[Diskussion] Samsung Galaxy S4 (Android 4.2)

Permalänk
Medlem

Japp... när som helst förhoppningsvis!!! Nu hoppas vi på att utseendet inte stämmer med alla rykten... roligt med surprise

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Japp... när som helst förhoppningsvis!!! Nu hoppas vi på att utseendet inte stämmer med alla rykten... roligt med surprise

Precis!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Nån som har nåt tips om nån gammal hederlig chat som behandlar ämnet,,, alltså liveströmmingen?

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Vilken rolig design den hade..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Nån som har nåt tips om nån gammal hederlig chat som behandlar ämnet,,, alltså liveströmmingen?

Tror inte de, är Youtube. Ser exakt ut s S3an....

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Vad fan, en tunn Galaxy S3..

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk
Medlem

Wow! Fan va olik S3 den är, or not. Samma plastskal...suck. Varför envisas dom med att packa in sina toppmodeller i foliepapper? HTC One here I come

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Pinsam presentation, jag dör. Roliga killen som får 0 respons från publiken, det är som en dålig tv-shop reklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vacant:

Så pinsam presentation, jag dör. Roliga killen som får 0 respons från publiken, de är som sjukt dåliga skådespelare, pinsamt.

haha, sjukt pinsam presentation.. kan dom inte bara presentera den vanligt? :S

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Trist design, känns som om det är dags att gå vidare. För min del är design en dealbreaker. Blir förmodligen en HTC One.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

haha, sjukt pinsam presentation.. kan dom inte bara presentera den vanligt? :S

Det kallas hybris/prestationsångest

Permalänk
Medlem
Skrivet av vacant:

Det kallas hybris/prestationsångest

Det är nästan så att jag bojkottar s4an pga av denna presentationen...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför Samsung tror att marknaden vill ha produkter i plast? Noll premiumkänsla ju.

Permalänk

Kill me... så sjukligt dålig presentation.

Kom in lite sent, missade jag något intressant i början?
Såg ut som metall på baksidan tyckte jag... men era kommentarer verkar säga att det är plast?

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

Små rolig presentaion men den ser dyr ut Lite pinsamt när inte publiken kan klappa dock.

Permalänk
Skrivet av the_man550:

Kill me... så sjukligt dålig presentation.

Kom in lite sent, missade jag något intressant i början?
Såg ut som metall på baksidan tyckte jag... men era kommentarer verkar säga att det är plast?

Polykarbonat.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Plast = ok
plast + metallkanter = ew

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Polykarbonat.

Polykarbonat är väl plast?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Polykarbonat.

Deprimerande... men men. Var den identisk med S3an eller var den tunnare/större/tyngre/blah på nåt vis? Nämnde de vilken processor det blev? (det enda som inte stod med på sista sidan med specarna vad jag kunde se...)

EDIT: Nä förresten, inte så deprimerande. Men lite tråkigt ändå...

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Polykarbonat är väl plast?

Wikipedia:

Polykarbonat (PC) är en transparent termoplast med exceptionell hållbarhet. Polykarbonat säljs oftast som "okrossbar plast" under namnet hammerglass, makrolon eller lexan och används främst till butiksfönster och dörrfönster som ska vara stöt-, spark- och slagtåliga, den används också bland annat till visir, maskinskydd, flygplansfönster, CD-skivor och andra produkter som behöver vara hållbara och transparenta.
Polykarbonat är lätt att förväxla med plexiglas, men man kan skilja dem åt genom att bända materialet. Plexiglaset kommer då brytas av medan polykarbonatet böjs.
Polykarbonat kan brinna i luft, men underhåller ej förbränning, d.v.s. det är självslocknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_man550:

Deprimerande... men men. Var den identisk med S3an eller var den tunnare/större/tyngre/blah på nåt vis? Nämnde de vilken processor det blev? (det enda som inte stod med på sista sidan med specarna vad jag kunde se...)

Det borde du veta om du kollat på presentationen...

Här har du jämförelse i spec mellan S3 och S4
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=5001&idPhone2=5...

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Wikipedia:

Polykarbonat (PC) är en transparent termoplast med exceptionell hållbarhet. Polykarbonat säljs oftast som "okrossbar plast" under namnet hammerglass, makrolon eller lexan och används främst till butiksfönster och dörrfönster som ska vara stöt-, spark- och slagtåliga, den används också bland annat till visir, maskinskydd, flygplansfönster, CD-skivor och andra produkter som behöver vara hållbara och transparenta.
Polykarbonat är lätt att förväxla med plexiglas, men man kan skilja dem åt genom att bända materialet. Plexiglaset kommer då brytas av medan polykarbonatet böjs.
Polykarbonat kan brinna i luft, men underhåller ej förbränning, d.v.s. det är självslocknande.

Ja, plast?

Permalänk
Skrivet av the_man550:

Deprimerande... men men. Var den identisk med S3an eller var den tunnare/större/tyngre/blah på nåt vis? Nämnde de vilken processor det blev? (det enda som inte stod med på sista sidan med specarna vad jag kunde se...)

EDIT: Nä förresten, inte så deprimerande. Men lite tråkigt ändå...

Någon millimeter bredare samt 0,7 millimeter tunnare. Samma längd, men betydligt mindre dödyta. Exynos 5 Octa och Snapdragon 600 blir det, beroende på vilken region den säljs i.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Det borde du veta om du kollat på presentationen...

Som jag skrev i mitt första inlägg kom jag in sent, så jag vet ju inte vad de sa i början. Nästan logiskt va?
Lite svårt att se på en sån video där man aldrig får se den på nära håll om den är nån milimeter tunnare eller ej...

Skrivet av Rickard11:

Någon millimeter bredare samt 0,7 millimeter tunnare. Samma längd, men betydligt mindre dödyta. Exynos 5 Octa och Snapdragon 600 blir det, beroende på vilken region den säljs i.

Roger det. Låter ju helt ok.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Skrivet av axello:

Ja, plast?

Stog det inte det i beskrivningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Stog det inte det i beskrivningen?

Jävlas bara lite med dig som försöker få plastic fantastic att låta bättre än vad det är.

Permalänk
Medlem

S3:
136.6 x 70.6 x 8.6 mm
131 g

S4:
136.6 x 69.8 x 7.9 mm
130 g

Permalänk

Tycker folk är lite orättvisa när de säger att det är en kopia av S3. Tycker personligen S4 ser betydligt bättre ut:

Men är den verkligen svart? Ser ganska mörkblå ut i mina ögon...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Ser bättre ut, fortfarande ful som stryk.

Vore trevligt om Samsung kunde släppa en premium-lur som känns premium.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av axello:

Ja, plast?

Skrivet av axello:

Jävlas bara lite med dig som försöker få plastic fantastic att låta bättre än vad det är.

Fast det är ju skillnad på olika plaster. Polykarbonat är ju en sorts plast, polyeten är en annan.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.