AMD bundlar Sim City med A-serien

Permalänk
Melding Plague

AMD bundlar Sim City med A-serien

Inom kort utökas kampanjen Never Settle till att även gälla processorer med integrerad grafikdel. Först ut är Sim City med utvalda processorer i A-serien.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt! Hoppas nu bara det hjälper dem att få in lite kapital

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Simcity? Det var inget vidare bra spelsläpp från Maxis/EAs sida. Inget som kommer dra allt för mycket kunder som läst på.
Själv spelade jag bara den första veckan tills jag insåg hur trasigt spelet var.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk

Spelet är nästan dyrare än processorn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

AMD verkar inte gilla sina kunder med andra ord..

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

AMD verkar inte gilla sina kunder med andra ord..

Varför skulle AMD inte gilla sina kunder..?

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Avstängd

Det här kommer säkert få folk att köpa AMD!
lol
eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

AMD verkar inte gilla sina kunder med andra ord..

What! det är ju ett grymt kul spel.

Permalänk
Medlem

Tycker det känns som en bra kombination, kommer säkerligen kunna locka mer casual gamers, dvs de som inte behöver den kraftigaste hårdvaran. Skulle syrran velat ha stationär skulle en A10 säkerligen vara ett vettigt val, och Sim City vore en kanonbonus till henne i det fallet.

Tycker alltså det känns som en vettig bundle, bara att vi här på SC är lite utanför dess målgrupp.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av rektor:

Det här kommer säkert få folk att köpa AMD!
lol
eller inte

Folk köper redan AMD.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kaihai123:

Varför skulle AMD inte gilla sina kunder..?

Det är klart att de gör det, men SimCity har inte fått toppenkritik direkt.

http://www.metacritic.com/game/pc/simcity
http://www.amazon.com/Electronic-Arts-41018ted-Edition2-SimCi...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Skrivet av Thomas:

Det är klart att de gör det, men SimCity har inte fått toppenkritik direkt.

http://www.metacritic.com/game/pc/simcity
http://www.amazon.com/Electronic-Arts-41018ted-Edition2-SimCi...

Det nästan alla ogillade med simcity var ju servrarna, som nu funkar.

Jag har spelat simcity själv och tycker att det är ett mycket kul spel.

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Medlem

Hahaha, vissa bara måste få ur sig en dos fanboyism varje dag😄

Gratis är gratis, folk handlar ju fasen extra från inet för att man får en pingvinstång. Om jag köpte en processor och fick med simcity på köpet skulle jag ju inte se det som något negativt, även om spelet sög.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Det är klart att de gör det, men SimCity har inte fått toppenkritik direkt.

http://www.metacritic.com/game/pc/simcity
http://www.amazon.com/Electronic-Arts-41018ted-Edition2-SimCi...

Nu länkar du ju iofs till betyg som till stor del återspeglar användarnas ilska vid en dåligt skött release och inte spelet som sådant. Det pågick ju tom kampanjer att man skulle gå in och rösta ettor på metacritics för att protestera mot onlinekravet(vilket jag iofs håller med om suger).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Folk köper redan AMD.

Jo, men jag tror inte att fler köper AMD bara för att dom bundlar med ett spel.

Vill dom locka mig funkar det bättre med öppna drivrutiner, upplåst multiplier, etc.

Permalänk
Medlem

Tycker att det är ett vettigt val av spel, casualspel till en casualspel processor passar det inte så sälj koden för 50-100kr eller nått

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Bra av AMD synd att de tar ett spel som majoriteten ( skulle jag tro ) är besvikna på.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Bra av AMD synd att de tar ett spel som majoriteten ( skulle jag tro ) är besvikna på.

Majoriteten är inte tangentbordskrigarna, inte ens i närheten. Visst, servrarna var usla i början men personligen tyckte jag spelet var väldigt kul i ca 40 timmar så tycker det var ett helt OK spel.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Inaktiv

Fan vad folk gråter över att SimCity följer med A-serien. Vilket spel bundlas till i3-3225?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Bra av AMD synd att de tar ett spel som majoriteten ( skulle jag tro ) är besvikna på.

Majoriteten tvivlar jag på. Brukar mer vara så att de missnöjda skriker högst medan de nöjda inte bryr sig speciellt mycket och orkar inte sätta upp positiva recensioner. Spelet har dock jävligt mycket problem, inte minst med AIn som blir ganska tydligt i större städer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Tycker det känns som en bra kombination, kommer säkerligen kunna locka mer casual gamers, dvs de som inte behöver den kraftigaste hårdvaran. Skulle syrran velat ha stationär skulle en A10 säkerligen vara ett vettigt val, och Sim City vore en kanonbonus till henne i det fallet.

Tycker alltså det känns som en vettig bundle, bara att vi här på SC är lite utanför dess målgrupp.

Precis, det är en kanonkombo tror jag. Ett spel som väldigt många mer casual-spelare faktiskt uppskattar och som kan spelas på en integrerad krets är ju perfekt att bundla för att öka försäljningen. I valet mellan säg en i3 plus eventuell klenare diskret grafik blir ju en billigare A10 med inkluderat SimCity antagligen ett lätt val för många

Spelar för övrigt SimCity själv, och visst är det inte riktigt så bra som jag hade hoppats, men det är inget dåligt spel för det. Problemet var ju att servrarna inte höll i början, men så är det inte längre. Nu är det mer ai som är största irritationen, men det har jag läst att de jobbar på också

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av rektor:

Jo, men jag tror inte att fler köper AMD bara för att dom bundlar med ett spel.

Vill dom locka mig funkar det bättre med öppna drivrutiner, upplåst multiplier, etc.

Det tror jag absolut folk kommer göra. Skulle jag stå i valet mellan denna och motsvarande processor från Intel, som antagligen inte bundlar något spel, så skulle jag välja AMD.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av celoz:

Majoriteten är inte tangentbordskrigarna, inte ens i närheten. Visst, servrarna var usla i början men personligen tyckte jag spelet var väldigt kul i ca 40 timmar så tycker det var ett helt OK spel.

Jag säger inte att spelet är dåligt. Har spelat 26 timmar själv. Men där är många saker att fixa tycker jag.

Skrivet av Fönstrputtsaren:

Majoriteten tvivlar jag på. Brukar mer vara så att de missnöjda skriker högst medan de nöjda inte bryr sig speciellt mycket och orkar inte sätta upp positiva recensioner. Spelet har dock jävligt mycket problem, inte minst med AIn som blir ganska tydligt i större städer.

Jo det är klart men spelat behövs fixas till som du själv säger.

Jag säger som jag skrev i det första inlägget bra av AMD att bundla sina APU:er med spel men Sim City har som sagt en del saker att ordna innan det blir riktigt bra.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Blä.
Bundlingar är av ondo, dra av mellanskillnaden istället.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det tror jag absolut folk kommer göra. Skulle jag stå i valet mellan denna och motsvarande processor från Intel, som antagligen inte bundlar något spel, så skulle jag välja AMD.

Jag med...men inte Sim City, då kunde det kvitta!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av matnojje:

What! det är ju ett grymt kul spel.

Du har inte så många speltimmar i det än va?

Det är urkul tills alla buggarna sätter in. T.ex. att kolleveranser från regionen kostar 3x priset varannan gång...

Permalänk
Inaktiv

Man undrar ju om deras bundleavdelning har koll på vad som skrivits om SimCity? Måste ju vara sådär smart att skicka med ett trasigt spel med sin egna produkt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matnojje:

What! det är ju ett grymt kul spel.

Hoppas du är sarkastisk..
När du väl gjort din första stad så kommer dina framtida städer vara precis likadana, glöm bort egen layout och annat, för spelet älskar grid pga storleken.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Myckt nice amd, har haft funderingar kring en FM2 rigg ett tag. Detta kommer bli nice!

Permalänk
Medlem

Det var inte bara servrarna och DRM som var/är problemet med simcity 5, kartorna är på tok för små, det finns massiva trafikproblem och kontakten mellan städer i 16 spelare regioner som inte är grannar är så gott som obefintlig, när de väl får ordning på de sakerna så är det faktist ett hyfsat spel.