Samsung introducerar Galaxy S4

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det är vad du har fått för dig, vad du tror vilket inte alls behöver stämma. visst den må va gjord i plast men känns absolut inte plastig nånstans. Plast har även sina fördelar.

S3'an är gjort i plast, den känns plastig? Från vad jag har hört om telefonen hittills så känns den som en S3'a i i handen. Ja plast har fördelar men jag har hellre typ en HTC One då som känns extremt välbyggd!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av MuLLvaD3n:

S3'an är gjort i plast, den känns plastig? Från vad jag har hört om telefonen hittills så känns den som en S3'a i i handen. Ja plast har fördelar men jag har hellre typ en HTC One då som känns extremt välbyggd!

Nepp, känns inte ett dugg plastig, har en själv: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152621444955074.9...

Har du en HTC One? Den är ju gjord i alu, självklart känns den extremt välbyggd, unibody va?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Recall:

Är ju redan konstaterat i artikeln

Skrivet av tcntad:

Nepp, känns inte ett dugg plastig, har en själv: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152621444955074.9...

Har du en HTC One? Den är ju gjord i alu, självklart känns den extremt välbyggd, unibody va?

Har du en S4?! Det var som fan,hur kom du över den? Det var ju faktiskt den han paratde om om du läser den mening han skrev igen, han skrev:
"S3'an är gjort i plast, den känns plastig? Från vad jag har hört om telefonen hittills så känns den som en S3'a i i handen."

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Det här med Exynos vs Snapdragon. Någon som är mer insatt som kan förklara lite vad som är så dåligt med Snapdragon och hur mycket "sämre" det är.

Jag menar priser är detsamma inte kan väl processorn vara märkbart sämre?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Men det var ett jävla tjat om premium känslan! Är det seriöst bara jag som tycker att Samsung blir allt mer & mer som Apple? Det här kommer ju förmodligen bli Svensson mobilen #1.

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Är ju redan konstaterat i artikeln

Har du en S4?! Det var som fan,hur kom du över den? Det var ju faktiskt den han paratde om om du läser den mening han skrev igen, han skrev:
"S3'an är gjort i plast, den känns plastig? Från vad jag har hört om telefonen hittills så känns den som en S3'a i i handen."

Min personliga åsikt är att S3'an faktiskt känns som en plastig telefon. Jag har använt både One X Galaxy S3 och iPhone 5. S3 hamnar faktiskt längst ner i listan på de telefoner som känns trevligast att hålla i handen.

Men sen kommer ju S4'an nu och det är den vi sitter och kollar på. S4'an följer samma spår som de gjorde med S3. Den är byggd i samma material och form som S3'an är. Jag har läst väldigt mycket om den och från vad jag har sett så är det också det folk skriver om den. Jag sitter inte här och säger att Samsung har gjort en dålig telefon, men när man spenderar 6000kr på en den så vill jag inte ha en plastig känsla. Man vill att det ska kännas gediget och bra.

Jag menar den här telefonen kommer med hur mycket fina saker som helst. Jag gillar det här med att scrolla med ögonen, kolla bort så pausas videon och inte behöva klicka på skärmen för att den ska fatta vart ditt finger är. De 2 sistnämnda skulle jag antagligen inte använda så mycket men det är bra saker.

Men det är bara vad jag tycker!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MuLLvaD3n:

Min personliga åsikt är att S3'an faktiskt känns som en plastig telefon. Jag har använt både One X Galaxy S3 och iPhone 5. S3 hamnar faktiskt längst ner i listan på de telefoner som känns trevligast att hålla i handen.

Men sen kommer ju S4'an nu och det är den vi sitter och kollar på. S4'an följer samma spår som de gjorde med S3. Den är byggd i samma material och form som S3'an är. Jag har läst väldigt mycket om den och från vad jag har sett så är det också det folk skriver om den. Jag sitter inte här och säger att Samsung har gjort en dålig telefon, men när man spenderar 6000kr på en den så vill jag inte ha en plastig känsla. Man vill att det ska kännas gediget och bra.

Jag menar den här telefonen kommer med hur mycket fina saker som helst. Jag gillar det här med att scrolla med ögonen, kolla bort så pausas videon och inte behöva klicka på skärmen för att den ska fatta vart ditt finger är. De 2 sistnämnda skulle jag antagligen inte använda så mycket men det är bra saker.

Men det är bara vad jag tycker!

Jag är fullkomligt med dig, är bara tcntad som inte riktigt förstod vad du menade

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Inaktiv

Lika plastig och tråkig som S3. Köper hellre HTC One Silver, den designen slår allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Härligt att de pallar trycket och vågar hålla fast vid plast Tråkigt även att vår kassa 4G gör att vi inte får en lika grym processor som resten av världen.

Vårt 4G är väl inte kasst heller, mer så att vi har "valt" fel frekvenser...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Jag är fullkomligt med dig, är bara tcntad som inte riktigt förstod vad du menade

:)!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cocosoft:

Vårt 4G är väl inte kasst heller, mer så att vi har "valt" fel frekvenser...

Vi må ha varit först men det tog en jävla evighet innan det fungerade utanför tullarna, och man kommer aldrig upp i utlovad hastighet, vilket kompisar utomlands inte verkar ha problem med, men men... Man ska inte vara bitter

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hade de fyllt alla skrymslen i telefonen med blyvikter för att få upp densiteten på telefonen skulle många tycka att den var mer gedigen. Att den skulle slåss sönder lättare är kanske av mindre betydelse.

Permalänk

Idag på Dustin Expo sade en av Samsungs personal att Samsung Galaxy S4 skulle kosta runt 6000 till 8000, om man köper den direkt, utan abonnemang.
Men det är fortfarande osäkert vad priset kommer landa omkring. Kanske kommer den kosta 3000, vem vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Hade de fyllt alla skrymslen i telefonen med blyvikter för att få upp densiteten på telefonen skulle många tycka att den var mer gedigen. Att den skulle slåss sönder lättare är kanske av mindre betydelse.

Sicket jädra påhitt, visa mig lite fakta där det framkommer att S3 håller bäst vid fall genetemot andra tillverkare. Och inga Youtube jämförelser med folk som inte riktigt vet vad dom håller på med.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hårdvaran ser helt underbar ut!
Mjukvaran ser mindre intressant ut dock..

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuiceU:

Men det var ett jävla tjat om premium känslan! Är det seriöst bara jag som tycker att Samsung blir allt mer & mer som Apple? Det här kommer ju förmodligen bli Svensson mobilen #1.

På vilket sätt menar du? Om man pratar om Apples produkter är väl det överpris för hårdvaran som oftast diskuteras, är det det som du tycker är fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

På vilket sätt menar du? Om man pratar om Apples produkter är väl det överpris för hårdvaran som oftast diskuteras, är det det som du tycker är fel?

Nej alltså jag tycker att Samsung i sig blir mer & mer som dom, hittade en kommentar idag.

Den här posten

Skrivet av MrM3:

Vart grymt besviken på S4 faktiskt. Känns som att Samsung kopierar Apple och gör en 3s istället för en riktig uppföljare. Tittar man på framför allt designen ser den ju ut som en direkt kopia av s3:an, riktigt tråkigt tycker jag.

Och jag kan inte säga det bättre själv, alltså det är säkert en jättebra lur men det blir mer att folk köper en "Samsung mobil" och inte en "Android mobil", så folk tror att Samsung är bäst och gör allt själv, typ. Tycker att alla andra (Android) tillverkare får alldeles för lite cred, det är ungefär samma "status" nu med en s3a som det är med en iphone... Har ett exempel på en polare häromdagen, vi stog inne på thephonehouse och kikade på lite lurar. Jag står och testar Xperia Z'an och säger att det är riktigt bra (Min bror har en också), mendå säger han att han aldrig mer ha en Sony, för att han har haft en Xperia X8a förut. Och han säger att Samsung ska det vara.

Så med det hela brukar jag inte rekommendera t.ex s3an i första hand, utan säger att dom ska KOLLA PÅ ANDRA LURAR. Eftersom att alla har ju en s3a/iphone, och då måste dom ju bara vara bra.

EDIT:

Sorry för extremt dålig text, är trött och orkar inte skriva fint nu. Vart väldigt kladdigt, jag vet Plus hänger förmodligen ingenting ihop!

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuiceU:

Nej alltså jag tycker att Samsung i sig blir mer & mer som dom, hittade en kommentar idag.

Aha, så det är designen du inte gillar? Hårdvarumässigt är det ju ett likvärdigt steg som från 1:an till 2:an eller från 2:an till 3:an. Håller med om att de skulle kunna ha ändrat designen lite mera (dock är den ju inte exakt likadan, tunnare och finare form på sidorna), men utseendet är inte det jag värderar högst i en telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Problemet är att vi har en annan frekvens på vårat LTE/4G nät. SÅ de för att klara av 4G stöd i sverige så får vi ett sämre chip till följd.

Nej vi får samma SoC som andra LTE-marknader. Samsung kommer stödja upp till 6 band i samma LTE-telefon, så de kan göra en som täcker hela Europa i princip. Svenska banden är 800 – band 20, 900 – band 8, 2600 – band 7 och i viss mån 1800 – band 3. Dessa band är också vanliga i europa, 800MHz-bandet är standardiserat krav på att det ska erbjudas LTE till. 2600MHz var de flesta först med. De flesta kör alltså någon kombination av de band som svenska operatörer kör. Möjligen att någon kör 2100 också, men vet du vad du kan bygga en hexaband LTE-telefon som stödjer alla dessa. De tidigare LTE-telefonerna som såldes i Sverige hade stöd för 3 eller 4 band, en med fyra band fungerar hos alla operatörer. Apple gjorde själva 3 modeller, två för olika amerikanska operatörer samt några andra marknader och en för asien (Sydkorea) som fick bli internationella GSM-varianten. USAs lösning med LTE på band 17 och 13 båda på 700MHz är unikt. Det kör dem inte ens i Kanada eller något liknande. Mexiko och Kanada kör en del på AWS – band 4, som även finns i staterna, Kanada kör även en del på 2600 – band 7. CDMA-modellen fungerar både i USA och Japan genom att stödja LTE på band 13, band 5, band 1, band 3 och band 25. Den modellen som säljs här stödjer band 3, band 1 och band 5. Band 5 är 850MHz och används av Sydkorea hos KT och SK T. Andra marknader behövs generellt även stöd för andra än dessa band för att ge fullgod service.

Kort och gått du får självklart lansera olika modeller som är uppsatta för olika band för olika marknader, det kommer skilja små diskreta komponenter här, för Europa räcker det med en. För USA krävs minst två varianter och det är möjligt att du behöver en fjärde eller femte variant också. All dessa kommer köra chip från Qualcomm. De internationella utan 4G kommer köra Exynos. Specifikationerna som verkar nått Sverige och handlarna här är att S4 ska ha stöd för LTE på 800, 900, 1800 och 2600. EU är världens största LTE-marknad. För att stödja DT/t-mobile fullt behöver du även ha stöd för 800MHz också och S4 säljs som LTE-telefon där. DT har väl 30 miljoner kunder i bara Tyskland. Knappast för små marknader att göra egna varianter åt. Nu räcker det med en för att täcka en marknad med över 500 miljoner invånare. Tyvärr kan man inte stödja 10 band på samma telefon. Nog för att Tele2/Telenor är udda och kör på 900 och är nog ganska ensamma med det, det har ändå gått att få fram telefoner. Handlar bara att om att Apple känner sig hemma i staterna och måste konkurrera på platser som Sydkorea, samt att det var tidig teknik som man inte kunde täcka allt med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sskludde:

Batteriet är utbytbart! Hoppas du blir nöjd med din första smartphone!

Tack så mycket. aa hoppas jag med. Men du gillar HTC bättre eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Sicket jädra påhitt, visa mig lite fakta där det framkommer att S3 håller bäst vid fall genetemot andra tillverkare. Och inga Youtube jämförelser med folk som inte riktigt vet vad dom håller på med.

När har jag någonsin påstått något sådant?
Varför hittar du på åsikter hos mig som du sedan angriper?

Permalänk
Medlem

Det bästa är att S4 kommer att slå HTC One och Xperia Z i försäljning med råge. Och troligtvis även sälja mer än S3 har gjort.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Skrivet av Recall:

Det bästa är att S4 kommer att slå HTC One och Xperia Z i försäljning med råge. Och troligtvis även sälja mer än S3 har gjort.

Vad är bäst med det? till och med Google är ju orolig över Samsungs höga försäljningsandel.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vi må ha varit först men det tog en jävla evighet innan det fungerade utanför tullarna, och man kommer aldrig upp i utlovad hastighet, vilket kompisar utomlands inte verkar ha problem med, men men... Man ska inte vara bitter

Byt från Telia så ska du se att det går bättre...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Det bästa är att S4 kommer att slå HTC One och Xperia Z i försäljning med råge. Och troligtvis även sälja mer än S3 har gjort.

Öhhh, okej? varför är det ens bra??!

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Det bästa är att S4 kommer att slå HTC One och Xperia Z i försäljning med råge. Och troligtvis även sälja mer än S3 har gjort.

Det bästa är att Sony och Huawei håller på att växa till sig så att det även i framtiden kommer finnas olika alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Tack så mycket. aa hoppas jag med. Men du gillar HTC bättre eller?

Japp, jag föredrar Sense framför Samsungs mjukvara.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

När har jag någonsin påstått något sådant?
Varför hittar du på åsikter hos mig som du sedan angriper?

Det är vid det här laget många som konstaterat att Xperia Z är en hållbar lur, trots sitt materialval. Du sitter ju och hävdar att plast är det bästa och att glas och metall bara är för de som är intresserade av att ha en snygg telefon, är det då så konstigt att anta att du bestämt tror galaxy s3/s4 är mer hållbar då dess skal är just i plast?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon89918:

Jag kommer inte att köpa en mobil med qualcomms ljudlösning kan jag ju säga, så det blir väl import om jag bestämmer mig för att köpa denna. I övrigt en trevlig utveckling från S3:an.

Den med 544mp3 kommer pga klockhastighet att utprestera iphone 5 med cirka 50 procent.

Vad är dåligt med quallcomms ljudllösning? sound chippet är väll separat oavsett SoC?

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Det är vid det här laget många som konstaterat att Xperia Z är en hållbar lur, trots sitt materialval. Du sitter ju och hävdar att plast är det bästa och att glas och metall bara är för de som är intresserade av att ha en snygg telefon, är det då så konstigt att anta att du bestämt tror galaxy s3/s4 är mer hållbar då dess skal är just i plast?

Skickades från m.sweclockers.com

Nu gör du det igen. Jag säger inte att plast nödvändigtvis är bäst. Jag säger att man inte kan anklaga en telefon för att ha dålig kvalitet bara för att den är tillverkad i plast. Det finns exempel på extremt hållbara telefoner i plast och det finns praktexempel på telefoner som blivit ömtåliga just på grund av att deras skal är gjorda i metall och glas. Det är ganska relevant att dementera när folk kommer med rena felaktigheter om plast.
Du tycks tro att det hanldar om tillverkare vs. tillverkare. Jag diskuterar sakfrågor. Angrip mina argument istället för att hitta på saker jag inte har sagt.