi ska ta in mer folk så sätt varje familj med en 5 mils radie så att dom måste komma in i det svenska samhället.

Dock håller jag inte med dig där. Har man levt i en förort i 10 år så vet man hur invandrarungdomar fungerar. Attityden bland såna är betydligt tuffare och råare. Sen är segregationen ett problem där håller jag med dig. Det är just därför det är EN anledning till att stoppa upp invandringen. Det funkar inte att ha ett segregerat samhälle och fortsätta att ösa in folk med allt högre takt. Ingen har påstått att alla invandrare begår brott men dom är överrepresenterade i dom undersökningar som finns att tillgå. Det är ett faktum. Våld är också betydligt vanligare på ställen där det vistas många invandrare, flyktingförläggningar och förorter med många invandrare.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Skrivet av shogun-r:

Dock håller jag inte med dig där. Har man levt i en förort i 10 år så vet man hur invandrarungdomar fungerar. Attityden bland såna är betydligt tuffare och råare. Sen är segregationen ett problem där håller jag med dig. Det är just därför det är EN anledning till att stoppa upp invandringen. Det funkar inte att ha ett segregerat samhälle och fortsätta att ösa in folk med allt högre takt. Ingen har påstått att alla invandrare begår brott men dom är överrepresenterade i dom undersökningar som finns att tillgå. Det är ett faktum. Våld är också betydligt vanligare på ställen där det vistas många invandrare, flyktingförläggningar och förorter med många invandrare.

Ja jag har levt i en förort i princip hela mitt liv om det är det du undrar.

Citat:

"Ingen har påstått att alla invandrare begår brott men dom är överrepresenterade i dom undersökningar som finns att tillgå. Det är ett faktum."

Givetvis och jag har precis förklarat varför det är så.