Samsung lanserar Galaxy S4 den 14 mars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Många konstiga kommentarer här enligt mig.

Visst, det är alltid trevligt med snygga telefoner, men vi är väldigt många som är mer intresserade av prestandan. Spelar inte så stor roll för oss om det är plast eller aluminium. Köper jag en ny och dyr telefon så prioriterar jag garanterat hållbarheten över designen. Jag köpte min Galaxy S när den först släpptes och den har hållit för hur mycket som helst. Min son har tappat den i golvet hundra gånger. Den har även ramlat rakt ner på asfalten ett par gånger. Byter man bara ut skalet så är den fortfarande som ny.

Att säga att en telefon är "för bra" är en väldigt ologisk kommentar. Visst, behöver man bara ringa och inte är intresserad av avancerade grejer i luren så duger väldigt gamla telefoner fortfarande, men att säga att bra prestanda är onödigt är ju väldigt ogenomtänkt. Har en lur bra prestanda så kan man vänta mycket längre med att uppgradera luren i framtiden, och man kan ta del av den grafiskt mest avancerade mjukvaran under en längre period.

Självklart vill jag att telefonen ska var snygg men samtidigt gedigen och absolut tåla mycket utan att få yttre defekter.
Jag vill inte vara rädd om telefonen så pass mycket att jag oroar mig varje gång jag lägger ner den någonstans osv.

Jag är inte så jätte intresserad vilket material mobilen är byggd i som en del andra så länge telefonen känns bra i handen och har god kvalitet. Men självklart är det ett plus om den är byggd i någon exklusivare material än hela mobilen plast, speciellt glossy. Usch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Är den lika plastig som tidigare Galaxy S mobilerna så blir det en HTC One

Ohh den lär du få ångra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

hur kan mer kärnor ge bättre batteritid? alla mobiler klockar väl ner sig lite när dom inte används.

Ryktet säger att den kommer ha 2x4 kärnor. Så bättre batteri blir det genom att den använder långsammare kärnor vid surf etc och snabbare vid spel. Men som sagt bara ett rykte än så länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Givet köp

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Suck, plast gör inte telefonen automatiskt mer tålig. Återigen känns det som läge att ta in mitt inlägg om S3 vs iPhone i hållbarhet:

Som att "droptest" som finns på youtube säger nånting? Dessa droptests är verkligen några av de mest ovetenskapliga testerna som finns på youtube, då det aldrig är så att två telefoner trillar på samma sätt i dessa videor. Har dessutom ALDRIG sett eller hört någon tappa sina telefoner på det sätt som dom gör i dessa videor.
Det man får kolla på är procentuell statistik för trasiga skärmar och där är iphone 4 en okrönt kung, oavsett vad alla dessa droptester säger. Det är inte direkt en hemlighet att Iphone 5 designades för att vara mer stöttålig än 4an.

Hade förut en iphone, men köpte en S3a, men det jag är minst nöjd med hos min S3a är faktiskt Android självt, som alltför ofta är ointuitivt och buggigt. Där har IOS ett stort försprång. Speciellt kompatibiliteten för bakåt-knappen, som man aldrig vet riktigt vad den kommer göra i olika applikationer. Så just nu är valet öppet för min nästa telefon. Men att påstå att en Iphone 4 är lika stöttålig som en S3a är bara dumt.

Permalänk
Medlem

Nytt världsrekord!

Samsung kommer att höja ribban med denna release avsevärt. Apple5s måste ha det där lilla extra för att kunna hålla distansen.

Om ryktena stämmer så är S4 en komplett samrtphone, koreanerna har gjort det igen!

Visa signatur

Nexus One • RA-nexus-v1.6.2 • CM 5.0.5.3w/gapps • Apps2sd: enabled • Meltus Audio/Volume Hack V2r2 • Desire Camera :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av honkel:

Som att "droptest" som finns på youtube säger nånting? Dessa droptests är verkligen några av de mest ovetenskapliga testerna som finns på youtube, då det aldrig är så att två telefoner trillar på samma sätt i dessa videor. Har dessutom ALDRIG sett eller hört någon tappa sina telefoner på det sätt som dom gör i dessa videor.
Det man får kolla på är procentuell statistik för trasiga skärmar och där är iphone 4 en okrönt kung, oavsett vad alla dessa droptester säger. Det är inte direkt en hemlighet att Iphone 5 designades för att vara mer stöttålig än 4an.

Hade förut en iphone, men köpte en S3a, men det jag är minst nöjd med hos min S3a är faktiskt Android självt, som alltför ofta är ointuitivt och buggigt. Där har IOS ett stort försprång. Speciellt kompatibiliteten för bakåt-knappen, som man aldrig vet riktigt vad den kommer göra i olika applikationer. Så just nu är valet öppet för min nästa telefon. Men att påstå att en Iphone 4 är lika stöttålig som en S3a är bara dumt.

Ja, de säger nåt. Precis som jag skrev i inlägget så är det inte vetentenskapliga tester. Men du tappar inte din telefon på ett exakt sätt varje gång heller. Går den sönder i dessa tester är risken stor att den gör det även om man själv tappar den. Och som synes är inte S3 inte ett dugg stöttåligare (klarar sig som sagt sämre i varje test). Att den är av plast spelar uppenbarligen ingen roll. Det mesta handlar om ifall du har otur eller inte när du tappar din telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Topgun:

Samsung kommer att höja ribban med denna release avsevärt. Apple5s måste ha det där lilla extra för att kunna hålla distansen.

Om ryktena stämmer så är S4 en komplett samrtphone, koreanerna har gjort det igen!

Det börjar tyvärr att likna en "padphone" mer än en smartphone!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Vart går gränsen för storlek egentligen. Blir bara större och större. Folk verkar inte bry sig?
Jag har sgs1 nu på 4" och hade gärna uppgraderat till sgs 4 om den vart tex 4.3-4.5" men 5 vetefan. Får ha min sgs 1 i 2-3 år till när trenden vänder till mindre displayer igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot samsung galaxy s4 då jag för tillfället har en s2 och jag är väldigt nöjd med den telefonen.

Visa signatur

Dator 1: Intel Core i7 5820k OC 4.5GHz, Corsair H100i GTX, MSI X99A raider, Crucial BX100 250GB SSD, Cruical DDR4 2133MHz, EVGA GTX 680, EVGA Supernova 750w G2, Corsair carbide SPEC-02.

Dator 2: Intel core i7 2600k överklockad till 4,5 GHz + corsair h100 | Asrock Extreme3 Gen3 | EVGA GeForce GTX 670 FTW 2GB | Corsair Carbide 500r | 8 GB corsair vengeance 1600 MHz | 2 TB Seagate Barracuda 7200 RPM | OCZ ZT-series 750w |
Tillbehör: Acer GD245HQ LCD Monitor | Corsair vengeance k90 | Razer Deathadder | Tritton PC510 HD |

Permalänk
Medlem

Så vi kan alltså komma överens om att det ska vara bra byggkvalitet på telefonen. (?)
Det spelar alltså ej roll om den är gjord av plast, aluminium, diamant, guld, kolfiber, kevlar, trä, silikon, glas, skin eller något annat, så länge telefonen känns bra i handen. Den ska inte lätt glida ur handen som nuvarande galaxyn S3 gör, och den ska sitta bra i handen, den ska fanimig vara hanterbar med en hand.

Kan Samsung inte fixa det där så blir det en skitleksak, precis som S3 är. Punkt.

Några frågor?

Förresten, den som påstår att S3 är en telefon som kan hanteras med en hand, försök göra följande.

Försök ta ut telefonen från fickan med en hand väldigt snabbt, när du är ute och går. Ring eller smsa någon. Hur snabbt kan ni göra det där med en hand?

Jag kan göra det där på bara några sekunder med en Nokia N9 och en Iphone.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Så vi kan alltså komma överens om att det ska vara bra byggkvalitet på telefonen. (?)
Det spelar alltså ej roll om den är gjord av plast, aluminium, diamant, guld, kolfiber, kevlar, trä, silikon, glas, skin eller något annat, så länge telefonen känns bra i handen. Den ska inte lätt glida ur handen som nuvarande galaxyn S3 gör, och den ska sitta bra i handen, den ska fanimig vara hanterbar med en hand.

Kan Samsung inte fixa det där så blir det en skitleksak, precis som S3 är. Punkt.

Några frågor?

Förresten, den som påstår att S3 är en telefon som kan hanteras med en hand, försök göra följande.

Försök ta ut telefonen från fickan med en hand väldigt snabbt, när du är ute och går. Ring eller smsa någon. Hur snabbt kan ni göra det där med en hand?

Jag kan göra det där på bara några sekunder med en Nokia N9 och en Iphone.

Uhm, varför går inte det med en S3? Det är en sak att det är svårt att nå övre högra hörtnet på displayen med tummen när man håller med vänsterhanden. Men det är inte riktigt något att peka på där. Att SMS:a och ringa är ju inga problem. Kan hålla med om att den inte ligger perfekt i handen, men inte alls så att man tappar den ens vid snabba rörelser om man inte har en väldigt lam hand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Ja, de säger nåt. Precis som jag skrev i inlägget så är det inte vetentenskapliga tester. Men du tappar inte din telefon på ett exakt sätt varje gång heller. Går den sönder i dessa tester är risken stor att den gör det även om man själv tappar den. Och som synes är inte S3 inte ett dugg stöttåligare (klarar sig som sagt sämre i varje test). Att den är av plast spelar uppenbarligen ingen roll. Det mesta handlar om ifall du har otur eller inte när du tappar din telefon.

Jag tror du missade min poäng, statistiken för trasiga telefoner vid fall talar sitt klara språk. Iphone 4 och Iphone 4s är högst i all procentuell statistik för hur många telefoner per sålda enheter som går sönder vid fall.
Om jag ska ge mig på en gissning på varför droptesterna är missvisande så är det antagligen för att dom släpper dom på väldigt märkliga sätt som inte replikerar hur folk faktiskt tappar sina telefoner. Dom allra flesta tappar den när dom tar ut den ur fickan, råkar stöta ner den från bordet eller reser på sig och den ligger i knät.
Jag skiter ärligt talat i vilken telefon som är bäst, men blir trött när du far med halvsanningar. Vill poängtera att jag pratar om iphone 4, iphone 5 är såklart betydligt stöttåligare än just 4an, av förklarliga skäl.

Det finns gott om statistik för just iphone 4, så läs gärna här:
Här har du ett försäkringsbolags statistik som jämför iphone 4 med iphone 3gs.
http://www.squaretrade.com/iphone4-glass-study
Samma bolag har också statistik för tappade trasiga telefoner, olika märken och modeller.
http://www.squaretrade.com/cell-phone-comparison-study-nov-10

Kom gärna med med motbevisande statistik(nej, inte droptester) om du ska fortsätta den här diskussionen i din bana.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Uhm, varför går inte det med en S3? Det är en sak att det är svårt att nå övre högra hörtnet på displayen med tummen när man håller med vänsterhanden. Men det är inte riktigt något att peka på där. Att SMS:a och ringa är ju inga problem. Kan hålla med om att den inte ligger perfekt i handen, men inte alls så att man tappar den ens vid snabba rörelser om man inte har en väldigt lam hand.

Ju, men hur snabbt kan du göra det med en hand? Alltså utan att stanna och stirra på telefonen.

Eller testa när du cyklar, inte i toppfart såklart, men låt cykeln rulla sakta och försök ringa ett samtal eller skicka ett sms.
Kan du göra det där med en Galaxy S3 så är du en exceptionell snubbe.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kanto64:

Så vi kan alltså komma överens om att det ska vara bra byggkvalitet på telefonen. (?)
Det spelar alltså ej roll om den är gjord av plast, aluminium, diamant, guld, kolfiber, kevlar, trä, silikon, glas, skin eller något annat, så länge telefonen känns bra i handen. Den ska inte lätt glida ur handen som nuvarande galaxyn S3 gör, och den ska sitta bra i handen, den ska fanimig vara hanterbar med en hand.

Kan Samsung inte fixa det där så blir det en skitleksak, precis som S3 är. Punkt.

Några frågor?

Förresten, den som påstår att S3 är en telefon som kan hanteras med en hand, försök göra följande.

Försök ta ut telefonen från fickan med en hand väldigt snabbt, när du är ute och går. Ring eller smsa någon. Hur snabbt kan ni göra det där med en hand?

Jag kan göra det där på bara några sekunder med en Nokia N9 och en Iphone.

Om man kan ta ut telefonen med en hand ur fickan när jag går? Det går alldeles utmärkt, detta var en märklig fråga.
Och sen ringa nån? Ja det är väl bara att ringa, varför skulle inte detta gå?

Permalänk
Medlem

Hur snabbt? Alltså, när man är på språng. Är det möjligt med en hand? Utan att stanna?

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Hur snabbt? Alltså, när man är på språng. Är det möjligt med en hand? Utan att stanna?

Håller med dig om att S3an inte sitter lika bra i handen som en iphone och jag hoppas verkligen att dom med s4an har jobbat på formen. Men du kan ju inte jämföra en telefon som har en 4,8 tums skärm med telefoner som har 4tum och mindre skärmar?
Isf kan man ju säga att S3an är otroligt enkel att använda med en hand om man jämför med Galaxy Note 2.
Självklart kommer en mindre telefon vara enklare att styra med en hand. Det fattar nog vem som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av honkel:

Håller med dig om att S3an inte sitter lika bra i handen som en iphone och jag hoppas verkligen att dom med s4an har jobbat på formen. Men du kan ju inte jämföra en telefon som har en 4,8 tums skärm med telefoner som har 4tum och mindre skärmar?
Isf kan man ju säga att S3an är otroligt enkel att använda med en hand om man jämför med Galaxy Note 2.
Självklart kommer en mindre telefon vara enklare att styra med en hand. Det fattar nog vem som helst.

Den är en jävla surfplatta. Hälften hälften typ... På gränsen till en telefon.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Den är en jävla surfplatta. Hälften hälften typ... På gränsen till en telefon.

Fattar du inte principen eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Ju, men hur snabbt kan du göra det med en hand? Alltså utan att stanna och stirra på telefonen.

Eller testa när du cyklar, inte i toppfart såklart, men låt cykeln rulla sakta och försök ringa ett samtal eller skicka ett sms.
Kan du göra det där med en Galaxy S3 så är du en exceptionell snubbe.

Alltså, jag är nog definitivt inte exceptionell i så fall för jag klarar inte att smsa eller ringa utan att titta på skärmen med någon telefon. Och jag pillar inte på telefoner när jag cyklar. Men jag har inte märkt att några sådana saker ska vara märkbart svårare med en S3. har dock inte lika mycket erfarenhet av den som med S2. Men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av honkel:

Jag tror du missade min poäng, statistiken för trasiga telefoner vid fall talar sitt klara språk. Iphone 4 och Iphone 4s är högst i all procentuell statistik för hur många telefoner per sålda enheter som går sönder vid fall.
Om jag ska ge mig på en gissning på varför droptesterna är missvisande så är det antagligen för att dom släpper dom på väldigt märkliga sätt som inte replikerar hur folk faktiskt tappar sina telefoner. Dom allra flesta tappar den när dom tar ut den ur fickan, råkar stöta ner den från bordet eller reser på sig och den ligger i knät.
Jag skiter ärligt talat i vilken telefon som är bäst, men blir trött när du far med halvsanningar. Vill poängtera att jag pratar om iphone 4, iphone 5 är såklart betydligt stöttåligare än just 4an, av förklarliga skäl.

Det finns gott om statistik för just iphone 4, så läs gärna här:
Här har du ett försäkringsbolags statistik som jämför iphone 4 med iphone 3gs.
http://www.squaretrade.com/iphone4-glass-study
Samma bolag har också statistik för tappade trasiga telefoner, olika märken och modeller.
http://www.squaretrade.com/cell-phone-comparison-study-nov-10

Kom gärna med med motbevisande statistik(nej, inte droptester) om du ska fortsätta den här diskussionen i din bana.

Nej, statistik pratar inte sitt tydliga språk, det gör det mycket sällan (samsung s3 nämns inte ens i detta fall).

Du har missförstått vad jag säger. Jag säger inget om att modell X är bättre än modell Y. Allt jag försöker få fram är att bara för att telefonen är av plast blir den inte automatiskt mer tålig vilket flera har försökt påstå.

De dropptester som görs i dessa klipp är inte speciella, det kan hända precis vem som helst och telefonerna går oftast sönder. Det är fullkomligt uppenbart att dagens smartphones är sköra för denna typ av "misshandel" och den stora faktorn om den skall överleva eller inte verkar vara tur. Råkar det ligga ett litet gruskorn där den landar går den sönder helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Nej, statistik pratar inte sitt tydliga språk, det gör det mycket sällan (samsung s3 nämns inte ens i detta fall).

Du har missförstått vad jag säger. Jag säger inget om att modell X är bättre än modell Y. Allt jag försöker få fram är att bara för att telefonen är av plast blir den inte automatiskt mer tålig vilket flera har försökt påstå.

De dropptester som görs i dessa klipp är inte speciella, det kan hända precis vem som helst och telefonerna går oftast sönder. Det är fullkomligt uppenbart att dagens smartphones är sköra för denna typ av "misshandel" och den stora faktorn om den skall överleva eller inte verkar vara tur. Råkar det ligga ett litet gruskorn där den landar går den sönder helt enkelt.

Hoppas du inte menar att jag påstått det. Det jag hävdar är däremot att plast inte nödvändigtvis sänker kvaliteten. Och att ett styvare konstruktion inte nödvändigtvis är hållbarare. S3 är styvare än S2, och den håller också sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Nej, statistik pratar inte sitt tydliga språk, det gör det mycket sällan (samsung s3 nämns inte ens i detta fall).

Du har missförstått vad jag säger. Jag säger inget om att modell X är bättre än modell Y. Allt jag försöker få fram är att bara för att telefonen är av plast blir den inte automatiskt mer tålig vilket flera har försökt påstå.

De dropptester som görs i dessa klipp är inte speciella, det kan hända precis vem som helst och telefonerna går oftast sönder. Det är fullkomligt uppenbart att dagens smartphones är sköra för denna typ av "misshandel" och den stora faktorn om den skall överleva eller inte verkar vara tur. Råkar det ligga ett litet gruskorn där den landar går den sönder helt enkelt.

Yes, slutsatsen är väl att i princip alla smartphones har problem med fall.
Inser att jag kanske inte diskuterade helt samma sakfråga som du gjorde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Hoppas du inte menar att jag påstått det. Det jag hävdar är däremot att plast inte nödvändigtvis sänker kvaliteten. Och att ett styvare konstruktion inte nödvändigtvis är hållbarare. S3 är styvare än S2, och den håller också sämre.

Nej, jag syftade i första hand på Esseboy som jag citerade i mitt inlägg med alla länkarna till dropptesterna.

Permalänk

För er som gnäller på storleken.
Testa att vara en sån som jag (över 2 meter lång, enorma händer)... Jag kan greppa en basketboll med en hand utan problem. Jag behöver en stor lur. Min jobbtelefon är en iPhone 4 och min privata en SGS, jag vill för jämnan slänga iPhone luren i väggen för att skärmen är på tok för liten...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Skrivet av Q4Rspwn:

Åtta kärnor i 1.8 GHz?! Seriöst, är Samsungs mål att bygga en mobil server, eller vad är det frågan om?
Kan inte riktigt begripa vilken app som någonsin kräver så mycket kraft. Det verkar ju inte ens finnas nämnvärt stöd för fyra kärnor ännu.

Du har väl glömt att vissa spelar spel som kräver bra prestanda!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Sabertooth 990FX R2.0 | Processor: AMD FX-Series FX-8350 4,3Ghz | Nätaggregat: Corsair TX750M | Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB | SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB | Bildskärm: Samsung S22B350H | Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 660 OC 2GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Som jag skrivit tidigare så har plasten en funktion, att den dämpar stötar. Om du nu inte gillar plast kan du köpa en iPhone som faller i bitar om du tappar den eller en annan dylik telefon

Jodå, det har du 100% rätt i! Men tänkte att om man köper en sak för >5k, så är man ju lite rädd om den (Även fast jag har tappat min/a lurar ett par gånger, nån spräckt men ) Och ja, jag vet! Alla har/kommer alltid tappa sin lur men personligen föredrar jag mer premiumkänsla framför det. Sen har jag en Galaxy SIII och är nöjd med den, fast såklart utan Samsungs 'bloatade' TouchWiz. Fast å andra sidan måste jag faktiskt säga att jag föredrar hårdvaran såsom bätte SoC osvosv framför byggkvalité. Men det är alltid schysst med en bra byggd lur.

Sen så är det ju så att Samsung också har sina mjukvarufunktioner som jag heller inte alls gillar, inte nånstans ;p Sure dom är ganska koola (;)) å så men jag vill ha allt cleant och snyggt! 100% Vanilla Android

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pippo:

Njae, det blir nog inget vidare.

Allt jag sett hittills pekar på att den kommer sparka baken på de flesta lurar på marknaden om inte alla?

Blir säkerligen en hit, törs nästan garantera att den blir en stor hit och som vanligt kommer dom hålla bättre än alu + glas när man tappar luren, inget konstigt med det då plasten flexar lite.

Mitt problem är snarare att Samsung gång och blivit så himla dominanta på denna marknad vilket sällan är bra för konkurrensen i min mening?

Oups glömde sd fickan, finns den kvar? Det är en dealbreaker för mig annars, fast å andra sidan så behåller jag min Note 2 ett tag till då det inte känns som att jag behöver värre än så här.. Fixar allt jag behgöver och lite till.

Permalänk
Medlem

Angående den här plast-diskussionen. Hellre plast än glas som varenda mobiltillverkare blivit helt kåta i, till en överdrift! Saken går sönder, och köper man nytt vill man väl att det ska hålla ett tag. Plast for the win, men skulle inte skada med aluminium osv heller.

Visa signatur

NZXT H2 | i5 2500K | Corsair H50 Kylare | GTX 570 | Asus Sabertooth P67 | Corsair HX 850W | Corsair 8GB Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av iReyich:

Angående den här plast-diskussionen. Hellre plast än glas som varenda mobiltillverkare blivit helt kåta i, till en överdrift! Saken går sönder, och köper man nytt vill man väl att det ska hålla ett tag. Plast for the win, men skulle inte skada med aluminium osv heller.

Precis. Så länge det är bra byggkvalitet så spelar det ej roll om det är plast eller trä.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."