[Diskussion] Samsung Galaxy S4 (Android 4.2)

Permalänk
Medlem

Man kan välja bland några tangetbord direkt från kartong, alla android mobiler som jag haft har tillverkarens egna tangetbord som där ingår kanske 40 språk. (Orkar inte räkna). Men det är inget problem vilket som eftersom allt finns på Playstore..

Permalänk
Skrivet av Dunder:

En snabb google-sökning gav: http://asia.cnet.com/blogs/googles-chinese-keyboard-for-andro...

Varför skulle det vara så konstigt?

Tack för den intressanta länken. Som sagt så hade jag rätt, det är krångligt med Android apps att man behöver ladda ner app för det, man vet ju inte vad som finns i den virus eller nått, bugg/lag eller krångel, medans iOS har typ alla språk installerade i sina telefoner. Vet inte om man ska köra en Iphone 5 eller GS4

Permalänk
Skrivet av Murer:

Om det mot förmodan inte finns med från box så finns det garanterat tangentbordlayouter tillgängliga på Play Store. Nu har jag ingen Androidlur själv för tillfället så jag kan inte pröva.

aaa det är lungt, tack för ditt svar^^

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av maxishine:

Tack för den intressanta länken. Som sagt så hade jag rätt, det är krångligt med Android apps att man behöver ladda ner app för det, man vet ju inte vad som finns i den virus eller nått, bugg/lag eller krångel, medans iOS har typ alla språk installerade i sina telefoner. Vet inte om man ska köra en Iphone 5 eller GS4

Är det ett paket från Google har du nog inget att oroa dig över....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maxishine:

Aaa jag vet min syrra har iphone 4s, som sagt så har iOS väldigt nödvändiga appar och sånt , medans Android har många widgets och custom och så
Joo det finns nog appar men orkar inte ladda ner massa för vissa buggar det nog och sluta fungera och sånt medans iOS har det inbyggt lagfri... Det är ju därför alla kör Iphone simple och utan lag/bug, jag påstår inte att Android alltid buggar eller laggar. Det är bättre ha språket inbyggt i telefonen. Än att ladda ner massa saker,

Numer pratar ju Siri oxå kinesiska (om man känner sig ensam och inte har någon att prata med, hon kan vara rätt underhållande)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maxishine:

Tack för den intressanta länken. Som sagt så hade jag rätt, det är krångligt med Android apps att man behöver ladda ner app för det, man vet ju inte vad som finns i den virus eller nått, bugg/lag eller krångel, medans iOS har typ alla språk installerade i sina telefoner. Vet inte om man ska köra en Iphone 5 eller GS4

Invänta och se vad 5S har att erbjuda innan du bestämmer dig...och vad iOS7 kommer innehålla, de ska ju tydligen (tråkigt nog) få nytt utseende enligt rykten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

Tack för den intressanta länken. Som sagt så hade jag rätt, det är krångligt med Android apps att man behöver ladda ner app för det, man vet ju inte vad som finns i den virus eller nått, bugg/lag eller krångel, medans iOS har typ alla språk installerade i sina telefoner. Vet inte om man ska köra en Iphone 5 eller GS4

Jag tror du fokuserar på fel grejer

Permalänk
Medlem

Vill köpa? Ska köpa!
Blir nog ett sånt där +7000 maH batteri när dessa kommer till S4an.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Invänta och se vad 5S har att erbjuda innan du bestämmer dig...och vad iOS7 kommer innehålla, de ska ju tydligen (tråkigt nog) få nytt utseende enligt rykten

Skickades från m.sweclockers.com

Aaa har sett det men vet inte om jag orkar, Om det ser ut som Windows 8 eller som HTC One UI då ska jag inte köpa den men jag tror inte att dom ändrar utseende .Du ser ju skillnaden mellan Iphone 4 och 4s...+Sira+Dual core...

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Jag tror du fokuserar på fel grejer

Hah njaa, Kollar mest på design/utseenande,software,hardware,features och så vidare:p

Permalänk
Skrivet av maxishine:

Aaa jag vet min syrra har iphone 4s, som sagt så har iOS väldigt nödvändiga appar och sånt , medans Android har många widgets och custom och så
Joo det finns nog appar men orkar inte ladda ner massa för vissa buggar det nog och sluta fungera och sånt medans iOS har det inbyggt lagfri... Det är ju därför alla kör Iphone simple och utan lag/bug, jag påstår inte att Android alltid buggar eller laggar. Det är bättre ha språket inbyggt i telefonen. Än att ladda ner massa saker,

när jag hade en padfone 2, var språket inbyggt i Andriod. det var ju dock Asus.

Jag kan inte tänka mig annat än att telefonen åtminstone har engelska som valbart språk.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Plasmatic:

när jag hade en padfone 2, var språket inbyggt i Andriod. det var ju dock Asus.

Jag kan inte tänka mig annat än att telefonen åtminstone har engelska som valbart språk.

I min blade 3 finns det även där redan inbyggt något som för mig i alla fall ser ut som kinesiska.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

I min blade 3 finns det även där redan inbyggt något som för mig i alla fall ser ut som kinesiska.

Mmmh eftersom blade är designed och tillverkad från där xD, Men Sony, Samsung, Jag vet att Sony låter Kina tillverka deras telefoner, men vet inte Samsung...Som det brukar stå Made in China i förpackningen.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av maxishine:

Mmmh eftersom blade är designed och tillverkad från där xD, Men Sony, Samsung, Jag vet att Sony låter Kina tillverka deras telefoner, men vet inte Samsung...Som det brukar stå Made in China i förpackningen.

Jag tror inte det spelar någon roll, det är nog snarare att det är standard i Android.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Men klart det finns kinesiska! I min gamla S2 finns kinesiska jämte 50+ andra språk. Sedan kan man ju alltid uppdatera listan med fler språk direkt från Samsung. Den frågar när man ställer in språk ifall den ska uppdatera listan. Så man behöver inte ladda ner några tredjepartsprogram för att få fler språk.

Permalänk
Medlem

Var i valet och kvalet mellan denna, iPhone 5 och Nexus 4. Jag har använt iOS sedan iPod Touch 2 och ärligt talat är jag lite trött på det. La därför en beställning på en S4:a idag med Telia. Det blir kul att gå ifrån den iPhone 4 jag idag använder sedan visar det sig hur leveranstiden är, fanns ingen preliminär information, men iPhonen rullar väl på den tid det tar.

En sak jag ser fram emot att skaffa senare är kontrollen som ska komma. Den känns som ett fint tillbehör när man spelar plattformsspel.

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuggarn:

Dags för mig att köpa en ny telefon då min gamla SGS1 har sett sina bästa dagar. Nu går tankarna runt antingen en SGS3 LTE (4G-versionen) eller SGS4. Vad tycker ni? Är det värt att vänta på S4? Är det sådan pass stor skillnad mellan S3an och S4an som gör det värt att välja S4an? tänkte att S3an kostar endast 4k för tillfället, vilket är 2k i skillnad..

Jag har också en Galaxy S just nu, och det ska bli så skönt att bli av med skiten Galaxy S4 är bättre än S3:an på alla sätt och vis, och enligt mig är det värt två tusen till (särskilt om man ska ha telefonen ett tag). Du kan få S4:an för 5500 kr hos Inet också

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Här kommer lite mer länkar!

En ganska bra recension av S4:an.

Kameratest av PhoneArena - länk

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Det var u det som var min fråga.

Skickades från m.sweclockers.com

Olika språk finns från start. Men det är möjligt att det inte är inkluderat kinesiska i den "europeiska" mjukvaran? (Har inte testat själv)

Osäker på vad som är vad?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Olika språk finns från start. Men det är möjligt att det inte är inkluderat kinesiska i den "europeiska" mjukvaran? (Har inte testat själv)

Osäker på vad som är vad?
http://forumbilder.se/CDVL2/screenshot-2013-04-13-14-58-08.pn...

Släpper de inte en global mjukvara alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Släpper de inte en global mjukvara alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Det tror jag nog de gör.

Permalänk
Medlem

De appar som finns i applistan som stor på kinesiska eller dyl. är tangentbord för kinesiska, koreanska (tror det är det iaf) och japanska. Det följer med på alla telefoner med Android (vad jag vet).

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Det tror jag nog de gör.

Då är det ju inga problem med andra ord

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Alla språk finns med men inte valbart för tangentbordet av nån anledning..

På tiden kanske: http://www.sammobile.com/2013/04/13/weekend-special-samsung-w...

"The Galaxy Note III is rumoured to have a 6.0” FHD AMOLED display"
Det är ju inte en telefon längre då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Vill köpa? Ska köpa!
Blir nog ett sånt där +7000 maH batteri när dessa kommer till S4an.

finns de till sIII? Hittade bara externa när jag sökte på Google. Är det dom du menar?

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwordSoldier:

finns de till sIII? Hittade bara externa när jag sökte på Google. Är det dom du menar?

http://www.amazon.com/warranty-ZeroLemon-Extended-Protection-...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Släpper de inte en global mjukvara alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

De släpper olika versionsnr för olika regioner av världen. Jag har dock inte märkt någon skillnad o svenska har alltid funnits.

Köper jag en i sverige o vill ha kinas mjukvaruversion så är det bara att flasha o va glad.
http://www.sammobile.com/firmwares/1/?model=GT-I9300&pcode=CH...

Permalänk

Vad hände med 32 och 64gb versionerna? jag ser bara 16gb..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk

Tackar

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K