SweClockers besöker Dustin Expo 2013

Permalänk
Medlem

Seagate-snubben har då gått minst 100 kurser i hur man maximerar användandet av buzz-words. Blev helt matt av alla... segment

Permalänk
Medlem

Jättebra summering från mässan Stort tack för det!

Permalänk
Medlem

Måste ändå säga att seagate's "hybrid" diskar är awsome. Ahar själv en första generationens MomentusXT som är snabb som räven själv och då jämför jag ändå med en WD Veliciraptor 3:gen 150GB soch den har inte en chans vid varken uppstart/omstart av dator eller vid flyttning av filer eller upp/ner packning av filer.

Och då kostar ändå Seagate Momentus XT betydligt mindre och man får en betydligt större disk.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd

Var där, träffade på er i Intel boothen sorry om jag frågade dumma frågor och var blyg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oomm",

Tomas Intel// "Det kommer mer oomm".

Jonas// "Mycket trevligt"

Kan inte hålla mig!

http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

hahaha, gjorde min kväll..
Är det inte "oomph".. Kan ha fel..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelweinar:

Ska dit på lördag, hoppas inte att folkmassan är så stor!

syns där då

Permalänk
Medlem

Mycket bra video med intervjuer och lite rundtur av mässan! Ska eventuellt dit på lördag om det finns tid.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Haha. Jonas min när gubben gick in framför kameran och började kolla på Datorn! Om blickar kunde döda alltså.

Kan någon som ska gå på denna mässan fråga ACER varför de inte säljer deras officiella USB to Ethernet Adaptrar i Sverige(T.ex. för S-serien) när alla andra utvecklare han en sådan adapter på marknaden i Sverige. Lenove, ASUS, APPLE, Fujitsu etc. Skulle vara kul och höra varför.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Shit va han darra när han höll plattan.

Skrivet av visa:

Han kanske har social fobi eller likande? Vad är så märkligt med det?
av allt så kommenterar du just det..
Tillbaks till flashback med dig!
någon som vet om det är några roliga rabatter på komponenter under mässan?

Vadå "Tillbaks till flashback" med dig! tsd har väl sin rätt att skriva sina reflektioner av det hela. Det är så vi gör här, vi skriver vad vi tycker. Inte bara flashback har den rättigheten. Så lägg ner din underkastelse och snälla ta inte upp den igen.

Ontopic/ Jag gillade Transformer All in One riktigt mycket. Och jag hade gärna "sprungit in på bussen med den"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Trevligt inslag SweClockers!

Även jag har tänkt besöka mässan i morgon lördag och man hoppas det blir en trevlig dag i morgon.

OT. Ni personer som har synpunkter på en person och hans darriga händer i inslaget, behöver det inte vara ett nervöst beteende eller liknande saker som skrivs i tråden utan det kan även vara av någon sjukdom eller från någon använd medicin, som kan göra människor får darriga händerna med påverkad motorik i olika grad. Då vi inte vet någon om orsaken till hans darriga händer, så tycker jag att vi inte ska spekulera om den saken i den här tråden, för allas trevnad.

/Saint25

Permalänk
Avstängd

HyperX Predator 1TB USB flash

Permalänk
Medlem

Perfekt o ha i bilen med massa musik i. Va kommer den kosta? eller du kanske inte vet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Macke074:

Perfekt o ha i bilen med massa musik i. Va kommer den kosta? eller du kanske inte vet.

dom sa till mig att den kosta mer än SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickelodeon:

dom sa till mig att den kosta mer än SSD

are you kidding me? över 1000 spänn

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Var där idag som min första mässa, mycket kul och bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dyxeL:

Var där idag som min första mässa, mycket kul och bra!

Fanns det bra priser och rabatter på mässan?

Permalänk
Medlem

Tegra 3 i en all-in-one "surfplatta" med riktigt stor skärm? Nej tack...
Jag vill sluta se Tegra 3 i nya apparater, det känns som att det är dags att använda snabbare kretsar nu..

Permalänk
Skrivet av Macke074:

are you kidding me? över 1000 spänn

Öhh? Det är ett 1TB usb-minne..

Jag gissar på minst 15 tusen men säkert upp emot 20..

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Öhh? Det är ett 1TB usb-minne..

Jag gissar på minst 15 tusen men säkert upp emot 20..

Jo de vet ja, jag såg det att de va 1 TB USB-minne.
Ja jag tro nog på att priset ligger ungefär mellan 15-20 tusen också. Rätt rimligt men ändå tycker man aaaaaaaaaaaaaaaa

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

fick totalt hjänsläpp och trodde att den 16de var imorgon (söndag). Nu är jag nästan rädd för att kolla igenom den här tråden + artikeln. Blir bara sur ifall jag missade något riktigt kul...

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Om någon såg en tjej som ritade drakar i Wacoms hörna så var det nog jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Om någon såg en tjej som ritade drakar i Wacoms hörna så var det nog jag...

Kan ha varit en kille som ritade

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke074:

Kan ha varit en kille som ritade

Vettefan, jag var bara på expot i cirka 1 ½ timme och såg ingen talangfull kille till konstnär i wacoms hörna. Jag missade säkert denne person du pratar om.

Permalänk
Medlem

Oh, and that it will cost $3,400 in the US. Yep, over three grand.

http://www.pocket-lint.com/news/118845-kingston-hyperx-predat...

Permalänk
Medlem

Kan inte alla medlemmar på Swec starta en konstnärsklubb o rita lite i paint för att sedan kräva ersättning av copy Swede? Det är väll inte mer konstigt än vad de själva håller på med?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200