Hur många invandrare klarar vi att ta emot som det ser ut nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Topic är "Hur många invandrare klarar vi att ta emot som det ser ut nu?"
Min åsikt är att invandringen starkt bör begränsas eller helst tillsvidare att den i det närmaste upphör.... pga....

Du gillar verkligen inte att forstätta på redan inslagna diskussionen, jag möter dina argument igen för dom är lika dåligt underbyggda som förra gången och det enda sättet att få slut på tjaffset är att punktmarkera in i oändligheten

Skrivet av shogun-r:

- Integrationen funkar dåligt, Sverige blir bara mer och mer segregerat.

Borde man inte lösa det då?
Integragtion och segration ses oftast som varandras motsatser. jag skulel vilja påstå att sverige har blivit allt mindre segregerat på lokalnivå sedan 70-talet. Den ekonomiska segregationen har i princip legat stilla sen 2003. P90/P10 ligger på 2.04

Skrivet av shogun-r:

- Arbetslösheten är skyhög och arbetslösheten från invandrare är ännu högre.

Är den verkligen skyhög? Du ljög om den förut. I vilka delar av invandrargruppen är den ännu högre?

Skrivet av shogun-r:

- Kostnaderna med invandring har rusat i höjden och välfärden som äldrevård och sjukvård sjunker så därför bör man fundera på hur denna ekvationen skall gå ihop och ge ett fungerande samhälle.

Har dom verkligen rusat i höjden? Har dom inte ökat i förhållande med invandringen?
Välfärden och sjukvården? det där som byggdes ut på sjuttiotalet? Du menar det som ökat varje år i omfattning?

Skrivet av shogun-r:

- Det är väldigt stor bostadsbrist mer eller mindre över hela landet och det finns knappt bostäder till såna som vill flytta hemifrån.

Nej det är det inte du ljuger och far med osanning och det är taffligt och nedrigt av dig, Bostadsbristen är begränsad till attraktiva områden i storstadsregioner. (där har det alltid varit bostadsbrist)

Skrivet av shogun-r:

- Kriminaliteten ökar stadigt och jag tycker man kan krävs korten på bordet och undersöka vad den beror på. Så ha gjorts i våra grannländer och läsningen är inte direkt munter gällande kriminalitet.

Nej, fler lögner och överdrifter. Brås Statistik
Där det går att utlösa att den största enskilda ökningen under ett decennium skedde 1960-1970 drygt 4000. den näst största var mellan 1980-1990 då antalet anmälda brott per 100 000 invånare ökade med 3000 Under perioden 2000-2010 ökade anmälningarna med 1000 anmälda brott.

Visserligen har antalet grova våldsbrott ökat. drygt 430 fler. Men samtidigt har tillgreppsbott minskat/legat stilla.
Bedrägerierna och skadegörelsen har ökat dock liksom narkotika relaterade.

Muntert? nej. Men en betydligt mindre ökning än vad som skedde under perioder då samhället var mer homogent.

Skrivet av shogun-r:

Det jag tycker man kan krävs (minst) är :

Nåja, jag tycker, nej anser nej är fullkomligt bestämd i att man kan kräva att en person som vill inleda en diskussion möter motargument istället för att haspla ur sig mer och mer osammanhängande åsikter på lösa grunder.

Skrivet av shogun-r:

- Krav för språktester och kunskaper gällande landet man skall bo i (som t ex finns i Danmark)

Läs mitt föregående svar, jag hänvisar till också till OSSE inställning om hur de ska behandlas.

Skrivet av shogun-r:

- Förlänga tiden och kraven för att bli medborgare

Förlänga tiden till? och kraven till?

Skrivet av shogun-r:

- Bli av med sitt medborgarskap och utvisning om man begår kriminalitet

Exil är förbjudet i internationell lag.

Skrivet av shogun-r:

- S.k papperslösa flyktingar som kommer hit och säger att man inte har någon ID-handling skall inte funka lika lättvindigt.

Hur lättvindigt funkar det idag?

Skrivet av shogun-r:

- Sänka bidragen rejält och att det skall finnas ett behov för folk man tar hit. Modell enligt som det var på 60-70-talet.

Du menar att det ska råda en arbetskraftsbrist? Vad har det med flyktingar att göra? invandrare kan jag förstå.

Skrivet av shogun-r:

- Ställa högre krav på sysselsättning bland invandrare. (modell likt det som är på väg att införas i Danmark).

Så invandrare skall lyda under en separat lagstiftning jämfört med resten av befolkningen?

Skrivet av shogun-r:

- S.k flyktingar som tas emot skall få temporära uppehållstillstånd där dom åker tillbaka när konflikterna från dom områden dom kommer ifrån är över.

Ja det är det man har satsat på för det mesta. Vissa har dock ansökt om Medborgarskap men du kanske menar att man ska ta bort den rättigheten oavsett situation? Eller ska man göra undantag för vissa?

Skrivet av shogun-r:

Det är några av dom saker jag anser....

Det är solklart men det är lika taffligt och tramsigt som innan.

Skrivet av shogun-r:

Dock håller jag inte med dig där. Har man levt i en förort i 10 år så vet man hur
invandrarungdomar fungerar.

Gör man det verkligen? Om man har bott i en villa förort i tio år vet man hur svenska ungdomar fungerar då?
Vad är den stora skillnaden mellan invandrar ungdomar och svenska ungdomar?

Skrivet av shogun-r:

Attityden bland såna är betydligt tuffare och råare. Sen är segregationen ett problem där håller jag med dig.

Hade du själv bott i en invandrartät förort i tio år? Såna? Återigen hänvisar du till gruppen, inte några faktorer, inte någon förklaring. Vad kallas det att generalisera på det sättet? Det börjar på R och slutar på samma sak som teosofism.

Skrivet av shogun-r:

Det är just därför det är EN anledning till att stoppa upp invandringen. Det funkar inte att ha ett segregerat samhälle och fortsätta att ösa in folk med allt högre takt.

Var det bättre innan invandringen tycker du? Då tycker du att det funkar bra med ett segregerat och homogent samhälle

Skrivet av shogun-r:

[/B] Ingen har påstått att alla invandrare begår brott men dom är överrepresenterade i dom undersökningar som finns att tillgå.

Men det är det här du inte fattar, att det itne finns en självklar parallel till invandrare att dra, du kan dra paraleller till socioekonomisk utsatthet, familjeförhållanden, utbildningsnivå, geografisk placering, samhällets struktur men du kan aldrig dra en hållbar slutsats som syftar direkt till invandrarna

Skrivet av shogun-r:

Det är ett faktum. Våld är också betydligt vanligare på ställen där det vistas många invandrare, flyktingförläggningar och förorter med många invandrare.

Återigen har du dragit in tjaffset som jag spenderade en bra stund av igår att slå hål på, jag lyckades rätt bra, det är inte så svårt eftersom din uppfattning bygger rasism och bekräftas av din oförmåga att tyda statistik, resonera kring orsakssamband.

Din ovilja att diskutera och möta kritiken är högst tröttsam, den är larvig och du kan aldrig vinna genom att lägga upp samma ihåliga källor om och om igen.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Haha, snälla fortsätt plocka isär avpixlatdrönarnas argument Huzzbutt. Så kul att läsa
Och består inte majoriteten av invandringen till Sverige av just svenskar som väljer att bosätta sig i Sverige igen? Kommer ihåg att rasisterna på avpixlat försökte köra en fuling och säga att "OMG! 100k invandrare från SOMALIA till Sverige nästa år!" och sen länkade de till en rapport från migrationsverket för att få lite pondus. Och vi som har läst 101 statistik (samt läste rapporten) förstod snabbt att avpixlatgänget var återigen onyktra.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Haha, snälla fortsätt plocka isär avpixlatdrönarnas argument Huzzbutt. Så kul att läsa
Och består inte majoriteten av invandringen till Sverige av just svenskar som väljer att bosätta sig i Sverige igen? Kommer ihåg att rasisterna på avpixlat försökte köra en fuling och säga att "OMG! 100k invandrare från SOMALIA till Sverige nästa år!" och sen länkade de till en rapport från migrationsverket för att få lite pondus. Och vi som har läst 101 statistik (samt läste rapporten) förstod snabbt att avpixlatgänget var återigen onyktra.

tack tack, ja statistik är inte precis den starka sidan hos de jag argumenterar mot, deras största förmåga är snarare att läsa sig till de åsikter de vill ha bekräftade. Rally sammanfattade statistikkunskaperna rätt bra i en sketch

Vetefan om Svenskar är den största Invandrar gruppen men vad jag med säkerhet vet är att det inte är våldsbrottslingar som är ute efter att förinta den vita mannen.
Det kan dock vara rätt kul att försöka bedriva konstruktivt och metodiskt arbete på lyset, sen kanske man inte ska använda produkten efter att dimman har lagt sig, helst ska man nog inte läsa igenom den alls om man nu inte vill ha bakfylleångest över akademisk vansinnighet, Bäst att lägga det där det hör hemma; i papperskorgen.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Gillar inte SD och kommer aldrig ta partiet seiröst av fler anledningar.

1) Man är ett klassisk missnöjesparti som driver en fråga och det är invandringen och tar enbart politiksa poäng genom att skylla allt på utsatta grupper, oerhört obehagligt tycker jag.

2) Man stödjer öppet en hatsida som Avpixlat vars enda syfte är att skriva skit om flyktingar i allmänhet och muslimer i synnerhet. Det leder enbart till hat och missförstånd.

3) Man har en ytterlst obehaglig argumentering, som även avpixlat anammar sig av. Man kallar sig själva för Sverigedemokrater och Sverigevänner och sia meningsmoståndare för PK-maffia, PK-hora och Sverigehatare osv. Otroligt vilken låg nivå det är dels rent retoriskt, men även dels rent principellt. SD är allt annat än Sverigevänliga och borde inte kalla sig för ngt man inte är. Jag är svensk och född i Sverige och vill öht inte ta i SD med tång ens.

Jag anser att det är helt och hållet Alliansens fel att SD ens finns på kartan rent politiskt. Senast högern härjade i Sverige med Calle Bildt i spetsen hade vi Ny Demokrati som också var ett missnöjesparti och satt i Riksdagen och allt. När folk till slut vaknade och röstade bort högern försvann Ny Demokrati. Under alla år som S satt vid makten var SD öht inte på tapeten. Sedan kommer Alliansen fram och vad händer? Vips nya sociala och ekonomiska klyftor och missnöjet sprider sig och som ett brev på posten ploppar SD upp. Är det verkligen värt att rasera landet för några jobbskatteavdrag? Vad tror egentligen folk att skatten gick till? Jag blir så trött på alla som bara skriker bidragsparti om S osv. Jaja får hoppas svenskarna vaknar tills nästa val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Haha, snälla fortsätt plocka isär avpixlatdrönarnas argument Huzzbutt. Så kul att läsa
Och består inte majoriteten av invandringen till Sverige av just svenskar som väljer att bosätta sig i Sverige igen? Kommer ihåg att rasisterna på avpixlat försökte köra en fuling och säga att "OMG! 100k invandrare från SOMALIA till Sverige nästa år!" och sen länkade de till en rapport från migrationsverket för att få lite pondus. Och vi som har läst 101 statistik (samt läste rapporten) förstod snabbt att avpixlatgänget var återigen onyktra.

Läs inlägg #5 för lite siffror. Bara för ett år, men kanske en fingervisning.

Nu är jag nyfiken på vad Huzzbutt själv tycker om hur det ser ut i samhället idag. Vad tycker du om segregationen? De sjunkande skolresultaten? Invandrares överrepresentation i fängelserna.
Skjut inte bara ner andras "argument", säg vad du själv tycker.
Ser du några problem ö. h. t.? Har du i så fall några lösningar? Går Sverige i rätt riktning, enligt dig?

Vad tycker du, astrob0y? Är allt som det ska?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Vi är vääääääääärdelösa på integration i Sverige.. vi tar in en massa folk, som sedan hamnar lite utanför på en gång, vi har läkare och professorer som får jobb på Mcdonalds, känner en av varje sort.... hemskt, men de måste gå på högskola här för att återfå sina yrken.

Detta borde åtgärdas.

Sedan tycker jag personligen att det är lite hemskt att våra grannländer inte gör mer, istället för att vi tar in fler och fler, och belastar ett redan idiotiskt designat system, våran regering borde faktiskt begära att våra grannar drar sitt strå till stacken. Vi tar emot fler flyktingar per capita än vilket annat land som helst.. Bra gjort imho av oss, men det är fanken hemskt gjort av alla andra, och även hemskt gjort av oss, eftersom vi inte tar hand om dem.. Vårt system funkar dåligt, skapar utanförskap och segregation.

Dra ner på vår takt, låt oss ta hand om dem som är här, och begär hjälp.

Lite gamla siffror ifrån 2007:

Danmark, 590
Estland, 1
Finland 221
Island, 10
Lettland, 4
Litauen, 47
Norge, 1 186
Sverige, 9 246

Sedan vore det ju kul att få fira nationaldagen utan att bli kallad rasist. Dags att försöka avstigmatisera invandrar diskussioner, för vi har faktiskt ett problem i Sverige, med vårt system, och oss själva. Vi måste kunna diskutera invandring utan att koppla det hela till Sveriges nästan Nazi vänliga period under andra världskriget, lixom, hallå, det är 2 generationer sedan och snart 70 år.

Många av mina vänner är invandrare, har själv bott utomlands länge så kanske anknyter enklare, de säger ofta att de tycker vi svenskar är hemska som inte är stolta över vårt land, och de undrar varför vi inte firar våran national dag på ett riktigt sätt... jag talar då om att när jag gick i grundskolan fick vi inte sjunga våran nationalsång p.g.a. föråldrade syner på nationalism i det här landet, det är fult att vara stolt svensk.. invandrar barnen kanske skulle ta illa upp om vi sjöng våran halvdana national sång. De brukar säga att, det är hemskt, så ska det inte vara... vad fega ni är.

Men, vad kan vi svenne-svennar göra för att fixa det hela? Rösta in ett missnöjes parti, eller be våra större partier se över det hela kanske?

En sak ser jag, det blir inte bättre, snarare tvärtom, och vad brukar hända när det är dåliga tider? Det blir värre.

Sverige behöver hjälp med segregeringen, och våra grannländer kan faktiskt riktigt rycka upp sig, folk behöver hjälp, och det behövs fler som hjälper till mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knogen:

Läs inlägg #5 för lite siffror. Bara för ett år, men kanske en fingervisning.

Nu är jag nyfiken på vad Huzzbutt själv tycker om hur det ser ut i samhället idag. Vad tycker du om segregationen? De sjunkande skolresultaten? Invandrares överrepresentation i fängelserna.
Skjut inte bara ner andras "argument", säg vad du själv tycker.
Ser du några problem ö. h. t.? Har du i så fall några lösningar? Går Sverige i rätt riktning, enligt dig?

Vad tycker du, astrob0y? Är allt som det ska?

Skickades från m.sweclockers.com

Det som står i post #5 stämmer inte då den inte tar hänsyn till PUT eller arbetstillstånd. Så att vi får 52100 fler utländska medborgare i Sverige varje år är ett felaktigt påstående.
Jag är en av de hemska kulturmarxisterna så jag anser att invandring är av godo. Nationer som är öppna för fri rörelse har ur ett ur historiskt perspektiv fungerat bättre än slutna samhällen . Jag kan kort säga att jag är för fri invandring, men om vi öppnar nationgränsen måste stora delar av vårat samhällsystem ändras på då den inte är byggd för den typen av samhälle.

Jag anser att Huzzbutt argumenterar riktigt. Någon påstår a genom att hänvisa till källa b. Huzzbutt förklarar att b är felaktig på ett gott sätt och vill ha bättre källa på påstående. Huzzbutt får inte det. Han vinner diskussionen.

För den som är intresserad så finns det roliga siffror om invandring här
http://www.migrationsverket.se/download/18.478d06a31358f98884...
Och en trevlig tabell som visar på riktningen när det kommer till demografi.
http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____273428.aspx

Skrivet av MrM3:

Jag anser att det är helt och hållet Alliansens fel att SD ens finns på kartan rent politiskt. Senast högern härjade i Sverige med Calle Bildt i spetsen hade vi Ny Demokrati som också var ett missnöjesparti och satt i Riksdagen och allt. När folk till slut vaknade och röstade bort högern försvann Ny Demokrati. Under alla år som S satt vid makten var SD öht inte på tapeten. Sedan kommer Alliansen fram och vad händer? Vips nya sociala och ekonomiska klyftor och missnöjet sprider sig och som ett brev på posten ploppar SD upp. Är det verkligen värt att rasera landet för några jobbskatteavdrag? Vad tror egentligen folk att skatten gick till? Jag blir så trött på alla som bara skriker bidragsparti om S osv. Jaja får hoppas svenskarna vaknar tills nästa val.

Håller helt med dig. Efter höger regeringen kommer fascisterna alltid fram. Iaf om man tittar på hur det verkar fungera i Europa :/

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Jag anser att Huzzbutt argumenterar riktigt. Någon påstår a genom att hänvisa till källa b. Huzzbutt förklarar att b är felaktig på ett gott sätt och vill ha bättre källa på påstående. Huzzbutt får inte det. Han vinner diskussionen.

Huzzbutt skulle ha växt upp i en förort så han hade fått känna på problemen själv istället för att läsa nån jävla artikel som Person X skrivit som aldrig satt sin fot i förorten.

I princip alla mina kompisar jag haft, från Iran, Irak, Cap Verde, etc säger själva, lägg ner invandringen, det går helt enkelt inte.

När vi kommer på en bättre lösning (som jag redan nämnt) då kan vi börja ta in fler folk igen.

Men att ta in folk nu idag och säga att det inte är några problem betyder att man lever i en bubbla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Det som står i post #5 stämmer inte då den inte tar hänsyn till PUT eller arbetstillstånd. Så att vi får 52100 fler utländska medborgare i Sverige varje år är ett felaktigt påstående.
Jag är en av de hemska kulturmarxisterna så jag anser att invandring är av godo. Nationer som är öppna för fri rörelse har ur ett ur historiskt perspektiv fungerat bättre än slutna samhällen . Jag kan kort säga att jag är för fri invandring, men om vi öppnar nationgränsen måste stora delar av vårat samhällsystem ändras på då den inte är byggd för den typen av samhälle.

Jag anser att Huzzbutt argumenterar riktigt. Någon påstår a genom att hänvisa till källa b. Huzzbutt förklarar att b är felaktig på ett gott sätt och vill ha bättre källa på påstående. Huzzbutt får inte det. Han vinner diskussionen.

För den som är intresserad så finns det roliga siffror om invandring här
http://www.migrationsverket.se/download/18.478d06a31358f98884...
Och en trevlig tabell som visar på riktningen när det kommer till demografi.
http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____273428.aspx

Håller helt med dig. Efter höger regeringen kommer fascisterna alltid fram. Iaf om man tittar på hur det verkar fungera i Europa :/

Jag tycker Huzzbutt sköter sig bra. Men jag blir nyfiken på vad han egentligen tycker.

Jag är uppenbarligen inte så bra på att läsa ut statistik. Kan du astrob0y läsa ut någonstans hur många fler utlänningar som flyttar till Sverige vid olika år?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vi bör titta på befolkningsökningen i Sverige och inte släppa in fler än som behövs för att befolkningsmängden ska vara kvar på samma nivå. Finns ingen vinst alls med att ha en ökande befolkningsmängd.

Sen är det självklart att begår man brott här och inte är svensk då har man förverkat sin chans att få stanna. Ut med packet på första flyg. Samma om man vägrar identifiera sig. Det är väldigt små krav att ställa. I övrigt så måste vi göra ngt åt anhöriginvandringen. Reglerna måste ändras så att om man plocka hit släkten så får man också försörja dem tills den tidpunkt de blivit accepterade som svenska medborgare. Det kan inte vara meningen att man ska kunna ta hit hela släkten som sen sitter hemma och glo på tv hela dagarna och drar in massa bidrag.

Kort och gott. Jag är för arbetskraftsinvandring. Jag är för att vi tar emot flyktingar så länge de sköter sig. Minsta felsteg så ut med dem igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knogen:

Läs inlägg #5 för lite siffror. Bara för ett år, men kanske en fingervisning.
Nu är jag nyfiken på vad Huzzbutt själv tycker om hur det ser ut i samhället idag.

Det ska nog gå.

Skrivet av Knogen:

Vad tycker du om segregationen?

Segregation är ett mindre bra fenomen i alla dess former, Det är dock inte invandrarnas fel och vi kommer inte komma tillrätta med segregationen genom att minska invandringen. Segregation är en effekt av socioekonomiska skillnader, en plötsligt minskad invandring kommer inte leda till förorternas homogena uppbyggnad (både villaområden och miljonprogram) bryts upp.

Skrivet av Knogen:

De sjunkande skolresultaten?

De sjunkande skolresultaten har inget med original frågeställningen att göra. Vad vi dock kan utläsa av sjunkande skolresultat är att de sjunker. Till vis del är det faktiskt invandrarnas och flyktingarnas fel, de kommer hit utan att kunna svenska och halkar därför efter i skolan. Det betyder dock inte att den generella kompetensnivån minskat.

Skrivet av Knogen:

Invandrares överrepresentation i fängelserna.

Att den med all sannolik kan förklaras med nationalekonomiska modeller snarare än Avpixlat-sociologi/frenologi/Raslära/Teosofism/Nazism/Pripps Blå eller Skinheadologi.

Skrivet av Knogen:

Skjut inte bara ner andras "argument", säg vad du själv tycker.
Ser du några problem ö. h. t.? Har du i så fall några lösningar? Går Sverige i rätt riktning, enligt dig?
Skickades från m.sweclockers.com

Nåja, vill man ha en diskussion så får man gott nog presentera sina argument, är det så att argument inte är argument utan åsikter så finns det ingen anledning för mig att lägga fram egna förrän "motståndaren" har bevärdigat diskussion med en aktiv insats för att bilda sig om frågan.
Resten av dina frågor finner jag lite väl tröttsamma, känns som den klassiska hagelgevärs felfinnar metoden. Men:
Alla samhällen dras med problem, Sveriges främsta problem är den starka kronan och den avreglerade elmarknaden, en återgång till statlig och politiskt styrd Elmarknad är något jag gärna skulle se men antagligen inte kommer att få se, således anser jag att det problemet bör lösas med ökade investeringar i forskningen vid ITER och gott nog ska även Sverige söka bli delaktig i de Thorium projekt som finns.

Då vi inte längre kan devalvera borde problemen med den allt för högt värderad svenska kronan åtminstone mildras genom att antingen gå med i Euro samarbetet eller knyta den till Euron.

Stockholms stadsplanering är även det ett stort problem, de villa-förorter närmst stan bör om inte demoleras så åtminstone flyttas. Det finns inga unika kulturvärden att tala om och regionen skulle tjäna på att förtätas.

Skrivet av anon173292:

Vi är vääääääääärdelösa på integration i Sverige.. vi tar in en massa folk, som sedan hamnar lite utanför på en gång, vi har läkare och professorer som får jobb på Mcdonalds, känner en av varje sort.... hemskt, men de måste gå på högskola här för att återfå sina yrken.

Professor är någon som innehar en professur, professorer jobbar inte på macdonalds, de jobbar på universitet. men sant är dock att många högutbildade har svårt att få sin utbildning godkänd Sverige, Något som skulle kunna lösas med ett ökat internationellt samarbete.

Skrivet av anon173292:

Sedan tycker jag personligen att det är lite hemskt att våra grannländer inte gör mer, istället för att vi tar in fler och fler, och belastar ett redan idiotiskt designat system, våran regering borde faktiskt begära att våra grannar drar sitt strå till stacken. Vi tar emot fler flyktingar per capita än vilket annat land som helst.. Bra gjort imho av oss, men det är fanken hemskt gjort av alla andra, och även hemskt gjort av oss, eftersom vi inte tar hand om dem.. Vårt system funkar dåligt, skapar utanförskap och segregation.

Dra ner på vår takt, låt oss ta hand om dem som är här, och begär hjälp.

Lite gamla siffror ifrån 2007:

Danmark, 590
Estland, 1
Finland 221
Island, 10
Lettland, 4
Litauen, 47
Norge, 1 186
Sverige, 9 246

Fram tills dess att andra länder faktiskt tar emot flyktingar så kan vi antingen vägra eller ta emot dom vi tar emot. Det här är mer av en fråga som handlar om att våra grannländers inställning och vilja att bidra brister.

Skrivet av anon173292:

Sedan vore det ju kul att få fira nationaldagen utan att bli kallad rasist. Dags att försöka avstigmatisera invandrar diskussioner, för vi har faktiskt ett problem i Sverige, med vårt system, och oss själva. Vi måste kunna diskutera invandring utan att koppla det hela till Sveriges nästan Nazi vänliga period under andra världskriget, lixom, hallå, det är 2 generationer sedan och snart 70 år.

Svenska Flaggans dag. Nationaldagen är ett modernt påhitt från 1906. Skälet till att det är stigmatiserat är att det aldrig har firats i någon större utsträckning och blev först en helgdag 2005. 6-juni är ett rätt otacksamt datum dessutom eftersom det stora sommarfirandet, midsommar infaller några veckor därefter. Det är i princip en högtid för skinnskallar och högerspöken (även om de historiskt sett hellre har firat 30 november.)

Skrivet av anon173292:

Många av mina vänner är invandrare, har själv bott utomlands länge så kanske anknyter enklare, de säger ofta att de tycker vi svenskar är hemska som inte är stolta över vårt land, och de undrar varför vi inte firar våran national dag på ett riktigt sätt... jag talar då om att när jag gick i grundskolan fick vi inte sjunga våran nationalsång p.g.a. föråldrade syner på nationalism i det här landet, det är fult att vara stolt svensk.. invandrar barnen kanske skulle ta illa upp om vi sjöng våran halvdana national sång. De brukar säga att, det är hemskt, så ska det inte vara... vad fega ni är.

Nja Nationalismen är en föråldrad idé. En nation är ett etniskt och kulturell homogent avgränsat område. Det finns inget positivt att säga om Nationalism. Det hade varit att föredra om människor använde ordet Patriotism.
Men varken Nationalism eller Patriotism är särskilt förekommande idag i Sverige, det har inte varit det under någon period egentligen, bortsett från tiden då alla skulle vara nationalister och sen började slå ihjäl varandra. Om jag minns min historiaundervisning så organiserades även i strid efter hemort eftersom de hade svårt att anknyta till människor från andra landsänder. Lokalpatriotismen är nämligen väldigt stark i Sverige och det är väl inte fy skam att människor är stolta över sin bygd?

Skrivet av anon173292:

Men, vad kan vi svenne-svennar göra för att fixa det hela? Rösta in ett missnöjes parti, eller be våra större partier se över det hela kanske?
En sak ser jag, det blir inte bättre, snarare tvärtom, och vad brukar hända när det är dåliga tider? Det blir värre.
Sverige behöver hjälp med segregeringen, och våra grannländer kan faktiskt riktigt rycka upp sig, folk behöver hjälp, och det behövs fler som hjälper till mer.

Allt blir alltid bättre, vissa saker blir lite sämre i perioder men allt blir bättre, Vi har det bättre idag än vad vi hade för 20 år sen och vi kommer ha det bättre om 20 år än vi har det idag. Men det är sant att grannländerna som inte på något sätt saknar tillgångar gott kan rycka upp sig.

Skrivet av ozo64:

Vi bör titta på befolkningsökningen i Sverige och inte släppa in fler än som behövs för att befolkningsmängden ska vara kvar på samma nivå. Finns ingen vinst alls med att ha en ökande befolkningsmängd.

Bör vi verkligen hålla oss till samma befolknings nivå när genomsnitts åldern blir allt högre och högre? Vore det inte vettigt att försöka stävja den upp och ner vända befolkningspyramid som innebär att både skatteintänkter och statliga utgifter ökar?

Skrivet av ozo64:

Sen är det självklart att begår man brott här och inte är svensk då har man förverkat sin chans att få stanna. Ut med packet på första flyg. Samma om man vägrar identifiera sig. Det är väldigt små krav att ställa. I övrigt så måste vi göra ngt åt anhöriginvandringen. Reglerna måste ändras så att om man plocka hit släkten så får man också försörja dem tills den tidpunkt de blivit accepterade som svenska medborgare. Det kan inte vara meningen att man ska kunna ta hit hela släkten som sen sitter hemma och glo på tv hela dagarna och drar in massa bidrag.

Vägrar identifiera sig?
Drar in en massa bidrag...?
Måste vi verkligen göra något att familjer återförenas?
Är det ett stort eller ens märkbart problem?

Skrivet av ozo64:

Kort och gott. Jag är för arbetskraftsinvandring. Jag är för att vi tar emot flyktingar så länge de sköter sig. Minsta felsteg så ut med dem igen.

Nej du inledde med att du var emot den. Menar det inte som ett påhopp, det är dock inkonsekvent med de åsikter du redan presenterat.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Huzzbutt skulle ha växt upp i en förort så han hade fått känna på problemen själv istället för att läsa nån jävla artikel som Person X skrivit som aldrig satt sin fot i förorten.

Jag växtre upp 300 meter från en Sveriges farligaste platser, Folk kom dit och slogs varje fredag och lördag, resten av veckan också. I samma område som jag växte upp deponerade socialen utstötta som de fann ohjälpbara. Förutom Bajskorvar i trapphuset i princip dagligen så gick det inte att ha något i förrådet, sprutorna i rabatten var festliga de med.

Trots det anser jag inte att tunnelbanan ska stängas av eller att utstötta ska skickas hem till platserna där de föddes.

Mend et är sant, jag är aldrig i förorten, jag ogillar förorten men jag ogillar förorten av precis samma anledning som jag ogillar de delar av östermalm som vetter mot djurgården. De är alla byggda för att vara sovstäder, ett stadsplanerings misslyckande som inte lockar till promenader.

Skrivet av GeneralRushHour:

I princip alla mina kompisar jag haft, från Iran, Irak, Cap Verde, etc säger själva, lägg ner invandringen, det går helt enkelt inte.

I princip ingen av mina utrikes vänner har uttalat sig om invandringen, är det relevant? nej det är det inte heller att dina vänner uttalar sig. De kan rösta på ett parti som vill begränsa invandringen men deras uttalanden bevisar inget.

Skrivet av GeneralRushHour:

När vi kommer på en bättre lösning (som jag redan nämnt) då kan vi börja ta in fler folk igen.

Den enda lösningen är tid, vi kan förstås höja förbrukningen av olja och kol för att öka entropin... Det kommer alltid att krävas tid för att en nyanländ ska lära sig språket och etablera sig på arbetsmarknaden.

Skrivet av GeneralRushHour:

Men att ta in folk nu idag och säga att det inte är några problem betyder att man lever i en bubbla.

Det finns alltid problem i samhället, jag hävdar dock att de problemen inte skall härledas till invandringen eftersom det saknas samband mellan problemen och invandringen. Det är ekonomiska orsaker som ligger till grund för dagens situation, gårdagens situation och morgondagens situation och för att komma till rätta med dem krävs insatser för att som jag nämnt tidigare i ett inlägg: Minska kronans värde, elpriserna samt förtäta storstadsregionerna.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Det ska nog gå.

Segregation är ett mindre bra fenomen i alla dess former, Det är dock inte invandrarnas fel och vi kommer inte komma tillrätta med segregationen genom att minska invandringen. Segregation är en effekt av socioekonomiska skillnader, en plötsligt minskad invandring kommer inte leda till förorternas homogena uppbyggnad (både villaområden och miljonprogram) bryts upp.

De sjunkande skolresultaten har inget med original frågeställningen att göra. Vad vi dock kan utläsa av sjunkande skolresultat är att de sjunker. Till vis del är det faktiskt invandrarnas och flyktingarnas fel, de kommer hit utan att kunna svenska och halkar därför efter i skolan. Det betyder dock inte att den generella kompetensnivån minskat.

Att den med all sannolik kan förklaras med nationalekonomiska modeller snarare än Avpixlat-sociologi/frenologi/Raslära/Teosofism/Nazism/Pripps Blå eller Skinheadologi.

Nåja, vill man ha en diskussion så får man gott nog presentera sina argument, är det så att argument inte är argument utan åsikter så finns det ingen anledning för mig att lägga fram egna förrän "motståndaren" har bevärdigat diskussion med en aktiv insats för att bilda sig om frågan.
Resten av dina frågor finner jag lite väl tröttsamma, känns som den klassiska hagelgevärs felfinnar metoden. Men:
Alla samhällen dras med problem, Sveriges främsta problem är den starka kronan och den avreglerade elmarknaden, en återgång till statlig och politiskt styrd Elmarknad är något jag gärna skulle se men antagligen inte kommer att få se, således anser jag att det problemet bör lösas med ökade investeringar i forskningen vid ITER och gott nog ska även Sverige söka bli delaktig i de Thorium projekt som finns.

Då vi inte längre kan devalvera borde problemen med den allt för högt värderad svenska kronan åtminstone mildras genom att antingen gå med i Euro samarbetet eller knyta den till Euron.

Stockholms stadsplanering är även det ett stort problem, de villa-förorter närmst stan bör om inte demoleras så åtminstone flyttas. Det finns inga unika kulturvärden att tala om och regionen skulle tjäna på att förtätas.

Professor är någon som innehar en professur, professorer jobbar inte på macdonalds, de jobbar på universitet. men sant är dock att många högutbildade har svårt att få sin utbildning godkänd Sverige, Något som skulle kunna lösas med ett ökat internationellt samarbete.

Fram tills dess att andra länder faktiskt tar emot flyktingar så kan vi antingen vägra eller ta emot dom vi tar emot. Det här är mer av en fråga som handlar om att våra grannländers inställning och vilja att bidra brister.

Svenska Flaggans dag. Nationaldagen är ett modernt påhitt från 1906. Skälet till att det är stigmatiserat är att det aldrig har firats i någon större utsträckning och blev först en helgdag 2005. 6-juni är ett rätt otacksamt datum dessutom eftersom det stora sommarfirandet, midsommar infaller några veckor därefter. Det är i princip en högtid för skinnskallar och högerspöken (även om de historiskt sett hellre har firat 30 november.)

Nja Nationalismen är en föråldrad idé. En nation är ett etniskt och kulturell homogent avgränsat område. Det finns inget positivt att säga om Nationalism. Det hade varit att föredra om människor använde ordet Patriotism.
Men varken Nationalism eller Patriotism är särskilt förekommande idag i Sverige, det har inte varit det under någon period egentligen, bortsett från tiden då alla skulle vara nationalister och sen började slå ihjäl varandra. Om jag minns min historiaundervisning så organiserades även i strid efter hemort eftersom de hade svårt att anknyta till människor från andra landsänder. Lokalpatriotismen är nämligen väldigt stark i Sverige och det är väl inte fy skam att människor är stolta över sin bygd?

Allt blir alltid bättre, vissa saker blir lite sämre i perioder men allt blir bättre, Vi har det bättre idag än vad vi hade för 20 år sen och vi kommer ha det bättre om 20 år än vi har det idag. Men det är sant att grannländerna som inte på något sätt saknar tillgångar gott kan rycka upp sig.

Bör vi verkligen hålla oss till samma befolknings nivå när genomsnitts åldern blir allt högre och högre? Vore det inte vettigt att försöka stävja den upp och ner vända befolkningspyramid som innebär att både skatteintänkter och statliga utgifter ökar?

Vägrar identifiera sig?
Drar in en massa bidrag...?
Måste vi verkligen göra något att familjer återförenas?
Är det ett stort eller ens märkbart problem?

Nej du inledde med att du var emot den.

Tack för svaret.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Nej du inledde med att du var emot den. Menar det inte som ett påhopp, det är dock inkonsekvent med de åsikter du redan presenterat.

Nej det gjorde jag icke. Utan invandring så minskar sveriges befolkning. Vi behöver liten del invandring. Vi bör dock bara ta in så mycket så vi håller kvar vid nuvarande befolkningsmängd. Vi behöver inte bli fler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej det gjorde jag icke. Utan invandring så minskar sveriges befolkning. Vi behöver liten del invandring. Vi bör dock bara ta in så mycket så vi håller kvar vid nuvarande befolkningsmängd. Vi behöver inte bli fler.

Blev ställd måste jag erkänna, kollade med SCB, Födslotalen är fortfarande positiva. På 112 000 födda 2011 gick det 90 000 döda.
(Gag förutsätter att det även är så att andra länder inte ska ta emot svenskar om Sverige inte ska ta emot invandrare, inte mer än rättvist)

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Gillar inte SD och kommer aldrig ta partiet seiröst av fler anledningar.

1) Man är ett klassisk missnöjesparti som driver en fråga och det är invandringen och tar enbart politiksa poäng genom att skylla allt på utsatta grupper, oerhört obehagligt tycker jag.

2) Man stödjer öppet en hatsida som Avpixlat vars enda syfte är att skriva skit om flyktingar i allmänhet och muslimer i synnerhet. Det leder enbart till hat och missförstånd.

3) Man har en ytterlst obehaglig argumentering, som även avpixlat anammar sig av. Man kallar sig själva för Sverigedemokrater och Sverigevänner och sia meningsmoståndare för PK-maffia, PK-hora och Sverigehatare osv. Otroligt vilken låg nivå det är dels rent retoriskt, men även dels rent principellt. SD är allt annat än Sverigevänliga och borde inte kalla sig för ngt man inte är. Jag är svensk och född i Sverige och vill öht inte ta i SD med tång ens.

Jag anser att det är helt och hållet Alliansens fel att SD ens finns på kartan rent politiskt. Senast högern härjade i Sverige med Calle Bildt i spetsen hade vi Ny Demokrati som också var ett missnöjesparti och satt i Riksdagen och allt. När folk till slut vaknade och röstade bort högern försvann Ny Demokrati. Under alla år som S satt vid makten var SD öht inte på tapeten. Sedan kommer Alliansen fram och vad händer? Vips nya sociala och ekonomiska klyftor och missnöjet sprider sig och som ett brev på posten ploppar SD upp. Är det verkligen värt att rasera landet för några jobbskatteavdrag? Vad tror egentligen folk att skatten gick till? Jag blir så trött på alla som bara skriker bidragsparti om S osv. Jaja får hoppas svenskarna vaknar tills nästa val.

1. Nej man är inte ett enfrågeparti. Läs partiprogrammet är mitt förslag. Dom har delar som dom vill göra något åt inom dom flesta områden. Arbetsmarknad, skola, försvar etc.

2. Visa mig vart man "öppet" stöder Avpixlat eller vart och hur man stödjer dom överhuvudtaget.

3. Visa mig vart dom har skrivit pk-hora eller något liknade uttryck som du påstår.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Arbetskraftsbrist? Vart har jag påstått det? Själva poängen med att ta hit någon måste ju vara att den skall få ett arbete och arbeta. Att ta hit folk som sedan går på bidrag år efter år håller t ex på att sänka Malmö vars kostnader för socialbidrag är väldigt nära 1 Miljard kronor per år.

Du vänder mina påståenden hela tiden och kritiserar mina påståenden, källorna är undermåliga. Vad har du själv att komma med. Skall se... en källa. Anmälda brott. Vad ger den då? hmmmm

Misshandel grov +100% på 20 år +50% på 10 år.
Våldtäkt grov +400% på 20 år och +300% på 10 år.
Skadegörelse ungefär likadant utseende.

Som sagt du kritiserar mig mycket och gillar att slänga nedvärderande termer efter mig. Men du kommer inte med mycket konkret själv. Bra jobbat! *ryggdunk*

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

1. Nej man är inte ett enfrågeparti. Läs partiprogrammet är mitt förslag. Dom har delar som dom vill göra något åt inom dom flesta områden. Arbetsmarknad, skola, försvar etc.

Spelar mindre roll. Väljare är i regel inte särskilt insatta i partiprogram och Idé program, de skall heller inte ses som annat än teoretiska eftersträvansmodeller.
Vad som istället är intressant är anledningen till varför väljare röstar på ett specifikt parti.

Skrivet av shogun-r:

2. Visa mig vart man "öppet" stöder Avpixlat eller vart och hur man stödjer dom överhuvudtaget.

Något irrelevant frågeställning. Ett parti stödjer sällan en publikation, publikationer stöder ofta partier. Jag har svårt att dra till minnes att en politiker från något av de andra riksdagspartierna har länkat till Avpixlat positivt men har belägg för att flertalet högt uppsatta inom SD gjort det
http://kentekeroth.se/tag/avpixlat/
http://thoralf.bloggplatsen.se/2013/02/07/9434837-bara-en-tidsfraga/
http://avpixlat.info/2012/06/04/chatta-med-bjorn-soder/

Skrivet av shogun-r:

3. Visa mig vart dom har skrivit pk-hora eller något liknade uttryck som du påstår.

Med tanke på att du själv vägrar att visa relevanta källor så undrar jag hur du har mage att kräva det av andra?
PK-hora är dock ett begrepp som återfinns i den svenska extremhögern och förutom Svenskarnas Parti (gamla Nazister) så är det det SD som gäller. Med det är inte sagt att potentiella anhängare av andra partier inte häver ur sig dumheter men du ville ha ett svar. (Du har själv hasplat ur dig PK-media vid flera tillfällen)

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Med tanke på att du själv vägrar att visa relevanta källor så undrar jag hur du har mage att kräva det av andra?

PK-hora är dock ett begrepp som återfinns i den svenska extremhögern och förutom Svenskarnas Parti (gamla Nazister) så är det det SD som gäller. Med det är inte sagt att potentiella anhängare av andra partier inte häver ur sig dumheter men du ville ha ett svar. (Du har själv hasplat ur dig PK-media vid flera tillfällen)

Så du kräver källor av andra men postar inga själv? Låter vettigt.. Du kanske skulle ta en funderare på vad som är en källa enligt dig. Jag menar det är ju DU som kritiserar mina, så då kan du skriva vad du kräver för källor för att bli nöjd.

Som sagt.. vart har Avpixlat skrivit pk-hora?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

I denna studien kommer dom fram till att i kriminella gäng så är 76% invandrare. Tolka det som ni vill.

http://ccj.sagepub.com/content/28/4/426.abstract

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Nej du unge man, du börjar bli lite för tröttsam men än har jag ork för det är inte ett tungt värv jag tagit mig för. Men i framtiden kan du väl citera inläggen i sin helhet, trots din ovilja att använda källor. Återigen ställer jag även krav på att du möter mina motargument i sin helhet istället för att välja ett fåtal, jag bemöter alla dina argument så det är inte mer än rätt att du bemöter alla mina motargument.

Skrivet av shogun-r:

Arbetskraftsbrist? Vart har jag påstått det? Själva poängen med att ta hit någon måste ju vara att den skall få ett arbete och arbeta. Att ta hit folk som sedan går på bidrag år efter år håller t ex på att sänka Malmö vars kostnader för socialbidrag är väldigt nära 1 Miljard kronor per år.

Jag antog att du syftade på arbetskraftsbrist eftersom det var den främsta delen av invandringspolitken under de årtionden du nämnde. men du får gärna utveckla ditt argument (med vederhäftiga källor givetvis)

Skrivet av shogun-r:

- Sänka bidragen rejält och att det skall finnas ett behov för folk man tar hit. Modell enligt som det var på 60-70-talet.

Skrivet av shogun-r:

Du vänder mina påståenden hela tiden och kritiserar mina påståenden, källorna är undermåliga. Vad har du själv att komma med. Skall se... en källa. Anmälda brott. Vad ger den då? hmmmm

Ja den gav väl vad jag skrev inte sant? men en repris kanske behövs så jag citerar mig själv

Skrivet av Huzzbutt:

Nej, fler lögner och överdrifter. Brås Statistik
Där det går att utlösa att den största enskilda ökningen under ett decennium skedde 1960-1970 drygt 4000. den näst största var mellan 1980-1990 då antalet anmälda brott per 100 000 invånare ökade med 3000 Under perioden 2000-2010 ökade anmälningarna med 1000 anmälda brott.

Visserligen har antalet grova våldsbrott ökat. drygt 430 fler. Men samtidigt har tillgreppsbott minskat/legat stilla.
Bedrägerierna och skadegörelsen har ökat dock liksom narkotika relaterade.

Muntert? nej. Men en betydligt mindre ökning än vad som skedde under perioder då samhället var mer homogent.

Det bör här nämnas att det var ett svar på att du överdrev och målade fan på väggen. Som jag sa, den största ökningen av anmälda brott har skett under betydligt mer homogena årtionden.

(återigen misslyckas du med att möta mina argument)

Skrivet av shogun-r:

Misshandel grov +100% på 20 år +50% på 10 år.
Våldtäkt grov +400% på 20 år och +300% på 10 år.
Skadegörelse ungefär likadant utseende.

först och främst föreslår jag att du läser
Lagförda brott
Där du kan läsa sådana saker som:
"Ökningen under perioden (2005–2008) kan delvis förklaras av den nya sexualbrottslagstiftningen som
trädde i kraft den 1 april 2005. Lagändringen innebar bland annat en utvidgning av bestämmelsen för
våldtäkt, och därigenom har en del gärningar som tidigare rubricerades som sexuellt utnyttjande kommit att
bedömas som våldtäkt"

Vidare står där också att finna att antalet lagförda fall av misshandel sedan 2002 ligger under 20%
I reda siffror så har antalet anämlda fall av grovvåldtäkt ökat från 17 till 69 mellan 1991 och 201
Grovmisshandel/misshandel har ökat från 469 till 947 (observera att statistiken inte särskiljer på grovmisshandel och misshandel.)
Antalet anmälda fall av Skadegörelse har ökat från 1088 till 1774.

Men vad har det med invandrarna att göra?

Skrivet av shogun-r:

Som sagt du kritiserar mig mycket och gillar att slänga nedvärderande termer efter mig. Men du kommer inte med mycket konkret själv. Bra jobbat! *ryggdunk*

JAg kritiserar dig för att dina argument är ihåliga. Jag har inte slängt med nedvärderande termer, termerna jag använt för att beskriva dina argument har stått i proportion till vad de varit. Nedvärdera är en subjektiv bedömning som syftar till att förringa, jag har kallat dig och dina argument för vad de varit.
(Tips: bygg upp dina resonemang och använd bättre argument.)

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Tjafsa om källor och motargumentera varandra utan att själv komma med egna "giltiga" argument det kan man göra i evighet. Det viktigaste är att var och en själv funderar på vilket Sverige vill jag leva i? Är vi på rätt väg? Det är viktigt att man funderar på detta med mångkultur eftersom det är det som allra mest kommer påverka ens framtid. För att inte tala om ens barns framtid.

Att man har olika åsikter det tycker jag man skall respektera och så är det med det mesta i livet. Nämligen att man bestämmer över sina egna val. Man kan inte bestämma över samhället men man bestämmer över sin egen röst i samhället.

Jag säger som jag brukar säga. Man kan inte veta vad man tycker om mångkulturen utan att uppleva den. Så enkelt är det. Det har jag fått erfara och många andra med mig. Det är min egen erfarenhet.

Min sambo var t ex inte alls glad i mina åsikter i början när vi var tillsammans. Vi bråkade ofta och hon kallade mig SD-jävel och SD-rasist och annat. Nu har hon blivit "berikad" av mångkultur i ca 4 år och tro mig hon har blivit berikad många gånger på olika sätt.

I valet nästa år kommer hon rösta SD eller blankt, men troligen SD. Så hon har gått från MP (ett av dom allra mest invandringsliberala partierna) till SD på mindre än 4 år. Så kan det gå.......

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Så du kräver källor av andra men postar inga själv? Låter vettigt.. Du kanske skulle ta en funderare på vad som är en källa enligt dig. Jag menar det är ju DU som kritiserar mina, så då kan du skriva vad du kräver för källor för att bli nöjd.
Som sagt.. vart har Avpixlat skrivit pk-hora?

Jag har lag fram källor när jag hänvisat till material, Länkarna är blåa på min skärm. men här har du ett utdrag av länkar jag använt.

http://www.bra.se/download/18.760f410713455c50f378000146/10La...
http://kentekeroth.se/tag/avpixlat/
http://thoralf.bloggplatsen.se/2013/...-en-tidsfraga/
http://avpixlat.info/2012/06/04/chatta-med-bjorn-soder/

I övrigt så har jag mestadels ägnat mig åt att ifrågasätta de slutsatser du dragit med vanligt kritiskt tänkande och en gnutta vetenskaplig metod.
Du

Jag har inte påstått att avpixlat har skrivit Pk-hora, jag finner det lustigt att det är just det av mina motargument och förklaringar du väljer att ta upp.

Skrivet av shogun-r:

I denna studien kommer dom fram till att i kriminella gäng så är 76% invandrare. Tolka det som ni vill.

http://ccj.sagepub.com/content/28/4/426.abstract

Mm jag antar att du läst studien i sin helhelt och därför kan besvara på följande frågor:
Har de kommit fram till att den bidragande orsaken var "invandringen"?
ar de kommit fram till att gängmedlemmarnas beslut att gå med i gäng har att göra med deras etniska tillhörighet?
(Artikeln är inte öppen för allmänheten)

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Nej du unge man, du börjar bli lite för tröttsam men än har jag ork för det är inte ett tungt värv jag tagit mig för. Men i framtiden kan du väl citera inläggen i sin helhet, trots din ovilja att använda källor. Återigen ställer jag även krav på att du möter mina motargument i sin helhet istället för att välja ett fåtal, jag bemöter alla dina argument så det är inte mer än rätt att du bemöter alla mina motargument.

Jag antog att du syftade på arbetskraftsbrist eftersom det var den främsta delen av invandringspolitken under de årtionden du nämnde. men du får gärna utveckla ditt argument (med vederhäftiga källor givetvis)

Hur mycket text och hur mycket källor har du? Du lever verkligen inte som du lär.

Ja den gav väl vad jag skrev inte sant? men en repris kanske behövs så jag citerar mig själv

Det bör här nämnas att det var ett svar på att du överdrev och målade fan på väggen. Som jag sa, den största ökningen av anmälda brott har skett under betydligt mer homogena årtionden.

(återigen misslyckas du med att möta mina argument)

först och främst föreslår jag att du läser
Lagförda brott
Där du kan läsa sådana saker som:
"Ökningen under perioden (2005–2008) kan delvis förklaras av den nya sexualbrottslagstiftningen som
trädde i kraft den 1 april 2005. Lagändringen innebar bland annat en utvidgning av bestämmelsen för
våldtäkt, och därigenom har en del gärningar som tidigare rubricerades som sexuellt utnyttjande kommit att
bedömas som våldtäkt"

Vidare står där också att finna att antalet lagförda fall av misshandel sedan 2002 ligger under 20%
I reda siffror så har antalet anämlda fall av grovvåldtäkt ökat från 17 till 69 mellan 1991 och 201
Grovmisshandel/misshandel har ökat från 469 till 947 (observera att statistiken inte särskiljer på grovmisshandel och misshandel.)
Antalet anmälda fall av Skadegörelse har ökat från 1088 till 1774.

Men vad har det med invandrarna att göra?

JAg kritiserar dig för att dina argument är ihåliga. Jag har inte slängt med nedvärderande termer, termerna jag använt för att beskriva dina argument har stått i proportion till vad de varit. Nedvärdera är en subjektiv bedömning som syftar till att förringa, jag har kallat dig och dina argument för vad de varit.
(Tips: bygg upp dina resonemang och använd bättre argument.)

Du är inte tröttsam? Dina argument är bra och väl underbyggda med fakta och källor? Men för fan kom igen nu. Skärp dig.

Du tror att om en studie i Danmark eller Norge säger att invandrare är mer kriminella så gäller inte det Sverige? Du tror att Sverige är helt isolerad. Knappast...

edit
Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Tjafsa om källor och motargumentera varandra utan att själv komma med egna "giltiga" argument det kan man göra i evighet. Det viktigaste är att var och en själv funderar på vilket Sverige vill jag leva i? Är vi på rätt väg? Det är viktigt att man funderar på detta med mångkultur eftersom det är det som allra mest kommer påverka ens framtid. För att inte tala om ens barns framtid.

Så du anser att dina argument håller trots att jag slagit hål på de luftslott du pytsat fram eftersom jag inte lagt fram några själv? det faktum att jag inte har talat för min sak gör inte din motbevisade tes korrekt.
Mångkultur är lagstiftad i Sverige, vill du inte bryta mot OSSE, EU, FN får du leva med det, vi har samer, finnar, Tornedalsfinnar, Romer och Judar som bott här tillräckligt länge för att få sina språk accepterade som minoritetsspråk. Mångkulturen kommer inte påverka någons framtid mer än ekonomin.

Skrivet av shogun-r:

Att man har olika åsikter det tycker jag man skall respektera och så är det med det mesta i livet. Nämligen att man bestämmer över sina egna val. Man kan inte bestämma över samhället men man bestämmer över sin egen röst i samhället.

NEj alla åsikter ska inte respekteras, intolerans ska aldrig respekteras. Det är en av Karl Poppers främsta ideér, tolereras intolerans så vinner intoleransen. Det gäller all intolerans innan du börjar gaffla om Sharia.

Skrivet av shogun-r:

Jag säger som jag brukar säga. Man kan inte veta vad man tycker om mångkulturen utan att uppleva den. Så enkelt är det. Det har jag fått erfara och många andra med mig. Det är min egen erfarenhet.

Din erfarenhet är fullkomligt ointressant som argument och dina egna observationer är blott dina egna observationer, de är helt utan värde i alla sammanhang förutom kvalitativa studier om just dig.

Skrivet av shogun-r:

Min sambo var t ex inte alls glad i mina åsikter i början när vi var tillsammans. Vi bråkade ofta och hon kallade mig SD-jävel och SD-rasist och annat. Nu har hon blivit "berikad" av mångkultur i ca 4 år och tro mig hon har blivit berikad många gånger på olika sätt.

Det är synd om dig och jättesynd om henne, jag hoppas att ni kan flytta till ett land som inte tar emot invandrare och bara tillåter en kultur....

Skrivet av shogun-r:

I valet nästa år kommer hon rösta SD eller blankt, men troligen SD. Så hon har gått från MP (ett av dom allra mest invandringsliberala partierna) till SD på mindre än 4 år. Så kan det gå.......

Duktigt av dig, du har bidragit till att öka intoleransen i samhället, jag skulle applådera men orkar egentligen inte bry mig om vad någon som anser att mångkultur har en inneboende negativ innebörd. Det är nämligen så enkelt att dina åsikter inte har något med objektivitet att göra, det har vi redan gjort klart.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Du är inte tröttsam? Dina argument är bra och väl underbyggda med fakta och källor? Men för fan kom igen nu. Skärp dig.

Du tror att om en studie i Danmark eller Norge säger att invandrare är mer kriminella så gäller inte det Sverige? Du tror att Sverige är helt isolerad. Knappast...

Så du tar upp vad jag skrev i ett gammalt inlägg när du citerar ett nytt utan att bemöta motargumenten i det nya? snyggt.

Skrivet av Huzzbutt:

Den första länken är en graf som inte hänvisar till ett källmaterial. Det är inte en källa, det är en bild på ett diagonalt streck och några prickar mot en randig bakgrund och några siffor.
De övriga tar inte hänsyn till andra faktorer och ingen av dem handlar om Sverige.

Var vad jag skrev, Faktorerna i människors liv varierar från land till land, dina källor tar varken upp fler faktorer än just att vara "invandrare" och ingen av dem handlar om Sverige, vad är problemet?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Yes HUZZBUTT du är ju så himla objektiv själv.

Jag har i alla fall postat hänvisningar till studier till skillnad mot dig. En källa har jag kunnat (om jag inte missat någon) hitta av all din pladdertext. Vilket enligt dig själv inte var relevant för frågeställningen.

edit
Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Yes HUZZBUTT du är ju så himla objektiv själv.

Jag har i alla fall postat hänvisningar till studier till skillnad mot dig. En källa har jag kunnat hitta av all din pladdertext. Vilket enligt dig själv inte var relevant för frågeställningen.

Alla dina källor har fallit antingen genom att inte vara representativa, relevanta eller vederhäftiga och du har vid upprepade tillfällen visat oförmåga att tolka statistik, att förstå orsakssamband och en ovilja att möta argument.
Jag förstår inte varför du är stolt över att du har misslyckats kapitalt i alla hänseenden.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Alla dina källor har fallit antingen genom att inte vara representativa, relevanta eller vederhäftiga och du har vid upprepade tillfällen visat oförmåga att tolka statistik, att förstå orsakssamband och en ovilja att möta argument.
Jag förstår inte varför du är stolt över att du har misslyckats kapitalt i alla hänseenden.

Du kanske har missat att en tidning är en godtagbar källa enligt Harvard-systemet. Sen är det ingen forskningsrapport som vi håller på med. Som sagt mina källor finns i tråden.

Snarare du som misslyckas kapitalt och gör bort dig.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Du kanske har missat att en tidning är en godtagbar källa enligt Harvard-systemet. Sen är det ingen forskningsrapport som vi håller på med. Som sagt mina källor finns i tråden.

Snarare du som misslyckas kapitalt och gör bort dig.

Harvard systemet är system för hur man anger källor, det är inte en modell för ur man tillämpar kritisk granskning utan ett sätt att möjliggöra kritisk granskning.
Alla källor bedöms enskilt, att alla tidningar är vederhäftiga källor är falskt och jag har förklarat för dig varför avpixlat inte är en vederhäftig källa.
Dina källor är som jag flera gånger påpekat: irrelevanta, ovederhäftiga eller av dig feltolkade.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)