Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

går ni in på fz så ser ni att det står att dom är sponsrade av Sim City, hur det vet jag inte men det är skillnad på att vara sponsrad och göra reklam

Länka gärna vart på fz detta står. Jag gissar på att du ljuger, för jag kollade på fz och det står inget om att de är sponsrade. De har reklam för Sim city, men det finns inget fel i det.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Länka gärna vart på fz detta står. Jag gissar på att du ljuger, för jag kollade på fz och det står inget om att de är sponsrade. De har reklam för Sim city, men det finns inget fel i det.

Står överst på http://www.fz.se/, märkligt att du missade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Länka gärna vart på fz detta står. Jag gissar på att du ljuger, för jag kollade på fz och det står inget om att de är sponsrade. De har reklam för Sim city, men det finns inget fel i det.

det var ju trevligt av dig

lite svårt att länka till deras header som är på varje sida så det blev en bild som jag kanske har manipulerat efter som jag är en lögnare

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

det är ju trevligt av dig http://img12.imageshack.us/img12/8079/namnlsnt.jpg

lite svårt att länka till deras som är på varje sida header så det blev en bild som jag kanske har manipulerat efter som jag är en lögnare

Oj, den missade jag. Då är du ingen lögnare, var jag som gjorde fel. Jag ber om ursäkt :). Jag är väldigt tveksam till att FZas betyg skulle påverkas av detta, men det är ett väldigt dåligt och otydligt ordval av dem. Ordvalet gör ju att folk kan misstänka att betyget är köpt. Jag tyckte inte att deras review var bra, mest för att den bara verkade vara till för att hata på EA, inte för att beskriva spelet.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Står överst på http://www.fz.se/, märkligt att du missade det.

Ja, står faktiskt brevid FZ loggan, hade helt missat det själv...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Lustigt att FZ.se skulle vara sponsrade av SimCity och att de samtidigt är de som hittils har satt lägst betyg på spelet av de recensioner jag läst.

Permalänk
Medlem

Är väl bara själva bannern som är sponsrad av simcity?

Permalänk
Medlem

Jag tror snarare att det är en reklambanner där de har skrivit "Sponsrad av". Varför vet jag inte men varför skulle FZ ta emot pengar från dem och sedan dela ut en 3a?

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Låga nedladdningshastigheter? skojar du med mig?
Själv kommer jag upp i 17MB/s

Vissa spel laddar jag ner i 20Mb/s, vissa i 2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glucifer:

Jag tror snarare att det är en reklambanner där de har skrivit "Sponsrad av". Varför vet jag inte men varför skulle FZ ta emot pengar från dem och sedan dela ut en 3a?

skulle inte sätta upp det på sidan det ger fel signaler hur det än är

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

FZ skiljer åtminstone reklamförsäljning och recensionskrivande åt, det är inte som EGM och deras "recension" av Aliens: Colonial Marines (9 av 10 medan Metacritic-snittet är 42-48 % beroende på plattform)

Någon som vet hur det är när man kör online med en polare, kommer vi att ha de 16 st stadsdelarna att dela på (dvs åtta stadsdelar var) eller kommer man bara att få varsin stad?

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anwest:

FZ skiljer åtminstone reklamförsäljning och recensionskrivande åt, det är inte som EGM och deras "recension" av Aliens: Colonial Marines (9 av 10 medan Metacritic-snittet är 42-48 % beroende på plattform)

Någon som vet hur det är när man kör online med en polare, kommer vi att ha de 16 st stadsdelarna att dela på (dvs åtta stadsdelar var) eller kommer man bara att få varsin stad?

En av er väljer att skapa en, sen kan du bjuda in vänner, du och din vänn kan ta vilken zon ni vill, sen kan ni "clama" flera stycken själv. så ni kan ha 8 var om ni vill

Permalänk
Medlem

Hej!

Vart kan jag köpa en key till spelet och få det direkt, tänkte så man hinner få det innan helgen. Inge VPN grej eller så orkar jag krångla med så cleant köp så man kan börja köra direkt sen:)

Tack!

Permalänk
Skrivet av R-DP:

Hej!

Vart kan jag köpa en key till spelet och få det direkt, tänkte så man hinner få det innan helgen. Inge VPN grej eller så orkar jag krångla med så cleant köp så man kan börja köra direkt sen:)

Tack!

Greenmangaming borde fungera utmärkt eller så kör du riktigt safe och köper från origin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenSammeSamme:

Greenmangaming borde fungera utmärkt eller så kör du riktigt safe och köper från origin

Okej men med GMG så får man koden direkt eller? Det är väl från UK, men antar att man kan välja svenska som språk i spelet ändå?

Edit: Såg nu att dom inte hade svenska som språkval..

Permalänk
Medlem
Skrivet av R-DP:

Okej men med GMG så får man koden direkt eller? Det är väl från UK, men antar att man kan välja svenska som språk i spelet ändå?

Edit: Såg nu att dom inte hade svenska som språkval..

Det ska de väl ha. Spelet är väl regionsfritt.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

En av er väljer att skapa en, sen kan du bjuda in vänner, du och din vänn kan ta vilken zon ni vill, sen kan ni "clama" flera stycken själv. så ni kan ha 8 var om ni vill

Tack, låter bra! Var rädd att man bara skulle få en zon vardera i multiplayer

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk

Jag skulle vilja veta om man kan byta språk från svenska till engelska? Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av R-DP:

Okej men med GMG så får man koden direkt eller? Det är väl från UK, men antar att man kan välja svenska som språk i spelet ändå?

Edit: Såg nu att dom inte hade svenska som språkval..

köp från svenska gamecarddirect då

Visa signatur

[]

Permalänk
Medlem
Skrivet av R-DP:

Okej men med GMG så får man koden direkt eller? Det är väl från UK, men antar att man kan välja svenska som språk i spelet ändå?

Edit: Såg nu att dom inte hade svenska som språkval..

Jag köpte mitt från GMG och mitt är på svenska.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceddan93:

köp från svenska gamecarddirect då

Fick nyss ett mail ifrån Gamecard direct.

"Hej,
Har tyvärr tråkiga nyheter angående din förbokning av Simcity Limited Edition.
Vår leverantör hade garanterat oss EU-versionen, men de har nu bara fått in en Ungersk version där inte alla språk ingår. Det möjligheter vi kan erbjuda de som förbokat är följande:

1. En återbetalning
2. EU Standard Edition för samma pris med leverans 7/3 (Endast 30 exemplar, de som förbokat tidigt har förtur)
3. Limited Edition med språkändring till engelska, leverans 7/3.
4. Behåll ordern för Limited Edition EU, leverans 10-12/3
"

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

Fick nyss ett mail ifrån Gamecard direct.

"Hej,
Har tyvärr tråkiga nyheter angående din förbokning av Simcity Limited Edition.
Vår leverantör hade garanterat oss EU-versionen, men de har nu bara fått in en Ungersk version där inte alla språk ingår. Det möjligheter vi kan erbjuda de som förbokat är följande:

1. En återbetalning
2. EU Standard Edition för samma pris med leverans 7/3 (Endast 30 exemplar, de som förbokat tidigt har förtur)
3. Limited Edition med språkändring till engelska, leverans 7/3.
4. Behåll ordern för Limited Edition EU, leverans 10-12/3
"

Okej, fick inget sånt mail. Men jag förbokade 1 månad innan också.. Bara o avboka o boka hos någon annan ?

Visa signatur

[]

Permalänk
Medlem

Kan man på nått sätt få igång spelet om man köpt det genom Origin?
Försökte lite igår med VPN men verkar inte som det är rätt sätt. Har spelet under "Mina spel" men det står ju att det inte är släppt än. Dock står det inget datum på det.

Permalänk
Medlem

http://www.polygon.com/game/simcity-2013/2630

Polygon sänkte sitt betyg av sc5 pga allt strul med EA's servrar.
Bland annat koruppta sparfiler och inloggnings problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Jag köpte mitt från GMG och mitt är på svenska.

Någon mer som köpte spelet hos GMG och kan bekräfta att det är på svenska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harnace:

Någon mer som köpte spelet hos GMG och kan bekräfta att det är på svenska?

Det är på svenska. Jag spelade ett antal timmar igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harnace:

Någon mer som köpte spelet hos GMG och kan bekräfta att det är på svenska?

Inte testat svenska men mitt är på engelska i alla fall. Därifrån

EDIT: Var inte snabb nog haha

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jesusbarnet:

FZ är ju sponsrade av sim city, det känns neutralt

Verkar inte ha spelat någon roll, dom gav detta, tippade AAA megasuperspelstadsbyggarepicuppföljare/reboot bara en trea av fem möjliga.
Och läser man recensionen får dom massiv kritik också.

Så den där sponsringen är för platsen på sidan, inte för att köpa någon recensent. Om det nu är det du antyder?

Själv hade jag gett spelet en tvåa för gameplay, och med tanke på att man ska ta med begräsningar, DRM o allt jävla lanseringsstrul en etta i totalbetyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Verkar inte ha spelat någon roll, dom gav detta, tippade AAA megasuperspelstadsbyggarepicuppföljare/reboot bara en trea av fem möjliga.
Och läser man recensionen får dom massiv kritik också.

Så den där sponsringen är för platsen på sidan, inte för att köpa någon recensent. Om det nu är det du antyder?

Själv hade jag gett spelet en tvåa för gameplay, och med tanke på att man ska ta med begräsningar, DRM o allt jävla lanseringsstrul en etta i totalbetyg.

man bör läsa inlägget jag citerade innan, menade bara på att det skickar ut signalerna att dom inte är neutrala när det står att dom är sponsrade

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Någon som vet när aktiveringskoden kommer om man förbokat på gamecarddirect för drygt en vecka sedan?