Inno3D kyler Geforce GTX Titan med vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Vadå, den kyler med vatten, punkt, utan vatten skulle kortet inte funka överhuvudtaget.

Så alla luftkylare med heatpipes skulle du också räkna som vattenkylning? Kan du inte tala samma språk som resten och säga att Titan har en ångkammare för att sprida värmen till flänsarna precis som alla andra referenskort.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Standardkylaren kyler med vatten.
Standardkylaren är också snyggare med smakfull LED belysning.
Hur du får det till "fantasilöst" vet jag inte.

LED är dock väldigt tråkigt

Skrivet av Ozzed:

Det är väl subjektivt. Jag tycker den är fantasilös då den ser ut som i stort alla referenskylare från Nvidia. Fläkt i bakkant inbakad i kylfläns. Möjligt att detta kanske är effektivt men fantasilöst är det, tycker jag.

...och du sitter ofta och glor in i burken bara för att se på det...även om du lär lägga dig på golvet och titta snett uppåt för att se det?!

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Undrar hur många som skulle kunna tänka sig ha ett kylskåp i rummet.
Synd att kompressorer låter så mycket..

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

LED är dock väldigt tråkigt

...och du sitter ofta och glor in i burken bara för att se på det...även om du lär lägga dig på golvet och titta snett uppåt för att se det?!

Hur du kan dra de slutsatserna från den kommentaren fattar jag inte. Nej.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Hur du kan dra de slutsatserna från den kommentaren fattar jag inte. Nej.

Jag drog ingen slutsats, jag ställde en fråga. Eller du kanske inte vet vad "?" betyder, men det sitter en sån där i slutet av meningen och den är inte där för att jag tycker den är extremt snygg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Jag drog ingen slutsats, jag ställde en fråga. Eller du kanske inte vet vad "?" betyder, men det sitter en sån där i slutet av meningen och den är inte där för att jag tycker den är extremt snygg.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad fick dig att ställa frågan i så fall? Jag svarade med ett "Nej", men jag förstår inte varför fantasilösheten nödvändigtvis måste innebära att jag också tycker att den är visuellt tråkig. Den ser väl bättre ut än den vanliga referensdesignen de brukar ha, men är fortfarande fantasilös i jämförelse med tredjepartsalternativen, tycker jag. Om du inte tycker att det är viktigt så är det ju din sak, knappast min.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Det är väl subjektivt. Jag tycker den är fantasilös då den ser ut som i stort alla referenskylare från Nvidia. Fläkt i bakkant inbakad i kylfläns. Möjligt att detta kanske är effektivt men fantasilöst är det, tycker jag.

Tar hellre en fantasilös kylare som presterar bra än något man tagit fram för att det ska se snyggt ut men presterar sämre till en högre prislapp.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Tar hellre en fantasilös kylare som presterar bra än något man tagit fram för att det ska se snyggt ut men presterar sämre till en högre prislapp.

Vad som är snyggt och inte är väl en smaksak. Jag tycker t. ex den där lösningen med två feta fläktar över hela kortet är skitful men den gör sitt jobb i alla fall.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Vad som är snyggt och inte är väl en smaksak. Jag tycker t. ex den där lösningen med två feta fläktar över hela kortet är skitful men den gör sitt jobb i alla fall.

Exactly my point.. Funktion ska gå före estet så länge det inte ser ut som någonting från närmsta skrottipp. I detta fall använder de en beprövad lösning som fungerar och inte ser oerhört ful ut. Alltså en bra kombo av funktionalitet och estet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds