Permalänk
Medlem

BF4 + premium

Det står att man får "premium expansion pack" dagen då BF4 launchas om man förbeställer det nu.
Är det samma premium som BF3 haft eller är det premium i att man får ett kartpaket med eller vad är det ? Ingen information har jag hittat om detta, någon som vet ??

Permalänk
Medlem

Har du bråttom? Spelet släpps typ Februari 2014... jag tror du hinner köpa när mera information kommit ut.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Skulle -gissa- på att det är ett exp pack likt back to karkand man fick i 3an. Men som sagt endast mina spekulationer. M

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daniel75:

Det står att man får "premium expansion pack" dagen då BF4 launchas om man förbeställer det nu.
Är det samma premium som BF3 haft eller är det premium i att man får ett kartpaket med eller vad är det ? Ingen information har jag hittat om detta, någon som vet ??

Det är samma premium som BF3, så det du gör är att du köper samma spel ytterligare en gång till men med nytt namn

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Varför köpa grisen i säcken ... det är desutom EA vi pratar om ...

Permalänk

Skulle inte ha köpt ett EA spel utan att veta vad du får, själv kommer jag köpa det efter release, har ingen lust att bli lurad på mina pengar av EA - en gång till.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Har du bråttom? Spelet släpps typ Februari 2014... jag tror du hinner köpa när mera information kommit ut.

Så som jag har lärt mig så till hör Februari vintern och inte hösten.
"Battlefield 4 announced: DICE’s next blockbuster will launch Fall 2013"

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMask:
Skrivet av AkUs:

Har du bråttom? Spelet släpps typ Februari 2014... jag tror du hinner köpa när mera information kommit ut.

Så som jag har lärt mig så till hör Februari vintern och inte hösten.
"Battlefield 4 announced: DICE’s next blockbuster will launch Fall 2013"

Mm, och så är Februari 2014 inte 2013

Permalänk
Medlem

Fast det var ju inte det han sa...

http://www.ea.com/news/we-can-do-better

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Det verkar vara EN premium dlc, jag ser ju alla ramaskrin framför mig då folk inser att dom inte får hela premium paketet utan bara en DLC typ Back to Karkand. Har för mig att jag såg ngn bild på en expansion men vet inte om den var fake, typ "Dronestrike". Jag orkar inte riktigt engagera mig i Bf4 på några månader, blir säkert en pre-order för att få dlc:n om dom inte tagit några alltför skumma beslut...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrutalSwede:

Fast det var ju inte det han sa...

http://www.ea.com/news/we-can-do-better

Ironi är en dygd, fler borde prova

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AkUs:

Har du bråttom? Spelet släpps typ Februari 2014... jag tror du hinner köpa när mera information kommit ut.

Feb.? nu är du väll ute och cyklar?. Det ska släppas 2013 Om "om" inte EA Strular som vanligt.

Skrivet av Daniel75:

Det står att man får "premium expansion pack" dagen då BF4 launchas om man förbeställer det nu.
Är det samma premium som BF3 haft eller är det premium i att man får ett kartpaket med eller vad är det ? Ingen information har jag hittat om detta, någon som vet ??

du får 1 expansionspack. och därför är det slöseri. för jag antar att du kmr köpa premium när det kommer.? isåfall så kmr du få det där expansions packet ändå., Och bf4 beta det har alla med premium ändå .:) så förstår inte dom som förbokar bf4 för så mkt pengar

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Aldrig mer EA spel för mig, jag tycker du borde avvakta och inte förboka.

Permalänk
Medlem

Är nog samma visa som med BF3 Limited Edition att man får första DLC gratis.

Men jag själv har bokat BF4 sedan länge och kommer garanterat köpa Premium. ( Förhoppningsvis i Indien. )

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av AkUs:

Har du bråttom? Spelet släpps typ Februari 2014... jag tror du hinner köpa när mera information kommit ut.

Det släpps hösten 2013

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 3770k(4,3ghz)--corsair hydro h80i--msi geforce gtx 680 2gb--asus sabertooth Z77--Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP--corsair HX850--nzxt switch 810--nzxt sentry 2--steelseries 6gv2--razer mamba 2012--razer kabuto--razer megalodon 7.1--philips "22" LED TN--1TB samsung HDD--ocz agility 3 60GB bootdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViruZ_HUN:

ja och du tror att ett svensk spel blir försenat i sverige`?

ehh JA...dessutom är det inte Dice som släpper spelet bokstavligen..dom bara knåpar ihop det under press från EA..samt så släpps spelet i alla andra länder först så gott som innan sverige..

(är Dice svenskt fortfarande ens?..elr är det ett fåtal svenska arbetare kvar bara på bygget nuförtiden?..)

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av ViruZ_HUN:

bf3 kom aldrig sent

Jag kommer avsluta diskussionen då jag är osäker på om du har svårt att förstå min poäng eller om du bara är ute efter att provocera/trolla.

Se gärna tillbaka på vår konversation.
Det jag reagerade på var att du kallade ett inlägg som var 4 månader gammalt idiotiskt då man gjorde en analys av den information som fanns tillgänglig då.
Jag påpekade datumen i posten du citerade.
Du frågade mig om jag trodde att spelet blev försenat i sverige då det är uyvecklat av EA ägda DICE.
Jag svarade att det inte var relevant var spelet utvecklades utan spelet löpte lika stor risk att bli försenat oavsett vilket land det utvecklades i
Då påpekar du att BF3, föregångaren till BF4 inte blev försenat.

Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det då det inte har med den initiala diskussionen att göra så jag avstår från att svara och väljer att ignorera dig i framtiden.

Väl mött.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Testpilot
Skrivet av AkUs:

Har du bråttom? Spelet släpps typ Februari 2014... jag tror du hinner köpa när mera information kommit ut.

Spelet kommer den 29.e Oktober.

BF4 release date

Premium fungerar exakt som det gjorde i BF3 + lite mer, du kan läsa mer här;

http://www.ea.com/se/news/ea-och-dice-presenterar-battlefield...

EDIT: Såg nu att tråden var 4.a månader gammal.
Mod borde låsa denna tråden så den slutar komma upp i flödet

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Andyah:

ehh JA...dessutom är det inte Dice som släpper spelet bokstavligen..dom bara knåpar ihop det under press från EA..samt så släpps spelet i alla andra länder först så gott som innan sverige..

(är Dice svenskt fortfarande ens?..elr är det ett fåtal svenska arbetare kvar bara på bygget nuförtiden?..)

DICE huvudkontor ligger fortfarande i Stockholm.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat några onödiga inlägg som inte tillförde något till diskussionen, där några även hade en otrevlig ton. Se forumreglerna § 1.2, 1.5 och 1.6.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Såg att Premium på Amazon.com kostar $50 vilket ger 326kr just nu, och lär säkert vara ungefär samma på greenmangaming, och dom har ju alltid till 25% ibland så man borde kunna hitta det för en bra bit under 300kr, vilket väl är ett bra pris. Och det är utan att resa till Mexiko eller Indien. Så typ 600kr för BF4+Premium vilket är ett trevligt pris, är ju ungefär vad man bara betalar för spelet på origin..

Permalänk
Skrivet av AkUs:

Har du bråttom? Spelet släpps typ Februari 2014... jag tror du hinner köpa när mera information kommit ut.

Har inte DICE bekräftat att det släpps den 29:e oktober, samtidigt som 8000 serien?

Visa signatur

System: Fractal Design R4 | i7 3770 | GTX 660 DC2 | Intel 330 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB | Corsair Vengeance 16 GB | Asus P8Z77 Pro Thunderbolt | Fractal Design Newton R2 1000W | Ducky Mini mx blue | Logitech G300 | Qpad QH90 | Nokia Lumia 925 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingpandahq:

Har inte DICE bekräftat att det släpps den 29:e oktober, samtidigt som 8000 serien?

Kolla datumet på tråden, snälla....

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Om jag förstått rätt så måste du köpa Battlefield 4 + Premium om du vill ha det eller räcker det med att bara förbeställa Battlefield 4?

Visa signatur

Gaming: i7-8700K | GTX 1080Ti | 16GB | 650w | 512GB| Win10
Laptop: MacBook Pro 13,3" | 8GB | 240GB | OSX

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWetell:

Om jag förstått rätt så måste du köpa Battlefield 4 + Premium om du vill ha det eller räcker det med att bara förbeställa Battlefield 4?

Tror att det här förtjänar ett "OMG!".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Kolla datumet på tråden, snälla....

Jo, det är ju ett ganska stort problem att folk inte kollar hur gammal tråden är

En kille refererade till en tråd från 2006 som sa att hans grafikkort skulle kunna maxa alla de senaste spelen

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Speciellt viktigt för er som planerar att förboka ifrån EA.

Bojkotta för mindre dag-1 DLC.

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad [igen] ***

Jag har tagit bort ytterligare några onödiga inlägg som inte tillförde något mer än missnöje och personliga skärmytslingar.

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Iaf, oavsett om ni gör en Pre-order eller köper första dagen för att markera ert missnöje, så skickar ni ändå pengar till EA. Det enda sättet egentlign ni kan markera på är att inte köpa oavsett, dock finns det inga konkurrenter till BF eftersom COD är tja, samma spel som för 6-7 år sedan, och ARMA är väl anti-kul skulle jag kalla det.

Som jag ser det får man BF4+Premium för runt 600kr om man inte köper det på Origin utan på t.ex. greenmangaming. Och 600kr är ju inte illa pinkat för runt 30 kartor. Dock suger EA:s support och det känns som att efter release vill dom helst inte spendera ett öre i onödan, vi kan dock hoppas på snabbare och mindre patcher den här gången eftersom det även görs till de nya konsolerna där man får patcha lite som man vill om jag förstått det rätt?