Thermaltake visar Level 10 Gaming Headset på Cebit 2013

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake visar Level 10 Gaming Headset på Cebit 2013

Taiwanesiska tillverkaren Thermaltake fortsätter samarbetet med BMW Designworks genom hörlurar i omtalade Level 10-serien. I företagets monter syns dessutom nya nätdelar och uppdaterad vattenkylning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Snusfri

DAT ASS!

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Måste ju vara en av de fulare headseten jag sett

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem

Är det så andra länder ser på oss?
Avskalade? Tackar vet jag CM Storm Stryker!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tror jag skippar headsetet...

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

Fyfan va fult headsett

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Skulle aldrig lägga 1500-2000 på ett headset, skulle satsa på ett bra par hörlurar och en extern mic så man kan använda lurarna till mer än när man bara sitter vid datorn. Tänk att sitta med dom där på bussen, fyfan.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av THB:

Jag va där nere på Cebit från tisdag till torsdag och jag kan säga det där ASSET är inget emot vad Enermax hade för boot babes

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Det headsetet var gräsligt fult, antar att det endast var en konceptprodukt och den aldrig kommer dyka upp på marknaden, men likväl. Usch. Man kan ju tycka att det borde vara så iaf. men artikeln tycks tyda på motsatsen.

Permalänk
Medlem

Varför ska man dela sitt nätaggregats effekt på fFacebook. Ja fattar verkligen inte....

Permalänk
Medlem

Ursäkta Jonas vad sa du? Fastnade med blicken på bakdelen bakom dig

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Scythe Gentle Typhoon 800rpm | Fractal Design Newton R3 800W
Asus P7P55D-E | Intel Core i5-760 | Scythe Yasya + Noctua NF-F12 PWM | Kingston Hyper-X 2x2GB 1600 MHz
MSI N460GTX Hawk | Samsung Spinpoint F3 1TB | 3xWestern Digital Caviar Green 1,5 TB

Permalänk

Dom vinner inga skönhetspris precis,fula som fan.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av tigerffs:

Skulle aldrig lägga 1500-2000 på ett headset, skulle satsa på ett bra par hörlurar och en extern mic så man kan använda lurarna till mer än när man bara sitter vid datorn. Tänk att sitta med dom där på bussen, fyfan.

Jag köpte ett par QPAD QH-90. Gav dock 990 kr för den. Nu ser jag att dessa kostar 840 kr just nu dessa jag har och dessa är lätt det bästa headsetet under 1500 kr som jag har ägt ljudmässigt. Jag är även ägare till Sennheiser HD580. Dessa har 5 år på nacken och motsvarar dagens Sennheiser HD650 ur deras prissegment. Visst blir det lite fylligare bas och tydligare undertoner med Sennheiser HD580. Men Qpad QH-90 är väldigt lik ljudmässigt dessa lurar. Med tanke på att HD580 kostade 3000 kr och dessa kostade knappt tusen så anser jag att dessa lurar är de bästa i klassen för under tusenlappen. Skön design som känns kvalitativt.

Personligen har jag väldigt svårt på tillverkare som går mer på design än att göra det som de är avsedda för. I nio fall av tio så är det designen du får. Ingen vidare ljudupplevelse eller komfort. Det kan vara schysst med design på sådant som inte hämmar funktionen på en produkt. Exempelvis en datorlåda men frortfarande genomtänkt innuti. Men att sväva bort från det som är produktens huvudsyfte genom att betala för andra nischade företag brukar oftast innebära att det är något annat av produkten som får lida för det.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Jag köpte ett par QPAD QH-90. Gav dock 990 kr för den. Nu ser jag att dessa kostar 840 kr just nu dessa jag har och dessa är lätt det bästa headsetet under 1500 kr som jag har ägt ljudmässigt. Jag är även ägare till Sennheiser HD580. Dessa har 5 år på nacken och motsvarar dagens Sennheiser HD650 ur deras prissegment. Visst blir det lite fylligare bas och tydligare undertoner med Sennheiser HD580. Men Qpad QH-90 är väldigt lik ljudmässigt dessa lurar. Med tanke på att HD580 kostade 3000 kr och dessa kostade knappt tusen så anser jag att dessa lurar är de bästa i klassen för under tusenlappen. Skön design som känns kvalitativt.

Personligen har jag väldigt svårt på tillverkare som går mer på design än att göra det som de är avsedda för. I nio fall av tio så är det designen du får. Ingen vidare ljudupplevelse eller komfort. Det kan vara schysst med design på sådant som inte hämmar funktionen på en produkt. Exempelvis en datorlåda men frortfarande genomtänkt innuti. Men att sväva bort från det som är produktens huvudsyfte genom att betala för andra nischade företag brukar oftast innebära att det är något annat av produkten som får lida för det.

För att citera mig själv när det kommer till QH-90

Skrivet av Simcon:

Ifall följande post indikerar på något http://www.head-fi.org/t/585356/the-takstar-technical-pro-gem..., skulle nog hålla med, utseendemässigt ser hörlurarna väldigt lika ut. Ifall det stämmer är det nog rätt bra ljud för pengarna jämfört med andra gamingheadset mm. men hur bra de är för spelande har jag inte 100 koll på. Hittar dock inte mer information ifall det är samma hörlurar, men helt osannolikt är det inte.

http://www.seaben.com/images//products/03/TAKSTAR_T_S_PRO80_P...
http://www.qpad.se/uploads2/Product_pictures/QH-85-90/qh90w.p...

http://images-cdn.ecwid.com/images/101083/61414156.jpg
http://www.qpad.se/uploads2/Product_pictures/QH-85-90/qh85b.p...

Det är helt enkelt en rebrandad takstar hörlur, så ifall man vill spara lite pengar kan man köpa en hörlur för sig och sedan en separat mikrofon till det och få mer ljud för pengarna. Samtliga personer bör undvika att köpa allt med "gaming headset" som finns, de är fruktansvärt oprisvärda, låter inte vidare bra till musik, och de är inte ens speciellt bra i spel heller Köp något riktigt istället för att få hem skiten som gaming headset är. Visst, det finns produkter som är ommärkta vettiga hörlurar med en mikrofon påsatt, men varför inte bara då köpa hörluren för sig och spara pengar?

Ex. kostar Takstar HI2050 ca 400kr på ebay, jämfört med de 900kr du spenderade

Permalänk
Medlem

Headsetet är ful-tufft; jag skulle aldrig köpa det men kan tänka mig en viss målgrupp som (förhoppningsvis) har den självdistans som krävs.

Chassiserien ser helt ok ut. Personligen litar jag dock inte på att Thermalcrap kan tillverka något av kvalité.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

För att citera mig själv när det kommer till QH-90

Det är helt enkelt en rebrandad takstar hörlur, så ifall man vill spara lite pengar kan man köpa en hörlur för sig och sedan en separat mikrofon till det och få mer ljud för pengarna. Samtliga personer bör undvika att köpa allt med "gaming headset" som finns, de är fruktansvärt oprisvärda, låter inte vidare bra till musik, och de är inte ens speciellt bra i spel heller Köp något riktigt istället för att få hem skiten som gaming headset är. Visst, det finns produkter som är ommärkta vettiga hörlurar med en mikrofon påsatt, men varför inte bara då köpa hörluren för sig och spara pengar?

Ex. kostar Takstar HI2050 ca 400kr på ebay, jämfört med de 900kr du spenderade

De ser ju onekligen lika men är innehållet desamma? Jag hittar att qpad har samarbete med Takstar men inget med om att lurarna är på detaljnivå. Däremot så det ju väldigt positiva recensioner om vad dessa lurar kostar till vad man får.
Då jag har provat med dessa lösa mickar till en vanlig hörlur så har jag ganska svårt för dem. Personerna hörde bättre att jag slog på tangentbordet och barnfilmerna som gick i bakgrunden än vad jag sa. Dessa kan ju fungera då man är själv och inte sambon och barnen sitter uppe för att kolla melodifestivalen eller barnen sitter och lördagsmyser med någon barnfilm. Ska man ha en bättre som tar bort omkringliggande ljud så kostar dessa ju minst 500 kr. Min qpad qh-90 tar bort bakgrundsljudet ganska bra. Inte optimalt men okej. Sen använder ju inte jag heller qpad qh90 till att sitta och lyssna på musik även om det är helt okej. Där använder jag mina Sennheiser CX300 om jag lyssnar från mp3-spelaren eller mina gamla trogna HD580.

Jag förstår vad du menar och jag hade nog garanterat kört med en billig lös mic om det inte vore för noll bakgrundsfiltrering i dessa.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Man kan dela med sig av info på facebook....ja facebook

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

4e chassit såg litet och sött ut. Mer bilder på det hade ju inte suttit fel.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem

Ser ut att antingen vara plastiga som tusan eller väga som fan. Inget av dom är drag jag letar efter i hörlurar/headset. (Inte sett videon än)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Jag va där nere på Cebit från tisdag till torsdag och jag kan säga det där ASSET är inget emot vad Enermax hade för boot babes

Jaså? Så dubbel glädje alltså för din del? Sprillans ny hårdvara och fantasier för livet när du sett deras boot babes.

Headsetet är fruktansvärt fult. Ser ut som man har limmat fast en dyna på en metalkvadrat och satt ett huvudband mellan två. Deras chassin är väl meh.. sett det förr. Och deras nätagg är väl det enda som får mig att höja lite på ögonbrynet. Om inte priset blir överdrivet så kan det faktiskt vara ett alternativ för den medvetna (vet.. 90-tals klyscha..) överklockaren. Borde faktiskt hjälpa en hel del när det kommer till att få någorlunda bra bild över hur mycket W tex. två Titan drar med 3980k.. Ja, jag menar dig Tvelander.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tumnus:

Jaså? Så dubbel glädje alltså för din del? Sprillans ny hårdvara och fantasier för livet när du sett deras boot babes.

Headsetet är fruktansvärt fult. Ser ut som man har limmat fast en dyna på en metalkvadrat och satt ett huvudband mellan två. Deras chassin är väl meh.. sett det förr. Och deras nätagg är väl det enda som får mig att höja lite på ögonbrynet. Om inte priset blir överdrivet så kan det faktiskt vara ett alternativ för den medvetna (vet.. 90-tals klyscha..) överklockaren. Borde faktiskt hjälpa en hel del när det kommer till att få någorlunda bra bild över hur mycket W tex. två Titan drar med 3980k.. Ja, jag menar dig Tvelander.

Sitter på inet hemsida och har 2x titan + block reda att köpas men tvekar hela tiden

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Urban såg lite fräsig ut även om skarvarna inte var så snygga.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Eww, det där headsetet var ingen höjdare...

Men lådorna: Diskreta, rätt snygga och ganska nedtonade skapelser - av skrikighetens mästare Thermaltake! Vart är världen på väg???
Gav lite mersmak faktiskt, och ska bli kul att veta mer om dem. Frågan är om de klarat att fixa vettig ventilation i fronten med det där utseendet.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Sitter på inet hemsida och har 2x titan + block reda att köpas men tvekar hela tiden

DO IT!! Press the button! It's for the greater good!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag har sakt det förut och jag säger det igen... BMW ska inte designa saker, de ska bygga sport coupéer!
Det är ju bara titta på deras bilar när de fick för sig att börja designa, gräsliga i mot de gamla bilarna.
Man ska syssla med det man är bra på, det gäller även fransmän som borde syssla med baguetter och vin istället för att bygga bilar.

Permalänk
Hedersmedlem

Thermaltake - vi hjälper dig att få mer spänning i din Facebook-vardag!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

De ser ju onekligen lika men är innehållet desamma? Jag hittar att qpad har samarbete med Takstar men inget med om att lurarna är på detaljnivå. Däremot så det ju väldigt positiva recensioner om vad dessa lurar kostar till vad man får.
Då jag har provat med dessa lösa mickar till en vanlig hörlur så har jag ganska svårt för dem. Personerna hörde bättre att jag slog på tangentbordet och barnfilmerna som gick i bakgrunden än vad jag sa. Dessa kan ju fungera då man är själv och inte sambon och barnen sitter uppe för att kolla melodifestivalen eller barnen sitter och lördagsmyser med någon barnfilm. Ska man ha en bättre som tar bort omkringliggande ljud så kostar dessa ju minst 500 kr. Min qpad qh-90 tar bort bakgrundsljudet ganska bra. Inte optimalt men okej. Sen använder ju inte jag heller qpad qh90 till att sitta och lyssna på musik även om det är helt okej. Där använder jag mina Sennheiser CX300 om jag lyssnar från mp3-spelaren eller mina gamla trogna HD580.

Jag förstår vad du menar och jag hade nog garanterat kört med en billig lös mic om det inte vore för noll bakgrundsfiltrering i dessa.

Dock är mina erfarenheter av gamingheadset att deras mikrofoner inte är mycket bättre än en löstagbar mikrofon för en billig peng, skillnaderna handlar snarare om hur de är placerade och riktade. Så med en löstagbar mikrofon som är korrekt riktad, så borde det definitivt vara ett bättre alternativ. Men nog ligger det något i det du skriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Är det så andra länder ser på oss?
Avskalade? Tackar vet jag CM Storm Stryker!

Skickades från m.sweclockers.com

Jepp, scandinavian design - avskalat och ett enkelt formspråk

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Thermaltake's designers måste vara på sovmorgon. De chassina är ju svinfula!

Headsetet var ingen höjdare iheller men nu finner jag även agg mot headset efter som kartongen alltid har "pro, gaming pro, excellent sound, kill your enemy with audio" och annat PR skit som gamern köper trots en övrigt svindyr dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Sitter på inet hemsida och har 2x titan + block reda att köpas men tvekar hela tiden

Med tanke på vad du redan har så skulle jag också tveka.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64