Spelveckan: Age of Empires II HD, Shootmania Storm, Cubemen 2

Permalänk
Medlem

Synd att de inte ens försöker längre med CoH2...

Grafiken ser ju identiskt ut som i ettan (7år gammalt spel).

Och deras känsla för detaljer/historik imponerar inte heller direkt, I videon får vi se slaget vid "Rostov 1941" där vi kan se tyskarna använda följande stridsfodorn:

Tiger (introducerad september 1942)
Panther (introducerad juli 1943)
Ferdinand (introducerad juli 1943)

I princip ingen av de fordon som tyskarna använder i videon existerade 1941. :S

Slutgiltiga dommen går ju inte leverera förens man provat gameplay men jag tänker ju inte betala för att spela betan med detta som referens iaf.

Permalänk
Skrivet av dempa88:

Skulle vilja se en HD version av Heroes of might and magic 3.

https://sites.google.com/site/heroes3hd/

Mycket mer förbättringar än bara upplösningen. Lyfter spelet något enormt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avenger80:

Det är ju inte EA man kan skylla på utan DICE som är utvecklare och ändrar i sin formel. Läste nyligen på IGN där dom intervjuade Greg från BIOWARE att EA inte bestämmer hur dom ska göra utan att det är utvecklarna själva som får göra sina misstag.
För att lämna ett citat "The best analogy I use, in a positive way, is EA gives you enough rope to hang yourself."

Dom flesta utvecklarna är lika giriga som utgivarna och det är inte konstigt att alla vill tjäna pengar.

http://www.ign.com/articles/2013/04/10/bioware-founder-disput...

IGN är en tveksam källa i min mening. Dom tar ju emot mutor för att ge höga poäng på AAA-releaser.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Är det bästa som kommit ut på väldigt, väldigt länge. Går dessutom mot trenden för dagens fps genom att vara väldigt skillbaserat med ett stort skillgap men fortfarande väldigt lätt att lära sig spelets principer. Går även emot trenden genom att inte satsa på att se realistiskt ut men ser fortfarande bra ut fast på ett eget sätt... du är nog bara bitter.

ser ut som quake i mina ögon:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem

shootmania, vilket skämt alltså..
warsow och challenge pro mode, det är grejjer det. spelar inte QL för jag gillar inte movementen men speccar då fan hällre det än shitmania, händer ju något i en quake match

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

IGN är en tveksam källa i min mening. Dom tar ju emot mutor för att ge höga poäng på AAA-releaser.

Okej, och var är källan på att det är så? nyfiken...sen är detta ingen recension det handlar om.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Förstår inte hypen kring AoE II HD. Jag har aldrig gillat AoE spelen och idag är de ju TOTALT utdaterade precis som StarCraft.
Kommer ihåg att jag inte alls gillade AoE II. Samma grej som ettan med att bygga massa bönder o samla resurser o sen få upp en arme o sen blir det attack --> träna nyga gubbar --> attack så håller det på så....nä, den stilen fungerade förra årtusendet men nu äre nya tider. Håller hoppet till Company of Heroes II. Ska aega varenda jäkel härinne

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Förstår inte hypen kring AoE II HD. Jag har aldrig gillat AoE spelen och idag är de ju TOTALT utdaterade precis som StarCraft.
Kommer ihåg att jag inte alls gillade AoE II. Samma grej som ettan med att bygga massa bönder o samla resurser o sen få upp en arme o sen blir det attack --> träna nyga gubbar --> attack så håller det på så....nä, den stilen fungerade förra årtusendet men nu äre nya tider. Håller hoppet till Company of Heroes II. Ska aega varenda jäkel härinne

Håller med egentligen. Dock är farsgubben fast i AoE träsket, så enda chansen att få lana med honom är att lira något i den stilen. Tänkte på kul köpa AoE 2 till honom och till mig och lana lite. Men 160kr för något som skulle kunnat renderas i flash för 10 år sedan direkt i webbläsaren var lite väl saftigt tycker jag. 50kr hade jag kunnat punga ut, men står nog över.

Skrivet av slowi:

shootmania, vilket skämt alltså..
warsow och challenge pro mode, det är grejjer det. spelar inte QL för jag gillar inte movementen men speccar då fan hällre det än shitmania, händer ju något i en quake match

Jaaa vem kom på att hypea upp shootmania? Det ser ut som en blandning mellan american gladiators på 80-talet och power rangers som skjuter fyrverkeripjäser/"rommerska ljus" eller vad de kallas.
Varför har detta vuxit till en e-sport?! förstår inte alls...
Det finns redan bra och etablera e-sporter som t.ex. Quake 3/live. Det är lite som om sportkanalerna skulle sluta sända konventionell fotboll och istället börja sända strandfotboll för rullstolsbundna.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...