Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej!
Ja, vi kör igång innan helgen, är uppe inom kort.
Mvh//Andreas

Någon särskild anledning till varför det är så få produkter i månadens erbjudande och att produkterna inte kanske så är mainstream/intressanta? Enligt mig.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Skrivet av stoffeboffe:

Någon särskild anledning till varför det är så få produkter i månadens erbjudande och att produkterna inte kanske så är mainstream/intressanta? Enligt mig.

Håller med hade hoppats på något Z77/Z68 moderkort/processor i7 eller i5 av antingen sandy eller ivy med K märkning men icke Dom kanske säljer för bra för att erbjuda 15%.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av stoffeboffe:

Någon särskild anledning till varför det är så få produkter i månadens erbjudande och att produkterna inte kanske så är mainstream/intressanta? Enligt mig.

Hej,
Vi gör ett urval ur samtliga produktkategorier, vanligtvis lander det totalt på ca2-300 produkter. Det är tråkigt om den här månadens urval upplevs som mindre intressanta än vanligt men processen har gått till på exakt samma sätt som tidigare. Jag hoppas att vi kan tillgodose dina förväntningar bättre i framtiden.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej! Den är tyvärr slut har har utgått. Clevo har kommit med ett nytt chassi som blir tillgängligt i slutet av April enligt tillverkaren…
Mvh//Andreas

Utgått? Är inte P370EM chassit nyaren än P170EM? P370EM är väl helt nytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Vi gör ett urval ur samtliga produktkategorier, vanligtvis lander det totalt på ca2-300 produkter. Det är tråkigt om den här månadens urval upplevs som mindre intressanta än vanligt men processen har gått till på exakt samma sätt som tidigare. Jag hoppas att vi kan tillgodose dina förväntningar bättre i framtiden.
Mvh//Andreas

Ser bra ut, jag vet inte om det var så att du lagt till fler produkter men när sidan uppdaterades innan med 15% var det knappt 50 produkter istället för de 2-300 som det brukar vara ;), var nog därför många var missnöjda. Men bra att de löste sig.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av thexps:

Utgått? Är inte P370EM chassit nyaren än P170EM? P370EM är väl helt nytt?

Hej,
Ja, det stämmer, P370EM är nyare än P170EM. Vi har sålt slut alla våra P370EM och kan tyvärr inte köpa in fler ifrån tillverkaren. Vi har kvar några P170EM i lager och kommer köpa in det nya chassit, efterföljaren till P370EM, så fort det bara går.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Vi gör ett urval ur samtliga produktkategorier, vanligtvis lander det totalt på ca2-300 produkter. Det är tråkigt om den här månadens urval upplevs som mindre intressanta än vanligt men processen har gått till på exakt samma sätt som tidigare. Jag hoppas att vi kan tillgodose dina förväntningar bättre i framtiden.
Mvh//Andreas

Det var något fel i början.
När det kom upp var det 57 produkter, och alla var väldigt "udda" produkter.

Dvs långt ifrån vad cdon brukar ha, nu såg jag iaf att det är uppdaterat och man ser alla produkterna, nu ser det ut som "vanligt"

Vet ej om det var någon bugg i början, eller om det bara tog längre tid innan allt kom ut.

Ser mycket trevligare ut nu, tackar för månadserbjudandet och önskar glad påsk såhär i förväg

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av zelxi:

Ser bra ut, jag vet inte om det var så att du lagt till fler produkter men när sidan uppdaterades innan med 15% var det knappt 50 produkter istället för de 2-300 som det brukar vara ;), var nog därför många var missnöjda. Men bra att de löste sig.

Skrivet av Nivity:

Det var något fel i början.
När det kom upp var det 57 produkter, och alla var väldigt "udda" produkter.

Dvs långt ifrån vad cdon brukar ha, nu såg jag iaf att det är uppdaterat och man ser alla produkterna, nu ser det ut som "vanligt"

Vet ej om det var någon bugg i början, eller om det bara tog längre tid innan allt kom ut.

Ser mycket trevligare ut nu, tackar för månadserbjudandet och önskar glad påsk såhär i förväg

Hej,
Ber om ursäkt om det såg magert ut i början, det måste ha segat sig med uppladdningen.
Glad påsk!
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vafan, är 15% rabatten redan slut! Jisses vad folk måste ha gått lösa!!

*EDIT*

Nu såg jag, gäller fortfarande...

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Vi gör ett urval ur samtliga produktkategorier, vanligtvis lander det totalt på ca2-300 produkter. Det är tråkigt om den här månadens urval upplevs som mindre intressanta än vanligt men processen har gått till på exakt samma sätt som tidigare. Jag hoppas att vi kan tillgodose dina förväntningar bättre i framtiden.
Mvh//Andreas

Hej,
Efter ett tag när jag titta igen så har du nu dykt upp mycket mer produkter och inte så udda. Det tackar vi för! Ingen kritik, utan mest att jag undra om det fanns någon särskild anledning.

Glad påsk på er och fortsätt i samma anda som nu, ni gör ett bra jobb!

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Finns det någon flik där man hittar 15 % produkterna på cdon.se? lyckas inte hitta.. haah

Visa signatur

Dator: Taurus eSport GTX680 CPU:Intel i7-3770K GPU:EVGA GTX 680 2048 MB Moderkort: ASRock Z77 RAM: Corsair Vengeance LP 2x8192 MB 1600Mhz CHASSI: Silverstone Sugo SG08B 600W SSD: Samsung 840 250 GB HDD: 3TB 7200RPM

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av antzzo:

Finns det någon flik där man hittar 15 % produkterna på cdon.se? lyckas inte hitta.. haah

Hej,
http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej, skulle önska att cdon-medarbetare uppdaterar sin profil med koden för varje månads 15% rabatt på sweclockers. Då slipper man som jag antingen kolla igenom 511 forumsidor efter den eller posta nya trådar varenda gång och fråga efter den. Fanns den i era profiler visste man ju vart man skulle gå o titta lixom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Hej, skulle önska att cdon-medarbetare uppdaterar sin profil med koden för varje månads 15% rabatt på sweclockers. Då slipper man som jag antingen kolla igenom 511 forumsidor efter den eller posta nya trådar varenda gång och fråga efter den. Fanns den i era profiler visste man ju vart man skulle gå o titta lixom.

http://lmgtfy.com/?q=cdon+sweclockers

Permalänk
Medlem

Men titta, försökte du vara rolig nu eller fattade du inte vad det var jag frågade om? Frågade efter koden för 15% rabatten som CDON har. Alltså den som ser ut typ swec15% osv ngt tror jag. Det var alltså INTE produktsidan. Ber om ursäkt om jag var otydlig i mitt förra inlägg mr besserwisser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Men titta, försökte du vara rolig nu eller fattade du inte vad det var jag frågade om? Frågade efter koden för 15% rabatten som CDON har. Alltså den som ser ut typ swec15% osv ngt tror jag. Det var alltså INTE produktsidan. Ber om ursäkt om jag var otydlig i mitt förra inlägg mr besserwisser.

Fast koden finns på sidan som dyker upp i sökresultatet.
Länken till sidan finns även i CDON-användarens signatur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Men titta, försökte du vara rolig nu eller fattade du inte vad det var jag frågade om? Frågade efter koden för 15% rabatten som CDON har. Alltså den som ser ut typ swec15% osv ngt tror jag. Det var alltså INTE produktsidan. Ber om ursäkt om jag var otydlig i mitt förra inlägg mr besserwisser.

Följ min länk, tryck på det översta sökresultatet. Där hittar du månadens kod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Hej, skulle önska att cdon-medarbetare uppdaterar sin profil med koden för varje månads 15% rabatt på sweclockers. Då slipper man som jag antingen kolla igenom 511 forumsidor efter den eller posta nya trådar varenda gång och fråga efter den. Fanns den i era profiler visste man ju vart man skulle gå o titta lixom.

Varför ska dom göra det?
Dom har en länk i sin signatur för Swec+CDON, klicka på den kanske?

När dom har 15% erbjudandet så kommer det alltid på samma länk, så nej dom behöver inte uppdatera sin profil, då det alltid är samma länk som dom har i sin signatur.

Permalänk

I julas hade ni erbjudande på bl.a. en fujitsu siemens ultrabook samt en dell ultrabook, fujitsun för 4000kr och dell:en för ca 5000kr.
Har för mig att det var en uh552 på fujitsu-sidan med 128gb ssd.

Kan man räkna med att det kommer liknande erbjudanden inom hyfsad framtid?

//desperat student

Permalänk
Skrivet av ThomasL:

På vilket sätt luras man genom att ge långa rabatter? Rea och rabatt är ju helt olika saker.

Fast rabatt antyder att det är för en kort tid, har man exakt samma rabatt på exakt samma vara i flera månader var det ju en vanlig prissänkning och inte en rabatt. Om godiset på ICA kostar 4:90 i stället för 6:90 med förklaringen att det är 30% rabatt, och det fortsätter vara så i 2 månader, så känns det inte längre som ett extrapris utan du kommer känna det som att de bara sänkt priset. Och alltså kan känna dig lurad för att du köpte godis vid ett annat tillfälle än du tänkt dig för att du trodde det skulle bli dyrt igen snart. Vilken hårddisk låter intressantast, den med 50% rabatt eller den med samma ordinarie pris som den rabatterade ligger på nu? Hur skulle du tänka om du visste att den rabatterade varit rabatterad lika länge som den andra varit prissänkt och bägge utgick från samma pris? På vilket sätt skiljer sig rabatt från REA menar du? Man visar fortfarande att en vara kostar mindre än den gör normalt och om man gör det länge tycker jag det är precis lika mycket att luras som att ha REA jättelänge.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hej! Köpte precis ett http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_670_oc_4gb_...
och undrar varför jag inte får med något Assassins creed 3? vad jag kan hitta och läsa på nätet så ska det följa med detta kort.
har skapat ett ärende om detta men jag får inget vettigt svar om det. Hittar mer eller mindre inget kort på cdon där det står att man ska få med AC3 fast man ska få med det när det kommer till 600 serien.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

På vilket sätt luras man genom att ge långa rabatter? Rea och rabatt är ju helt olika saker.

Om det står "-10%" så hajar många till (det är liksom därför man har en sådan skylt, annars hade man lika gärna kunnat sänka priset utan att säga något). Har man då inte koll på prisläget luras man att tro att det är ett särskilt bra pris, och blir mer benägen att köpa produkten.

Det är inte att man har rabatt länge som är felet. Men när Nexus 7 ligger ute för 2551 kronor, men nedsatt till 2299 kronor (som är det normala priset) vill man bara lura kunden att det är ett extra bra pris, fast det är det vanliga priset. Nu är det i alla fall fixat, men många kedjor gör ofta så att man sätter ett högre "ordinarie pris", som aldrig används, för att sedan sänka priset för att det ska se bättre ut. Det är väl ändå att luras?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Skrivet av husqvarnaff:

Om det står "-10%" så hajar många till (det är liksom därför man har en sådan skylt, annars hade man lika gärna kunnat sänka priset utan att säga något). Har man då inte koll på prisläget luras man att tro att det är ett särskilt bra pris, och blir mer benägen att köpa produkten.

Det är inte att man har rabatt länge som är felet. Men när Nexus 7 ligger ute för 2551 kronor, men nedsatt till 2299 kronor (som är det normala priset) vill man bara lura kunden att det är ett extra bra pris, fast det är det vanliga priset. Nu är det i alla fall fixat, men många kedjor gör ofta så att man sätter ett högre "ordinarie pris", som aldrig används, för att sedan sänka priset för att det ska se bättre ut. Det är väl ändå att luras?

Så fungerar i princip alla elektronik kedjor, störst på detta är väll dem stora etablerade fysiska butikerna. Detta är ju deras sätt att tjäna sina "X" kronor, dock är det ju ej försvarbart för att det ger oss konsumenter en synvilla som kanske inte är så haj på det där med att forska och söka priser etc att här har vi ju en bra deal..!!

Permalänk

Hej,

Igår kväll gjorde jag en beställning på 7 artiklar, och alldeles nyss ångrade jag mig om en av dem och gjorde en förfrågan om ändring av ordern där denna 1 vara plockades bort.

Det finns väl ingen anledning till att inte godkänna ändringen? Ordern kan väl knappast ha blivit behandlad på en söndag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanderer of:

Hej,

Igår kväll gjorde jag en beställning på 7 artiklar, och alldeles nyss ångrade jag mig om en av dem och gjorde en förfrågan om ändring av ordern där denna 1 vara plockades bort.

Det finns väl ingen anledning till att inte godkänna ändringen? Ordern kan väl knappast ha blivit behandlad på en söndag?

Logga in och kolla orderstatusen så ser du hur långt den har kommit.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Högst troligen har den ju gått till packas efter ett par minuter och det oavsett om varorna finns i lager heller ej.
Sen så fort den "packas" så går det inte och ändra nåt inte det är alldeles för komplicerat för cdon´s system (även om en vara ej finns i lager och det tar dom en vecka att få hem den så går det inte att ändra avbeställa).

Så med andra ord är svaret på vandrarens fråga högst troligen NEJ.

Sen kan vi ju ta och fråga Andreas om vad han har hört om när cdon´s 2+år försenade löfta ska infrias?
Om du inte vet vad jag talar om Andreas så kommer en enkel förklaring nedan.
Dvs när ska ni uppdatera era system så att ordrar som uppenbart INTE packas får en annan status så att man faktiskt KAN ändra,avbeställa under tiden.
Även tex saker som att e-mail med kolli-id och status förändringen på cdon.se kan komma,ändras upp till dagar EFTER att man hämtat ut paketet (JA hänt mig ett par gånger att jag hämtat ut innan detta händer en gång 3 dagar efter).
Det var ju i nov 2år sedan som denna uppdatering skulle komma enligt Edin, den kom aldrig då utan vart lovad till våren sen hösten sen var det kommer när det är klart sen tog Josefin över och sa ungefär samma sak att ni tittar på det och kommer när det kommer.

Så Andreas kan du höra dig för och elda på dom slöa cheferna som troligen inte har slängt ett litet snedöga på detta ännu?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

5%-koden (SWEC1303) fungerar inte, kan det vara så att det kommer en 1304 imorgon?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av mir0:

Hej!
Ja, denna artikel omfattas i amd-bundle-kampanjen.
Mvh//Andreas

Skrivet av Elghinnarisa:

Hej! Köpte precis ett http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_670_oc_4gb_...
och undrar varför jag inte får med något Assassins creed 3? vad jag kan hitta och läsa på nätet så ska det följa med detta kort.
har skapat ett ärende om detta men jag får inget vettigt svar om det. Hittar mer eller mindre inget kort på cdon där det står att man ska få med AC3 fast man ska få med det när det kommer till 600 serien.

Hej!
Om du har startat ett ärende så kommer kundtjänst att dubbelkolla så att allt blivit rätt. De brukar vara snabba så jag hoppas du får svar inom kort.
Mvh//Andreas]

Visa signatur
Permalänk

Kan meddela att min order faktiskt kunde avbeställas, så det var ju bra.

Men jag skulle inte lita på att använda formuläret "ändra/avbeställa", de är långsamma på att läsa dem och ordern kanske hinner packas först. Använd chatten så fort den öppnar istället.