Xbox Durango kan premiärvisas i maj

Permalänk
Medlem

Microsoft har gjort en del felbeslut senaste tiden. Smartphonetabletskit-windows8 och nu detta med always on för Durango, om ryktet stämmer då.
Sen att arroganta anställda drygar sej på nätet lackar man ju på rejält...
Köp för fan inte Xbox720 gott folk!

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fysman:

Microsoft har gjort en del felbeslut senaste tiden. Smartphonetabletskit-windows8 och nu detta med always on för Durango, om ryktet stämmer då.
Sen att arroganta anställda drygar sej på nätet lackar man ju på rejält...
Köp för fan inte Xbox720 gott folk!

Blir iaf den, ps4 eller möjligtvis "steambox" till min bror under året.

Permalänk
Medlem

Vi kanske ska vänta tills vi får konkret bevis på att det verkligen är så att nästa xbox alltid måste vara uppkopplad innan vi hetsar upp oss?

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Jag tror även att nästa Xbox kommer att krossa PS4 eftersom Xbox nu har en väldigt stor spelarbas som växer mycket snabbare än PS i dagsläget

Wait, what?

http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-01-09-idc-game-con...

Citat:

The report also highlights that just this past December, Sony's PS3 managed to surpass the number of Xbox 360s shipped worldwide (about 77 million vs. 76 million), despite the PS3 launching a year later.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av zhrooms:

Tror nog dom kommer försöka släppa konsolerna samtidigt, det är så många miljoner nya gamers idag än det var för 7-8 år sedan, är nån av dom flera månader efter den andra kan det ha näst intill förödande konsekvenser.

Battlefield 3 SP Gameplay som släpptes år 2011, fick 1 miljon visningar första dagen

Battlefield 4 SP Gameplay som släpptes i år, fick 6 miljoner visningar första dagen

Det är så ofantligt många fler gamers idag än det var för bara några år sedan, så skulle PS4 släppas 3 månader innan Xbox, så skulle dom få sälja kopiösa mängder fler ex pga folk inte kan vänta på Durango, ganska uppenbart.

Jag tror helt klart att dom kommer släppas samma månad iallafall, det går inte att ha så långt mellanrum som dom hade vid 360/PS3 release idag. Dvs båda lär släppas i December inför julhandeln. Jag kommer personligen köpa båda dag ett.

Hur vet du att det finns så många fler spelare idag? Jag har inte sett nåra siffror på det :/ Facebook o Kinectanvändare räknas inte.

Förstår inte alls argumentet att ett mellanrum på nåra månader mellan släpp av PS 4 o Xbox 3 skulle påverka så himla mycket. Visserligen var jag själv väldigt otålig fram till jag var 16 år o skulle ha spel på släppdagen o så men alla över 18 måste ju för faan kunna vänta nån månad på konsollen de vill ha. Så måste ju folk ha gjort när Sega var med i liken. Folk väntade ju på Playstation lr Nintendo.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Jag skulle kunna tänka mig att Adam Orth får en väsentligt avkortad karriär hos Microsoft till följd av detta (även om det aldrig skulle sättas i samband).

Adam Orth blev sparkad:

told you so!