Intel satsar på e-sport med Extreme Masters under Cebit 2013

Permalänk
Melding Plague

Intel satsar på e-sport med Extreme Masters under Cebit 2013

Intel tar över en hel hall i e-sportens namn på årets Cebitmässa. Denna gång vankas det världsmästerskap i stortitlarna League of Legends och Starcraft II: Heart of the Swarm.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

En hel hall?! Lite coolt tycker jag att Intel har lika mycket space på mässan som Stockholmsmässan

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Benq-skärmen såg ju ut att ha hyfsade betraktningsvinklar för att vara 120Hz (dvs TN), undrar om de verkligen lyckats få till någon bra teknologi här. Dags för ett test kanske?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk

Jag hoppas att Ret eller Grubby segrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NilssonFFD:

Jag hoppas att Ret eller Grubby segrar.

Synd, du stavade Yoda och Mvp fel =/

Permalänk
Medlem

Najs, mer E-sport gillar vi

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Synd, du stavade Yoda och Mvp fel =/

Hjärtat säger Ret eller Grubby, hjärnan säger YongHwa eller Violet.

Permalänk
Medlem

Dom hade ju kunnat hyrt hela mässan utan att det skulle kunnat märkas i deras bokförning ^^

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

o var är svt och livesänder? SVT gick ju och sa att de verkar för en kulturell opartisk tvkanal (frågan om licensen skulle läggas på skatten). Är inte e-sporten en stark växande kultur värt att ta upp. Nä ut med de bakåtsträvande tanterna och gubbarna från svt.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Skrivet av hakan78:

o var är svt och livesänder? SVT gick ju och sa att de verkar för en kulturell opartisk tvkanal (frågan om licensen skulle läggas på skatten). Är inte e-sporten en stark växande kultur värt att ta upp. Nä ut med de bakåtsträvande tanterna och gubbarna från svt.

SVT sänder ju numera från Dreamhack, både från Jönköping och från Open turnén.

http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/svt-storsatsar...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hakan78:

o var är svt och livesänder? SVT gick ju och sa att de verkar för en kulturell opartisk tvkanal (frågan om licensen skulle läggas på skatten). Är inte e-sporten en stark växande kultur värt att ta upp. Nä ut med de bakåtsträvande tanterna och gubbarna från svt.

De sände finalerna på dreamhack winter live på SVT 2.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på att Grubby vinner! Det förtjänar han! Men annars är det kul att Intel är där också, prylar, E-sport, Sweclockers. Kan det bli bättre?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

" Klockan halv 23" xD

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av hakan78:

o var är svt och livesänder? SVT gick ju och sa att de verkar för en kulturell opartisk tvkanal (frågan om licensen skulle läggas på skatten). Är inte e-sporten en stark växande kultur värt att ta upp. Nä ut med de bakåtsträvande tanterna och gubbarna från svt.

lite ragefail på den du

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

o var är svt och livesänder? SVT gick ju och sa att de verkar för en kulturell opartisk tvkanal (frågan om licensen skulle läggas på skatten). Är inte e-sporten en stark växande kultur värt att ta upp. Nä ut med de bakåtsträvande tanterna och gubbarna från svt.

Själv satt jag och kollade på finalen i Starcraft 2-turneringen från Dreamhack på SVT. Kolla upp lite innan du jagar "gilla"-tryck

Permalänk
Medlem
Skrivet av NilssonFFD:

Hjärtat säger Ret eller Grubby, hjärnan säger YongHwa eller Violet.

Hjärnan och hjärtat säger PartinG!!

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,2Ghz | Corsair Vengeance 1600mhz 16gb | OCZ Agillity 3 120gb | WD 1TB sata6 caviar black | ASRock P67 Pr/Fatal1ty Socket 1155, P67, ATX B3 | HD7970 3GB + EKWB EK-FC7970 - Acetal+EN (Nickel) | Corsair HX 850W PSU |
NZXT 810switch | Asus VG278HE

Permalänk
Snusfri

Intel <3

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

CoolMaster verkar ha en hel del nya tangentbord på gång, kan ni kolla upp lite Sverige / ISO layout release?

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Själv satt jag och kollade på finalen i Starcraft 2-turneringen från Dreamhack på SVT. Kolla upp lite innan du jagar "gilla"-tryck

Jag har velat kolla på SVT, men stannat kvar på streams via twitch eller youtube. En fråga, kommentatorn, vem har de som kommentator? Streamen jag såg hade day9 har jag för mig, är det samma på SVT? för vad jag minns så satt han på DH.

Permalänk
Medlem

XL2720T
YES, tänkte jag!
1080p, men för i helvete.
DET ÄR FAN DAGS ATT TA STEGET DÄRIFRÅN NU.

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

BenQ-skrämar brukar vara de skärmar som starkast rekommenderas för spel som t.ex. CS:GO just nu då de i princip inte har någon motion blur alls med LightBoost igång.

http://www.blurbusters.com/zero-motion-blur/lightboost/

Verkar dock bara fungera med nVidia-kort.

Vore kul att se en recension av den här skärmen!

Permalänk
Medlem

Inget Quake :/