Bioshock Infinite-tråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bananas2thebeat:

Bioshock har alltid haft fantastisk atmosfär men noll gameplay (oavstängbar autoaim, tre magasin för att döda fiender, konstant handhållning och cutscenes... allt det vanliga konsolltramset) och videorna som postats visar bara cutscenes... så jag får nog säga "nej".

Hoppas detta biochock stödjer 16:9

Dom andra har ju bara 4:6 eller vad det är för format...

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk

Hoppas att det är mindre scavange och mera legitimt explorande av världen, för det var nog mitt största problem med de tidigare spelen; sålänge du tog en massa tid på dig att plocka upp allt som fans undangömt, så kunde ingen stoppa dig.. :/ Hoppas de adresserat detta

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Älska ettan och tvåan så den är såklart förbokad o klar, kommer bli kul.

Permalänk
Medlem

1999 mode ftw!

Permalänk
Medlem

Premium Edition är förbokat Jag har väntat väldigt länge på Infinte!

Visa signatur

MB: ASRock Z77 Extreme 4 CPU: Intel i5 3570K 4,2Ghz GPU: Asus ROG Strix 1070
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz SSD: Intel 520 120GB HDD: 1TB Seagate Barracuda
Chassi: Fractal Design Define R4 svart CPU Kylning: Corsair H80i Nätaggregat: Corsair HX650

Permalänk
Medlem

Samma här. gillade verkligen 1an och 2an

Köpte det på GMG. alla tre spelen för 302kr
Men lyckas inte få upp 3an i Steam.... nån som vet vad man ska göra?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Gött att det scorade så högt! Har ruskigt höga förhoppningar på detta spel, mer så än något spel som lanserats senast 5 åren skulle jag tro.
Första Bioshock, när det kom ut, var den häftigaste upplevelsen någonsin i form av spel, 2:an dessvärre levde inte upp.
Tur att Levine gjort ett helt nytt Bioshock på ett helt nytt koncept!

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Medlem

Nu är songbird edition på väg med posten! Någon mer som väntar eller som redan fått hem sin? Kan knappt vänta, brukar aldrig bli så här exalterad över spel.

Permalänk
Medlem

Har preloadat idag nu är det bara att vänta.

Sjukt stora förväntningar på spelet hoppas verkligen inte det känns som en konsol portning.

Har väntat på detta spel sen dom kom ut med första sneak videon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

Fick nyss min Bioshock nyckel från AMD (Never settle erbjudandet).
Och nu förladdar Steam 15 GB data..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ligerius:

Gött att det scorade så högt! Har ruskigt höga förhoppningar på detta spel, mer så än något spel som lanserats senast 5 åren skulle jag tro.
Första Bioshock, när det kom ut, var den häftigaste upplevelsen någonsin i form av spel, 2:an dessvärre levde inte upp.
Tur att Levine gjort ett helt nytt Bioshock på ett helt nytt koncept!

Fast Levine hade inget med 2:an att göra.. Vi är rätt många som vill att Levine ger oss ett nytt äventyr i Rapture även om förändring kan vara kul också.

Hoppas bara att Infinite har samma mörka bakomliggande tema som tidigare haft (inga trailers har visat detta enligt mig).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av serpent29:

Fick nyss min Bioshock nyckel från AMD (Never settle erbjudandet).
Och nu förladdar Steam 15 GB data..

Väntar på min nyckel från samma erbjudande fortfarande

Edit. Kollade just mailen, hade fastnat i skräpposten, läskigt om den försvunnit efter 1 v.

Permalänk
Medlem

Preloadat och väntar ivrigt Kommer nog bli riktigt kul, kollade nyss recensionen på IGN o blev inte mindre sugen

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Spelade klart det igår på PS3. Det är mycket bra. Inte riktigt i samma klass som första spelet i serien men inte långt efter.

Permalänk
Medlem

Ska hämta ut min Ultimate Songbird Edition på tisdag. Eftersom Bioshock (1) är ett av mina absoluta favoritspel, har jag inte nådiga förväntningar på detta spel. Dock tror jag inte att det kan leva upp till dem, men man kan ju alltid hoppas!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ozo64:

Spelade klart det igår på PS3. Det är mycket bra. Inte riktigt i samma klass som första spelet i serien men inte långt efter.

Hur gör "såna som du"? Inget illa menat, jag är bara nyfiken. Här väntar man på ett spel som kan vara GOTY o sen rushas det igenom på under en dag? Är det kort som fan eller sprang du bara igenom allt?

Min speltid för Bioshock 1 o 2 måste minst vara 20timmar per spel, minst. Blir alltid förvånad när någon säger sig klarat spelet samma dag som det kom ut, eller innan då som i ditt fall. Eller har du haft det i din ägo ett par veckor?

Så min fråga är, har du spelat det eller sprang du bara igenom allt på easy och hoppade förbi alla sekvenser?

Permalänk
Medlem

Är det bättre än 1an eller en är det ett vanligt "modernt fps" dvs att liv laddas upp, kontrollerna kn*llade och cutscenes bakom varje hörn?

Permalänk

Vilken tid blir denna tillgänglig på Steam tro?

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Är det bättre än 1an eller en är det ett vanligt "modernt fps" dvs att liv laddas upp, kontrollerna kn*llade och cutscenes bakom varje hörn?

Tyckte det var sämre än ettan. Ettan var mer laddat, mer klaustrofobiskt och mer stämningsfullt. Ngt av det finns inte i Bioshock Infinite.
Det var också rätt mycket lättare än första Bioshock. Lite bossfighter hade inte varit fel. Finns inte en enda i hela spelet. Det är samma 5-6 olika fiender man slåss emot spelet igenom.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Skrivet av ColinZeal:

Vilken tid blir denna tillgänglig på Steam tro?

Jag undrar detsamma som dig, när blir det tillgängligt att spela? klockan 00.01 eller?

Permalänk

Då var spelet "förnerladdat" på steam. 9 timmar tills jag kan spela dock :(. 49 euro blir ju i runda slängar 400kr vilket ju är typ som priser i butik.

Verkar som om man fick första bioshock som bonus, läste inte när jag köpte infinite, men nu kan jag ladda ner första också

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Älskade att spela igenom 1:an men det känns skönt på något sätt att miljöerna i Infinite är ljusare

Blir att ta hem det via steam.

Jag gillar den visuella designen, byggnader, kläder vapen och karaktärer ser ruskigt bra ut.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Efter att ha sätt alla reviews så blev det ett köp på greenmangaming(steam version där med) för 310kr. Så cirka 140kr billigare där än på steam vilket är trevligt.

Det ser ut som att man kommer att ha ett mycket bra äventyr i detta spel.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Då var spelet "förnerladdat" på steam. 9 timmar tills jag kan spela dock :(. 49 euro blir ju i runda slängar 400kr vilket ju är typ som priser i butik.

Verkar som om man fick första bioshock som bonus, läste inte när jag köpte infinite, men nu kan jag ladda ner första också

Vart ser du hur länge det är kvar?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

så man kommer kunna spela det genom steam vid midnatt, eller hur fungerar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Vart ser du hur länge det är kvar?

Man ser det om man går in i store och sen kollar på bioshock infinites sida.

Skrivet av klonklonk:

så man kommer kunna spela det genom steam vid midnatt, eller hur fungerar det?

8h kvar till unlock så vid midnatt bör det bli.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av Bad Habit:

Då var spelet "förnerladdat" på steam. 9 timmar tills jag kan spela dock :(. 49 euro blir ju i runda slängar 400kr vilket ju är typ som priser i butik.

Verkar som om man fick första bioshock som bonus, läste inte när jag köpte infinite, men nu kan jag ladda ner första också

Köpte du det via Steam? Isf fick du Xcom också.

Men om du hade köpt det via greenmangaming hade du fått Bioshock 1, Xcom och Civilization 5 för 44 dollar (300 kr)
Lite bättre deal

Permalänk
Skrivet av Sound Shower:

Köpte du det via Steam? Isf fick du Xcom också.

Men om du hade köpt det via greenmangaming hade du fått Bioshock 1, Xcom och Civilization 5 för 44 dollar (300 kr)
Lite bättre deal

Haha, ja det ser jag nu ja. Så jag fick alltså bioshock 1 och xcom på köpet. Kanske bättre deal, var kanske lite ivrig men skit samma, är infinite jag ska spela, det andra är bara en bonus

När jag laddade ner stod det att det var 9 timmar kvar tills jag kunde spela. Dvs. kl 00.00 antagligen.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses