Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jesusbarnet:

man bör läsa inlägget jag citerade innan, menade bara på att det skickar ut signalerna att dom inte är neutrala när det står att dom är sponsrade

Aha, ja det har du rätt i jag funderade också i de banorna, tills jag läste recensionen.

Permalänk
Medlem

Jag köpte Simcity LE via GreenmanGaming, och har laggt till det i Origin, men lyckas ändå inte installera det. Har provat lite olika VPNs men vilken gratis variant kan man använda sig av?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk

Jag har köpt Digital delux edition från orgin....
kan knappt vänta tills det släpps imorgon

Visa signatur

PapaSmurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

går ni in på fz så ser ni att det står att dom är sponsrade av Sim City, hur det vet jag inte men det är skillnad på att vara sponsrad och göra reklam

Nej, det är ingen skillnad på att vara sponsrad och göra reklam.

En sponsor är i detta sammanhang, per definition, en person eller ett företag som ekonomiskt stödjer en annan person eller ett annat företag i utbyte mot reklaminsatser.

Permalänk
Medlem

Vill bara säga en sak till er som har Nvidia, så kan det uppstå problem med deras senaste beta driver, 314.14. Det var det som gjorde att mitt spel krasha lite titt som tätt när jag spelade inatt/imorse. Gick tillbaka till 314.07, och då fungerade det felfritt. Använder windows 8 förövrigt

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk

Släpps spelet kl vid midnatt idag???
Altså om 6 h???

Visa signatur

PapaSmurf

Permalänk
Medlem

Spelade igårkväll och byggde en trevlig liten stad. Nu när jag startar spelet så kan jag bara välja att starta scenariot, det det man spelade på betan när man får lära sig grunderna. Hur skippar jag det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pho3nIx - Teknik:

Släpps spelet kl vid midnatt idag???
Altså om 6 h???

Antar det.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Är det krångligt att skapa en egen region?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajjan:

Är det krångligt att skapa en egen region?

nej, bara att starta ett eget och gör den privat så väljer du själv vilka som får komma in

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajjan:

Är det krångligt att skapa en egen region?

Väldigt enkelt, när du startar spelet så är det det första du kan göra typ :P. HOppa in ett publikt spel, eller skapa ett eget, göra det privat eller publikt med, välja vilken karta du vill spela på, från 3 zoner till 16 zoners kartor finns

Permalänk
Avstängd

Haha vad fånigt, om man bygger på Serv 1 så kan man inte ifall Serv 1 är nere fortsätta på Serv 2..

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burrex:

Någon som vet när aktiveringskoden kommer om man förbokat på gamecarddirect för drygt en vecka sedan?

Kolla din mail om du har fått:

"Hej,
Har tyvärr tråkiga nyheter angående din förbokning av Simcity Limited Edition.
Vår leverantör hade garanterat oss EU-versionen, men de har nu bara fått in en Ungersk version där inte alla språk ingår. Det möjligheter vi kan erbjuda de som förbokat är följande:

1. En återbetalning
2. EU Standard Edition för samma pris med leverans 7/3 (Endast 30 exemplar, de som förbokat tidigt har förtur)
3. Limited Edition med språkändring till engelska, leverans 7/3.
4. Behåll ordern för Limited Edition EU, leverans 10-12/3
"

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Haha vad fånigt, om man bygger på Serv 1 så kan man inte ifall Serv 1 är nere fortsätta på Serv 2..

Det va ju lite B.

Permalänk
Medlem

Webhallen har även lite problem men förbokningarna:

"Bäste Webhallenkund,

du får det här mailet då du har en innestående bokning på Sim City 5
Limited Edition.

Vi har nyligen mottagit leveransen från distributören, men pga. ett
logistiskt missöde har färre exemplar än som beställts anlänt.
Ytterligare exemplar beräknas dock inkomma under morgondagen, så att vi
kan skicka ut de till samtliga butiker och postorderbeställningar.

Vi beklagar det inträffade, och som kompensation för det inträffade
erbjuder vi 60 kr tillgodo vid nästkommande köp. För dig som redan är
medlem har 60 kr automatiskt lagts in, och dras vid nästkommande köp.

För dig som inte är medlem ber vi dig att återkomma med ditt ordernummer
samt ett nyskapat användarnamn, så för vi över summan.

Vi beklagar det inträffade och hoppas på er förståelse.

Med vänliga hälsningar

Webhallen"

Kan ändå inte spela i helgen så det gjorde ju inte allt för mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

Kolla din mail om du har fått:

"Hej,
Har tyvärr tråkiga nyheter angående din förbokning av Simcity Limited Edition.
Vår leverantör hade garanterat oss EU-versionen, men de har nu bara fått in en Ungersk version där inte alla språk ingår. Det möjligheter vi kan erbjuda de som förbokat är följande:

1. En återbetalning
2. EU Standard Edition för samma pris med leverans 7/3 (Endast 30 exemplar, de som förbokat tidigt har förtur)
3. Limited Edition med språkändring till engelska, leverans 7/3.
4. Behåll ordern för Limited Edition EU, leverans 10-12/3
"

Hej jag har ej fått detta mail. Jag skulle alltså fått aktiveringskoden tidigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burrex:

Hej jag har ej fått detta mail. Jag skulle alltså fått aktiveringskoden tidigare?

Jag fick min igår kväll från dem

Visa signatur

[]

Permalänk

Är det verkligen så dumt att man måste ha Origin för att spela?

Visa signatur

MB: Asus p8Z77-V PRO PSU: FD Newton R3 600W CPU: Intel i5 3570K @ 4.3 GHz Kyl: CM 212 EVO Ram: Vengeance 1600MHz 2x8GB GPU: ASUS Strix 1070 HDD: WD Caviar Green 2TB SSD: Samsung 840 PRO 250GB Burk: Define R4 Laptop: Alu Macbook 2008 Monitor: Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av itsmemartin:

Är det verkligen så dumt att man måste ha Origin för att spela?

Jepp och du kan förvänta dig att det kommer komma hundraelva expansionspaket...

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt emot 1000000 dlc eller extra paket :D. Kan man välja sen själv vad man vill ha osv. Visst förr i tiden hade allt detta följt med. Men nu har de så mycket pengar pga dlc att de kan fortsätta pumpa ut extra material, så spelet kan ändras rätt mycket :).

Bästa med dlc är att man faktiskt inte måste köpa dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av head:

Jepp och du kan förvänta dig att det kommer komma hundraelva expansionspaket...

EA Games - DLC everything.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Ser faktiskt emot 1000000 dlc eller extra paket :D. Kan man välja sen själv vad man vill ha osv. Visst förr i tiden hade allt detta följt med. Men nu har de så mycket pengar pga dlc att de kan fortsätta pumpa ut extra material, så spelet kan ändras rätt mycket :).

Bästa med dlc är att man faktiskt inte måste köpa dem

Problemet med EA's dlc är priset, de dlc's de har nu kostar 99kr/st
Sims 3 expansionerna går på flera hundra på steam.

Permalänk
Medlem

En sak som är riktigt störigt! Om man T.ex. Byggt en grusväg och senare vill göra en assfaltsväg där istället så måste man först riva grusvägen och allt som är byggt till vägen sen kan man lägga nya vägen.
Man skulle bara kunnat bygga över istället

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av R-DP:

Okej men med GMG så får man koden direkt eller? Det är väl från UK, men antar att man kan välja svenska som språk i spelet ändå?

Edit: Såg nu att dom inte hade svenska som språkval..

Köpt från GMG och det är på svenska för mig även när jag har varit i USA och vänt

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

En sak som är riktigt störigt! Om man T.ex. Byggt en grusväg och senare vill göra en assfaltsväg där istället så måste man först riva grusvägen och allt som är byggt till vägen sen kan man lägga nya vägen.
Man skulle bara kunnat bygga över istället

Skickades från m.sweclockers.com

Uppgradera?

Har inte uppgraderat grusväg, men alla andra vägar har jag uppgraderat utan problem. Det går inte att ändra vägtyp dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Uppgradera?

Har inte uppgraderat grusväg, men alla andra vägar har jag uppgraderat utan problem. Det går inte att ändra vägtyp dock.

Skrivet av thexps:

En sak som är riktigt störigt! Om man T.ex. Byggt en grusväg och senare vill göra en assfaltsväg där istället så måste man först riva grusvägen och allt som är byggt till vägen sen kan man lägga nya vägen.
Man skulle bara kunnat bygga över istället

Skickades från m.sweclockers.com

Du trycker på vägar, sen där nere till vänster där man ändrar väg typ, rak kurvig cirkel. finns en upgraderings knapp. tryck den sedan på en väg, även grusväg och uppgradera

Det vara bara i beta 1 som man inte kunde göra det

Skrivet av Thunde:

Problemet med EA's dlc är priset, de dlc's de har nu kostar 99kr/st
Sims 3 expansionerna går på flera hundra på steam.

Wow, är de så dyra för en liten dlc! okej då tar ja tillbaka föregående, tänkte mer att de va: Ja vill ha sådan här cool park då köper ja den för 15-20 kr. Men de e ju kanske micro transactions ja tänker på.

Dlc kommer nog vara större saker som tunnelbana, större zoner eller vad de nu har för idéer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Du trycker på vägar, sen där nere till vänster där man ändrar väg typ, rak kurvig cirkel. finns en upgraderings knapp. tryck den sedan på en väg, även grusväg och uppgradera

Det vara bara i beta 1 som man inte kunde göra det

Wow, är de så dyra för en liten dlc! okej då tar ja tillbaka föregående, tänkte mer att de va: Ja vill ha sådan här cool park då köper ja den för 15-20 kr. Men de e ju kanske micro transactions ja tänker på.

Dlc kommer nog vara större saker som tunnelbana, större zoner eller vad de nu har för idéer.

Vilken hjälte du är! Tack! 😃 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tänkte sitta på sweclockers mumble server i kanalen Gemensamma kanalar-Allmänt snack- Rum#2.
se mumble info http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1143597-m...

om ni vill sitta och snacka om sim city och olika strategier eller tips & trix eller bara allmänt vara trevlig under releasen.
Sitter under samma nick som Origin Xnetium

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa spelet, är riktigt sugen faktiskt.

Edit: Det fick bli sig ett köp.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Qwal:

Ser faktiskt emot 1000000 dlc eller extra paket :D. Kan man välja sen själv vad man vill ha osv. Visst förr i tiden hade allt detta följt med. Men nu har de så mycket pengar pga dlc att de kan fortsätta pumpa ut extra material, så spelet kan ändras rätt mycket :).

Bästa med dlc är att man faktiskt inte måste köpa dem

Ja det är ju bättre att köpa ett ofärdigt spel, för att pugna ut mer pengar för DLC..

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear