Spelveckan: Brutal Legend, Driftmoon

Permalänk
Melding Plague

Spelveckan: Brutal Legend, Driftmoon

I spelveckan samsas Brutal Legend med det retrodoftande rollspelet Driftmoon. Arma III närmar sig en öppen testfas och det blir senaste nytt från nya Command & Conquer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Brütal Legend ser fan üt som en härlig mix mellan Action, Äventyr, Hümor och Rock"n"roll.

Nästa vecka Sim City!!! <3

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sebastian R:

Brütal Legend ser fan üt som en härlig mix mellan Action, Äventyr, Hümor och Rock"n"roll.

Körde demot på 360 när det begav sig, men hade inte lust att punga ut med fullpris då. Var ett kul o lojt spel iaf, får bli ett köp vid första rean, känns inte riktigt värt ca €20.

Permalänk
Medlem

Company of Heroes 2 nu under Sega? Detta kommer gå åt helvete, antar jag.
Sega associerar jag oavkortat med spel som släpps inte bara för tidigt utan helt befriat från någon kvalitetskontroll över huvud taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Körde demot på 360 när det begav sig, men hade inte lust att punga ut med fullpris då. Var ett kul o lojt spel iaf, får bli ett köp vid första rean, känns inte riktigt värt ca €20.

Spelade demon på ps3 och var väldigt nära ett köp, var dock mitt uppe i två andra spel och sen rann det ut i sanden när jobbet krävde övertid.. Vid rea kommer det absolut köpas, riktig humor av riktiga skådisar/profiler. Sen ska väl spelet vara helt ok vad jag förstått.

I övrigt längtar jag efter HotS, blir ett snabbt köp så fort huset är renoverat, tyvärr en månad kvar..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Först 40min av Brutal Legend på PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Brütal Legend ser fan üt som en härlig mix mellan Action, Äventyr, Hümor och Rock"n"roll.

Nästa vecka Sim City!!! <3

Ett av mina favoritspel och ett av dem få jag äger både på 360 och PC. Så jäkla skön attityd i spelet Gillar man Heavy Metal är man som hemma! \../, Kan bli lite repetitiva strider men det går att förbise.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

C&C är inte C&C längre, och det är inte bara någon notalgi som pratar. Kika bara och gämnför Red Alert, Tiberian Dawn och Tiberian Sun emot C&C3, Red Alert 3 och C&C4... Generals, oavsett om man anser att ettan är bra eller ej (Jag gillar det) så hör namnet C&C inte hemma där.

Company of Heroes II ser lovande ut. Ställer mig dock tveksam till Sega som publisher/utgivare.

Edit: Är det bara jag som tycker att Dean Halls flin nära nog påminner om något ur Wallace & Grommit?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Köpte Brütal legend till 360 när det kom ut, tyckte det var ett riktigt roligt spel även om jag inte lirat om det. RTS-momenten var kanske ingen höjdare men handlingen och allt annat var väldigt kul och välgjort så vitt jag minns. Bra musik också, såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Company of Heroes 2 nu under Sega? Detta kommer gå åt helvete, antar jag.
Sega associerar jag oavkortat med spel som släpps inte bara för tidigt utan helt befriat från någon kvalitetskontroll över huvud taget.

Sega äger även varumärket Total War som är ett riktigt bra rts/tbs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Company of Heroes 2 nu under Sega? Detta kommer gå åt helvete, antar jag.
Sega associerar jag oavkortat med spel som släpps inte bara för tidigt utan helt befriat från någon kvalitetskontroll över huvud taget.

Sega kör väl Total War också och det är inte ett dåligt spel i mitt tycke.

Permalänk
Medlem

Undra varför de släpper det på PC efter så pass lång tid

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Undra varför de släpper det på PC efter så pass lång tid

Citat:

Ett drag som är möjligt då företaget inte längre behöver använda sig av en distributör.

-

Permalänk

fan vad buggit BL är fan får inte äns mina 70fps (spelet capar vid 60) på min overclockade skärm, det är riktigt dåligt portat sämsta jag sätt på ett tag nu...

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Discokungen
Skrivet av RaW D Coy:

fan vad buggit BL är fan får inte äns mina 70fps (spelet capar vid 60) på min overclockade skärm, det är riktigt dåligt portat sämsta jag sätt på ett tag nu...

Har du inte spelat Dark Souls på PC eller?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Har du inte spelat Dark Souls på PC eller?

jo körde tills jag mötte någon stor snubbe typ 10 min i spelet, spelet e ju så jobbigt det såg tråkigt som fan ut också..

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaW D Coy:

jo körde tills jag mötte någon stor snubbe typ 10 min i spelet, spelet e ju så jobbigt det såg tråkigt som fan ut också..

Spelet är ju så svårt*

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Inaktiv

Väntar fortfarande på Mass Effect 4. Något nytt? Förutom den där läckta bilden alla talar om?

Permalänk

\m/ (o_o) \m/ DECAPITATION!!! \m/ (o_o) \m/

Klockrent spel när man är hårdrockare...gameplayet går och lida igenom bara för att höra Jacks roliga komentarer

Permalänk

skiten ser ut som runescape

Permalänk
Medlem

DayZDev: 8:00 är det Liam Neeson's grabb som sitter där? låter och ser ut som honom innan han petar i näsan

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Sega äger även varumärket Total War som är ett riktigt bra rts/tbs

Total war brukar dock ha endel buggar i början. I alla fall de jag köpt på relese.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag hoppas CoH2 blir lika bra som ettan. Då är jag nöjd väldigt länge framöver.

Permalänk
Medlem

Arma 3 hoppas jag blir riktigt grymt! Lär bli en "bokning" helt klart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

C&C är inte C&C längre, och det är inte bara någon notalgi som pratar. Kika bara och gämnför Red Alert, Tiberian Dawn och Tiberian Sun emot C&C3, Red Alert 3 och C&C4... Generals, oavsett om man anser att ettan är bra eller ej (Jag gillar det) så hör namnet C&C inte hemma där.

Company of Heroes II ser lovande ut. Ställer mig dock tveksam till Sega som publisher/utgivare.

Edit: Är det bara jag som tycker att Dean Halls flin nära nog påminner om något ur Wallace & Grommit?

Yep, C&C dog för ett tag sedan :'(

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Total war brukar dock ha endel buggar i början. I alla fall de jag köpt på relese.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, men fortfarande ett renodlat PC-spel :). Har aldrig riktigt stört mig på buggarna i Total War serien heller för den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Jo, men fortfarande ett renodlat PC-spel :). Har aldrig riktigt stört mig på buggarna i Total War serien heller för den delen.

Jag som köpte empire kunde ju inte köra skiten korrekt förrän efter några uppdateringar. Ex kunde inte ai anfalla genom att skicka trupper över hav i början och massa sånt som förstörde allt. Det är dock en av mina favoritserier trots det.:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb