Age of empires 2 HD till Steam

Permalänk

Tyckte faktiskt det kändes lite halv hackigt ibland på 1440p. Hade stängt av fraps då den blockade wood..

Dock inte säker. (singleplayer)

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Ja satan vad det laggar, dels FPS och sen latency i MP.
Fastän det visar 60fps ibland när man kör SP så droppar spelet friskt ner till ca 20fps.
I lobbyn så ligger jag på starka 5fps med

Var kul att spela men detta lagget... inte ok för ett spel som kostade 150kr.

Permalänk
Medlem

De känner till problemet och jobbar på att fixa det enligt kommentar på Reddit ama:n.
http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/1br1cx/we_are_the_age_o...

Permalänk
Medlem

Köpte det åt farsan då det var det sista spelet han spelade innan han ansedde sig vara för mycket "gubbe" för att spela dataspel. Problemet är att det hackar mest hela tiden. Ändå ligger steam på ssd-disken och datorn i övrigt är en 2500k, 8Gb ram och ett 4670HD 1Gb. Det ligger på en uppskattningsvis 30-35 fps konstant med drops neråt 15-hållet. Nån som har nån idé vad det kan bero på?

Edit: Okej, läste reddit tråden nu och jag trodde lagget alla pratade om endast var i MP. Men tydligen var det samma i SP för vissa.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

Jag kör det på 2560X1600 och har inte märkt något lagg alls. Men jag har bara kört single och lite multi över LAN på 1 Gb med sonen.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem

Spelade en singleplayer nyss och jag märkte inget lagg alls.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Multiplayer har en del problem med lagg, out of sync och krasher. Men spelet är ju inte "officiellt" släppt än så kan ju bara hoppas på att de fixar detta tills dess

Permalänk
Medlem

Jag ligger på konstant 30 fps om jag har en bra match i MP. Jag har bara spelat 3 matcher varav de 2 första laggade ur totalt. Dock riktigt kul med en ordentlig onlineversion så att man kan spela MP igen.

Någon mer än jag som sitter med flera skärmar och har problem med att muspekaren kan gå utanför spelskärmen? Hur löser man det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

HUR VÅGAR DEM... BYTADE MUSIKEN.

lika bra att bränna datorn

finns mod på steam workshop som moddar tillbaka originalmusiken

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

finns mod på steam workshop som moddar tillbaka originalmusiken

Jo jag har redan lagt till det :D. Tur ja inte han bränna datorn, hade hämtat tändvätska o allt.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Ett riktigt nostalgispel. Kommer ihåg när brorsan och jag satt och lirade detta i flera timmar.
Jag var bara tvungen att köpa det igår och testade det direkt.

Är det någon mer än jag som Scoutens animation laggar för? När hästen stegrar hänger hästen kvar i luften ett tag för att sedan börja om animationen.

Annars fungerar spelet bra för mig. Har bara testat SP än så länge. Ska testa MP ikväll med brorsan.

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimpenP:

Ett riktigt nostalgispel. Kommer ihåg när brorsan och jag satt och lirade detta i flera timmar.
Jag var bara tvungen att köpa det igår och testade det direkt.

Är det någon mer än jag som Scoutens animation laggar för? När hästen stegrar hänger hästen kvar i luften ett tag för att sedan börja om animationen.

Annars fungerar spelet bra för mig. Har bara testat SP än så länge. Ska testa MP ikväll med brorsan.

Det är ett känt problem som de arbetar på om jag förstått det hela rätt.

Kan även tillägga att jag med 2 andra polare igår byggde wonders, 3 bredvid varandra. Alla 3 "wondersen" va fulla med arbetare under uppbyggnaden och fpsdroppet där va otroligt.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

testade det här om dagen, fungerar kanon för mig
Otrolig nostalgi

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golvmopp:

Någon mer än jag som sitter med flera skärmar och har problem med att muspekaren kan gå utanför spelskärmen? Hur löser man det?

Hade samma problem och det skulle åtgärdas tror jag det tas i deras Q&A.
Men tills dom gör det så finns det ett program man kan använda för att låsa muspekaren till en skärm, Cursor Lock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Hade samma problem och det skulle åtgärdas tror jag det tas i deras Q&A.
Men tills dom gör det så finns det ett program man kan använda för att låsa muspekaren till en skärm, Cursor Lock.

Fint att dom jobbar på det och tack för tipset!

Permalänk

kan ni rekommendera några speciella "mods" i workshopen? Ett fruktansvärt roligt spel är det i alla fall nu när jag har lyckats spela några runder, dessvärre blev jag snabbt utplånad

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk

Kommer låta negativ, men varför i sjutton jobbar dom på att åtgärda felet nu och inte innan dom släppte spelet? Är det 2 grabbar som jobbat på denna remaken eller?

För som folk sagt innan så finns det moddar som i princip gör samma grejor. Trodde detta skulle vara bra men när man inte ens kan välja upplösning eller några som helst grafikinställningar blev man lite fundersam.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Haha, desto mer man läser, desto mer patetisk blir denna lansering av "HD" Steam versionen. Enda vettiga är att det är lättare att hitta folk att spela med för de som inte använder VPN.

Kul kul.

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem

När jag läser om all som har sådana problem med spelet så blir man lite sorgsen, har själv inga men tråkigt att man verkar vara i minoritet :/

Vet någon vart man ska vända sig om man vill anmäla några grafiska missar som inte existerade i originalet?

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Jag har spelat det här intensivt nu sen det släpptes och jösses vad kul det är
Börjar så smått komma in i det igen så pass att jag kan spöa en bot på high i alla fall men har glömt massor på dom år jag inte spelat.
Har inte märkt något lagg alls trots 30 tum skärm och högsta upplösning, kör det på riggen i signaturen. Sonen kör med en gammal dual core och ett GTX 250 och det funkar bra i 1080P på hans TV. Vad konstigt att vissa märker av lagg!

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk

Är det bara jag som inte ser hela tech tree?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Kommer låta negativ, men varför i sjutton jobbar dom på att åtgärda felet nu och inte innan dom släppte spelet? Är det 2 grabbar som jobbat på denna remaken eller?

För som folk sagt innan så finns det moddar som i princip gör samma grejor. Trodde detta skulle vara bra men när man inte ens kan välja upplösning eller några som helst grafikinställningar blev man lite fundersam.

De var absolut inte beredda på det här. Utvecklarna säger att de har spenderat tusentals timmar för tester, och att de inte hade några problem.

Grafikinställningarna i originalet var rätt värdelösa, så jag förstår varför de tog bort det. Upplösningen är anpassad till din desktop i fullscreen, annars får du köra windowed (Alt + Enter)

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan_1991:

Är det bara jag som inte ser hela tech tree?

Den gången jag kollade kunde jag inte se texten i vänsterkant, och i högerkant var techträdet också avskuret. Vet inte om det var för att jag körde i 1920x1200, men nåt fel är det iallafall.

Permalänk
Hedersmedlem

släpets idag, har dock lite problem med fps:en går ned till 1 av konstiga anledningar

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Skrivet av Kalimac:

Den gången jag kollade kunde jag inte se texten i vänsterkant, och i högerkant var techträdet också avskuret. Vet inte om det var för att jag körde i 1920x1200, men nåt fel är det iallafall.

Är likadant för mig, fast jag kör 1680x1050.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av johan_1991:

Är likadant för mig, fast jag kör 1680x1050.

dom vet om det där...

spelet programmerades och testades med 1920x1080 som är 16:9 en "bi-bug" har blivit att tech trädet inte synns helt, men jag antar att det fixas snart! (spelet är ju gjort för 4:3 från början )
*ps, jag kör med 1680x1050 jag med.*

en temporär lösning, lite B är det... tryck "Alt+Enter" så får du spelet i window mode, och ser allt.

spelet funkar skit bra!, laggar lite i multiplayer men det är något som dom vet om och jobbar med

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Nivius!

Har du möjligtvis samma namn här som på steam? I sånna fall har vi varit i samma lag två gånger:P Var häromdagen bl.a.

Permalänk
Medlem

Testade en 4v4 i multiplayer igår, en kille med taskig ping fick det att lagga som satan. Är det samma problem i varje onlinematch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalimac:

Testade en 4v4 i multiplayer igår, en kille med taskig ping fick det att lagga som satan. Är det samma problem i varje onlinematch?

För mig har det alltid varit ospelbart vid onlinematcher. Hoppas de fixar det snart.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Skrivet av Kalimac:

Testade en 4v4 i multiplayer igår, en kille med taskig ping fick det att lagga som satan. Är det samma problem i varje onlinematch?

Självklart ska vi på sweclockers skapa en grupp och lira 4v4 och sådant så att man vet att man lirar med schysst folk sjukt sugen.

edit*

Vet inte om detta har nämnts men för 6euro till får du hela AOE3 complete collection. Vet att folk har olika åsikter om det spelet oftast negativ men för 6 euro känns det som ett ganska bra köp.