Permalänk
Skrivet av hambli:

tryck på storverket och välj att gods ska levereras dit, sen måste du köpa in eller producera godsen som ska levereras också.

okej , .. nån som kan berätta hur man tillverkara " tv aparater " ? ..

Metall och plast har jag förståt , men tv apparater ? .. Nån ?

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk

Någon av er som hört eller sett något mer om ersättningen vi skulle få av EA?

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Vet någon var man kan köpa det för en hygglig peng? Helst inte mer än 400kr pga "always-online-DRM"-mög.

Permalänk

fan vad konstigt, när jag kollar på mitt storverk, så ser jag hur mycket lastbilar som åker in med metall och legeringar eller nu va de heter, o det står stillla på ca 140 ton metall och 100 ton legeringar i säkert 1 timme nu, fast jag pumpar in metall och legeringar..
Nån som vet vad som är fel ? server problem ? ..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Miindz:

Vet någon var man kan köpa det för en hygglig peng? Helst inte mer än 400kr pga "always-online-DRM"-mög.

GMG för ca 345 kr.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Edit: såg att svaret fanns längre upp

Visa signatur

Stationär dator:I5 2500k 3.3GHz/ Cooler Master Hyper 212 Plus/ MSI P67A-C45 B3/MSI gtx 560 ti/ Corsair 8 gb 1600Mhz LP/ Fractal Design Core 3000/ 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ/ Samsung SSD 830 256GB/ BenQ TFT 24'' G2420HDBE/ Windows 7

Bärbar: HP ProBook 4520S/ Ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av shqiptari:

fan vad konstigt, när jag kollar på mitt storverk, så ser jag hur mycket lastbilar som åker in med metall och legeringar eller nu va de heter, o det står stillla på ca 140 ton metall och 100 ton legeringar i säkert 1 timme nu, fast jag pumpar in metall och legeringar..
Nån som vet vad som är fel ? server problem ? ..

Ja det synkar dåligt utanför ens egen stad

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon146897:

Är du helt jävla pantad eller? Du har missuppfattat hela jävla situationen.

Tänk om, tänk rätt.

Hårda ord Ta ut dina aggressioner på nån kudde eller nått istället, så kan du beté dig som folk här på forumet.

Vad är det jag har missuppfattat? Kan du ju förklara du som kan allt.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Førklarar ju varfør alla detaljer ær desamma om du zoomar ut som in?
ett runt objekt ær lika runt, och blir inte kantigare osv.

Då har du inte tittat tillräckligt noga. Marken är väl enklast att se LOD på då den på många ställen skär igenom vägar när man zoomat ut. Finns en detaljer på/brevid byggnader som även slutar renderas när man zoomat ut en viss mängd.

edit: bild
http://i.imgur.com/kVJ34nw.png

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av katanaa:

Då har du inte tittat tillräckligt noga. Marken är väl enklast att se LOD på då den på många ställen skär igenom vägar när man zoomat ut. Finns en detaljer på/brevid byggnader som även slutar renderas när man zoomat ut en viss mängd.

edit: bild
http://i.imgur.com/kVJ34nw.png
http://i.imgur.com/kVJ34nw.png

Fast det där är ju inte LOD när terrain gör sådär.
NPCs ser man oavsett zoom.
Rörande saker ser man också oavsett zoom.
Detaljer försvinner inte som t.ex. de 2 små pumparna som rör sig på Oljebyggnaden osv.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Fast det där är ju inte LOD när terrain gör sådär.

Rätt säker på att en MAXIS-anställd förklarade via någon blog/twitter/något att precis så är fallet, att de hade en del tweakanade kvar gällande LOD för att bli kvitt dedär problemet.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av katanaa:

Rätt säker på att en MAXIS-anställd förklarade via någon blog/twitter/något att precis så är fallet, att de hade en del tweakanade kvar gällande LOD för att bli kvitt dedär problemet.

LOD sänker detaljer gradvis över distans.
Att terrängen gör sådär har ingenting med LOD att göra.
Detaljerna på vägen är densamma som innan, likaså texturen på terrängen.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

LOD sänker detaljer gradvis över distans.
Att terrängen gör sådär har ingenting med LOD att göra.
Detaljerna på vägen är densamma som innan, likaså texturen på terrängen.

Men de kör ju LOD på terrängen...? Antalet polygoner sänks ju längre bort 'kameran' är vilket resulterar i bitar av marken vars polygonantal minskat sticker rakt igenom vägen då de nya polygonerna inte sitter helt på 'rätt' plats. Dom har som sagt själva förklarat denna bugg så känns som att det inte finns så mycket att diskutera. Men om du vägrar acceptera att du har fel så.. Keep going.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av katanaa:

Men de kör ju LOD på terrängen...? Antalet polygoner sänks ju längre bort 'kameran' är vilket resulterar i bitar av marken vars polygonantal minskat sticker rakt igenom vägen då de nya polygonerna inte sitter helt på 'rätt' plats. Dom har som sagt själva förklarat denna bugg så känns som att det inte finns så mycket att diskutera. Men om du vägrar acceptera att du har fel så.. Keep going.

Varför ha LOD på terrängen om allt annat ser likadant ut?
Terräng är ju det sista de bör ha LOD på då terrängkvalitet aldrig påverkar prestanda, bortsett från tesselering.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Jaha, så kom en asteroid och slog ner i min clinic, nu har jag inga ambulanser när jag sätter ut en ny. Bra spel detta.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Inaktiv

Working as intended

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Varför ha LOD på terrängen om allt annat ser likadant ut?
Terräng är ju det sista de bör ha LOD på då terrängkvalitet aldrig påverkar prestanda, bortsett från tesselering.

Om allt annat ser likadant ut... vilket det inte gör? Du ser ju klart och tydligt på bilden jag länkade tidigare att detaljerna på taket försvinner när man zoomar ut t.ex.? Terrängen får du fråga någon på Maxis om varför de gjort som de gjort, det är lite svårt för mig att svara på.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av katanaa:

Om allt annat ser likadant ut... vilket det inte gör? Du ser ju klart och tydligt på bilden jag länkade tidigare att detaljerna på taket försvinner när man zoomar ut t.ex.? Terrängen får du fråga någon på Maxis om varför de gjort som de gjort, det är lite svårt för mig att svara på.

Ja, inte många detaljer som försvinner.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Ja, inte många detaljer som försvinner.

Har inte påstått att det är grov användning av LOD, ville bara nämna att det visst används i spelet.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Radioaktiva områden !!!
Hur botar man sådant ??

Permalänk

vart köpte du det för 300:-?

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

Nu har denna tråden blivit så stor och jag kan ärligt säga att jag inte läst igenom hela, men fungerar utbytet av tjänster mellan städer för era regioner. För mig gör det inte. Försöker att sälja el, vatten, avlopp och sopor till grannstaden men det fungerar inte. Två saker inträffar
1. I regionvyn där man kan välja att köpa el, vatten eller avloppstjänster från granstaden aktiveras inte. Står att inga grannstäder har tjänsten att köpa.
2. Om tjänsten finns aktiverad så att man kan trycka på köpa knappen så händer inget. Står t.ex. på elen att 0 MW av 149MW används. Den köper aldrig elen.

När det gäller soptjänsten så trotts att jag har ställt in att skicka bilar till grannstaden så kör de aldrig iväg trotts att den egna staden är fri från sopor.

Är detta en av buggarna som EA/Maxim arbetar på?

Visa signatur

Apple Mackbook Pro 15" Retina 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyrman:

Radioaktiva områden !!!
Hur botar man sådant ??

Fö mig en utvecklare snackade något om att man ska plantera träd på det radioaktiva området. Värt att testa.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Fö mig en utvecklare snackade något om att man ska plantera träd på det radioaktiva området. Värt att testa.

Testar å ser tack för tipset ,)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andi2k11:

Nu har denna tråden blivit så stor och jag kan ärligt säga att jag inte läst igenom hela, men fungerar utbytet av tjänster mellan städer för era regioner. För mig gör det inte. Försöker att sälja el, vatten, avlopp och sopor till grannstaden men det fungerar inte. Två saker inträffar
1. I regionvyn där man kan välja att köpa el, vatten eller avloppstjänster från granstaden aktiveras inte. Står att inga grannstäder har tjänsten att köpa.
2. Om tjänsten finns aktiverad så att man kan trycka på köpa knappen så händer inget. Står t.ex. på elen att 0 MW av 149MW används. Den köper aldrig elen.

När det gäller soptjänsten så trotts att jag har ställt in att skicka bilar till grannstaden så kör de aldrig iväg trotts att den egna staden är fri från sopor.

Är detta en av buggarna som EA/Maxim arbetar på?

Det fungerar för mig iaf med el och vatten.

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Trafikproblemen blev så frustrerande i min universitet / processorstad igår att jag till slut gick lös med bulldozern och jämnade staden med marken.

Upp till 100k invånare var det inga problem alls. Järnvägen tog och skjutsade otroliga mängder med folk mellan mina städer, samt båttrafiken. Sen efter 100k så blev det en enda gröt. Brotsligheten sköt i höjden då inga polisbilar tog sig fram, sophanteringen gick i stöpen. Min återvinning stod stilla mest hela tiden och nästan hela staden brann vid något tillfäll. Blev inte bättre av 3 godzilla, 2 meteorregn och en tornado.

Jag byggde staden utan 4-korsningar utan bara T korsningar. Grannstaden som är på 85k klagar på att det saknas bostäder, Icket. jag låter dig inte växa mer!!

Fördel, nya staden startar jag med några miljoner i fickan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyrman:

Radioaktiva områden !!!
Hur botar man sådant ??

Halveringstiden på radioaktiva områden är dessvärre väldigt lång, det är risken med att ha kärnkraftverk.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur man joinar en region som har ett par platser kvar?
Klickar på join game men hittar ingenting som kan filtrera detta.
Hade en filtreringsknapp innan men den är borta.

Permalänk

Jag har ett jätteproblem med mina malmgruvor (3st)

De blir fulla och stängs därmed
Trots att jag haft 4 lastbilar var för dessa så blir de fulla.
Lastbilarna verkar hoppa över att lasta på ibland.
Dessutom så har jag inga transaktioner av malm längre vilket gör budgeten väldigt stram

Jag har en stor handelshamn med 100ton kapacitet för malm och kol, och min ensamma kolgruva ger mig mer inkomst än mina 3 st malmgruvor.

Vad gör man? Har provat att stänga ner 2 av 3 malmgruvor, reducera antalet lastbilar och det har inte hjälpt.

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Bara jag som blir lite ledsen på hur små städerna är?
Känns lite trist att behöva vänta på "Large Cities expansion" för 399 kr om ett halvår..

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.