Internet Explorer 11 får stöd för WebGL

Permalänk
Melding Plague

Internet Explorer 11 får stöd för WebGL

Ytterligare nyheter uppenbaras i den tidiga versionen av Windows Blue som läckt ut på webben. Nu avslöjas det att grundläggande stöd för WebGL finns implementerat i Internet Explorer 11.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Men jag har hört att Internet Explorer fortfarande suger, så jag tänker inte ens testa fast jag inte har använt det sedan IE6

edit: yup, ironi

Dold text
Permalänk
Avstängd

liten redigering här, menar såhära utan att låta assig emot någon. finns det kvar några på SWEC som i större utsträckning kör iE ännu?

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Öhm,jag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaotica:

coolt

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Men jag har hört att Internet Explorer fortfarande suger, så jag tänker inte ens testa fast jag inte har använt det sedan IE6

Beror på hur man ser det, Sedan IE 9 har de börja följa standarder betydligt bättre en någonsin, IE10 är fortfarande browsen med snabbast javascript motor samt följer Javascript och HTMLstandarden som bäst ( det sagt de följer den strikt så många nya saker som kanske inte ska vara med i standarden finns inte med )

Om de nu följer och seriöst försöker implementera webgl så kommer vi få en trevlig framtid framöver med betydligt bättre webspel.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Woooohoo! Nu blir nog alla gamlingar som inte vet bättre glada!

Visa signatur

[I]YouTube.Com/WalkthroughHeroes[/I]

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Beror på hur man ser det, Sedan IE 9 har de börja följa standarder betydligt bättre en någonsin, IE10 är fortfarande browsen med snabbast javascript motor samt följer Javascript och HTMLstandarden som bäst ( det sagt de följer den strikt så många nya saker som kanske inte ska vara med i standarden finns inte med )

Om de nu följer och seriöst försöker implementera webgl så kommer vi få en trevlig framtid framöver med betydligt bättre webspel.

Precis vad jag syftade på med min ironi

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Beror på hur man ser det, Sedan IE 9 har de börja följa standarder betydligt bättre en någonsin, IE10 är fortfarande browsen med snabbast javascript motor samt följer Javascript och HTMLstandarden som bäst ( det sagt de följer den strikt så många nya saker som kanske inte ska vara med i standarden finns inte med )

Om de nu följer och seriöst försöker implementera webgl så kommer vi få en trevlig framtid framöver med betydligt bättre webspel.

Jag använder själv ie10 utan några problem alls, den är snabb och gör det jag vill att den ska göra så jag ser ingen anledning till att byta. Och minns jag inte fel så var ie9 den första webbläsaren med hårdvaruaccelererad grafik.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Jag är bara 22 o kör IE10, har absolut inget att klaga på. Tycker faktiskt den är snabbare än Chromium på min Linux burk. Ända nackdelen (för vissa) kan vara avsaknaden av adblocker, men jag använder ändå inte det av moraliska skäl.

Permalänk
Medlem

Här ska ni få en lista med några tips om hur ni kan göra IE till den absolut bästa webbläsaren i världen.

April april. Trodde ni verkligen att det fanns en sån lista?

Dold text
Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

Borde man verkligen ha WebGL i webbläsaren?
Bör man inte bara ha saker för sajter i webbläsaren?

Ska allt flytta in i webbläsaren?
Ingen ska få ladda ner något, alla måste ha ett konto som man betalar för månadsvis och leasa åtkomst åt saker?

Man har ett helt jälva operativ system i botten, men sen kör man en webbläsare uppe på det som enda applikation, sen kör man alla spel och appar i webbläsaren?

Sen läggs mer och mer saker in i webbläsaren. Sen kanske saker plockas bort från det underliggande operativ systemet. OS krymper, webbläsaren växer tills webbläsaren är operativ systemet.

Det verkar lite dumt.

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på IE10 eller är detta Microsofts svar på de rullande releaser som Mozilla och Google kör med?

PS Firefox 20 släpps imorgon.

Permalänk
Avstängd

vilken är den absolut bästa webläsaren, vet det blir en omöjlig fråga då det handlar mycket om vad man själv tycker. men ändå.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Läste artikeln häromdagen på en annan sida och där klargör man att Webgl i IE inte fungerar än även fast det påstås komma in i nästa version. Som vanligt när det kommer sådan information så ta det med en nypa salt innan det ens har släppts på marknaden.

Bästa webbläsare är Mozilla Firefox Aurora. Däremot har jag inget emot IE och föredrar lätt IE framför Chrome om jag får välja. Vill ni veta varför jag föredrar Mozilla Firefox är det på grund av dess filosofi som bygger på att webben är öppen för alla och man bör inte låsa in användaren i ett hörn. Sedan hur skoj är det när nästan alla webbläsare kör webkit bara där hämmar man utvecklingen.

Jo just det en sista sak. Mozilla Firefox flåsar Chrome i nacken om man undersöker diverse benchmarks. Alla här på forumet brukar ju digga sådana siffror.
http://arewefastyet.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Jag är bara 22 o kör IE10, har absolut inget att klaga på. Tycker faktiskt den är snabbare än Chromium på min Linux burk. Ända nackdelen (för vissa) kan vara avsaknaden av adblocker, men jag använder ändå inte det av moraliska skäl.

Finns adblock även till IE som går under namnet spårningsskydd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

liten redigering här, menar såhära utan att låta assig emot någon. finns det kvar några på SWEC som i större utsträckning kör iE ännu?

Ja?
Det är inget fel på varken IE, Chrome, Firefox eller opera. man ska använda vad man gillar tycker jag.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Själv har jag 215 flikar öppna i 15 fönster just nu, använder Chrome. Tycker det är den enda webbläsaren som fungerar hyggligt när man är så extrem som jag. Andra webbläsare använder för mycket CPU och RAM med så många fönster och flikar öppna. En sak som är unikt med Chrome är den inbyggda aktivitetshanteraren som gör att om man märker att det börjar dra iväg för mycket minne eller CPU så kan man identifiera ungefär vilken sida som är orsaken, alternativt så kan man tvångsavsluta Flash och GPU accelerering vilket brukar fixa det.

Chrome är dessutom väldigt säker och snabb!

IE är för folk med små behov!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Känns som folk tycker det är lite coolt att klaga på IE

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk

Internet Explorer 10 är inte så jävla illa faktiskt, känns väldigt snabb tycker jag.. Jag använder den inte på grund av avsaknaden av tillägg / extensions, men annars skulle jag säkert kunna göra det.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Vad är det för fel på IE10 eller är detta Microsofts svar på de rullande releaser som Mozilla och Google kör med?

PS Firefox 20 släpps imorgon.

KB2670838, game set and match. Detta virus smygs in vid installation av IE10 och bla avaktiverar CF/SLI.
Kvalitetskontroll hos MS= ej existerande, om den funnits hade denna patch ej släppts då dom sett att CF/SLI påverkas negativt som även vid enkel snabbsökning härleder på tok för många tokigheter som försvinner när detta virus tas bort.

Permalänk
Medlem

Nämen oj. Det har chrome och ff bara haft i si sådär två år. Nästan så att IE kan kallas för en modern webläsare snart........ O.o

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Som webbutvecklare så tänker jag klaga på IE's avsaknad av stöd för bra många standarder..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Entusiast

Jag trodde att detta aldrig skulle hända. Har Microsoft slagit sig?

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av thunderboy88:

liten redigering här, menar såhära utan att låta assig emot någon. finns det kvar några på SWEC som i större utsträckning kör iE ännu?

Jag kör bara IE - förstår inte varför man ska krångla till det med andra browsers som inte är något bättre [än IE10+] när man ändå kommer ha IE's motor installerad och i användning för integrerad redering.

Skrivet av Gender Bender:

Här ska ni få en lista med några tips om hur ni kan göra IE till den absolut bästa webbläsaren i världen.

April april. Trodde ni verkligen att det fanns en sån lista?

Dold text

Det behövs ingen lista, IE är lika bra som de andra alternativen. Ser man helt på standarder är IE redan den bästa då bl.a. webkit browsers idag gör som IE gjorde i sin barndom, dvs skapar sina egna standarder istället för att följa existerande.

Skrivet av swehunter2000:

Som webbutvecklare så tänker jag klaga på IE's avsaknad av stöd för bra många standarder..

Vilka då? Och jag menar givetvis officiella standarder, inte webkit "standarder".

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Chrome för normalsurf. IE10 för twitch,banken och andra sidor där allt blir jobbigt ifall script krashar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Jag kör IE10, för att jag kan, och låter de coola grabbarna köra Chrome.

Om det skulle "klicka", vilket det inte gjort än, så blir det Firefox.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emigrating12:

Jag kör bara IE - förstår inte varför man ska krångla till det med andra browsers som inte är något bättre [än IE10+] när man ändå kommer ha IE's motor installerad och i användning för integrerad redering.

Det behövs ingen lista, IE är lika bra som de andra alternativen. Ser man helt på standarder är IE redan den bästa då bl.a. webkit browsers idag gör som IE gjorde i sin barndom, dvs skapar sina egna standarder istället för att följa existerande.

Vilka då? Och jag menar givetvis officiella standarder, inte webkit "standarder".

har bara haft problem med ie under den tiden ja körde windows. så näe ie är och förblir sämsta browsern jag någonsin har haft.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Skrivet av thunderboy88:

har bara haft problem med ie under den tiden ja körde windows. så näe ie är och förblir sämsta browsern jag någonsin har haft.

Vilken tid var det? Senare versioner är lika snabba eller snabbare samt lika säkra eller säkrare att använda än konkurrenterna, även opartiska tester av välkända säkerhetsanalyster visar detta. Att IE sedan är mer standards kompatibel än vissa andra browsers idag är heller inte helt fel.

Men visst, har du inte kört Windows sedan 2008-2009 så...

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]