Permalänk
Medlem

Riktigt nice bord! Hade inte vart fel o ha ett sånt hemma ^^

Skrivet av Sheik Yerbouti:

Gött mos:)

(OT) Rabtier ^^

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Riktigt nice bord! Hade inte vart fel o ha ett sånt hemma ^^

(OT) Rabtier ^^

Ingen jävla Soul, funk, disco, rap eller förbannad hip-hop här:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Påminner lite om bordet som finns i Topgear? Inspirationen därifrån kanske ;)?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niblie:

Påminner lite om bordet som finns i Topgear? Inspirationen därifrån kanske ;)?

om saningen ska fram så är helt fel.. får några år sen såg jag en kille på BDB som hade gjort ett sånt bord ¨så då tänkte jag, en dag ska jag göra ett sånt bord själv.

dom tycker att de fult eller nåt liknade ni behöver inte skriva. tycker bara att de är så tråkigt att läsa sådana komentarer

Permalänk
Medlem

Manligaste galleriet på detta forum vill jag lova.

Snyggt jobbat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callema:

Manligaste galleriet på detta forum vill jag lova.

Snyggt jobbat.

tack så mycket

Permalänk
Medlem

Har du acetylenlåga i verkstaden, så är annars gassvetsning enligt min åsikt mycket smidigare än pinne till svetsning av gjutgods. Inte nog med att man slipper svetsar som ser ut som ankskitar om man inte ställt in aggregatet exakt rätt, det faller sig ju också rätt naturligt hur man ska gå tillväga med förvärmningen

Hårdlödning ska inte heller underskattas till sånt här; iom att du ändå målat det hela, så hade inte färgskillnaden blivit störande.

Kul koncept annars, hoppas svetsarna håller, och du får mycken glädje av ditt nya bord

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Har du acetylenlåga i verkstaden, så är annars gassvetsning enligt min åsikt mycket smidigare än pinne till svetsning av gjutgods. Inte nog med att man slipper svetsar som ser ut som ankskitar om man inte ställt in aggregatet exakt rätt, det faller sig ju också rätt naturligt hur man ska gå tillväga med förvärmningen

Hårdlödning ska inte heller underskattas till sånt här; iom att du ändå målat det hela, så hade inte färgskillnaden blivit störande.

Kul koncept annars, hoppas svetsarna håller, och du får mycken glädje av ditt nya bord

tack tack... så länge man inte försöker bära bordet med kolvarna så kommer svetsfoggarna hålla utan problem.
funderar på att göra ett liknade bygge igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobleman:

tack tack... så länge man inte försöker bära bordet med kolvarna så kommer svetsfoggarna hålla utan problem.
funderar på att göra ett liknade bygge igen

Kom att tänka på en grej i och med att du har kört med glasskiva på bordet; har du tillgång till sandbläster, så är det lätt gjort att "frosta" glaset. Maskera det du inte vill ha frostat med vanlig bokplast (sorten med lim på baksidan), och blästra de omaskerade områdena. Kunde ju exvis vara coolt att ha V8 frostat mitt på bordet eller nåt, istället för det där emblemet

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

super nice

Visa signatur

LoK

Permalänk

Tänkte bara säga att ifall du planerar att svetsa i gjutjärn igen så kör med pinne istället och köp elektroder som är gjorda för jobbet. Ett tips till är att googla exakt hur du ska svetsa gjutjärn, jaq har tyvärr liten erfarenhet om exakt hur man ska göra men nog för att kunna säga att det är abolut ingen hit att svetsa det med en Mig

Det blev riktigt snyggt för övrigt!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4, Gpu: Asus Gtx 770, Cpu: Inte i7 3820 @4.0Ghz, Hdd: Wd caviar blue 500Gb, PSU: Be Quiet! Dark Power Pro 10 750W, Moderbord: Gigabyte GA-X79-UD3, Ram: Corsair Vengeance 4x4Gb 1866MHZ, Os: Win7 x64.
Ssd: Ocz Vertex 4 128GB.

Permalänk

Satan så fränt bord!! , nu blev man sugen på att bygga något liknande!!!

Visa signatur

Case: 430 elite black CPU: i5 3570k GPU: gigabyte amd radeon HD7850 OC version RAM: 2x4GB corsair vengeance
Console: PS3 SLIM

Permalänk
Medlem
Skrivet av rödabaronen:

Satan så fränt bord!! , nu blev man sugen på att bygga något liknande!!!

Skrivet av TwinTalker:

Tänkte bara säga att ifall du planerar att svetsa i gjutjärn igen så kör med pinne istället och köp elektroder som är gjorda för jobbet. Ett tips till är att googla exakt hur du ska svetsa gjutjärn, jaq har tyvärr liten erfarenhet om exakt hur man ska göra men nog för att kunna säga att det är abolut ingen hit att svetsa det med en Mig

Det blev riktigt snyggt för övrigt!

När min lilla ekonomi till låter det så jag göra om det med en v2 eller med v4 får ser hur jag gör,

att svetsa i gjutjärn är inte lätt de är inte, men om man kör med jävla massa värme o hyfsat med tråd så går de faktiskt bra.

när jag gör ett sånt bord igen så kan jag ta fler bilder under bygget o lägg upp de som ett galleri om de skulle önskas ?

Permalänk

Hej! Vill bara påpeka att det hade varit något lättare att läsa dina inlägg om du kollar över din grammatik en extra gång i framtiden! För övrigt en häftig idé!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Inlägg som frågade om försäljning borttagna, använd marknaden för köp/sälj.

Permalänk

be någon som kan svetsa göra det om du inte klarar av det själv!

Du vet väl att man svetsar gjutjärn med gjutjärnspinnar annars håller det aldrig. man bör endast svetsa 4* elektrodens tjocklek sen måste godset kallna till fingertemp annars så spricker svetsen på en sek och medans den kallnar så ska du knacka bort spänningar!

avvänd inte miggen om du inte vill ha bordet på tårna!

Visa signatur

Ljud: Quadral Aurum 70, Rotel RB-1582, Rotel RC-1550, Rega Dac, Musical Fidelity V-Link 192, Isotek Sirius Evo3
Dator 1: Define R4, Intel i7 3770k, HD 7970 Arctic Cooling CF, Samsung 840 Evo 500gb, Creative SB X-Fi Titanium HD
Dator 2: fujitsu lifebook nh532, Samsung 840 250gb

Permalänk

Såg nyss, detta. Idén har spridit sig? Var du creativ eller någon annan?
http://www.youtube.com/watch?v=PI_JRumdcaQ

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Har du fått idéen från top gear lr? Dom gjorde ett sånt bord för mångårig sedan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengtz:

Har du fått idéen från top gear lr? Dom gjorde ett sånt bord för mångårig sedan

Skickades från m.sweclockers.com

Dom i top gaer använder sig av en V:12

jag fick idé för många årsen då jag såg en kille på BDB som hade gjort ett liknade så jag sparade bilen och gjorde ett eget bord ett par år senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av alakabambam:

Du vet väl att man svetsar gjutjärn med gjutjärnspinnar annars håller det aldrig. man bör endast svetsa 4* elektrodens tjocklek sen måste godset kallna till fingertemp annars så spricker svetsen på en sek och medans den kallnar så ska du knacka bort spänningar!

avvänd inte miggen om du inte vill ha bordet på tårna!

vad då ? får bordet på tårna ? nu fattar jag inte hur du menar ?

kolvarna som jag svetsa fast håller enbart om glasskivan så de är ingen störe vikt.

Skrivet av Swedishg33k95:

Såg nyss, detta. Idén har spridit sig? Var du creativ eller någon annan?
http://www.youtube.com/watch?v=PI_JRumdcaQ

lite små coolt sätt att använda en v:6 på .

jag tror att folk har kommit på att de blir ett snyggt sätt att använda en gammal motor,samtidigt som de är miljövänligt återvingen på högnivå

Permalänk
Medlem

Du råkar inte ha överfallen kvar till vevaxeln?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@jb77:
tyvärr inte har inget kvar från den motorn.
har dock kvar bordet än i dag