Rift: Planes of Telera

Permalänk
Medlem

Finns nu en Sweclockers guild på Freya servern. GM: Sinva

Permalänk
Medlem

En fråga. Jag är ny på Rift, körde till lvl 7 och kom sedan till nåt ställe som kallas Sanctum. När jag sedan sticker ut huvudet därifrån möts jag av lvl 13-14 mobs. Ska det vara så, eller gjorde jag fel?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Skrivet av meastro:

Finns nu en Sweclockers guild på Freya servern. GM: Sinva

va??=)

Najs. Många som spelar? Kör massa och tagit pauser etc. Har en mage (chloro) på blightweld.

Raidar ni?=)

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

åhh rift :') mitt replacement för WoW sen kom GW2 och rift var kast. gick ändå tillbaka till rift men mmorpg är inget för mig längre tyvärr. vill alltid vara bäst och har inte tid att raida osv. gav 900 plat till en level 17 och hans level 15 flickvän. detta var väl för 10 månader sedan eller något. hoppas dom blev glada

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

åhh rift :') mitt replacement för WoW sen kom GW2 och rift var kast. gick ändå tillbaka till rift men mmorpg är inget för mig längre tyvärr. vill alltid vara bäst och har inte tid att raida osv. gav 900 plat till en level 17 och hans level 15 flickvän. detta var väl för 10 månader sedan eller något. hoppas dom blev glada

Japp jag önskade att Rift var F2P , hade spelat massor då. Nu har jag bara massa low lvls , under 20

Annars ett bra spel

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

Upptäckte nyss att Rift har en Free weekend.
Vet inte om det är för alla, eller bara för gamla prenumeranter, men jag som inte haft ett aktivt konto på drygt ett år, kunde logga in på min lv50 där utan problem.

Citat:

Play Free Mar. 21-25 and join the celebration!
03/17/2013 Print this story

Return to Telara for free March 21-25 to commemorate the second anniversary of RIFT®. Explore Tempest Bay and celebrate the Ascended’s triumph over Crucia and her forces. RIFT 2.2 and the Carnival of the Ascended feature all-new games, exotic rewards, and new adventures, including:

http://www.riftgame.com/en/news/articles/03172013_return_even...

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Finns det många som fortfarande spelar här?

Permalänk
Medlem

Jag lirar rätt frekvent just nu iaf. Har en 50 rouge samt en lvl20 Necromacer. Levlar dock en warrior nu sen jag köpte SL, har grymt skoj. Kör mest solo , har inte skaffat nån guild ännu, slaktar rifts och invasions på löpande band hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siefer:

Jag lirar rätt frekvent just nu iaf. Har en 50 rouge samt en lvl20 Necromacer. Levlar dock en warrior nu sen jag köpte SL, har grymt skoj. Kör mest solo , har inte skaffat nån guild ännu, slaktar rifts och invasions på löpande band hehe.

Jag och några kompisar har börjat lira. Har en 50 mage och en 30 rouge. Guardian ^^

Med lite tur så blir vi 5-10 personer

Permalänk

Sitter atm ensam och lirar på min 50 Rouge efter att ha haft ett uppehåll sen release
Spelar just nu på Icewatch men 1 fri mig varje vecka så om det är lite svenskar som lirar nån annanstans är jag på att joina!

Permalänk
Medlem

Passa på att fixa gratis rift + expansion + 30 dagar!
http://raptr.com/rewards/rift-storm-legion

Det man måste göra är att skaffa raptr desktop app och sen "spela" rift i 12 timmar genom trial eller riktigt acc om man har.
Man kan ha spelet minimerat och det räknas ändå.

Permalänk
Medlem

En (kanske dum) fråga:

Tyckte det var lite jobbigt att springa runt så jag fick för mig att uppgradera min Storm Legion till CE (Infinity) där man fick med ett mount som hette Cyclone. Blev dock förvånad och besviken när jag märkte att jag inte förflyttar mig snabbare mountad än icke mountad. Faktum är att det tom känns lite segare att förflytta sig mountad än icke mountad. 60% movement speed skall mountet ge men icke, springer fan lika fort utan. Sen var det sjukt fult men det är en annan femma.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

En (kanske dum) fråga:

Tyckte det var lite jobbigt att springa runt så jag fick för mig att uppgradera min Storm Legion till CE (Infinity) där man fick med ett mount som hette Cyclone. Blev dock förvånad och besviken när jag märkte att jag inte förflyttar mig snabbare mountad än icke mountad. Faktum är att det tom känns lite segare att förflytta sig mountad än icke mountad. 60% movement speed skall mountet ge men icke, springer fan lika fort utan. Sen var det sjukt fult men det är en annan femma.

Lite info.
"matches the speed of your fastest mount"

Och.
The mounted speed increase depends on the level of the mount.
basic mounts give 60% faster movement speed and can be obtained at any player level
mounts for level 30 players give 90% speed increase, and
mounts for level 50 players give 110% speed increase.

Så när du kommer till level 30 och 50, så köper du en ny mount (som är snabbare), och din "Cyclone" kommer automatiskt också bli snabbare..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serpent29:

Lite info.
"matches the speed of your fastest mount"

Och.
The mounted speed increase depends on the level of the mount.
basic mounts give 60% faster movement speed and can be obtained at any player level
mounts for level 30 players give 90% speed increase, and
mounts for level 50 players give 110% speed increase.

Så när du kommer till level 30 och 50, så köper du en ny mount (som är snabbare), och din "Cyclone" kommer automatiskt också bli snabbare..

Jo det är jag med på men jag har ju bara Cyclone mountet mao inget annat att macha dess speed

Jag gjorde lite tester genom att springa efter lowlvls som var mountade, då hinner jag inte ikapp dem. Dock förflyttar sig mitt mount i samma hastighet som en annan player. Tycker skillnaden mellan mountad och icke mountad var liten men det kanske är Cyclones fel också eftersom den svävar fram så "syns" det inte att den förflyttar sig snabbare.

60% känns bara väldigt lite. Har en skill som ger 15% speed (Ranger) och man kutar verkligen fram då i jämförelse med att jag springer vanligt. Den skillen gör att jag endast springer lite långsammare (115% movement) än en mountad gubbe (160% mounted).

Angående priset för ett lvl 30 mount - tror det var ca 25 plat. Tycker det låter väldigt mycket med tanke på att jag har knappt 3 plat just nu och är lvl 18.

Nåja, känns bara konstigt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jo det är jag med på men jag har ju bara Cyclone mountet mao inget annat att macha dess speed

Jag gjorde lite tester genom att springa efter lowlvls som var mountade, då hinner jag inte ikapp dem. Dock förflyttar sig mitt mount i samma hastighet som en annan player. Tycker skillnaden mellan mountad och icke mountad var liten men det kanske är Cyclones fel också eftersom den svävar fram så "syns" det inte att den förflyttar sig snabbare.

60% känns bara väldigt lite. Har en skill som ger 15% speed (Ranger) och man kutar verkligen fram då i jämförelse med att jag springer vanligt. Den skillen gör att jag endast springer lite långsammare (115% movement) än en mountad gubbe (160% mounted).

Angående priset för ett lvl 30 mount - tror det var ca 25 plat. Tycker det låter väldigt mycket med tanke på att jag har knappt 3 plat just nu och är lvl 18.

Nåja, känns bara konstigt

Om du inte har något mount alls kommer cyclone inte gå fortare än att springa.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Precis börjat spela igen, startade en ny rogue på icewatch. Några som kör eller tänkt börja igen som har en vettig guild eller så?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alla som äger spelet kan nu spela free for good, headstart innan den 12:e. Trodde det bara var en free weekend men de ändrade det, great news )) Bara rock n rolla i warfronts nu

Permalänk
Skrivet av Teagirl:

Alla som äger spelet kan nu spela free for good, headstart innan den 12:e. Trodde det bara var en free weekend men de ändrade det, great news )) Bara rock n rolla i warfronts nu

=D Nice! Blir det spela i helgen också då.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Skrivet av Teagirl:

Alla som äger spelet kan nu spela free for good, headstart innan den 12:e. Trodde det bara var en free weekend men de ändrade det, great news )) Bara rock n rolla i warfronts nu

Kör visserligen prenumeration liksom ett 20-tal andra i vårt gille. Men roligt för alla andra som köpt spelet tidigare och bara väntat på den 12e.

Permalänk
Medlem

Har precis börjat spela trail i Rift och än så länge så verkar det helt OK. Men om jag nu vill köpa spelet , är det bara att köpa Standard Edition av spelet på deras hemsida för 34,99 euro och sen börja spela? Eller måste jag köpa expansioner och game time ? http://eu.riftgame.com/en/products/

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Kör visserligen prenumeration liksom ett 20-tal andra i vårt gille. Men roligt för alla andra som köpt spelet tidigare och bara väntat på den 12e.

Har Friskyttarna återupplivat i RIFT? Trodde att folk lagt av det helt och hållet.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theposjo:

Har precis börjat spela trail i Rift och än så länge så verkar det helt OK. Men om jag nu vill köpa spelet , är det bara att köpa Standard Edition av spelet på deras hemsida för 34,99 euro och sen börja spela? Eller måste jag köpa expansioner och game time ? http://eu.riftgame.com/en/products/

Du behöver inte köpa spelet. Det går att få tag på en kod för spelet, expansionen och 30 dagars speltid(det sistnämnda får man bara om man lägger på koden på ett trialkonto) här: http://raptr.com/dashboard/rewards/rift-storm-legion
Det som krävs är att du har raptr-klienten igång tilllsammans med RIFT i ca 15 timmar. Du behöver inte vara inloggad på någon karaktär utan kan låta det stå på medan du gör annat.

Skrivet av XPerion:

Har Friskyttarna återupplivat i RIFT? Trodde att folk lagt av det helt och hållet.

Friskyttarna är tillbaka i RIFT!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Du behöver inte köpa spelet. Det går att få tag på en kod för spelet, expansionen och 30 dagars speltid(det sistnämnda får man bara om man lägger på koden på ett trialkonto) här: http://raptr.com/dashboard/rewards/rift-storm-legion
Det som krävs är att du har raptr-klienten igång tilllsammans med RIFT i ca 15 timmar. Du behöver inte vara inloggad på någon karaktär utan kan låta det stå på medan du gör annat.

Jaha det låter ju bra! Jag har laddat ner klienten nu och då ska jag bara alltså ha igång den och Rift i 15h så får jag en kod i mail eller något sånt då eller?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theposjo:

Jaha det låter ju bra! Jag har laddat ner klienten nu och då ska jag bara alltså ha igång den och Rift i 15h så får jag en kod i mail eller något sånt då eller?

När du därefter stänger av rift kommer du få en pop up där det först står hur länge du har spelat och sen en till nere i hörnet i stil med "You can now claim the following reward" med en länk till sidan ( http://raptr.com/dashboard/rewards/rift-storm-legion )och där kan du ta claim och få koden.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

När du därefter stänger av rift kommer du få en pop up där det först står hur länge du har spelat och sen en till nere i hörnet i stil med "You can now claim the following reward" med en länk till sidan ( http://raptr.com/dashboard/rewards/rift-storm-legion )och där kan du ta claim och få koden.

Okej tack! Men måste jag ha igång spelet i 15h i sträck eller kan jag ha mellanrum mellan speltiderna?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theposjo:

Okej tack! Men måste jag ha igång spelet i 15h i sträck eller kan jag ha mellanrum mellan speltiderna?

Du kan ha mellanrum! Inga problem

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Du kan ha mellanrum! Inga problem

Nu har jag och ett par polare fått spelet och speltid Men kommer men fortfarande behöva köpa speltid efter 12 juni? För jag har sett att några skriver att det ska bli F2P?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theposjo:

Nu har jag och ett par polare fått spelet och speltid Men kommer men fortfarande behöva köpa speltid efter 12 juni? För jag har sett att några skriver att det ska bli F2P?

Härligt!

Det blir F2P 12 juni. Att betala för subscription, som byter namn till patron pass vid F2P-skiftet, kommer att ge en del fördelar som du kan läsa om här: http://eu.riftgame.com/en/promo/freetoplay.php

I cash shoppen kommer man ha möjlighet att köpa 3, 15 eller 30 dagar åt gången, men det ska fortsätta att gå att köpa genom hemsidan om man vill ha patron pass under en ännu längre period.

Det är ingenting man måste ha. Tänkte själv inte köra med det till en början i alla fall.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Härligt!

Det blir F2P 12 juni. Att betala för subscription, som byter namn till patron pass vid F2P-skiftet, kommer att ger en del fördelar som du kan läsa om här: http://eu.riftgame.com/en/promo/freetoplay.php

I cash shoppen kommer man ha möjlighet att köpa 3, 15 eller 30 dagar åt gången, men det ska fortsätta att gå att köpa genom hemsidan om man vill ha patron pass under en ännu längre period.

Det är ingenting man måste ha. Tänkte själv inte köra med det till en början i alla fall.

Jaha men då förstår jag , gött !

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

Har också börjat spela igen. Orkade inte köra på min gamla 50 mage så blev en Defiant Cleric på Bloodiron med två polare. Får se hur länge man orkar men just nu är det roligt att spela igen!

Är det fortfarande mest 25-manna raids på 60?