Nvidia Geforce GTX Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse9292:

Jag tänkte mer på att det faktiskt kanske finns folk som har behov av ett värstingkort, men nu börjar folk välja titan före alternativ som ger mer prestanda till lägre pris.

Finns inget som ger mer prestanda till den strömförbrukningen. Eller utan risken med SLI/CF-lösningar. Finns inget som kan slå prestandan hos flera Titan i SLI, allra helst inte när grafikminne börjar begränsa andra alternativ.

Permalänk
Skrivet av thomasson:

Kan vi inte bara lägga ned det här eviga tjaffset. bara för att ni inte ser nyttan med det så betyder det inte automatiskt att det inte är rätt val för andra att göra.

Det är nästan som man ska be om ursäkt för att man köper ett kort som man vill ha, och detta på ett "entusiastforum", eller jag kanske har missuppfattat det helt.

Zotamedu, med tanke på väggen av text du har i din signatur så antar jag att du är intresserad av fotografering? Du kanske till och med hänger på forum där du diskuterar kameror/objektiv och allt annat som hör fotografering. Håller de också på så här, det där objektivet är ju helt klart bara e-penis, vad ska han med en sådan kamera för, den här som kostar si och så är ju bättre än ditt och datt?

Det är en helt seriös fråga, pågår detta på andra entusiast forum i samma utsträckning som det gör här?

Fotovärlden är betydligt mer sansad. Folk har förståelse för att ett alternativ som presterar 10% bättre faktiskt kostar 10ggr mer, och har förståelse för att vissa lägger pengar på dessa produkter. Detta trots att det finns fler "billiga uppstickare" (*) inom den marknaden.
Om det beror på högre medelålder, eller produkternas långa livscykler, eller annat, vet jag ej.

Sen kan man jämföra med Hifi-världen, som har många extremfall åt andra hållet. Där är det dom som inte väljer Titan som "gör fel".

(*) Varken billiga eller nya om man jämför med datorvärlden dock.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Entusiast
Skrivet av thomasson:

Kan vi inte bara lägga ned det här eviga tjaffset. bara för att ni inte ser nyttan med det så betyder det inte automatiskt att det inte är rätt val för andra att göra.

Det är nästan som man ska be om ursäkt för att man köper ett kort som man vill ha, och detta på ett "entusiastforum", eller jag kanske har missuppfattat det helt.

Zotamedu, med tanke på väggen av text du har i din signatur så antar jag att du är intresserad av fotografering? Du kanske till och med hänger på forum där du diskuterar kameror/objektiv och allt annat som hör fotografering. Håller de också på så här, det där objektivet är ju helt klart bara e-penis, vad ska han med en sådan kamera för, den här som kostar si och så är ju bättre än ditt och datt?

Det är en helt seriös fråga, pågår detta på andra entusiast forum i samma utsträckning som det gör här?

I viss utsträckning ja. Det gäller väl de flesta fritidsintressen som i någon mån är "materialsporter". Dyra objektiv och dyra kameror ger inte automatiskt bra bilder så kopplingen mellan resultat och investerad krona är väldigt lös när det gäller just foto. En duktig fotograf kan ta bra bilder med en kompaktkamera och en dålig fotograf kommer ta dåliga bilder med utrustning för flera hundra tusen. Om vi nu ignorerar de som lever på foto som faktiskt behöver den där lila fördelen för sitt jobb och fokuserar på hobby så handlar det mycket om e-penis. Jag är fullt medveten om att jag inte behöver en så dyr kamera som jag har. Tror mina fotoprylar är uppe i över 40000 kr totalt vid det här laget. Ännu mer om man tittar på vad jag har lagt extra på datorn. Det är ju bara för min egen skull, för jag tycker det är roligt med dyrare, häftigare prylar. Varför köper en bilintresserad en snabbare bil? Inte är det för att den är praktisk utan för att den är snabbare och häftigare. Dyrare leksaker ger lite mer status.

Det går som sagt inte att jämföra rakt av men jag skulle vilja hävda att alla hobbies har ett stort mått av e-penis kopplat till sig. I fallet foto är det ju extra lämpligt att långa teleobjektiv inte bara har en rätt stark koppling mellan längd och pris utan dessutom är utformade som en fallos, för extra övertydlighet

Skrivet av Ratatosk:

Angående Titans "dåliga" (*) GPGPU prestanda kan det mycket väl vara avsiktligt från Nvidias sida, de vill ju inte att kortet skall konkurera med Tessla.

(*) Sämre än föväntat, inte direkt dålig.

Det var ju självklart eftersom de kör med Geforce-drivrutiner. De har alltid varit stympade jämfört med motsvarande kort i Tesla- eller Quadro-serierna.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zotamedu:

Det var ju självklart eftersom de kör med Radeon-drivrutiner.

Geforce*

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon131002:

Tackar, jag har en förmåga att blanda ihop dom när jag inte tänker hela vägen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

AMD nissar verkar ha svårt att anpassa sina uttalanden till det egentliga priset som är 7945kr
för dom äre alltid 9 eller 10k haha

AMD nisse? mja inte direkt.. ser både fördelar och nackdelar i både Nvidia och AMD's produkter. Valde Nvidia till min nuvarande burk när jag köpte den då det passade mig bättre, bra prestanda för en billig peng.

Även om de nu skulle vara 7945:- så kostar tex 2 st gigabyte 7970 windforce x3 ca 3200 kr på webhallen och ger fortfarande mer prestanda per krona...

Jag ser lanseringen av Titan som alldeles för tidig/onödig kanske till och med överflödig då dem har både 680 och 690 som preseterar väldigt likt Titan. Sen att man kan köpa 3st 7970 till priset av 1 Titan (nästan) Gör ju inte det mer värt på något sätt att köpa ett om man nu inte är en riktig prylnisse som måste ha det senaste.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Sugo SG07 Moderkort: Gigabyte GA-Z77N WIFI CPU: i7-2600K@3.4Ghz Kylning: Antec kuhler 620 RAM: 8GB Corsair Vengeance HDD: Baracuda 500GB GFX: Gigabyte 7970 OC 3GB Monitor: 22" Samsung LCD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomm1E:

AMD nisse? mja inte direkt.. ser både fördelar och nackdelar i både Nvidia och AMD's produkter. Valde Nvidia till min nuvarande burk när jag köpte den då det passade mig bättre, bra prestanda för en billig peng.

Även om de nu skulle vara 7945:- så kostar tex 2 st gigabyte 7970 windforce x3 ca 3200 kr på webhallen och ger fortfarande mer prestanda per krona...

Jag ser lanseringen av Titan som alldeles för tidig/onödig kanske till och med överflödig då dem har både 680 och 690 som preseterar väldigt likt Titan. Sen att man kan köpa 3st 7970 till priset av 1 Titan (nästan) Gör ju inte det mer värt på något sätt att köpa ett om man nu inte är en riktig prylnisse som måste ha det senaste.

Titan är om jag får citera Jonas ett " No bullshit kort" Det lanserades för att Nvidia kunde och tro mig AMD hade gjort likadant om dem sett något värde i det. Men sen så kan man ju undra om hur det blir när Sea island lanseras. Det har ju ryktat om den rätt så duktigt ökning av streamprocessore/ Radeon kärnor så det kan ju bli bra det med..

Men folk får ej glömma att Kepler är en vidarebyggning på Fermi och GCN är en "ny" arkitektur.

Nvidia kunde inte ens släppa ett fullfjädrat GF100 kort utan bara ett nedskalat som drog en massa ström och var varmare än solen. GF110 blev mycket bättre. GK110 kan antingen ses som andra generationens fermi eller tredje generationens fermi. beror på hur man ser på saker och ting.. så GCN2 och 3 kan mycket väl bli mycket bra. men just nu är det Titan som gäller och jag kan ju bara säga grattis och lycka till till alla som köpt ett eller fler Titan kort. Men det är totalt onödigt och börja med fanboyism och klanka ner på AMD eller Nvidia. Nvidia släppte ett kort som de antagligen har filat på ganska länge och här är resultatet. Det har nog kostat en jädra massa med i R&D med. Iaf så tror jag inte AMD svettas eller något då detta kortet ej lär påverka försäljningen av deras 7970 så mycket så att det kräver akuta insatser för att snabba på lanseringen av Sea island!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomm1E:

AMD nisse? mja inte direkt.. ser både fördelar och nackdelar i både Nvidia och AMD's produkter. Valde Nvidia till min nuvarande burk när jag köpte den då det passade mig bättre, bra prestanda för en billig peng.

Även om de nu skulle vara 7945:- så kostar tex 2 st gigabyte 7970 windforce x3 ca 3200 kr på webhallen och ger fortfarande mer prestanda per krona...

Jag ser lanseringen av Titan som alldeles för tidig/onödig kanske till och med överflödig då dem har både 680 och 690 som preseterar väldigt likt Titan. Sen att man kan köpa 3st 7970 till priset av 1 Titan (nästan) Gör ju inte det mer värt på något sätt att köpa ett om man nu inte är en riktig prylnisse som måste ha det senaste.

http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-titan-perform...
Finns inget bättre val för dem som ska upp på höga upplösningar
Finns inte häller något som kan jämföras med den råa prestandan det här kortet har.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Finns inget som ger mer prestanda till den strömförbrukningen. Eller utan risken med SLI/CF-lösningar. Finns inget som kan slå prestandan hos flera Titan i SLI, allra helst inte när grafikminne börjar begränsa andra alternativ.

Definitivt rätt, men folk är alldeles för rädda för sli. Jag ser inte mycket till anledning med ett Titan om man inte har högre upplösning än 2550x1440, vill ha prestanda med låg strömförbrukning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse9292:

Definitivt rätt, men folk är alldeles för rädda för sli. Jag ser inte mycket till anledning med ett Titan om man inte har högre upplösning än 2550x1440, vill ha prestanda med låg strömförbrukning.

Det råder extrem Titan-feber på Sweclockers, tyvärr. Det är ett coolt kort, men det känns som att varje gång någon ska köpa ett nytt kort så är svaret "GTX Titan!", trots att det kortet nästan har sämst pris/prestanda på marknaden. Finns ingen anledning att köpa GTX Titan om man inte spelar i hög upplösning imo.

Med det sagt så har det ploppat upp ovanligt många trådar i stil med "har 8-9000 att bränna på grafikkort, vad köpa???????" på senare tid, ibland känns det nästan som vi har ett gäng med troll här som bara försöker skapa argument och irritation.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Nu ligger mitt på utlämningsstället, 6 minuter tills de öppnar dörrarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thomasson:

Nu ligger mitt på utlämningsstället, 6 minuter tills de öppnar dörrarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte för att jag går i köptankar men vad tyckte du rent allmänt om kortet?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av stormense:

Inte för att jag går i köptankar men vad tyckte du rent allmänt om kortet?

Tjenare!

Rent spontant gillar jag kortet, det är snabbt, det är tyst och det är svalt. Det presterar bra i de spel jag testat vilket är BF + PL2

Här är länken när jag streamar bf3 http://youtu.be/RAk7zLCDCS4 det rullar i 1680x1050 streamas i 720p

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Skrivet av Ejaay:

Ska man verkligen "bara" köra med 1600mhz ram om man har en titan?

1600Mhz @Quad channel har hyffsad bandbredd, det är det sista som begränsar prestandan.

OnT: Skulle va intressant att se hur ett Titan presterar i folding, känns som det har potential till hög PPD

OCP mod. på detta så börjar det ju likna nåt..

Permalänk

Jag kommer nog byta mitt GTX 690 mot två titaner i år efter att dom släppt gen2 givetvis, eller om dom uteblir så kommer det nog sluta med 2xEVGA Hydrocopper titaner.

Ja jag är entusiast på amatörnivå men det gör det inte mindre kul att mekka hårdvara

Visa signatur

ASUS Crosshair V Formula, EVGA GeForce GTX 690, AMD FX-8350, XFX ProSeries Black Edition 1000W PSU Platinum, 16GB Kingston 1600Mhz, 120G Kingston 555/510 SSD, 1TB WD, Sound Blaster Titanium Fati1ty--
BenQ 24" LED XL2420T, ROCAT XTD MAX CUSTOM, Logitech G19+, Sennheisser PC 363-D, nVIDIA 3D Vision 2 Wireless Glasses Kit

Permalänk

Är det någon som kan svara mig varför det står PCIe 2.0? Kör mitt Titan på ett Asus Extreme IV. Översta röda platsen som ska vara en PCIe 3 X16

edit: Kan det vara så att de menar 2*16x? Vilket borde stämma om man tittar på bandbredd?

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Är det någon som kan svara mig varför det står PCIe 2.0? Kör mitt Titan på ett Asus Extreme IV. Översta röda platsen som ska vara en PCIe 3 X16

http://i.imgur.com/ssdle9f.jpg

edit: Kan det vara så att de menar 2*16x? Vilket borde stämma om man tittar på bandbredd?

Du sitter på en intel ivy bridge CPU också då? El, beror på om du menar Rampage eller Maximus. För Sandy-E ska la stödja 3.0. Inte för att det spelar in på prestanda när vi snackar x16.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Du sitter på en intel ivy bridge CPU också då? El, beror på om du menar Rampage eller Maximus. För Sandy-E ska la stödja 3.0. Inte för att det spelar in på prestanda när vi snackar x16.

Tjenare

Det är en 3930K, som sitter på ett Rampage IV Extreme

Edit: Tydligen så var man tvungen att köra en fil, för att tvinga den att köra i PCIe 3. Nu står det rätt, men som du säger så är ju skillnaden minimal.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk

Om de ändå kunde göra ett GTX 680 med en liknande kylare. Titan ser så förbannat läckert ut.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av kaffepulver:

Om de ändå kunde göra ett GTX 680 med en liknande kylare. Titan ser så förbannat läckert ut.

Önskar jag också.
He he skulle tom. vilja se ett HD7970 med den kylaren, det gröna Geforce skulle givetvis behöva bytas ut mot ett rött Radeon.
Misstänker dock att Nvidia inte tänker ge bort designen till AMD.
Förbannat läckert var ordet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Varför har de tagit bort kommentarstråden för GTX Titan vinnaren?

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Crucial MX500 1TB M.2 | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kalleable:

Varför har de tagit bort kommentarstråden för GTX Titan vinnaren?

Antagligen samma anledning som alltid. Den saknade diskussionsvärde. Jag läste den inte men det brukar bli en halv sida av folk som säger grattis och sedan tre sidor av folk som gnäller om att deras förslag minsann var bättre eller så tycker de bara vinnarens förslag var dåligt utan att komma på någon bättre själv. Sedan urartar det till att folk klagar på juryn och på reglerna innan det hela kollapsar i massa förolämpningar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Antagligen samma anledning som alltid. Den saknade diskussionsvärde. Jag läste den inte men det brukar bli en halv sida av folk som säger grattis och sedan tre sidor av folk som gnäller om att deras förslag minsann var bättre eller så tycker de bara vinnarens förslag var dåligt utan att komma på någon bättre själv. Sedan urartar det till att folk klagar på juryn och på reglerna innan det hela kollapsar i massa förolämpningar.

Huvudet på spiken! det är jantelagen när den är som bäst

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Antagligen samma anledning som alltid. Den saknade diskussionsvärde. Jag läste den inte men det brukar bli en halv sida av folk som säger grattis och sedan tre sidor av folk som gnäller om att deras förslag minsann var bättre eller så tycker de bara vinnarens förslag var dåligt utan att komma på någon bättre själv. Sedan urartar det till att folk klagar på juryn och på reglerna innan det hela kollapsar i massa förolämpningar.

Skrivet av Juicis:

Huvudet på spiken! det är jantelagen när den är som bäst

Aaaah där ser man

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Crucial MX500 1TB M.2 | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk

Jag är nöjd iaf

Nu är frågan om det är lönt att trycka in det i min dator eller om det blir en enda stor flaskhals
(datorn då, inte kortet..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svennisen:

Jag är nöjd iaf

Nu är frågan om det är lönt att trycka in det i min dator eller om det blir en enda stor flaskhals
(datorn då, inte kortet..)

Så länge man kan flytta över flaskhalsen till GPU, vilket är lätt, så är det nog inget problem med att flaska i andra delar av systemet. Problemet kan däremot finnas om man köper den för att kunna maxa fps:en och siktar på säg 120 genom att inte köra tyngsta grafikinställningarna.

Permalänk
Skrivet av Svennisen:

Jag är nöjd iaf

Nu är frågan om det är lönt att trycka in det i min dator eller om det blir en enda stor flaskhals
(datorn då, inte kortet..)

Kan förstå att du är nöjd skulle jag också vara

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Crucial MX500 1TB M.2 | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Svennisen:

Jag är nöjd iaf

Nu är frågan om det är lönt att trycka in det i min dator eller om det blir en enda stor flaskhals
(datorn då, inte kortet..)

Varför inte använda kortet, vad har du för dator?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte, enligt benchmark så utklassar denna ALLT, inkl Geforce GTX 690, men enligt sweclockers så är Geforce GTX 690 bättre? Så man kan alltså inte lita på benchmark?

Permalänk
Medlem

Snart 1 år senare så är kortet fortfarande med i toppen och slåss

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz